آرشیو بلاگ

سم زدایی پوست و روشهای آن

سم زدایی پوست 154584974897487

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

روشهای سم زدایی پوست

۱: حداقل به مدت سه ماه یک برنامه روزانه مسواک زدن خشک را شروع کنید. مسواک زدن بدن با یک برس طبیعی مو وقتی خشک است به بهبود گردش خون کمک می کند و سیستم لنفاوی شما را آزاد می کند تا سموم را آزاد کند. مسواک زدن خشک همچنین باعث سم زدایی پوست،کاهش سلولیت و پف کردگی، باعث بهبود تن عضله، نابودی سلولهای پوستی مات و مرده و باعث ترمیم سلول های پوستی می شود. پس از خرید برس طبیعی بدن با موهای محکم و ترجیحاً دسته بلند، موارد زیر را بخاطر بسپارید:

مسواک زدن خشک اولین کاری است که صبح قبل از دوش گرفتن موثر است.

همیشه با حرکات آرام و دورانی به سمت قلب مسواک بزنید.

مسواک زدن را در کف پاهای خود شروع کنید و به سمت بالا پاها را حرکت دهید و سپس دست ها و بازوها را مسواک بزنید. در آخر، باسن خود را، تا پشت کمر و سپس به قسمت معده مسواک بزنید که باید در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت برس کشیده شود.

وقتی مسواک زدن را تمام کردید، روغن سم زدایی (مانند روغن کنجد) را روی بدن بمالید و بگذارید ۵ دقیقه قبل از دوش گرفتن ، داخل پوست نفوذ کند.

سم زدایی پوست 154584974897487

۲: روزانه پوست را با پاک کننده سم زدایی تمیز کنید. مهم است که بعد از انجام برس زدن روزانه، پوست را از آلودگی ها پاک کنید. برچسب محصول را بررسی کرده و پاک کننده ای طبیعی، فاقد مواد شیمیایی و متعادل با PH انتخاب کنید. از هرگونه صابون خشن، شوینده های کف کننده، یا اسکراب های درشت خودداری کنید. هنگامی که یک پاک کننده سم زدایی پیدا کردید، هنگام دوش گرفتن یا استحمام، از یک دستشویی تمیز و مقداری محصول برای تمیز کردن پوست صورت و بدن خود استفاده کنید.

۳: حمام سم زدایی را ۲ – ۳ بار در هفته انجام دهید. خیساندن بدن در حمام سم زدایی چند بار در هفته به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه می تواند به پاک سازی آلاینده ها از منافذ پوست کمک کند. مشهورترین نوع حمام های سم زدایی عبارتند از:

حمام نمک و زنجبیل اپسوم: مخلوطی از آب و ریشه زنجبیل تازه تکه تکه شده یا رنده شده را بجوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود. آب زنجبیل را با ۱ فنجان نمک اپسوم مخلوط کرده و به یک وان آب گرم اضافه کنید.

حمام نمک اپسوم و جوش شیرین: ۱ فنجان جوش شیرین و ۱ – ۲ فنجان نمک اپسوم را به یک وان آب گرم اضافه کنید.

حمام نمک اپسوم، نمک دریا و روغن کنجد: ۱ فنجان نمک اپسوم، ۱ فنجان نمک دریا و ۱ فنجان روغن کنجد را به یک وان آب گرم  اضافه کنید.

سرکه سیب و حمام نمک اپسوم: ۱ فنجان سرکه سیب فیلتر نشده خام و ۱ فنجان نمک اپسوم را به وان آب گرم اضافه کنید.

۴: ۱- ۲ بار در هفته ماسک خاک رس ضد سم بزنید. بار منفی رسهای طبیعی، به ویژه خاک رس مونتموریلونیت با جذب بار مثبت ناخالصی ها و کشیدن آنها به سطح پوست، به سم زدایی پوست کمک می کند. می توانید ماسک خاک رس را فقط به صورت خود یا تمام بدن خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه قبل از شستن با آب گرم خشک شود.

۵:  از محصولاتی استفاده کنید که با آلاینده های آسیب رسان و آسیب های پوستی مقابله می کنند. به تمیز نگه داشتن پوست سم زدایی شده و مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد با استفاده از محصولات روزانه محافظت از پوست ادامه دهید. متخصصان پوست علاوه بر استفاده از مرطوب کننده روزانه با حداقل SPF 15 ، استفاده از سرم هایی را که حاوی مواد افزودنی مجاز در زیر مرطوب کننده روزانه شما هستند نیز پیشنهاد می کنند. کیلاتورها دسته ای از موادی هستند که باعث تجمع مواد آلاینده روی پوست می شوند و از پوست در برابر آسیب های جدید محافظت می کنند.

سم زدایی پوست 2585477857895678

شروع یک برنامه منظم سم زدایی پوست

قند تصفیه شده را کاهش دهید

خوردن شکر تصفیه شده باعث واکنشی به نام گلیکاسیون می شود، این زمانی است که قند موجود در جریان خون شما به مولکول های پروتئین یا لیپید متصل می شود و مولکول های مضری به نام محصولات نهایی پیشرفته گلیاس (AGEs) ایجاد می کند. هرچه قند بیشتری بخورید، این سنین بیشتر رشد می کنند. اگر AGEs زیادی در سیستم خود جمع کنید آنها شروع به آسیب رساندن به پروتئین های اطراف مانند کلاژن و الاستین می کنند که پوست شما را محکم و ارتجاع نگه می دارد. چند نکته برای کمک به شما در کاهش هزینه ها:

اگر مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید که در سیستم شما نیز به گلوکز تبدیل می شود، گلیس می تواند ایجاد شود. این بدان معنا نیست که از خوردن میوه ها دست بکشید، فقط مراقب میزان مصرف خود باشید!

قند اضافه شده در رژیم غذایی خود را به بیش از ۱۰٪ از کل کالری محدود کنید.

مراقب قندهای پنهان شده در غذاهای آماده باشید. همیشه برچسب تغذیه روی محصولات را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار قند وجود دارد، به خاطر داشته باشید که ۴ گرم برابر ۱ قاشق چای خوری شکر است.

از محصولاتی که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند که در نوشابه های گازدار، نوشیدنی های طعم دار، نان های بسته بندی شده، کراکر و سایر تنقلات محبوب است  خودداری کنید.

گوشت و محصولات لبنی را هوشمندانه انتخاب کنید

داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین برای سم زدایی پوست مهم است، اما همچنین انتخاب محصولاتی که از هورمون استفاده نمی کنند بسیار ضروری است. از هورمون ها اغلب برای درمان حیوانات و یا محصولات جانبی آنها استفاده می شود و این هورمون ها می توانند باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی شوند. گزینه های هوشمند پروتئین برای سم زدایی از پوست شما عبارتند از:

  • گوشت گوساله و مرغ تغذیه شده با غلات
  • محصولات لبنی ارگانیک

چربی های سالم را انتخاب کنید

برای یک رژیم سم زدایی پوست مهم است که چربی های سالم بخورید، که به بدن کمک می کند ویتامین های اساسی را جذب کرده و تعادل هورمونی ایده آل را بازیابی یا حفظ کند. از مصرف چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع و ترانس خودداری شود. در عوض، سعی کنید برخی از موارد زیر را بخورید:

  • ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که سلول های پوستی قوی ایجاد می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و از چروک جلوگیری می کند.
  • روغن زیتون به جای کره یا روغن های دیگر
  • آجیل و دانه برای میان وعده

مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از قلیایی بخورید

مواد معدنی قلیایی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم مواردی هستند که پوست، مو، دندان ها و استخوان های ما را قوی و سالم نگه می دارند. اگر رژیم شما متعادل نباشد و حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد، بدن از مواد معدنی قلیایی موجود در آن جدا می شود. خوردن غذاهای غنی از قلیایی بیشتر به بازگرداندن این تعادل و در دسترس نگه داشتن این مواد مغذی مهم کمک می کند.

برخی از غذاهای غنی از قلیایی که باید امتحان کنید:

  • کلم بروکلی
  • کلم پیچ
  • گلابی ها
  • سیب
  • اسفناج
  • موز
  • هندوانه

سم زدایی پوست 4586868978586

 زیاد آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز حتی اگر رژیم ضد سم زدایی نداشته باشید بسیار مهم است، اما نوشیدن مقدار قابل توجهی آب برای دفع سموم از پوست و بدن مهم است. نوشیدن آب، بدن و پوست شما را مرطوب نگه می دارد  چهره شما را شفاف کرده و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین به از بین بردن سموم در سیستم هضم کمک کرده و روند هضم را تسریع می کند تا سموم از بدن با سرعت سریع خارج شوند، بنابراین هر روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

نکات

ممکن است متوجه شوید که به محض شروع سم زدایی پوست، لکه های اضافی ایجاد می شود. این فقط بدان معناست که ناخالصی ها از لایه های عمیق پوست شما به سطح  پوست می آیند! علاوه بر مراحل بالا، سعی کنید یوگای Bikram را به روال سم زدایی خود اضافه کنید. یک جلسه ۹۰ دقیقه ای با برگزاری این موقعیت های خاص یوگا به پاکسازی اندام ها کمک می کند و تعریق و نوشیدن مقدار زیادی آب در طول جلسه به پاکسازی منافذ آلودگی  کمک می کند.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • گوشت قرمز و مرغ تغذیه شده با غلات
  • محصولات لبنی ارگانیک
  • منابع چربی سالم مانند ماهی آزاد، روغن زیتون، آجیل و دانه ها
  • میوه ها و سبزیجات غنی از قلیا
  • آب آشامیدنی
  • برس طبیعی بدن با موهای محکم (گزینه های دسته بلند بهترین هستند)
  • مواد سم زدایی حمام (نمک اپسوم، ریشه زنجبیل، جوش شیرین، نمک دریا، روغن کنجد، سرکه سیب)
  • ماسک خاک رس، ترجیحاً خاک رس مونتموریلونیت
  • مرطوب کننده با حداقل SPF 15
  • سرم حاوی کلاتورها (اختیاری است اما توصیه می شود)
  • حوله ها و دستمال های تمیز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *