آرشیو بلاگ

هرآنچه که باید از چین و چروک دور چشم بدانید را اینجا بخوانید

چین و چروک دور چشم 857685435143210

چین و چروک دور چشم و خط  و خطوط افقی و عمودی تاثیر بسزایی در کاهش زیبایی دارد، از همین رو همواره توجه ویژه ای به پوست اطراف چشم می شود. پوست اطراف دور چشم بسیار نازک و آسیب پذیر است ، در صورتی عدم  رسیدگی و آب رسانی مناسب به پوست اطراف چشم شما به مرور شاهد چین و چروک دور چشم و خطوط پنجه کلاغی خواهید بود. اما اگر شما به دنبال جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم و یا از بین بردن قطعی آن هستید در ادامه با درمیس طب همراه باشید.

دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم

پوست اطراف چشم بسیار حساس، نازک و آسیب پذیر است ،هنگامی که شما به درستی از آن مراقبت نکنید به مرور شاهد خطوط پنجه کلاغی در اطراف آن خواهید بود. اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که این رسیدگی تنها به سنین بالا باز نمی گردد و جوانان و نوجوانان اعم از پسر و دختر می توانند از روش های مراقبت پوستی استفاده نمایند. با کهولت سن خاصیت کشسانی پوست دور چشم کاهش یافته و عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک خواهند شد، از جمله از عوامل باید به موارد زیر اشاره کرد؛

پیری و کهولت سن

همانطور که کمی قبل تر نیز اشاره کردیم  اولین دلیل برای ایجاد چروک اطراف دور چشم، پیری است. با بالا رفتن سن میزان ترشح چربی پوست کم می شود و لایه های چربی زیر پوست نیز از بین خواهد رفت. پروتئین پوست که مسئول سفت نگهداشتن پوست است کلاژن می باشد که بالا رفتن سن نیز تولید آن کاهش می یابد. در صورتی که رطوبت رسانی به پوست کاهش یابد، به مرور شما شاهد شیارهای ریز پوستی خواهید بود  ،لازم است بدانید که این روند در پوست اطراف چشم سریع تر اتفاق می افتد.

چین و چروک دور چشم 6857465453413510

اشعه ماورا بنفش

موضوعی که توجه کمی به آن می شود و افراد به سادگی از کنار آن می گذرند اشعه ماورا بنفش است که سبب از بین رفتن کلاژن پوست می شود. در این حالت اگر از پوست خود مراقبت ننمایید به مرور زیبایی و سلامت خود را از دست خواهد داد. استفاده از آبرسان و لایه بردارهای مرغوب و با کیفیت سبب می شود خاصیت ارتجاعی و رطوبت رسانی پوست حفظ شود . اما در صورت عدم استفاده مکرر از آبرسان شما سبب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست خودخواهید شد. در راستای حفظ سلامت پوست دور چشم توصیه می شود از کرم های دور چشم و ماسک دور چشم خیار ARFA و پچ های دور چشم استفاده کنید.

مصرفت دخانیات

یکی از عوامل شایع در ایجاد چین و چروک استفاده از مواد مخدر است که نیکوتین موجود در تنباکو رگ های خونی و مویرگ ها را کوچک می کند و از این طریق خونرسانی در رنگ و پوست کاهش خواهد یافت و به مرور در پوست شاهد چین و چروک خواهیم بود.

روش های از بین بردن چین و چروک دور چشم_ معرفی دو ماسک خانگی

برای از بین بردن چین وچروک دور چشم میتوان از روش های مختلفی استفاده کرد که هرکدام به نوبه خود می توانند در زیبایی صورت و پوست اطراف چشم ما موثر باشند. از جمله روش هایی که اکثر افراد از آن ها استفاده می کنند به کارگیری روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون و روغن نارگیل می باشد. از جمله روش های از بین بردن چین و چروک باید به موارد زیر اشاره کرد؛

  • ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای ریبوفلاوین و سلنیوم است که خاصیت بستن منافذ را بر عهده دارند. همچنین به دلیل داشتن مقادیر زیادی کلاژن سبب کلاژن سازی وایجا خاصیت کشسانی در اطراف چشم خواهد شد. در صورتی که بخواهید خاصیت آن را چندین برابر کنید از ویتامین E نیز استفاده کنید. برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ، در ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به خوبی آن را هم بزنید ، سپس آن را به پوست اطراف دورچشم خود بمالید  و چند دقیقه ای را به آرامی ماساژ دهید در نهایت پس از گذشت ۱۰_۱۵ دقیقه آن را بشویید.

چین و چروک دور چشم 8476545641510

  • ماسک خیار به صورت آماده و یا خانگی

خیار به عنوان میوه ای که خاصیت آبرسانی بالایی دارد همیشه اولین انتخاب برای حفظ زیبایی است.  برای تهیه ماسک خیار خانگی ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید و  آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست اطراف چشم و صورت خود بمالید. اما اگر میخواهید از ماسک هایی که از نظر بهداشتی و سلامتی نیز مورد تایید هستند و درصد رضایت بالایی را نیز از آن خود کرده اند استفاده کنید توصیه میشود حتما ماسک دور چشم خیار AFRA را خریداری نمایید. از مزایای استفاده از این ماسک باید به خاصیت ضد چروک ،حفظ کشسانی، از بین بردن چین و چروک ،آبرسانی، سفید کنندگی، از بین بردن لکه های دور چشم و … اشاره کرد.

چین و چروک دور چشم 9876854140

سخن پایانی

اگر شما هم علاقمند به حفظ زیبایی خود هستید و میخواهید از چین و چروک اطراف دور چشم خود خلاص شوید توصیه می شود حتما به پوست اطراف چشم خود رسیدگی نمایید. عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک در پوست دور چشم دخالت دارند، بهترین راه مقابله کردن با هرکدام استفاده از ماسک های صورت و دور چشم و آبرسانی فوق العاده پوست اطراف چشم است. اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید توصیه می شود به وبلاگ ما سری بزنید و از نکات زیبایی بهره مند شوید.

 

مطالب مرتبط