آرشیو بلاگ

لایه برداری لب ها درمنزل با روش های شگفت انگیز

 

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

لایه برداری لب ها

لایه برداری لب ها بخش مهمی از هرروتین پوستی است که زیبایی چهره شما را چندین برابر می کند. اما متاسفانه بسیاری از مردم شناخت درستی از نحوه درست انجام دادن آن را ندارند. در این پست، مواد مختلفی را که می‌توانید برای لایه‌برداری لب استفاده کنید و فواید این کار را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین نکات و ترفندهایی را به شما ارائه خواهیم داد تا از جلسه لایه برداری لب خود بیشترین بهره را ببرید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا زیبایی را به لب ها خود برگردانید  .

 

لایه برداری لب ها 548746868468741

فواید لایه برداری لب ها

لب‌های ما مانند سایر قسمت‌های پوست ما حاوی غدد چربی آزادکننده چربی نیستند ، بنابراین به راحتی خشک می‌شوند و ترک می‌خورند . لایه برداری لب ها به از بین بردن سلول های مرده پوست که می توانند منجر به خشکی، ترک خوردگی و حتی خونریزی شوند، کمک می کند. همچنین این عامل به تحریک جریان خون و تولید کلاژن کمک می‌کند و به مرور زمان لب‌هایی سالم‌تر و حجیم‌تر به شما می‌دهد.

هوای سرد می تواند باعث از دست دادن رطوبت لب ها شود و منجر به ترک خوردن و ترک خوردن پوست شود. به همین بابت شما باید به طور مرتب لب های خود را لایه برداری کنید، به خصوص زمانی که هوا سرد است. مواردی که در ادامه برای شما نیز ذکرخواهیم کرد تنها برخی از فواید لایه برداری لب ها می باشد.

  • خشکی پوست را از بین می برد و از ترک خوردن لب ها جلوگیری می کند
  • لب ها را نرم و صاف می کند
  • رنگ لب را یکنواخت می کند
  • لب های خشک را آبرسانی می کند
  • ظاهر تغییر رنگ را به حداقل برسانید
  • لب ها را مرطوب نگه می دارد
  • دفعات درد را کاهش می دهد
  • باعث می شود رژ لب شما برای مدت بیشتری باقی بماند
  • از کم آبی لب ها جلوگیری می کند

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

مواد لازم برای لایه برداری لب ها

مواد مختلفی وجود دارد که می توانید برای لایه برداری لب ها استفاده کنید، اما توصیه می کنیم تا حد امکان از مواد طبیعی استفاده کنید. برخی از گزینه های خوب عبارتند از:

قند

شکر یک لایه بردار ملایم و در عین حال موثر است که برای انواع پوست قابل استفاده است. همچنین نسبتاً مقرون به صرفه و پیدا کردن آن آسان است.

برای استفاده از شکر برای لایه برداری لب ها ، کافی است آن را با کمی آب یا روغن مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . سپس مخلوط را به مدت حدود ۱ دقیقه با حرکات دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید. با آب گرم بشویید و لب های خود را خشک کنید.

عسل

این لایه بردار طبیعی به حفظ رطوبت پوست کمک می کندو  همچنین ضد میکروبی و ضد التهابی بوده و برای افرادی که پوست حساسی دارند ایده آل است. برای استفاده از عسل برای لایه برداری لب ها، کافی است آن را با کمی شکر مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس مخلوط را به مدت حدود ۱ دقیقه با حرکات دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید. با آب گرم بشویید و لب های خود را خشک کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از مرطوب کننده های طبیعی است که برای هیدراته نگه داشتن لب ها عالی است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که می تواند به ترمیم لب های خشک و آسیب دیده کمک کند . برای استفاده از روغن نارگیل برای لایه برداری لب ها، به سادگی آن را به مدت ۱ دقیقه با حرکات دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید. با آب گرم بشویید و لب های خود را خشک کنید•

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا شبیه روغن نارگیل است زیرا یک مرطوب کننده طبیعی و مملو از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است. همچنین این روغن غیر کومدون زا است، به این معنی که منافذ را مسدود نمی کند . برای استفاده از روغن جوجوبا برای لایه برداری لب، به سادگی آن را به مدت ۱ دقیقه با حرکات دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید.

کره شیا

کره شی یک ماده مغذی و نرم کننده است که اغلب در بالم لب و سایر محصولات استفاده می شود. سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب است که برای ترمیم لب های خشک و ترک خورده عالی است. برای استفاده از شی باتر برای لایه برداری لب، به سادگی آن را به مدت ۱ دقیقه با حرکات دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید. با آب گرم بشویید و لب های خود را خشک کنید.

 

لایه برداری لب ها 8484968414198485418

نکات و ترفندهایی برای لایه برداری لب

اکنون که برخی از بهترین مواد تشکیل دهنده لایه برداری لب ها را می شناسید، در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر بهره را از جلسه خود ببرید.

  1. لب های خود را پاک کنید

اولین قدم این است که لب های خود را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از رژ لب یا سایر محصولات روی لب های شما وجود ندارد. می توانید از مومیایی کننده لب یا روغن برای از بین بردن تجمعات سرسخت محصول استفاده کنید.

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

  1. به آرامی لایه برداری کنید

هنگامی که لب های شما تمیز شد، زمان شروع لایه برداری است. به یاد داشته باشید که ملایم باشید زیرا پوست لب های شما بسیار نازک تر و ظریف تر از بقیه پوست است. هنگام استفاده از لایه بردار روی لب های خود از حرکات دایره ای و رو به بالا استفاده کنید.

  1. بشویید و هیدراته کنید

پس از اتمام لایه برداری، لب های خود را با آب گرم بشویید . به آرامی آنها را خشک کنید و سپس از یک بالم لب یا روغن مرطوب کننده برای آبرسانی به آنها استفاده کنید.

چند بار باید لب های خود را لایه برداری کنید؟

زیاده روی در لایه برداری لب ها می تواند منجر به خشکی و ترک خوردن لب ها شود. توصیه می کنیم ۱-۲ بار در هفته لب های خود را لایه برداری کنید . اگر لب های شما به طور خاص خشک یا ترک خورده است، می توانید دفعات آن را به ۳-۴ بار در هفته افزایش دهید. فقط مطمئن شوید که در بین جلسات به لب های خود استراحت دهید تا از تحریک بیشتر جلوگیری کنید.

 

لایه برداری لب ها 8748574687487874874
نکات اضافی در مورد نحوه لایه برداری لب

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که باید هنگام لایه برداری لب  به خاطر داشته باشید.

  • هرگز از مسواک استفاده نکنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که استفاده از مسواک راه خوبی برای لایه برداری لب ها است. با این حال، این در واقع یک ایده بد است. مسواک هایی با موهای نایلونی برای شستشوی دندان ها طراحی شده اند نه لب ها. آنها بیش از حد ساینده هستند و در واقع می توانند به پوست ظریف لب های شما آسیب برسانند .

  • از استفاده از اسکراب با دانه های بزرگ خودداری کنید

اسکراب های لب با دانه های درشت می توانند برای لب ها خیلی خشن باشند. به اسکراب هایی با گرانول های کوچکتر یا بدون گرانول بچسبید.

  • قبل از اینکه لب هایتان را لایه برداری کنید اسکراب را تست کنید

اگر از یک اسکراب لب جدید استفاده می کنید، همیشه ایده خوبی است که ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید . این به شما کمک می کند تا ببینید پوست شما چگونه به مواد تشکیل دهنده واکنش نشان می دهد و از هرگونه تحریک جلوگیری می کند.

  • زمان مناسب را انتخاب کنید

لایه برداری لب ها قبل از خواب ایده خوبی است زیرا می توانید مرطوب کننده را در طول شب باقی بگذارید. این به لب های شما زمان زیادی برای جذب تمام مواد مغذی می دهد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *