آرشیو بلاگ

ماساژ صورت و راز جوانسازی پوست

ماساژ صورت 14654987498545845

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

اگر می خواهید بدانید که چرا ماساژ صورت یک ضرورت مراقبت از پوست است، به مطالعه ادامه دهید.

ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت چیست؟ به زبان ساده، این عمل دقیقاً مانند ماساژ بدن فقط برای صورت شما هستند و متداول ترین روش ماساژ استفاده از دستان شما (یا افراد حرفه ای) برای اعمال حرکاتی مانند نوازش عمیق اما ملایم، ضربه زدن، نیشگون گرفتن و ورز دادن در مناطقی از صورت  است که مستعد  تنش، پف یا چین و چروک می باشند.

ماساژ صورت 45568789798798

درمانگران ماساژ اهداف ماساژ صورت را به طور خلاصه به این صورت بیان می کنند: بیدار کردن صورت، تخلیه تنش و مایعات از صورت برای کند کردن روند پیری و ارتقاء سلامت پوست صورت است، همچنین توصیه می کنند برای بهترین نتیجه حداقل سه بار در هفته صورت خود را ماساژ دهید.

یک روش آسان برای ماساژ دادن صورت، استفاده از غلتک کریستالی ( جید رولر) است، مانند .GRACE & STELLA Rose Quartz Roller در حالی که غلتک های یشم یک انتخاب به همان اندازه محبوب هستند، کوارتز گل رز به دلیل احساس آرامش و دمای سردتر از یشم شناخته شده است که به التهاب و پف صورت کمک می کند. آرایش و ساختار معدنی منحصر به فرد گل کوارتز گل سرخ (سرشار از منیزیم ،آهن ، سدیم و اکسیژن است) که آن را برای تحریک گردش خون و افزایش جریان اکسیژن در پوست و در نتیجه پف زیر چشم، روشن شدن سیاهی و چین و چروک ها، تحریک کلاژن و تقویت پوست برای رفع شکاف ها مناسب می کند.

فواید ماساژ صورت

تنش را برطرف می کند

ماساژ صورت عضلات صورت را تون کرده  و تنش را برطرف می کند. بیشتر افراد تنش زیادی در صورت خود دارند. وقتی احساس استرس، خستگی یا تمرکز می کنیم، ناحیه پیشانی و چشم خود را تنش می دهیم که به مرور باعث ایجاد چین و چروک می شود. چند دقیقه ماساژ صورت در پایان روز به رفع این تنش کمک می کند. شما همیشه می خواهید از حرکات لیفتینگ، به ویژه در ناحیه گردن و خط فک استفاده کنید تا پوست خود را محکم و پرانرژی نگه دارید، همان کاری که ماساژ با پوست انجام می دهد.

سموم را آزاد می کند

استفاده از بسیاری از محصولات آرایشی، عوامل محیطی و شلوغی زندگی روزمره می تواند باعث تجمع سموم در پوست ما شود، این امر باعث ایجاد خطوط ریز، پف و شکستگی در پوست  می شود. ماساژ جریان خون را افزایش می دهد، شروع به تخلیه لنفاوی صورت می کند تا مواد زائد و سموم را از بین ببرد و پوست شما را از داخل و خارج تمیز و شاداب نگه دارد.

ماساژ صورت 14654987498545845

گردش خون را افزایش می دهد

مانند انجام مجموعه ای از جک های پرشی یا فشار دادن، حرکت ماساژ سریع صورت موجی از خون و اکسیژن را به پوست شما می فرستد. این افزایش جریان باعث از بین رفتن پف (به ویژه در ناحیه زیر چشم) می شود، رنگ پوست را روشن کرده و به سم زدایی پوست کمک می کند. اکسیژن بیشتری که به پوست ارسال می شود برابر با افزایش تولید کلاژن و رشد سلول است و در نتیجه چهره ای صاف و درخشان ایجاد می کند.

جذب محصول را بهبود می بخشد

 ماساژ صورت با انگشتان به سمت بالا، حرکات لیفتینگ روشی فوق العاده برای کمک به جذب محصولات مورد علاقه شما مانند مرطوب کننده و سرم در پوست است. بعلاوه، این راهی برای ایجاد یک احساس  فوق العاده روزمره مراقبت از پوست است.

و اما مهمتر فایده آن ایجاد آرامش است! بله مزایای مراقبت از پوست به کنار، ماساژ  به همان اندازه که باعث آرامش تنش عضلانی می شود، در تسکین فشارهای عاطفی نیز مهارت دارد. آنها به شما کمک می کنند در پایان یک روز طولانی آرامش و آرامش بیشتری داشته باشید. در روال شخصی خود برای مراقبت از پوست، با افزایش سن متوجه می شویم که آرامش در لیست اولویت های زندگی هر شخصی قرار دارد.

شما برای این درمان به هیچ محصول خاصی نیاز ندارید، فقط یك صورت تمیز و خشك نیاز دارید!ترکیب این تکنیک ها با روال مورد علاقه خود برای مراقبت از پوست، مزایای آن را افزایش می دهد. متخصصان این روش درمانی،  روش بسیار ملایمی را برای ماساژ جذاب صورت در خانه توصیه می كنند كه می توانید هر روز انجام دهید. آرنج خود را به یك میز تكیه دهید و بگذارید دستانتان به آرامی در اطراف چانه و پایین صورت قرار گیرند سپس به آرامی اما همچنان درگیر بافت باشید، قصد خود را برای تغییر بافت مانند کشیدن یک جفت جوراب ظریف ابریشمی به سمت بالا ثابت کنید. سر را به یک طرف برگردانید و با استفاده از یک دست، تمام قسمت صورت را از بالای سینه جارو کنید، بالای گردن، سپس قسمت بالای صورت و داخل خط مو. با هر دو انگشت شست در وسط پیشانی، آنرا از پیشانی خارج کرده و به داخل خط مو بکشید. با انگشتان، پیشانی را به آرامی ضربه بزنید و به خط مو بروید.

اثرات جانبی

ماساژ   روش درمانی بسیار ملایم و مناسب برای همه سنین است، اگرچه این كار را برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود. همچنین این روش درمانی برای افرادی که بوتاکس یا مواد پرکننده دارند توصیه نمی شود، زیرا ممکن است باعث حرکت موادپر کننده شود.  هرگز زود یا خیلی دیر نیست كه شروع به مراقبت از پوست خود كنید با ماساژ صورت کنید اینگونه شاید دیگر هرگز نیاز به استفاده از بوتاکس و پرکننده ها نداشته باشید.

انواع ماساژ صورت

ماساژ صورت تخلیه لنفاوی

لنف مایعی در بدن  است که سموم را با خود و مواد زائد را از بین می برد. از آب، پروتئین و نمک ساخته شده است. لنف تجمع یافته را می توان با ماساژ تخلیه کرد. اگر به دنبال جوان سازی پوست با تمیز کردن عمیق هستید، این یک روش عالی است.

ماساژ صورت شیاتسو یا با فشار انگشت

در این نوع ماساژ  از طب فشاری استفاده می شود که در نقاط خاصی از صورت به نام کانال های انرژی اعمال می شود. افرادی که این روش چینی را انجام می دهند از دستگاه های ویژه، انگشتان یا کف دست خود برای تقویت عضلات و کاهش ظاهر چین و چروک صورت استفاده می کنند.

ماساژ صورت کلاسیک

این رایج ترین موردی است که توسط ماساژورها در سراسر جهان استفاده می شود. این شامل حرکاتی مانند نوازش، ضربه زدن، ورز دادن و نیشگون گرفتن است و باعث تولید کلاژن می شود و باعث می شود پوست شما احساس آرامش کند.

ماساژ صورت 16549847894789748

ماساژ صورت کوبیدو

Kobido به معنای “روش قدیمی زیبایی” است. این قدیمی ترین نوع ماساژ صورت است. از ۴۷ روش برای ماساژ ۱۶ عضله صورت استفاده می کند. این یک ماساژ آرامش بخش عمیق صورت است که در تسکین دردها نیز کمک می کند.

نحوه انجام ماساژ صورت: راهنمای گام به گام

اولین قدم آماده سازی پوست است:

دستان خود را تمیز کنید و موهای خود را دوباره ببندید.

صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

پوست خود را مرطوب کنید.

یک روغن برای پوست خود انتخاب کنید.

صورت خود را بخور دهیدتا منافذ نرم شود و به نفوذ آسان روغن کمک کند.

با استفاده از انگشتان خود به صورت دورانی صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. اگر می خواهید پوست خود را سفت کنید می توانید از حرکات عمیق و محرک استفاده کنید.

در صورت داشتن پوستی حساس، مستعد آکنه یا چربی، به فشار نور بچسبید.اگر راحت هستید می توانید از ابزارهای مراقبت از پوست برای ماساژ دادن مانند غلتک  فلزی یا یشم غلتک استفاده کنید.

مرحله ۱: ماساژ پیشانی

انگشتان خود را بین ابروهای خود قرار داده و آنها را به سمت بالا به سمت خط مو حرکت دهید. این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله ۲: ناحیه چشم خود را ماساژ دهید

با پوست اطراف چشم خود لطیف باشید زیرا این پوست بسیار ملایم است. با انگشت حلقه خود از حرکات نرم و چرخشی استفاده کنید. این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله ۳: ماساژ گونه ها

انگشتان خود را روی گونه های خود نزدیک پل بینی قرار دهید و آنها را از طریق گونه های خود به سمت گوش ها بکشید. این کار را پنج بار تکرار کنید.

مرحله ۴: ناحیه دهان خود را ماساژ دهید

با انگشت اشاره و میانی خود یک شکل ‘V’ ایجاد کنید. انگشتان را به گونه ای قرار دهید که انگشت اشاره در بالای لب بالا و انگشت میانی در زیر لب پایین قرار داشته باشد. به آرامی فشار دهید و به سمت گوش ها بکشید.

مرحله ۵: ماساژ چانه

کف دست خود را در زیر استخوان گونه قرار داده و به سمت خط مو ماساژ دهید.

مرحله ۶: ماساژ گردن

ماساژ را با گردن تمام کنید. در ضربات عمودی از استخوان یقه به سمت صورت خود را در جهت بالا ماساژ دهید.

چند بار باید صورت خود را ماساژ داد؟

می توانید روزانه پنج دقیقه صورت خود را ماساژ دهید. اما هر ۳-۴ هفته یک بار به دنبال صورت حرفه ای این کار را انجام دهید این چرخه تجدید پوست است و هر ۲۸ روز یک بار ماساژ صورت، پوست صاف و یکنواخت را تضمین می کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *