آرشیو بلاگ

کیسه های زیر چشم و راه سریع و آسان برای خلاص شدن از شر آن

کیسه های زیر چشم 86415

کیسه های زیر چشم از کجا می آیند؟ هیچ کس دوست ندارد بشنود، “وای، شما مطمئنا خسته به نظر می رسید!”

کمبود خواب همیشه در ایجاد کیسه های دور چشم مقصر نیست. در واقع، کیسه‌های زیر چشم می‌توانند نشانه‌ای از افزایش سن باشند، زیرا با افزایش سن ساختارهای بافتی و ماهیچه‌هایی که از  سبب مقاومت بافت های پوست شما می شود ، شروع به ضعیف‌تر شدن می‌کنند. قسمت کشیده پوست زیر چشم پف کرده و متورم می شونده و گاهی اوقات نیز تغییر رنگ هم یکی دیگر از نشانه های آن است. سایر دلایل ایجاد کیسه های زیر چشم عبارتند از: آلرژی های فصلی، سیگار کشیدن، عدم رسیدگی به بافت های زیر چشم  یا صرفاً احتباس مایعات به دلیل خوردن یک وعده غذایی شور.

کیسه های زیر چشم نیز می توانند ارثی باشند و برای برخی افراد به طرز ناامیدکننده ای اجتناب ناپذیر است. بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا از شر این کیسه های زیر چشم خلاص شوید؟ کانسیلر معمولی شما گاهی اوقات می‌تواند این کار را انجام دهد، اما راه‌های مختلفی برای روشن‌تر کردن این کیسه‌ها وجود دارد.

کیسه های زیر چشم 515154

 

 با این راهکار کیسه های زیر چشم را ازبین ببرید:

۰۱٫ استراحت کن

گاهی اوقات، ساده ترین پاسخ یک کمپرس سرد است. این راه می تواند تا حدودی  به شما در این راه کمک نماید. به سادگی یک پارچه شست و شوی خیس شده در آب سرد یا یک قاشق سرد شده را برای چند دقیقه زیر چشم خود فشار دهید.این کار سبب منقبض شدن رگ های خونی  شده و  در نهایت پف کیسه های زیر چشم شما را کاهش دهد.

۰۲٫ از  آلرژی ها دوری کنید

اگر فکر می کنید آلرژی های فصلی ممکن است علت کیسه های زیر چشم شما باشد ، مکمل ها ممکن است کمک کنند. کوئرستین، یک فلاونوئید غنی از آنتی اکسیدان، به مهار آزاد شدن هیستامین در بدن کمک می کند و در نتیجه علائم آلرژی را کاهش می دهد. کوئرستین را می توان به صورت مکمل مصرف کرد یا در چندین میوه و سبزیجات خام مانند گشنیز، کیپر، انگور، کلم پیچ، گیلاس و پیاز قرمز یافت.

۰۳٫ چای کیسه ای

پس از تهیه یک فنجان چای گرم کافئین دار، استفاده از چای کیسه ای باقیمانده را برای کمک به مبارزه با پف چشم خود در نظر بگیرید. کافئین موجود در چای سبز، سفید و سیاه می تواند رگ های خونی را منقبض کند و وقتی کیسه های چای زیر چشم شما قرار می گیرد پف کردگی را کاهش می دهد.

کافی است یک یا دو کیسه چای ارگانیک را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دم بکشید و مایع اضافی را خارج کنید. به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس کیسه چای سرد را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی کیسه های زیر چشم خود فشار دهید تا به کاهش پف و سیاهی دور چشم کمک کنید. دمنوش های گیاهی مانند رویبوس، بابونه و اسطوخودوس نیز ممکن است به کیسه های زیر چشم شما کمک کرده و تسکین دهند.

کیسه های زیر چشم 656135

 ۰۴٫ نمک را کم کنید

بله، تنقلات شور مانند چیپس، چوب شور و نودل فوری خوشمزه هستند. اما مشخص شده است که آنها باعث ایجاد کیسه های زیر چشم نیز می شوند. این به دلیل سدیم اضافی است که باعث می شود بدن شما آب را حفظ کند و منجر به پف کردن پوست نازک زیر چشم شود. غذاهای کم سدیم را بیشتر انتخاب کنید و ببینید آیا تفاوتی در چشمان خود مشاهده می کنید یا خیر.

شما می توانید با غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، لوبیا سیاه بدون نمک، سبزیجات برگ دار و آووکادو به مقابله با نمک کمک کنید. اسموتی الهه سبز، کسی هست؟

۰۵٫ قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

اگر اهل آرایش هستید، قبل از خواب  صورت خود را تمیز کنید. آرایش اضافی و خشک شده می تواند وارد چشم شما شود و منافذ شما را مسدود کند و باعث ایجاد پف (یا لکه های تیره) وحشتناک شود. هر شب یادآوری کنید که از یک دستمال مرطوب یا با استفاده ازیک میسلار واتر مخصوص پوست و پد آرایش پاک کن  به سادگی  برای تمیز کردن چشمان خود استفاده کنید.

۰۶٫ استفاده از ماسک خیار

خیار به دلیل خاصیت رطوبت رسانی بالای خود  می تواند به درمان این عارضه کمک نماید.  شما می توانید با استفاده از ماسک دور چشم میوه ای به خصوص خیار نیز این روند را سریع تر کنید و زیبای را به چشمان خود هدیه دهید. ماسک دور چشم خیار ARFA ماسک پیشنهادی ما به شماست.  این ماسک به دلیل فرمولاسیون خاص خودنه تنها شما را ازشر کیسه های زیر چشم رها می کند بلکه ازخطوط ریز  دور چشم، سیاهی دورچشم جلوگیری کرده و در نهایت به طراوت و استحکام بافت دور چشم نیز منجر می شود

قیمت ماسک دور چشم ARFA

شما می توانید بهترین ماسک دور چشم را از وبسایت در میس طب  با قیمت استثنایی نیز سفارش دهید از فواید و مواد مغذی آن نیزبهره مند شوید.

کیسه های زیر چشم 5454545

۰۷٫ مکمل کلاژن

برخی مکمل ها می توانند به مرطوب کردن پوست شما کمک کنند و با کیسه های زیر چشم مقابله کنند. کلاژن، یک پروتئین ساختاری فراوان، حاوی هیدروکسی پرولین است که به نوبه خود به تولید اسید هیالورونیک کمک می کند که پوست را مرطوب کرده و ممکن است از افتادگی نزدیک چشم جلوگیری کند. پپتیدهای کلاژن (دوزهای کوچک پروتئین) را می توان به صورت پودر یا قرص یافت که می توانید آن را با نوشیدنی ها مخلوط کنید یا در غذا هم بزنید.

۰۸٫ مصرف ویتامین C خود را افزایش دهید

ویتامین C به تقویت کلاژن در پوست شما کمک می کند، بنابراین حتما این میوه ها و سبزیجات را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید:

  • پرتقال ها
  • فلفل دلمه ای
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • کلم بروکلی

 

۰۹٫ آهن خود را پمپ کنید

 

تشخیص علت کیسه های زیر چشم می تواند دشوار باشد، زیرا دلایل احتمالی زیادی وجود دارد. یکی از این موارد کم خونی فقر آهن است که زمانی رخ می دهد که خون شما فاقد گلبول های قرمز باشد و می تواند باعث خستگی، سرگیجه و تغییر رنگ در صورت شود.اگر مشکوک به کم خونی هستید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. سپس مکمل های آهن یا افزایش آهن را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. غذاهای غنی از آهن شامل گوشت قرمز، لوبیا، کلم پیچ یا اسفناج و غلات غنی شده است.

۱۰.برنامه خواب خود را بهبود بخشید

 

یکی از ساده ترین دلایل کیسه های زیر چشم شماست؟ ممکن است به اندازه کافی نخوابید. کم خوابی می تواند باعث کاهش جریان خون در صورت شود و پوست را کدر و بی رنگ کند. بنیاد ملی خواب توصیه می کند که هر بزرگسال سالمی بین هفت تا نه ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد، بنابراین سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب خود را از صفحه نمایش خود دور کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *