آرشیو بلاگ

رژیم غذایی که به چین و چروک پوست شما منجر می شود !!

چین و چروک پوست 65152

اگرچه چین و چروک پوست ممکن است بخشی طبیعی از روند پیری باشد، رژیم غذایی شما می تواند جدول زمانی را تسریع کند. اگر متوجه شده اید که چین و چروک در اطراف چشم، پیشانی و دهان ظاهر می شود، ممکن است از تغییر رژیم غذایی خود سود ببرید. نگاهی به انتخاب‌های سبک زندگی‌تان می‌تواند به پاسخ به این سوال کمک کند که چین و چروک‌های شما از کجا می‌آیند و محدود کردن این غذاهای «سالم» می‌تواند منجر به چین و چروک‌های کمتر شود. دور شدن از یک رژیم غذایی معتدل که برای شما بهترین است و سلامت پوست شما را تغییر می دهد یا خیر.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده که از غذاهای موردعلاقه بسیاری از افراد بوده است. باید بگوییم این  فست فود در بخش غذهای مضر قرار دارند، زیرا سرخ شده و شور هستند. در واقع به طور کل غذاهای سرخ شده در روغن در دمای بالا رادیکال های آزاد، تولید می کنند. این کار می تواند باعث آسیب سلولی به پوست شود. قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد به دلیل عملی به نام پیوند متقابل، روند پیری را تسریع می کند.

پیوند متقابل بر مولکول های DNA تأثیر می گذارد و می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را تضعیف کند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد نمک می تواند آب را از پوست خارج کند و منجر به کم آبی شود. که ممکن است پوست شما را بیشتر مستعد چین و چروک کند. باوجود همه این اوصاف شما می توانید با بخار پز کردن سیب زمینی نیز به جوانی پوست خود کمک نمایید. سیب زمینی سرشار از مس ضد پیری است که به تولید کلاژن کمک می کند.

چین و چروک پوست 
51445

خوراکی های یخ زده

شام‌های یخ‌زده که اغلب سرشار از سدیم هستند، می‌توانند منجر به عواقب شدید سلامتی شوند. در حالی که این وعده های غذایی ساده راحت هستند، می توانند منجر به فشار خون بالا شوند که با ایجاد چین و چروک پوست و لکه های پیری مرتبط است.

عسل یا میوه جایگزین شکر سفید

شکر  از مواد غذایی است که متاسفانه  در صدر جدول مواد اولیه اکثر خانواده ها قرار گرفته است .استفاده بیش از اندازه از این مواد اولیه توانسته به بروز مشکلات پوستی ناخواسته مانند آکنه نیز کمک نماید. زمانیکه سطح قند ما بالا می رود، این منبع مطمئن فرآیند پیری پوست تحریک می شود. اگر نور خورشید درگیر باشد، سرعت آن حتی بیشتر می‌شود. بنابراین، به جای خوردن بستنی در ساحل، میوه های تازه یخ زده یا بستنی بدون شکر را انتخاب کنید. همچنین در زمان هایی که وقتی هوس چیزی شیرین می کنید، به سراغ میوه یا شکلات تلخ بروید.

چین و چروک پوست
651526 1

 استفاده از مرغ به جای گوشت های فرآوری شده

هات داگ، پپرونی، بیکن و سوسیس همگی نمونه هایی از گوشت های فرآوری شده هستند که می توانند برای پوست مضر باشند. این گوشت ها سرشار از سدیم، چربی های اشباع شده و سولفیت هستند که همگی می توانند پوست را کم آب کرده و با ایجاد التهاب، کلاژن را ضعیف و چین و چروک پوست را چند برابر نمایند. برای گزینه های پروتئینی ارزان، گوشت های فرآوری شده را با تخم مرغ یا لوبیا تعویض کنید.

اگر می خواهید گوشت های کم چربی مانند بوقلمون و مرغ را انتخاب کنید. این گوشت ها مملو از پروتئین و اسیدهای آمینه هستند که در تشکیل طبیعی کلاژن ضروری هستند.

از لبنیات لذت ببرید

احساس متفاوتی در مورد لبنیات دارید؟ علم هم همینطور. برخی از آنها تغییرات پوستی مثبتی را از حذف لبنیات دیده اند. دیگران اصلاً تفاوت معنی داری را مشاهده نکرده اند.همه این موارد بستگی به شخص دارد. برای برخی، لبنیات ممکن است التهاب را در بدن افزایش دهد که منجر به استرس اکسیداتیو می شود. استرس اکسیداتیو یکی از دلایل اصلی پیری زودرس است. رژیم های کم لبنیات ممکن است از پوست در معرض آفتاب در برابر چین و چروک پوست محافظت کند.

اگر می خواهید: لبنیات منبع عالی کلسیم است که برای سلامت کلی پوست ضروری است. برای سایر منابع کلسیم، دانه ها، لوبیاها، بادام، سبزیجات برگ دار و انجیر بخورید.

در مورد نوشابه و قهوه دوباره فکر کنید

کاری که نوشابه و قهوه برای سلامتی شما انجام می دهند بیشتر از پوست با خواب ارتباط دارد. اول اینکه، هر دو دارای کافئین بالایی هستند، که اگر به طور مکرر در طول روز تا شب بنوشید، ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد.خواب ضعیف با افزایش علائم پیری و سیاهی دور چشم، چین و چروک و خطوط ظریف بیشتر مرتبط است. اگر می خواهید: اگر در مورد محتوای قند نگران هستید، به میزان نوشیدنی خود نگاهی بیندازید. ببینید آیا می توانید مقدار آن را کاهش دهید یا جایگزینی انجام دهید، مانند خوردن شیر طلایی به جای قهوه. زردچوبه، ماده اصلی شیر طلایی، سرشار از آنتی اکسیدان ها و یکی از قوی ترین ترکیبات ضد پیری منبع معتبر در اطراف است.

از پخت و پز در حرارت زیاد خودداری کنید

برخی از روغن‌های غیراشباع چند غیراشباع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶، مانند روغن ذرت یا آفتابگردان، می‌توانند باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد مضر شوند و سطح التهاب را افزایش دهند. اگر هر روز سرخ می‌کنید یا از حرارت زیاد استفاده می‌کنید، افزایش می‌یابد. اما این بدان معنا نیست که همه روغن ها ناسالم هستند. وقتی صحبت از روغن ها و پیشگیری از چین و چروک پوست می شود، چربی های تک غیراشباع را انتخاب کنید تا به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کنند.

اگر می خواهید: روغن های گیاهی را با روغن زیتون تعویض کنید. سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E و فیتواسترول است و التهاب را کاهش می دهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *