آرشیو بلاگ

زردآلو و خواص جادویی آن برای زیبایی و سلامت پوست

زردآلو 48487486484857

زردآلو به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین، فلاونوئیدها و پتاسیم دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی است.

فلاونوئیدها ضمن محافظت و تقویت رگ های خونی، علائم التهاب را کاهش می دهند. پتاسیم، یک ماده معدنی مهم برای عملکرد اعصاب و ماهیچه ها، همچنین برای حرکت مواد مغذی در بدن بسیار مهم است. علاوه بر این، از فشار خون و سلامت قلب پشتیبانی می کند.

در ادامه به چند خواص زردآلو برای سلامت کلی بدن اشاره می کنیم:

سلامت بینایی

زردآلو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها برای تقویت سلامت چشم عالی است. لوتئین به سلامت شبکیه و عدسی کمک می کند، در حالی که کاروتنوئیدها و ویتامین E از بینایی کلی حمایت می کنند. مواد مغذی زردآلو همچنین به کاهش خطر انحطاط ماکولا و آب مروارید کمک می کند.

 

زردآلو 48487486484857

هضم بهتر غذا

زردآلو مقدار زیادی فیبر غذایی خوب برای کمک به دستگاه گوارش شما ارائه می دهد. کل فیبر آنها حدود نیمی از فیبر محلول و نیمی فیبر نامحلول است. فیبر محلول به دستگاه گوارش شما کمک می کند آب کافی را در خود نگه دارد و باکتری های خوب را برای رشد تشویق می کند. فیبر نامحلول برای سطوح سالم باکتری های روده نیز مفید است.

مزایای سلامتی زردآلو به اینجا منتهی نمی شود، اما ما در این مقاله قصد داریم درباره خواص زردآلو برای زیبایی و سلامت پوست صحبت کنیم.

مواد مغذی موجود در زردآلو شامل ویتامین A ، C ، E ، K ، B1 و همچنین با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، مس، منگنز، فسفر و منیزیم است.

اسکراب صورت زردآلو یک لایه بردار ملایم پوست و روغن زردآلو به طور شگفت انگیزی مرطوب کننده عالی است و از ترکیبات گیاهی موجود در آن به طور گسترده در رژیم های مراقبت از پوست و محصولات زیبایی استفاده می شود.

مرطوب کننده طبیعی

زردآلو نیروگاهی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳، اسیدهای گاما لینولنیک و ویتامین A است. مرطوب کننده بر پایه زردآلو برای همه انواع پوست مناسب است. به ویژه برای پوستهای ترکیبی و چرب. این میوه شگفت انگیز سلولهای پوست را آبرسانی می کند و به راحتی در پوست پخش می شود و هیچ گونه لایه چربی بر جای نمی گذارد.

پیری زودرس را به تاخیر می اندازد

خواص آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن زردآلو به بازسازی سلول های پوست کمک می کند و از آسیب رادیکال های آزاد سلول ها جلوگیری می کند. با جوانسازی فعال سلول های پوست، روند پیری را کندتر می کند، چین و چروک را کاهش می دهد، لکه های خشک را خنثی می کند و پوست را شفاف نشان می دهد.

محافظت از پوست

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و ویتامین C به دلیل خواص تقویت کننده پوست شناخته شده اند. آنها می توانند به محافظت از سلول های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) ، کاهش علائم چین و چروک های اولیه و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک کنند. بتاکاروتن آنتی اکسیدان دیگری است که به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و آسیب های اضافی اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. از آنجایی که زردآلو دارای مقدار زیادی آب است، می تواند راه خوبی برای آبرسانی به پوست شما باشد. یک فنجان زردآلو حدود ۲/۳ فنجان آب را ارائه می دهد.

 

پوست را شفا می دهد

ترکیب منحصر به فرد مواد مغذی موجود در روغن زردآلو شامل اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین C است که به بهبود زخم ها و درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و روزاسه کمک می کند. علاوه بر این، روغن زردآلو یک عنصر مهم در بیشتر محصولات مراقبت از پوست است که التهاب را کاهش می دهد.

آرایش پاک کن

روغن زردآلو به عنوان یک مرطوب کننده و پاک کننده پوست به طور گسترده به عنوان یک ماده مهم در پاک کننده آرایش استفاده می شود. این روغن به پاک کردن آرایش به آرامی کمک می کند، منافذ را بدون ایجاد هیچ گونه تحریک و یا محروم کردن رطوبت طبیعی پوست از اعماق پاک می کند.

اسکراب صورت زردآلو

خواص لایه بردار طبیعی روغن زردآلو به طور گسترده در بسیاری از محصولات اسکراب صورت برای پاکسازی سلول های مرده پوست استفاده می شود. اسکراب زردآلو می تواند با پاکسازی سلول های آسیب دیده پوست و برای جلوگیری از رنگدانه شدن ، برای انواع پوست عالی عمل کند و باعث ایجاد تناژ ، شادابی و درخشندگی طبیعی در پوست شود.

 

زردآلو 546945896854964879687

 

فواید اسکراب صورت زردآلو

اسکراب های پوستی می توانند به عنوان یک عنصر مهم در رژیم مراقبت از پوست هفتگی شما برای افزایش سلامت و ظاهر پوست شما عمل کنند. مغز زردآلوی آسیاب شده یکی از معمولی ترین ذرات اسکراب است که در اسکراب‌های پوست یافت می شود. اگرچه چنین ذراتی برای پوست‌های حساس یا پوست مبتلا به بیماری مانند آکنه بسیار ساینده هستند، اما پوست معمولی ممکن است مزایای متعددی از اسکراب بر پایه زردآلو را تجربه کند.

چین و چروک کمتر

یک اسکراب ساینده مانند هسته زردآلو که به سلول‌های مرده و قدیمی روی سطح پوست شما کمک می کند، باعث می شود پوست جدید دوباره رشد کند. این عمل لایه برداری  به مرور می تواند به از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک های کوچک کمک کند، زیرا باعث از بین رفتن سلول های سطحی آسیب دیده پوست می شود.

مرطوب کردن پوست

برخی از اسکراب های زردآلو شامل روغن هسته زردآلو هستند؛ این روغن طبیعی دارای خاصیت مرطوب کنندگی است که به حفظ رطوبت سلول‌های پوست کمک می کند. استفاده از نرم کننده بر پایه زردآلو می تواند به مقابله با هرگونه اثر خشک شدن مرتبط با لایه برداری پوست کمک کند، بنابراین سطح پوست سالم و نرم تری را تضمین می کند.

رنگ پوست بهتر

لایه برداری چه با اسکراب مکانیکی مانند زردآلو یا درمان شیمیایی مانند آلفا هیدروکسی اسید، به اصلاح رنگ ضعیف پوست کمک می کند. این کار با لایه برداری سلولهای آسیب دیده پوست که در آن رنگدانه ضعیف رخ داده است، سلولهای جدیدتر و روشن تر را در زیر پوست آشکار می کند.

صد در صد طبیعی

برخلاف دانه های پلی اتیلن و سایر مواد ساینده که در اسکراب پوست استفاده می شوند، افزودنی های هسته زردآلو کاملاً طبیعی هستند. روغن زردآلو که به عنوان مرطوب کننده در اسکراب استفاده می شود نیز به همین ترتیب است. اگر می خواهید پوست خود را فقط با محصولات طبیعی یا ارگانیک مراقبت کنید و مایل به اجتناب از مواد مصنوعی هستید، این امر ترجیحی است.

فواید ماسک صورت زردآلو برای پوست

زردآلو به عنوان منبع غنی ویتامین A ، B، C، منیزیم، کلسیم، گوگرد و آهن در صورت استفاده به  عنوان ماسک صورت، به جوانسازی فوری پوست کمک می کند. روغنهای طبیعی موجود در میوه به راحتی جذب پوست می شوند و به حفظ رطوبت آن از عمق کمک می کند.

تفاله زردآلو نه تنها به درخشش طبیعی را به پوست می افزاید، بلکه به درمان تعدادی از بیماری های پوستی مانند اگزما، خارش و خشکی نیز کمک می کند.

زردآلو همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کند و علائم پیری زودرس و چین و چروک را کاهش می دهد.

 

زردآلو 584968686896897

 

ماسک صورت زردآلو

اگر جوش های سر سیاه شبهای بی خوابی به شما می دهند، امتحان کردن این ماسک صورت زردآلو به مشکل شما برای همیشه پایان می دهد. علاوه بر این، درخشندگی طبیعی را به صورت شما می بخشد.

  • ۲ زردآلو رسیده را در مخلوط کن بریزید
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل و پودر بادام آسیاب شده را اضافه کنید
  • خوب مخلوط کنید و روی صورت بمالید
  • مخلوط را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده از جوش سر سیاه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید
  • بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه خشک شود
  • آن را با آب لوله ولرم بشویید
  • با یک مرطوب کننده یانرم کننده عمیق مانند لوسیون مرطوب کننده پوستتان را بپوشانید
  • برای نتایج بهتر، هفته ای یکبار استفاده کنید

آیا می خواهید پوست کدر و خشک خود را درمان کنید؟ به سراغ این ماسک صورت زردآلو مرطوب کننده و حالت دهنده عمیق بروید. وجود عسل و آب پرتقال علاوه بر زردآلو نه تنها به داشتن رنگ یکدست و شفاف پوست کمک می کند بلکه به طرز شگفت انگیزی آن را آبرسانی می کند تا نرم و لطیف و ابریشمی به نظر برسد.

  • ۱ زردآلو رسیده را در مخلوط کن بریزید
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه به آن اضافه کنید
  • خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید
  • بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه خشک شود
  • از یک پنبه مرطوب استفاده کنید تا آن را به آرامی از صورت پاک کنید
  • باقیمانده را با آب ولرم بشویید
  • برای نتایج بهتر، حداقل هفته ای یکبار این روند را تکرار کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *