آرشیو بلاگ

چگونه تیرگی های کشاله ران و گردن را با ماسکهای خانگی رفع کنیم؟

ماسک خانگی 6418968968796478968796748

به طور کلی، ما درمان های طبیعی زیادی مانند درمان های صورت، اسکراب و ماساژ انجام می دهیم تا ظاهری درخشان داشته باشیم، اما وقتی نوبت به گردن و کشاله ران می رسد، اغلب به اندازه کافی مراقبت نمی کنیم. در نتیجه، پوست این قسمتهای مهم از بدن ما به میزان قابل توجهی تیره تر از پوست اطراف است. درست مانند پوست روی صورت، گردن ما نیز تقریباً به همان میزان در معرض آسیب ناشی از آفتاب و محیط قرار می گیرد. این نوع تیره شدن پوست در نواحی خاص به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می شود. یک بیماری هورمونی به نام آکانتوز نیگریکانس نیز می تواند باعث تیره شدن پوست اطراف گردن شود. برای این شرایط نیاز به تشخیص پزشک است.

با این حال، اگر تشخیص تأیید می کند که رنگدانه ها به دلایل هورمونی نیست و به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم رعایت بهداشت است، می توانید برای روشن کردن پوست تیره گردن خود از داروهای خانگی زیر استفاده کنید.

ماسک­های خانگی  کاملا طبیعی هستند و بی هیچ وجه تاثیر منفی روی پوست فرد باقی نمی­ گذارند و فرد می­تواند با خیال راحت از آن استفاده کند. ما در این سایت بر آنیم تا موثرترین انواع ماسک­ های خانگی که برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن موثر واقع شده­اند را به شما معرفی کنیم.

ماسک خانگی 6418968968796478968796748

ترکیب آرد نخودچی

این ترکیب بسیار طبیعی است و بسیار ساده تهیه می­ شود. در ابتدا باید دو قاشق چای خوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری زردچوبه را با هم ترکیب کنیم. بعد باید مقداری آب را به این ترکیب اضافه کنیم باید دقت کنیم که ترکیب نباید رقیق باشد و باید غلیظ باشد. می­ توانیم آن را روی قسمت­ های تیره گردن و کشاله­ ران اعمال کنیم و چند دقیقه صبر کنیم تا خشک شود. بعد از بیست دقیقه نیز  می­ توانیم آن را با آب بشوییم. برای این که تاثیر بهتری از این ترکیب ببینیم بهتر است که یه مدت به صورت روزانه استفاده شود.

آب لیمو

یکی دیگر از راه ­های رفع تیرگی کشاله ران و گردن استفاده از آب لیمو است که بهتر است برای این که تاثیر مشهودتری داشته باشد طبیعی­ تر باشد. برای استفاده از آب لیمو باید آن را با یک تکه پنبه به کشاله ران و گردن بمالیم. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید آن را با کمی آب ترکیب کنید و پس از گذشت بیست دقیقه  از استعمال آب لیمو می­ توانیم آن را بشوییم.

آب لیمو و گلاب

به جز استفاده از آب لیمو خالص ترکیب دیگری نیز وجود دارد که آب لیمو با گلاب مخلوط می­ شود. در این ترکیب باید دقت شود که میزان آب لیمو و گلاب مساوی باشد و بهتر است که قبل از رفتن به رختخواب به روی کشاله ران و گردن استعمال شود. شایان ذکر است که این ترکیب بی­ نظیر است و به صورت تضمینی بعد از مدتی استفاده از آن شاهد خواهید بود که تیرگی گردن و کشاله­ ران شما از بین می­ رود و پوست شما شفاف­ تر خواهد شد.

خمیر بادام

یکی دیگر از ترکیب­هایی که برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن  عالی عمل می کند، با بادام ساخته می­ شود. برای این کار در ابتدا باید نصف قاشق چای خوری پودر بادام را با یک قاشق چای خوری از پودر شیر و عسل را با هم ترکیب کنیم. بعد می­ توانیم آن را روی گردن و ران اعمال کنیم بعد از نیم ساعت نیز می­ توانیم آن را بشوییم. برای این که نتیجه­ ی بهتری از این ترکیب بگیرید بهتر است دو الی یه مرتبه در هفته از آن استفاده شود.

پوست پرتقال

برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن می­ توانیم مقداری پوست پرتقال را در مقابل آفتاب قرار دهیم تا خشک شود بعد آن را پودر کنیم و آن را با مقداری شیر ترکیب کنیم تا یک مخلوط غلیظ به دست بیاید. بعد می­ توانیم آن را روی قسمت­ های تیره بدن اعمال کنیم و بعد از این که خشک شد می ­توانیم آن را با آب سرد بشوییم. یا می­ توانیم پوست پرتقال را آب آن مخلوط کنیم و بعد ترکیب آن را روی گردن اعمال کنیم و بعد از ده دقیقه نیز می­توان آن را بشوییم. برای این که تاثیر به سزای این ترکیب را در رفع تیرگی پوست ببینید بهتر است به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان هاست که با مهار فعالیت آنزیمی که باعث رنگدانه شدن پوست می شود، پوست را روشن کرده و حتی پوست را هیدراته و تغذیه می کند.

روش استفاده: یک برگ تازه آلوئه ورا بردارید و برگ را باز کنید و ژل آلوئه ورا را مستقیماً روی گردن خود بمالید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید بیست دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. شما می توانید این درمان را به طور منظم دنبال کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح pH پوست را متعادل می کند. وجود اسید مالیک سلول های مرده پوست را از بین می برد و به پوست شما درخشندگی طبیعی می بخشد.

روش مصرف: دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و چهار قاشق غذاخوری آب را بردارید و خوب مخلوط  کنید. سپس یک گلوله پنبه بردارید، آن را در محلول آغشته کنید و دور گردن  و کشاله ران خود بمالید. بگذارید ده دقیقه بماند و آن را با آب بشویید. برای بهترین نتیجه، می توانید این کار را هر روز انجام دهید.

ماسک خانگی 56748695749648778

جوش شیرین

اگر می خواهید از شر سلول های مرده پوست گردن و کشاله ران خلاص شوید، جوش شیرین می تواند به عنوان یک ماده شگفت انگیز عمل کند. جوش شیرین برای از بین بردن کثیفی و تغذیه پوست شما از درون بسیار مفید است.

روش استفاده: باید دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. پس از خشک شدن، با آب بشویید. می توانید این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را ببینید. بعد از استفاده از جوش شیرین مرطوب کردن را فراموش نکنید.

آب سیب زمینی

سیب زمینی دارای خاصیت سفید کنندگی است که پوست شما را تا حد زیادی روشن می کند و همچنین رنگ پوست شما را یکدست می کند. برای درمان لکه های تیره و آکنه می توانید از آب سیب زمینی استفاده کنید.

روش استفاده: ابتدا باید یک عدد سیب زمینی کوچک را رنده کرده و آب آن را بگیرید. با استفاده از یک توپ پنبه ای این مایع را روی نواحی آسیب دیده بمالید. بگذارید کاملا خشک شود و پس از خشک شدن، آن را با آب بشویید.

آرد گرم

معمولا آرد گرم برای روشن کردن رنگ پوست استفاده می شود همچنین به کاهش رنگدانه ها کمک می کند و پوست گردن و کشاله ران شما را درخشان می کند. آرد استفاده شده در این مخلوط به لایه برداری پوست، جذب ناخالصی ها و سفت شدن منافذ پوست کمک می کند.

طریقه مصرف: دو قاشق غذاخوری آرد  گرم، نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو، کمی زردچوبه و مقداری گلاب (یا شیر) مصرف کنید. همه آنها را با هم مخلوط کرده و خمیری با غلظت متوسط درست کنید. مخلوط را روی نقاط تیره بدن خود بمالید، بگذارید حدود پانزده دقیقه بماند و با آب بشویید. می توانید این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

درمانهای دارویی

لایه برداری و پاکسازی روزانه با AHA و BHA

لایه برداری منظم با اسیدهای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی اسیدها می تواند به صاف، نرم شدن و روشن شدن پوست کمک کند. آنها به کاهش رنگدانه، خطوط ریز، حذف سبوم اضافی، سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک می کنند، همچنین به آرامی دانه های سرسیاه و سرسفید موجود را از بین می برند و بافت پوست را بهبود می بخشند. AHA ها و BHA ها همچنین پوست را از آلودگی و آرایش پاک می کنند. اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک محبوب ترین AHA ها و اسید سالیسیلیک محبوب ترین BHA هستند.

چندین محصول بدون نسخه وجود دارد که حاوی یکی از این اسیدها یا ترکیبی از آنها با قدرت های مختلف است که استفاده روزانه از آنها بی خطر است. پاکسازی نقاط تیره دو بار در روز با پاک کننده حاوی این اسیدها می تواند باعث بهبود پوست شود. AHA ها و BHA ها برای افرادی که پوست خشک دارند نیز مفید هستند. همچنین تونرها، سرم‌ها و ماسک‌هایی وجود دارند که حاوی یک یا هر دو اسید سالیسیلیک و گلیکولیک هستند. برخی از افراد ممکن است به AHA ها و BHA ها حساس باشند، بنابراین می توانند هر چند روز یک بار از آن استفاده کنند یا با درصد پایین اسید (۱-۲٪) شروع کنند و به تدریج قدرت را افزایش دهند. در صورت بروز واکنش های آلرژیک، مصرف آن باید قطع شود.

سخن پایانی

پوست گردن ممکن است به دلیل اختلالات هورمونی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و بیماری های ناشی از دارو یا سایر بیماری های پوستی تیره شود. تیره شدن گردن ممکن است با تغییراتی در بافت پوست در مقایسه با شرایط پوستی اطراف مانند خارش و لکه های تیره در سایر قسمت های بدن همراه باشد. خطوط تیره روی پوست پشت گردن (آکانتوز نیگریکانس) ممکن است نشانه دیابت یا مقاومت به انسولین در بدن باشد. تیره شدن گردن می تواند باعث نگرانی های زیبایی شود. معمولاً یک اورژانس پزشکی نیست، اما نیاز به تشخیص پزشکی از سوی پزشک برای رد سایر شرایط مسبب اصلی دارد. درمان تیرگی گردن اغلب دشوار است و معمولاً به ترکیبی از درمان های پزشکی و درمان های خانگی نیاز دارد. درمان های خانگی به تنهایی ممکن است برای دیدن نتایج رضایت بخش کافی نباشد. اگر فردی در حال حاضر تحت درمان پزشکی قرار گرفته است، در صورت استفاده از داروهای خانگی برای جلوگیری از واکنش بهتر است با پزشک مشورت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *