آرشیو بلاگ

شیر و خاصیت اعجاب آور آن در زیبا سازی انوع پوست !

شیر 845+689+6845+66+98

آیا تا به حال فکر کرده اید که این نوشیدنی خوشمزه با همه مواد مغذی فراوان خود می تواند تا چه حد در سلامی پوست نقش پر رنگی داشته باشد . شاید بد نباشد بدانید که در زمان های بسیار قدیم یکی از کاربرد های شیر در درمان و زیبایی پوست بوده که شاهزادگان و ملکه ها از آن استفاده می کردند  . اما اگر تا به حال از شیر برای زیبایی و سلامتی  پوست خود بکار نگرفته اید در ادامه با ما باشید تا شما را از رازهای این نوشیدنی بر روی پوست نیز با خبر کنیم . و چند ماسک شیر خانگی را برای شما نیز آموزش دهیم .

مواد مغذی موجود در شیر :

  1. ویتامین A : احیای سلول های جدید ، جلوگیری از پوسته پوسته شدن ، هیدراته کردن پوست
  2. ویتامین D : افزایش کشسانی و انعطاف پذیری پوست ، کاهش  انواع لک ها از روی پوست ، جلوگیری از خطرا رادیکال آزاد ، کاهش چین و چروک پوست ، کلاژن سازی در پوست ، کاهش جوش و آکنه
  3. ویتامینB6 : رطوبت رسانی پوست ، احیای سول های جدید
  4. بیوتین : افزایش سلامتی پوست ، ترمیم پوست های آسیب دیده
  5. پروتیئن :  ترمیم پوست های آسیب دیده ، کاهش چین و چروک های پوستی
  6. ویتامین B12 : از بین برنده لک های پوستی ، در خشندگی پوست
  7. اسید لاکتیک : رطوبت رسانی به لایه های مختلف پوست ، تغذیه پوست ، مبارزه با رادیکال های موجود در بدن ، جوانسازی پوست
  8. پتاسیم : بهبود خارش های پوستی ، رطوبت رسانی پوست ، از بین برنده خشکی های مزمن پوستی

شیر 845+689+6845+66+98

اما مواد مغذی دیگر :

  1. کلسیم
  2. منیزیم
  3. سلنیوم
  4. و…

شیر را نباید یک نوشیدنی ساده به حساب آورد . چراکه  تاثیر آن در زیبایی پوست نیز بسیار شگفت آور است. آیا می دانستید این نوشیدنی مغذی  می تواند به عنوان پاک کننده پوست به حساب بیاید؟ از فواید شیر پاک‌ کننده‌ی طبیعی صورت بوده که توانسته تمام آلودگی ، باکتری و چربی های اضافه را از عمیق ترین منافذ نیز پاک کند.  آلفاهیدروکسی‌اسید موجود در شیر نوعی از اسیدلاکتیک بوده  که درون شیر وجود داشته  که سلول های مرده‌ی اضافی سطح پوست را  کاملا ازبین می‌برد.

شیر را با یک تکه پنبه استریل شده آهسته روی تمام پوست خود بمالید. شما از مشاهده مقدار میکروب و آلودگی که به‌وسیله‌ی پنبه پاک می ‌کنید شگفت‌ زده خواهید شد. شیر به دلیل وجود چربی طبیعی و و خاصیت پاکسازی  سبب شده صورتی نرم و بدون چربی داشته باشید.

هیدراته کردن پوست با شیر :  خشکی پوست از معضلاتی است که بیشتر در فصول سرد سال اغلب افراد را دچار مشکل می کند. این خشکی گاها با سوزش و خارش نیز همراه است و باعث آزار فرد می شود.  اما شما می توانید از شیر به عنوان مرطوب و نرم کننده پوست خود استفاده کنید و حتی در فصول سرد هم پوست به لطافت برگ گل داشته باشید.

برای این کار کافیست

تکه ای پنبه را به شیر ولرم فرو کنید و  آن را به آرامی بر روی تمام صورت خود بمالید . اجازه دهید تا این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند به یاد داشته باشید در حین خشک شدن شیر عضلات صورت خود را حرکت ندهید. چراکه  این کار سبب کشیده شدن ماسک می‌شود و موچب ایجاد خطوط بر روی پوست می شود. در آخر پوستتان را با آب سرد بشویید.

درخشندگی پوست را با این نوشیدنی حیرت انگیز تجربه کنید !! شاید با خود بگویید که راز شفافیت پوست چیست ؟ یکی از موارد استفاده از ماسک شیر است . شیر از جمله موادی است که پوست را از انواع  لک ها نجات می دهد. چراکه این مایع  دارای اسید لاکتیک بوده که به روشنی پوست صورت نیز منجر می شود . فقط کافیست صورت خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید و با دست تمیز شیر را به پوست خود بمالید. حالا  به مدت ۱۰ دقیقه به صور خود دست نزنید تا کاملا خشک شود  . انجام این کار باعث می شود تنها در عرض چند دقیقه پوستتان شفاف تر و نرم تر شود.

بهبود آفتاب‌سوختگی و التهاب پوست

دستمال نرم را به شیر سرد آغشته کنید و آن را برروی پوست خود بگذارید .این کار باعث تسکین  آفتاب‌سوختگی پوست خود می شود. شیر با ایجاد لایه نازک پروتئینی از پوست محفاظت کرده و التهابات ، قرمزی آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

از بین بردن جوش  :

  • ۱ قاشق جوی آسیاب شده
  • ۱ قاشق شیر

۱ قاشق جوی آسیاب شده را با یک قاشق شیر با هم ترکیب کنید این مخلوط را زمانی که پوستتان تمیز است بر روی پوست خود بمالید . حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا جذب پوست شود . بعد از طی این مدت صورت خود را با آب سرد بشویید.

شما حتی می توانید ترک پایتان را با شیر درمان کنید !

یک فنجان شیر را به آب ولرم اضافه کنید و از آن به عنوان پاشویه خود استفاده کنید.  و پس از چند مدت از پاهای زیبای خود نیز لذت ببرید .

حمام شیر برای سلامتی  پوست : به سلامتی پوست بدن خود نیز اهمیت بدهید . چند فنجان شیر را در آب ولرم وان حمام اضافه کنید و ۱۵ دقیقه در آن بمانید . برای تاثیر بیشتر می توانید از گلبرگ های گل نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید پس از استحمام با شیر ، پوست خود را کاملا خوب بشویید تا پوست شما نیز چسبناک نشده و پوستی نرم، لطیف و درخشان را برای خود به ارمغان بیاورید.

شیر 9684767897897896787

اما انوع ماسک شیر درخانه  :

  • ۱ عدد خیار رنده شده
  • ۲ قاشق شیر

مواد را به خوبی با هم  ترکیب کنید  و سپس ماسک  را به صورت و گردن خود بمالید . سپس اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند . در آخر صورت تان را با آب ولرم بشویید. شما با استفاده منظم ۳ بار در  هفته  به طراوت و درخشش پوست خود کمک خواهید کرد  .

ماسک شاداب کننده پوست :

برای این کار احتیاج به شیر و چند قطره اب لیمو دارید. اما  اگر پوستتان خشک بوده  می توانید کمی گلاب را به مواد خود اضافه کنید . بعد از ترکیب این مواد می توانید آن را بر روی پوست تمیز خود بمالید  و بعد از ۲۰الی۱۵ دقیقه آن را با ولرم بشویید.

مرطوب کننده پوست :

نصف قاشق آرد را به کمی شیر اضافه کنید و سپس کمی عسل و گلاب را به آن اضافه کنید و ماسک شما برای مرطوب کردن پوستتان نیز آماده است . آن را به صورت و گردن تمیز خود بمایلد تا کاملا درون منافذ پوست شما نیز نفوذ پیدا کند بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید آن ها را بشویید.

ماسک پاک کننده لک و آکنه : در این ماسک تنها از نصف قاشق چای خوری لیموی تازه استفاده کنید . زیرا ممکن است پوستتان دچار سوزش شود و همچنین وجود زردچوبه در این ماسک سبب از بین رفتن لک های صورت می ‎شود که البته بهتر است قبل از استفاده از این ماسک، از بخور استفاده کنید تا منافذ پوستتان باز شود .

مواد لازم

  • ۱ قاشق غذا خوری شیر
  • مقدار کمی زردچوبه
  • نصف قاشق چایی خوری آب لیمو

دستور العمل

مواد را کاملا باهم مخلوط کنید و سپس با حرکت دورانی به پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند .

معرفی محصول

اگر از کبودی زیر چشم یا اطراف چشم رنج می برید یا دوست دارید پوستی شفاف داشته باشید ما به شما ماسک دور چشم را معرفی میکنیم.

با افزایش سن, تولید کلاژن توسط پوست کاهش می‌یابد که این امر می‌تواند باعث نازک‌تر شدن پوست اطراف چشم شود. بدین ترتیب, پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست نیز منتج به پیدایش مشکلاتی همچون پف چشم, به وجود آمدن حلقه‌های تیره و خطوط ریز چین و چروک در اطراف چشم می‌شود.

استفاده از ماسک دور چشم یک راه‌حل عالی برای بهبود ظاهر چشم‌های خسته و بی‌رمق می‌باشد. با استفاده منظم و مداوم از ورقه‌های ماسک دور چشم می‌توان تیرگی‌ها و خطوط چین و چروک پوست ناحیه اطراف چشم‌ها را از بین برد.

این ماسک‌ها مواد حیاتی و مغذی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و پپتیدها به طور مستقیم به پوست زیر و اطراف چشم‌ها می‌رسانند. این مواد مغذی سرعت اثربخشی مواد موجود در خود بر این ناحیه را دوچندان می‌کنند.

ویژگی‌های ماسک دور چشم با عصاره خیار ARFA

  • آبرسانی و رطوبت‌رسانی قوی پوست دور چشم
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • برطرف کردن چین و چروک دور چشم
  • رفع ورم و پف زیر چشم
  • روشن کردن پوست زیر و دور چشم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *