آرشیو بلاگ

فیس براش یا شستن صورت با دست ، سوالی مهم برای افراد !

فیس براش 85486476874684874878741

برس‌های پاک کننده صورت یا همان فیس براش، چیز جدیدی نیستند. درواقع، آن‌ها سال‌هاست که در بازار وجود دارند، اما این مانع نمی‌شود که آن‌ها یک ابزار بسیار محبوب برای مراقبت از پوست باشند. باید دلیل خوبی وجود داشته باشد تا افراد همچنان به برنامه‌های مراقبت از پوست خود اضافه کنند. در این مقاله قصد داریم تمیز کردن صورت به وسیله فیس براش را بررسی کنیم. شما دقیقاً خواهید فهمید که این دستگاه دقیقاً چیست و چه کاری انجام می‌دهد، برای چه نوع پوستی مناسب است و استفاده از برس چه فوایدی دارد.
امیدواریم، وقتی به همه این دانش مسلح شدید، بهتر می‌فهمید که برس‌های تمیزکننده صورت برای شما مناسب هستند یا خیر و اینکه فیس براش یا شستن صورت با دست، کدام بهتر است؟

فیس براش چیست؟

برس‎های پاک کننده صورت به نوعی مانند ابزار قدرت دنیای مراقبت از پوست هستند.
فیس براش یک دستگاه دستی است که شامل یک موتور است که با باتری کار می‌کند. موتور باعث حرکت تکراری می‌شود که به شما در تمیز کردن صورت کمک می‌کند.
بعضی از دستگاه‌ها از یک حرکت دایره‌ای استفاده می‌کنند و سایر دستگاه‌ها ممکن است از یک حرکت رفت و برگشت استفاده کنند. همچنین فیس براش هایی وجود دارد که به جای حرکت زیاد، ارتعاش می‌کنند.
عملکرد موتور همراه با برس، به شما امکان می‌دهد درحالی‌که منافذ خود را تمیز می‌کنید، لایه‌برداری کنید.
برس صورت با فرکانس بالا نوسان می‌کند. این باعث ایجاد صدها حرکت پاک کننده در ثانیه می‌شود.
بسیاری از ابزارهای پاک کننده صورت، صوتی محسوب می‌شوند. این برس‎ها ادعا می‌کنند که خطوط ریز و چین و چروک را کاهش داده و همچنین یک عمل پاک‌کنندگی عمیق را ارائه می‌دهند.
پاک‌سازی به موقع همراه با فشار مداوم می‌تواند یک روش پاک‌سازی استانداردتر از استفاده از دستان شما را برایتان داشته باشد.

فیس براش 85486476874684874878741

مزایای استفاده از فیس براش

استفاده از فیس براش برای پوست صورت شما فواید زیادی دارد. بسیاری از افراد این روش را راحت‌تر برای مالش می‌دانند و برخی دیگر احساس می‌کنند که مانند پاک‌سازی پوست احساس خوبی دارد. با این حال، یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از فیس براش افزایش چرخه طبیعی پوست است. فیس براش سریع‌تر از پاک‌سازی طبیعی روزمره باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. این به نوبه خود باعث می‌شود که پوست با سرعت بیشتری کلاژن تولید کند.
افزایش تولید کلاژن باعث می‌شود پوست سفت و جوان‌تر به نظر برسد.
همچنین اگر از جوش و آکنه رنج می‌برید استفاده از فیس براش می‌تواند برای شما مفید باشد. فیس براش به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند که باعث از بین رفتن چربی اضافی پوست شده و شفافیت پوست شما بیشتر می‌شود. همچنین، اگر از درمان دارویی آکنه استفاده می‌کنید، برداشته شدن پوست مرده باعث نفوذ عمیق دارو می‌شود.
برخی از متخصصان مراقبت از پوست می‌گویند که استفاده از فیس براش می‌تواند گردش خون در صورت شما را بهبود بخشد. تحریک حاصل از برس روی سطح پوست باعث افزایش جریان خون می‌شود. این افزایش می‌تواند ظاهر سالم‌تری به شما بدهد.

آیا فیس براشها برای انواع پوست مفید هستند؟

فیس براشها برای پوست طبیعی:
اگر پوست نرمالی دارید می‌توانید بیشتر از فیس براش‎های پاک کننده صورت خود استفاده کنید. با این حال، اگر پوست شما به خصوص ضخیم است و حساسیت خاصی ندارد، ممکن است متخصص پوست استفاده روزانه را تأیید کند. پوست طبیعی می‌تواند یک فیس براش میکرو پولیش با سرهای مختلف را تحمل کند تا از مدل درمانی روزانه به هفتگی تغییر کند.

فیس براشها برای پوست چرب:
اگر پوست شما چرب است، احتمالاً می‌توانید از فیس براش‎های تمیز کننده صورت خود به صورت روزانه و بدون هیچ‌گونه اثر سو استفاده کنید. چربی اضافی از پوست شما در برابر خشک شدن بیش از حد محافظت می‌کند و به محض شروع منظم استفاده از فیس براش، به احتمال زیاد در معرض کم شدن چربی و میل به نرمال بودن قرار می‌گیرد. یک فیس براش چرخشی با الیاف نرم ممکن است انتخاب خوبی برای فردی با پوست چرب باشد.

فیس براش‌ها برای پوست خشک:
در صورت استفاده بیش از حد از فیس براش، ممکن است خشکی پوست بیشتر احساس شود. ممکن است بخواهید نمایش لایه‌برداری خود را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. همچنین، بهتر آن است که در استفاده از مرطوب کننده خود حساس‌تر باشید. لایه‌برداری می‌تواند مقداری اثر خشک کنندگی داشته باشد، اما اگر مراقب باشید بیش از حد از این ابزار استفاده نکنید و از مرطوب کننده خود  مرتب استفاده کنید، می‌توانید از مزایای پاک کننده عمیق بهره‌مند شوید. فیس براش با مویی که حالت کمی دارد می‌تواند انتخاب خوبی برای خشکی پوست باشد.

فیس براش ها برای پوست مختلط:
اگر پوست مختلط دارید، ممکن است به خاطر جلوگیری از خشک شدن مناطق خشک، استفاده از فیس براش خود را به چند بار در هفته محدود کنید. اگر پوست شما طبیعی‌تر و چرب‌تر است، می‌توانید روزی یک‌بار بدون مشکل از آن استفاده کنید. در چگونگی استفاده از فیس براش حتماً به هر دو قسمت پوست خود توجه کنید. یک ابزار پاک کننده صوتی سیلیکونی ملایم برای پوست مختلط انتخاب بسیار مناسبی می‌تواند باشد.

فیس براش 69489489678964897489

فیس  براش‌ها برای پوست حساس:
اگر پوست حساسی دارید، در هنگام استفاده از فیس‎براش‌های تمیز کننده صورت کمی بیشتر مراقب باشید. بهتر است شما فقط  حداکثر دو بار در هفته از آن استفاده کنید. سعی کنید پاک کننده‌های خود را بلافاصله بعد یا قبل از استفاده برس‎ها تعویض نکنید. با این کار شما می‌توانید مطمئن باشید که هر گونه التهابی ناشی از ابزار است و نه پاک کننده جدید.
هنگام استفاده از فیس براش، خیلی زیاد فشار ندهید یا برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نکنید.
فیس براش‌ه صوتی ملایم با تنظیم کم و محافظت ضد میکروبی وسیله خوبی برای کسانی است که پوست حساس دارند.

طریقه استفاده از فیس براش

افزودن دستگاه پاک کننده صورت به روال مراقبت از پوست کار سختی نیست. در واقع، روتین پوستی شما تنها کمی تغییر خواهد کرد. با پاک کردن آرایش خود شروع کنید. پاک کردن زیرسازی سنگین با استفاده از فیس براش دشوار خواهد بود و ممکن است در هنگام تمیز کردن به داخل منافذ پوست نفوذ کند. قبل از استفاده از مواد پاک کننده، از یک پاک کننده آرایش و یک دستمال حوله‌ای یا پنبه‌ای برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید.
پاک کننده کف بسیار ملایمی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما فرموله شده باشد. شما نباید از پاک‌کننده‌هایی که حاوی میکرو بندها یا سایر ذرات لایه بردار هستند استفاده کنید زیرا ترکیب آن با برس خیلی ساینده خواهد بود.
بهتر است طبق دستورالعمل‌های سازنده از فیس براش و شوینده استفاده کنید.
ممکن است بخواهید بر روی ناحیه T (بینی، چانه، پیشانی) صورت تمرکز کنید زیرا به طور کلی در آنجا محل جمع شدن چربی است. احتیاط کنید که زیاد با برس فشار نیاورید و همچنین از آن در محدوده زمانی توصیه شده استفاده کنید. همچنین، برای جلوگیری از لایه‌برداری بیش‌ازحد، از دستگاه بیشتر از حد توصیه شده استفاده نکنید.
شما هرگز نباید از فیس براش در ناحیه چشم خود استفاده کنید. پوست اطراف چشم بسیار ظریف است و دستگاه پاک کننده صورت برای ناحیه بسیار خشن است. زیرا با استفاده از برس در این قسمت به پوست آسیب زده و ظاهر پیری را افزایش  می‌دهید.

اگر به بیماری پسوریازیس یا برافروختگی اگزما مبتلا هستید، از استفاده از فیس براش‌های پاک کننده صورت خودداری کنید. پس از یک درمان تهاجمی صورت مانند میکرودرم ابریژن نیز باید برای مدت زمان مشخص شده توسط متخصص زیبایی از فیس براش‌ صورت خودداری کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *