آرشیو بلاگ

کرم دور چشم و عناصر تشکیل دهنده ضروری آن برای پوست

کرم دور چشم 05465132

کرم دور چشم یک عنصر اصلی زیبایی است که باید در روتین مراقبت از پوست همه افراد باشد. می بینید ناحیه چشم قسمت ظریفی از صورت است که اولین نشانه های پیری را نشان می دهد. پوست این ناحیه نازک ترین پوستی است که می تواند داشته باشد با حداقل غدد چربی و تعداد کمی فیبرهای کلاژن و الاستین. بنابراین اگر در اواخر شب، کمتر خوابیده‌اید یا آب کافی ننوشیده‌اید، دور چشم‌تان این علائم را از طریق حلقه‌های تیره زیر چشم، پف‌کردگی و خطوط ریز نشان می‌دهد. اگر تا به حال از کرم دور چشم استفاده نکرده اید از مزایا و فرمولاسیون خاص آن برای پوست نیز  با خبر نیستید.

چرا به کرم دور چشم نیاز دارید؟

از آنجایی که پوست اطراف چشم شما بسیار ظریف است، مرطوب کننده های معمولی، مواد فعال و سنگین برای آن بسیار زیاد است. این ناحیه همچنین غدد چربی کمتری نسبت به بقیه قسمت‌های صورت شما دارد، بنابراین بیشتر مستعد خشکی و استرس‌های محیطی است که روزانه با آن در تماس هستیم. بنابراین این کرم نه تنها پوست اطراف چشم را آبرسانی می‌کند، بلکه با سیاهی و پف‌ کردن و همچنین از بروز خطوط ریز این ناحیه از پوست مبارزه می‌کند. بعلاوه با استفاده از کرم دور چشم، کانسیلر و آرایش زیر چشم شما بهتر روی پوست شما قرار می گیرد و شما را بی عیب و نقص نشان می دهد.

کرم دور چشم 0547896453121

مواد اصلی که به ناحیه زیر چشم کمک می کند چیست؟

هنگامی که به دنبال کرم دور چشم می‌گردید، چند ماده کلیدی خاص را می‌خواهید که به ناحیه چشم شما نفوذ کرده و آن را تغذیه کند و در عین حال از آن نیز محافظت کند. مواد زیر برای یک کرم دور چشم عالی ضروری هستند:

  • اسید هیالورونیک
  • کافئین
  • رتینول
  • SPF
  • آنتی اکسیدان
  • پتیدها
  • نیاسینامید و کوجیک اسید

هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک برای کرم دور چشم عالی است، زیرا در آبرسانی به پوست کار می کند که به حجیم شدن پوست کمک می کند، لکه های خشک و پوسته پوسته را کاهش می دهد و به پر شدن خطوط ریز کمک می کند. از آنجایی که این ناحیه  به دلیل نبود غدد چربی  مستعد خشکی است، اسید هیالورونیک واقعا بهترین دوست ناحیه زیر چشم شما خواهد بود.

کافئین

اگر هر روز صبح با چشمان پف کرده از خواب بیدار می شوید یا بعد از یک روز خسته کننده طولانی در مطب و تمام روز به صفحه نمایش خیره می شوید، به کافئین در کرم دور چشم خود نیاز دارید.  چطور کافئین چشم خود را تامین کنیم. کافئین در کرم دور چشم به تقویت گردش خون کمک کرده  و ایین امر  برای کاهش پف‌کردگی کمک می‌کند.

رتینول

رتینول یکی از عناصر کلیدی در کرم دور چشم است.  این ماده، عنصر کلیدی برای کمک به مبارزه با چین و چروک، خطوط و پیری پوست، همراه با SPF است. رتینول شکلی از ویتامین A است که برای تقویت و تقویت بازسازی پوست و تولید کلاژن کار می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن کند می شود، به این معنی که پوست به سرعت تجدید نمی شود، که منجر به ظاهر شدن خطوط و چین و چروک می شود.

با ویتامین A، این چین و چروک ها و خطوط ریز در مقایسه با استفاده بدون رتینول، کاهش می یابد و زمان بیشتری برای ایجاد می شود. اکنون از آنجایی که ناحیه زیر چشم شما اولین ناحیه ای است که علائم پیری را نشان می دهد، رتینول در کرم دور چشم شما برای کمک به دور نگه داشتن آن ها و حمایت از تولید مثل کلاژن بسیار مهم است. کرم‌های دور چشمی که شامل رتینول می‌شوند فقط باید در شب استفاده شوند، زیرا ناحیه‌ای را که استفاده می‌شود به نور خورشید حساس‌تر می‌کنند و می‌توانند خطر آسیب‌های ناشی از نور خورشید را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

کرم دور چشم 0596451320

SPF

قابل پیش بینی به نظر می رسد، اما استفاده از یک SPF خاص برای ناحیه چشم برای محافظت از این ناحیه بسیار ظریف در برابر آسیب های خورشید و اثرات پس از آن خورشید بسیار ضروری است. این ناحیه  از پوست به دلیل نازک بودن بافت  بیشتر در معرض اثرات پیری خورشید قرار می گیرد، که همچنین باعث کم آبی شدن ناحیه چشم نیز می شود که سبب بروز خطوط نازک و در نهایت چین و چروک های عمیق پوستی نیز می شود.

آنتی اکسیدان

رادیکال آزاد را باید خطرناک‌ترین عامل برای تخریب پوست شناخت. تجمع رادیکال آزاد در بدن به آسیب‌های پوستی و روحی و حتی سرطان منجر می‌شود. مواد آنتی اکسیدان با خنثی کردن اثر رادیکال آزاد در پوست به سلامت آن کمک می‌کند. بهترین کرم دور چشم حاوی آنتی اکسیدان، از پوست شما در برابر آسیب‌های سلولی محافظت کرده و پوست را روشن و شفاف می‌کند. برای بهره‌گیری از آثار آنتی اکسیدان به دنبال خرید کرم دور چشم حاوی ویتامین C و E و اسید فریکیلیک باشید.

پتیدها

یکی دیگر از ترکیبات مهم در کرم دور چشم پتیدها هستند. پتیدها نوعی اسید آمینه هستند که از آن‌ها به منظور رفع خستگی یا چین و چروک دور چشم استفاده می‌شود. همچنین از پتیدها به‌عنوان ترکیبات ضد پیری یاد می‌شود که با افزایش کلاژن و الاستین به ترمیم پوست ضعیف و آسیب‌دیده می‌پردازد. با این توضیحات، حضور پتیدها در کرم دور چشم بسیار ضروری است.

نیاسینامید و کوجیک اسید

نیاسینامید و کوجیک اسید یکی دیگر از ترکیبات مهم در کرم دور چشم هستند که به روشن شدن پوست زیر چشم کمک می‌کنند. اثر این مواد کند کردن روند عملکرد سلول‌های تولید رنگدانه است. به این ترتیب با استفاده از نیاسینامید پوست دور چشم روشن‌تر می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که این ماده تأثیری روی سیاهی دور چشم در اثر بی‌خوابی یا کم‌خوابی ندارد. با این توضیح بهتر است برای رفع این عارضه به فکر ماده‌ی روشن‌کننده دیگری باشید یا زمان خواب و استراحت خود را تنظیم کنید.

ماسک معجزه آسا برای دور چشم

اگر تا به اینجای کار آمده اید  و پوست دور چشم شما از خشکی برخوردار است و قصد دارید به آبرسانی و رطوبت بافت پوست خود کمک کنید، می توانید در کنار  کرم دور چشم از ماسک خیار برای این کار کمک بگیرید ماسک دور چشم خیارARFA  با فرمولاسیون خاص خود به جوانسازی پوست دور چشم کمک کرده و تمام خستگی چشم را برطرف می نماید. کافیست  یک مرحله از آن استفاده کنید تا از تاثیرات معجزه آسای آن نیز باخبر شوید.

 

مطالب مرتبط