آرشیو بلاگ

روتین پوست در میانسالی؛ اگر به دنبال پوستی بدون نقص هستید این نکات را بخوانید

آیا در سنین میانسالی هستید اما روتین خاصی برای پوست خود ندارید؟ روتین پوست درمیانسالی چگونه است؟ میانسالی پیر شدن پوست دوره ای اجتناب ناپذیر است که به مرور زمان برای هر فردی  اتفاق می افتد. اما از آنجا که پوست زنده است و نفس می کشد ممکن است برخی از عادات اشتباه نیز  این فرایند را تسریع نمایند.  اما در حالت طبیعی با افزایش سن لایه خارجی پوست یعنی اپیدرم نازک می‌شود. حدودا از ۴۰ سالگی به بعد تعداد سلول‌های حاوی رنگدانه (ملانوسیت‌ها) نیز کاهش می‌یابد. این عوامل موجب می‌شوند تا پوست نازک‌تر شده و افتادگی پوست بیشتر شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نخستین نشانه‌های پیری پوست معمولا از دور چشم‌ها آغاز می‌شود. زیرا پوست دور چشم ده برابر بیشتر از پوست بقیه نواحی صورت نازک است. اما شما با داشتن روتین پوستی صحیحی می توانید حتی در این سنین هم به شادابی و طراوت  پوست خود کمک نمایید. پس با ما همراه باشید تا نکاتی که باید در روتین پوستی خود رعایت کنید را به شما گوشزد نماییم.

مزایای داشتن روتین پوست در میانسالی

  • از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری می کنید.
  • خاصیت ارتجاعی پوست را برای مدت زمان بیشتری حفظ می نمایید.
  • خطوط ریز روی چهره و چین و چروک‌ها را کاهش می دهید.
  • پوست را روشن‌تر و جوان‌تر نگه می دارید.
  • از خشکی پوست جلوگیری می کنید.
  • خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهید.
  • شادابی و طراوت پوست خود را چند برابر می نمایید.

روتین پوست در میانسالی 4185498479874741

۴  نکته مهم روتین پوست در میانسالی

خوشبختانه این روزها با پیشرفت روش های جوانسازی پوست در کلینیک ها و همچنین ماسک های دور چشم و سایر محصولات مراقبت از پوست ضد پیری می توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند. با این حال برای ایجاد یک برنامه مراقبت از پوست واقعاً مؤثر ضد پیری، به شروع با عادات مراقبت از پوست سالم کمک می کند.

۱٫شستشوی پوست ۲ بار روز

می دانید که پوست دارای میلیون ها منافذ بوده که پوست از همین راه اکسیژن و مواد مغذی را به خود جذب می کند.  آلودگی و سبوم اضافی که در  منافذ پوست ها جمع می شوند می تواند پوست را کدر نمایند. شما می توانید با شسشوی روزانه ۲ بار تمام این آلودگی ها را از روی پوست خود پاک کنید.  بنابراین به یک شوینده صورت مناسب نیاز دارید. بهتر است از شوینده‌های ملایم استفاده کرده و با صابون صورت خود را شستشو ندهید

۲٫حمام آب داغ ممنوع !!

اگرچه دوش آب داغ  به خصوص در فصول سرد سال بسیار لذت بخش است. اما باید بدانید که آب داغ رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و پوست دچار خشکی بسیار زیاد نیز می شود. از طرفی  آب داغ سبب می‎شود هیدراسیون مو‌ها از حالت تعادل خارج شده و موها خشک و شکننده شوند؛ وقتی که مو‌ها شکننده و خشک شوند شروع به ریزش می‌کنند.

استفاده روزانه از آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید!

پس از شستشوی صورت حتما باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. با افزایش سن پوست خشک‌تر شده و چین و چروک‌ها افزایش می‌یابند. اما شما می توانید این کار با استفاده مرطوب از آبرسان و  سپس مرطوب کننده نیز متوقف نمایید. استفاده از مرطوب کننده باعث احتباس آب در پوست شده و ظاهری جوان‌تر به فرد می‌بخشد. بهتر است از کرم مرطوب کننده نه تنها برای صورت خود بلکه برای بدن خود نیز استفاده نمایید.  اما باید توجه داشته باشید که نوع مرطوب کننده با توجه به نوع پوست باید انتخاب شود.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان زمانی است که پوست خود را شسته‌اید و هنوز کمی نمناک است.  در ابتدا مقداری از کرم آبرسان  را برداشته و به صورت و گردن خود بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه ، کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. کرم را از سمت پایین به سمت بالا  به آرامی ماساژ دهید تا خوب جذب شود. بهتر است از مرطوب‌کننده‌های غیر معطر که رنگ‌ها و مواد شیمیایی نیز کمتر در آنها بکار رفته است، استفاده کنید تا از تحریکات پوستی ممانعت به عمل آید. بعد از استحمام توصیه می‌شود که با کرم مرطوب کننده تمام پوست بدن خود را نیز مرطوب نمایید

توجه کنید کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده  را به پوست دور چشم خود استفاده نکنید.  پوست اطراف چشم به دلیل بافت ظریف وهمچنین عدم غدد چربی دارای روتین متفاوتی از نواحی دیگر پوست است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقالات ما در رابطه با روتین مراقبت از پوست دور چشم نیز  مراجعه کنید.

۳٫استفاده از ضد آفتاب پایه و اساس روتین مراقبتی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی در میانسالی زدن کرم ضد آفتاب است. محافظت از پوست در برابر نور خورشید پایه و اساس هر نوع روتین پوستی ضد پیری به حساب می‌آید. اشعه مضر خورشید (UV) سبب می‌شود تا علائم پیری پوست زودتر از موعد مشاهده شود. علاوه بر کرم ضد آفتاب بهتر است در زمانی که تابش نور خورشید زیاد است، از کلاه و عینک آفتابی استفاده کرده و تمام قسمت‌های پوست بدن خود را که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، بپوشانید.

هنگام خرید کرم ضد آفتاب به نکات زیر دقت کنید:

  •     ضد آفتاب طیف گسترده باشد. یعنی هم در برابر اشعه UVA و هم UVB از پوست شما محافظت کند.
  •     حداقل SPF معادل ۳۰ داشته باشد تا حدود ۹۷ درصد پرتو فرابنفش B را مسدود نماید.
  •     با نوع پوست شما هماهنگ باشد. می‌توانید از ضد آفتاب‌های تخصصی نیز استفاده کنید: مثلا ضد آفتاب ضد لک یا ضد آفتاب ضد جوش.

روتین پوست در میانسالی 854198185418741

۴٫ کرم دور چشم بعد از ۴۰ سالگی

همان‌طور که اشاره کردیم پوست ظریف دور چشم معمولا زودتر از دیگر قسمت‌های پوست نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد. کرم دور چشم با آبرسانی به پوست اطراف چشم از خشک شدن و ایجاد چروک پیشگیری کرده و حتی خطوط ریزی که از قبل وجود داشته‌اند را هم کاهش می‌دهد. استفاده از کرم دور چشم می‌تواند علاوه بر کاهش چین و چروک در کاهش پف و تیرگی زیر چشم نیز تاثیرگذار باشد. متخصصان پوست اغلب توصیه می‌کنند که استفاده از کرم دور چشم از اواسط دهه بیست زندگی آغاز شود تا اثر پیشگیری‌کننده داشته باشد. در روتین پوستی در میانسالی کرم دور چشم هم باید حتما جای داشته باشد.

سبک زندگی سالم در روتین پوست بعد از ۴۰ سالگی

به جز مواردی که عنوان شد، اگر می‌خواهید بهترین روتین پوستی در میانسالی را داشته باشد، نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

 

غذاهای سالم بخورید: رژیم غذایی سالم بدون شک در حفظ سلامت پوست موثر است. حتما در برنامه غذایی خود میوه و سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم را جای دهید.

از کشیدن سیگار بپرهیزید: دود تنباکو سمی بوده و به پوست صورت آسیب می‌رساند. افراد سیگاری اغلب پوستی کدر و خشک دارند و زودتر از سایرین دچار چروک‌های پوستی می‌شوند.

به اندازه کافی بخوابید: برای حفظ سلامت پوست باید در شبانه‌روز به اندازه کافی خوابیده و از خواب باکیفیت برخوردار باشید. کم‌خوابی به طور مستقیم روی زیبایی پوست اثرگذار است.

سخن پایانی

در همه سنین بهتر است جهت حفظ سلامت و زیبایی پوست یک روتین پوستی مناسب تعیین شود. اما این مسئله بعد از ۴۰ سالگی و با قرار گرفتن در دوران پیش از یائسگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. روتین پوستی در میانسالی را در این مقاله برای شما شرح دادیم. با رعایت این دستورات جوان‌تر و شاداب‌تر می‌مانید و قطعا از سن واقعی خود کم‌سن و سال‌تر به نظر خواهید رسید. کلیه محصولات مراقبت از پوست را به صورت آنلاین می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز خریداری کنید. آیا تاکنون محصولات پوستی را آنلاین خریده‌اید؟

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *