آرشیو بلاگ

درماپلنینگ چیست و چه اثری روی زیبایی پوست دارد؟

درماپلنینگ 486748674867468451541854784874685

درماپلنینگ یک روش زیبایی است که لایه‌های بالای پوست را از بین می برد. این روش با هدف از بین بردن چین و چروک های ریز و زخم های عمیق آکنه و همچنین صاف جلوه دادن سطح پوست انجام می شود.

درماپلنینگ برای اکثر افراد بی خطر است و در صورت انجام توسط متخصص پوست مجرب، عوارض جانبی کمی دارد.

این روش به هیچ گونه خرابی برای بازیابی نیاز ندارد، که این کار را بسیار راحت می کند. مشکل ترین قسمت ممکن است یافتن یک ارائه دهنده آموزش دیده باشد که بتواند این درمان را  بدون عوارض و آسیب رساندن به پوست انجام دهد.

متخصصان پوست می گویند این روش درمانی برای افرادی موثر است که بدنشان را جوان تر، صاف تر و درخشان تر می خواهند، اما نتایج به طور معمول فقط سه هفته طول می کشد.

درماپلنینگ چیست؟

درماپلنینگ یک درمان پوستی است که با استفاده از تیغه لایه بردار سلول های مرده پوست و موهای صورت شما را از بین می برد. همچنین به آن میکروپلنینگ یا بلیدینگ نیز می گویند.

هدف از انجام درماپلنینگ این است که سطح پوست شما صاف، جوان و درخشان شود. این درمان ادعا می کند که جای زخم عمیق ناشی از آکنه و لکه های ناهموار روی پوست شما را از بین می برد. همچنین برای از بین بردن موهای کوتاه و نرم صورت استفاده می شود.

Dermaplaning را می توان برای هر نوع پوستی و افرادی که دارای موارد زیر هستند استفاده کرد:

  • جای جوش
  • پوست کدر
  • پوست خشک
  • پوست آسیب دیده از آفتاب
  • چین و چروک های ریز

درماپلنینگ روشی است که پوست شما را لایه برداری می کند و کمک می کند از شر آلودگی و موهای مخملی، که بیشتر به عنوان موهای کرکی معروف است، خلاص شوید.

این روش جوانسازی پوست با درم ابریژن متفاوت است، جایی که متخصص زیبایی یا پزشک از یک برس سریع و چرخشی برای لایه برداری پوست استفاده می کند. در درماپلنینگ، از چاقوی جراحی یا ابزاری به نام درماتوم استفاده می کنند. پزشک یا متخصص زیبایی  درماتوم را که شبیه تیغ برقی است، به جلو و عقب حرکت می دهد تا لایه بالایی پوست مرده را جدا کند.

 

درماپلنینگ 486748674867468451541854784874685

 

مزایای درماپلنینگ

لایه برداری و رفع موهای زائد می تواند پوست شما را روشن تر و صاف تر نشان دهد. این درمان ممکن است خطوط و چین و چروک های نرم را نرم کند و هیپرپیگمانتاسیون یا رنگ ناهموار پوست را کاهش دهد. همچنین برای درمان اسکارهای عمیق آکنه استفاده می شود. اینکه چقدر خوب عمل می کند بستگی به نوع پوست، رنگ و سابقه پزشکی شما دارد.

خطرات و عوارض جانبی

اکثر افراد در درمان درماپلنینگ تحریک یا واکنش کمی دارند. عوارض جانبی کوتاه مدت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پوست قرمز و متورم از خراشیدگی
  • درد
  • احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن حدود ۴۸ ساعت پس از عمل
  • متداول نیست که موهای شما ضخیم تر یا تیره تر شوند. اما در موارد نادر، موهای تیره ممکن است در نزدیکی چانه یا ساق پا رشد کند.

در صورت داشتن بیماری های التهابی پوستی مانند:

  • آکنه
  • آکنه روزاسه
  • پسوریازیس
  • اگزما
  • آفتاب سوختگی
  • اگر از ایزوترتینوئین، دارویی که برای درمان آکنه شدید استفاده می شود، استفاده می کنید، باید ۶ ماه پس از قطع مصرف برای آزمایش درماپلنینگ منتظر بمانید.
کجا می توان درماپلنینگ را انجام داد؟

در صورتی که به آزمایش درماپلنینگ فکر می کنید بهتر است به متخصص زیبایی یا پزشک مراجعه کنید.

کیت ها و ابزارهایی که برای  انجام این عمل زیبایی  وجود دارد را می توانید از فروشگاه های اینترنتی یا  داروخانه محلی خریداری کنید؛ اما به یاد داشته باشید انجام این کار نیاز به تخصص و تبحر دارد زیرا  از آنجایی که از یک تیغه بسیار تیز استفاده می کنید، ممکن است هنگام خراشیدن پوست خود را برش دهید که این می تواند منجر به عفونت یا مشکلات دیگر  پوستی شود.

نحوه آماده سازی

درماپلنینگ تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد، بنابراین آماده پرداخت هزینه از جیب خود باشید. این روش حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و بهتر است ۳ روز قبل از لایه برداری پوست خودداری کنید. همچنین باید سعی کنید از تابش مستقیم نور خورشید یا برنزه شدن خودداری کنید.

هیچ وقت وقفه ای لازم نیست تا اجازه دهید پوست شما بهبود یابد. کارشناسان توصیه می کنند از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع حداقل SPF 30 و مرطوب کننده بعد از آن استفاده کنید. دلیلش این است که ممکن است پوست شما حساس تر باشد.

شما می توانید هر ۳ تا ۴ هفته درماپلنینگ را انجام دهید. اما مهم است که به خاطر داشته باشید که تمام زخم های آکنه را از بین نمی برد و پیری را متوقف نمی کند. اگر نگران پوست خود هستید، از یک پزشک متخصص پوست وقت بگذارید.

قبل از درماپلنینگ چه باید بکنید؟

تمام لایه بردارها از جمله AHA ، BHA ، آنزیم ها، میکروبیدها و رتینوئیدها را به مدت ۵-۷ روز قطع کنید، زیرا این محصولات ضد پیری و لایه برداری می توانند پوست را نازک کنند. از حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، بند انداختن و تراشیدن باید حداقل دو هفته قبل از درماپلنینگ اجتناب شود.

بهبودی پس از درماپلنینگ چقدر طول می کشد؟

درمان با درماپلن کاملاً بدون درد و بدون توقف است. این درست است زیرا این روش کمتر از ۳۰ دقیقه طول می کشد، و احساس می کنید که یک کارت اعتباری به آرامی روی پوست خراشیده می شود که در طول عمل محکم نگه داشته می شود در حالی که چاقوی جراحی با زاویه ۴۵ درجه قرار می گیرد.

از آنجا که پوست را قبل از انجام این روش زیباسازی پوست با الکل مالش می دهند، اگر پوست حساسی دارید، ممکن است بعد از عمل احساس سوزش یا سوزش کمی داشته باشید، اما هیچ قرمزی یا تحریک قابل مشاهده ای نخواهید داشت.

 

درماپلنینگ 546456586856486487678

 

آیا می توانید بعد از درماپلنینگ پوست را مرطوب کنید؟

بله، پوست تازه لایه برداری شده به هیدراتاسیون زیادی احتیاج دارد. سرم های آبرسان و پپتیدها محصولات ایده آلی برای استفاده پس از درمان هستند. سرم اسید هیالورونیک بلافاصله بعد از درماپلنینگ، یک نوشیدنی عالی برای پوست است.

بعد از درماپلنینگ چه باید بکنید؟

در ۴۸-۷۲ ساعت اول پس از درمان از تماس مستقیم با خورشید خودداری کنید، و همیشه از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید زیرا پوست تازه لایه برداری شده بیشتر مستعد تأثیرات منفی خورشید است. کارشناسان بر این عقیده اند که از آنجا که لایه برداری پوست با این روش بسیار عمیق است، باید از استفاده از هرگونه لایه بردار به مدت یک هفته پس از استفاده از خدمات خودداری کرده و به یک پاک کننده ملایم و محصولات مراقبت از پوست فوق العاده مرطوب کننده استفاده کنید.

آیا موها پس از درماپلنینگ دوباره رشد می کنند؟

یکبار برای همیشه: تراشیدن نمی تواند موهای شما را ضخیم تر کند! درماپلنینگ، برداشتن موهای سطح پوست است و از نظر علمی غیرممکن است که این روند رشد مو را تغییر دهد و سرعت رشد مجدد همه به ژنتیک و هورمون ها بستگی دارد.

با این اوصاف، موهای صورت ممکن است در ابتدا دوباره ظاهر شوند. هنگامی که موها پس از حدود یک ماه دوباره رشد می کنند، انتهای آن برای چند روز کمی تیره می شود و قبل از کوتاه شدن ظاهر می شود.  این بدان معناست که در حالی که ممکن است متوجه بازگشت موها شوید، هیچ کس دیگری متوجه آن نمی شود.

هر چند وقت یکبار باید درماپلنینگ انجام دهید؟

بسته به میزان رشد موهای شما، به طور کلی هر ۳-۴ هفته نیاز به انجام مجدد درماپلنینگ خواهید داشت. متخصصان زیبایی برای حفظ نتایج  درمان های ماهانه را توصیه می کنند. این قطعا برای کوتاه مدت و بلند مدت برای پوست شما مفید است.

کلام آخر

یکی از درمان های غیر تهاجمی محبوب این روزهای ما درماپلنینگ است. همانند اصلاح، درماپلنینگ موهای نازک صورت و پوست مرده صورت را با تیغه از بین می برد و فوراً پوست صاف و نرم تری را نمایان می کند. درماپلنینگ که به طور منظم انجام می شود به تصفیه و روشن شدن پوست کمک می کند، ظاهر لکه های تیره و خطوط ریز را کاهش می دهد و نفوذ محصولات مراقبت از پوست  را افزایش می دهد. چه کسی این  همه محاسن را نمی خواهد؟!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *