آرشیو بلاگ

روش های فوق العاده و کاربردی در هیدراته شدن پوست که نمی دانستید !!

هیدراته 548546894684876

پوست هیدراته و یا پوست آبرسانی شده  از راز های پوست های زیبا و با طراوت است که گاهی افراد  در این مورد به کرم های مرطوب کننده نیز اکتفا می کنند . اما باید بدانید که بعضا این کرم نمی تواند به تنهایی پوست را آبرسانی کند به همین سبب پوست د هیدراته و خشک می شود .

اما گاهی افراد پوست های دهیدراته خود را با پوست خشک اشتباه می گیرند و همه محصولات مراقبتی خود را طبق پوست های خشک نیز تهیه می کنند .  اما غافل از اینکه این دو نوع پوست دارای تفاوت های بسیار زیاد است.  اما برای روشن شدن این موضوع بگذارید به توضیح هر یک بپردازیم :

پوست های خشک : این نوع پوست که خشکی  های زیاد را تحمل می کند ناشی از کمبود چربی موجود بر روی سطح پوست است که معمولا  به صورت ژنتیکی از همان ابتدا به صورت همیشگی  با فرد همراه است و قابل درمان نیست در واقع از تایپ های پوستی محسوب می شود.

اما پوست های دهیدراته به پوست هایی گفته می شود که ناشی از کمبود آب دچار خشکی بوده که بروز آن از عوامل مختلفی نشات می گیرد   چون رژیم بد غذایی ، نوشیدن کم آب ،عدم مراقبت روتین پوست و… . امکان بروز این عارضه بر روی هر پوستی امکان داشته و خوشبختانه قابل درمان است

هیدراته 548546894684876

علایم پوست دهیدراته 

  1. خارش پوست
  2. حساس شدن پوست
  3. بروز چین و چروک

با این حساب، برای هیدراته ماندن پوست چه کارهایی باید انجام داد؟

با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با روش های هیدراته کردن پوست آشنا کنیم

  • از مواد غذایی که از  آب زیادی تهیه می شوند مصرف کنید .  اغلب افراد  در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشند به همین بابت پوست و دیگر اعضای بدن نیز از این عنصر حیاتی بی بهره می ماند  و به همین بابت به مرور سلامتی خود را از دست می دهند .  اگر به نوشیدن آب علاقه زیادی ندارید می توانید با مصرف غذاهای که دارای آب زیاد است این کمبود را جبران کنید . مواد غذایی چون انواع  میوه و سبزیجات می تواند رطوبت پوست  را افزایش دهد. هندوانه از جمله میوه های پر آبی  است که به طرزشگفت آوری پوست را هیدراته می کند.
  • شستشوی پوست با آب خنک  : شاید جای تعجب باشد اما  تنها باشست و شوی پوست خود با آب می توانید پوست خود را هیدراته کنید . اما به یاد داشته باشید این کار حتما با آب خنک انجام شود . چراکه آب گرم سبب از بین بردن چربی طبیعی پوست می شود.
  • استفاده از بخور برای هیدراته  پوست : شاید تاکنون بارها از فواید دستگاه بخور شنیده باشید. آبرسانی پوست و نجات سلول ها از مزایای این دستگاه می باشد . شما می توانید این کار هر روز در زمستان که رطوبت هوا به حداقل خود می رسد  انجام دهید  تا پوستتان را از خشکی ها مزمن نجات دهید .
  • استفاده از مرطوب کننده های دارای هیارونیک اسید . می دانید که به طور کل مرطوب کننده پوست را از مشکل کم آبی نجات می دهد اما این محصول اگر دارای هیارونیک اسید باشد کارایی آن دوچندان می شود. چراکه این عنصر  قدرت آبرسانی بالایی داشته و برای انواع تیپ های پوستی نیز موثر است .
  • لایه برداری های پوستی برای هیدراته شدن پوست  :

 

می دانید که لایه برداری پوست هفته ای دوبار از ملزومات محسوب شده که سهل انگاری در این موضوع  باعث تجمع سلول های مرده در منافذ پوستی می شود.  انسداد منفذ ها و در نهایت بروز جوش و خشکی و کدر شدن پوست  از پیامد های این بی توجهی به این موضوع است. از طرفی تجمع این آلودگی ها بر روی پوست مانع از مواد آبرسانی به پوست می شود  پس به طور کل توصیه می شود هفته ۳ بار صورت خود را لایه برداری نمایید.

  • استفاده از محصولات با آبرسانی بالا :

آلوئه ورا : از جمله موادی که به آبرسانی زیاد پوست کمک اساسی می کند استفاده از ژل طبیعی ویا فراوری شده  آلوئه ورا است. این ژل  دارای مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان بوده که به آبرسانی پوست بسار کمک می کند.

گلیسیرین را برای هیدراته کردن پوست فراموش نکنید : گلیسیرین از جمله مواد آبرسان بوده که مواد اولیه اکثر محصولات مراقبتی در پوست به شمار می رود . بد نیست بدانید که گیلیسیرین هم در جذب آب و هم در نگه داری آب سلول های پوستی نیز کمک می کند.

روتین پوستی را متناسب با فصل و استفاده از محصولات متناسب با نوع پوست از دیگر مواردی است که به هیدراته شدن پوست نیز کمک می کند  .

  اما در ادامه با ما باشید تا از ماسک های حاوی آبرسانی زیاد نیز را به شما آموزش دهیم :

مواد لازم برای تهیه ماسک آبرسان برای هیدراته شدن پوست  : 

  • ژل آلوئه ورا
  • خیار

خیار را بشویید و ان را دردستگاه خرد کن بریزید تا کالا ریز شوند سپس ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و ترکیب کنید  تا ماسکی یکدست تهیه شود. با کاردک مواد را بروی پوست تمیز خود بمالید. تا زمانی که مواد کاملا خشک نشده اند آن را دست کاری نکنید  بعد از گذشت حدود نیم ساعت، ماسک را با آب خنک بشویید و پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید. توجه داشته باشید این ماسک را به اطراف چشم خود نمالید .

انواع ماسک دور چشم که با نام پچ دور چشم هم شناخته می‌شوند با هدف آبرسانی و رطوبت رسانی، جوانسازی، رفع تیرگی و از بین بردن چین و چروک ناحیه اطراف چشم تولید شده‌اند. این ورقه‌های پر خاصیت با فواید و خواص ضدپیری خود، ظاهری عالی و درخشان به ناحیه زیر و دور پوست چشم شما می‌بخشند.

هیدراته 584874867468468746

ماسک انگور 

انگور دارای اسیدی بسیار ضعیف  بوده که به عنوان اکسید کننده ملایم نیز عمل می کند و سبب از بین بردن سلول های مرده پوست می شود . شما می توانید این ماسک را هم به عنوان ماسک آبرسان و هم به عنوان لایه بردار استفاده کنید

برای تهیه این ماسک کافیست مواد زیر را تهیه کنید : 

  • انگور
  • آرد

۱۲ حبه انگور را در یک کاسه ریخته و با قاشق آن ها را  له کنید. سپس ۱ قاشق چایخوری آرد بر روی آن بریزید آن ها را خوب مخلوط کنید تا ماسک شما آماده شود.

صورت خود را پاکسازی کنید و ماسک خود را بر روی پوست خود بمالید اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان بماند. شاید به دلیل اسید موجود در انگور احساس ناراحتی کنید در صورت  بروز این مورد خیلی سریع  ماسک را پاک کنید. در غیر این صورت بعد از یک رب صورت خود را با آب ولرم بشویید

ماسک عسل و جوی دو سر  را برای هیدراته شدن پوست از دست ندهید :

عسل موجود در این ماسک یک ماده مغذی طبیعی بوده   به رطوبت مورد نیاز  پوست شما کمک می کند .از طرفی  بلغور جوی دوسر  خاصیت ضد آکنه داشته که به حفظ شفافیت و سلامت پوست کمک می کند.

مواد لازم:

 

  • عسل طبیعی
  • بلغور جو دسر
  • شیر

دستور العمل :

۳ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را درون مخلوط کن بریزید. ۱ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید. آن ها را مخلوط کنید تا یک خمیر درست شود. ۱ قاشق غذاخوری عسل به مخلوط اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید.

وقتی مواد را به اندازه کافی مخلوط کنید به نوعی خمیر دست پیدا می کنید. خمیر را از مخلوط کن خارج کرده و به صورتتان بمالید. حتما پوست خود را به طور مساوی از ماسک بپوشانید. بگذارید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب بشویید. این روند را با خشک کردن پوست خود با یک حوله نرم به پایان برسانید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *