آرشیو بلاگ

درخشندگی پوست با رعایت ۱۱ نکته ساده

پوست بزرگترین عضو بدن که نقش دفاعی از بدن دارد عضوی که می تواند بدن را  از هر گونه آلودگی حفظ نماید. به همین بابت این جز  از بدن همواره در معرض آلودگی های بسیاری بوده که می تواند در سلامتی آن نیز موثر باشد و زیبایی آن را به خطر بیاندازد. اما ما در این مطلب سعی داریم نکاتی در مورد چگونگی درخشش طبیعی پوست در خانه را به شما توضیح دهیم. این نکات همان چیزی هستند که برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست خود به آن نیاز دارید! پس تا انتها همراه باشید.

۱٫ دو بار در روز پوست خود را تمیز کنید

هر روال مراقبت از پوست برای پوستی درخشان با یک چهره تمیز شروع می شود. پوست شما برای از بین بردن بقایای آرایش، چربی اضافی، کثیفی و سلول های مرده پوست به یک پاک کننده خوب نیاز دارد. شما بااین کار تمام آلودگی و سموم اضافی را از منافذ پوست پاک کرده و راه را برای تنفس پوست واکسیژن رسانی باز می کنید.

درخشندگی پوست 4648698496859

۲٫ بعد از پاکسازی از تونر استفاده کنید

هنگامی که بیش از حد شست و شو و اسکراب می کنید، pH پوست خود را مختل می شود. پوست شما به طور طبیعی دارای pH 5-6 است که کمی اسیدی است. استفاده از پاک کننده ها و اسکراب ها آن را قلیایی تر می کند. استفاده از تونر pH پوست شما را متعادل می کند. تونرها دارای ترکیبات تسکین دهنده ای مانند آلوئه ورا و خیار هستند که نه تنها به حفظ این pH کمک می کنند، بلکه به پوست شما  را نیز به شدت  آبرسانی می کنند.

۳٫ پوست را دو بار در روز مرطوب کنید

مرطوب کردن پوست یک کار طاقت فرسا است، اینطور نیست؟ شاید نه! خشکی بیش از حد یا چرب بودن بیش از حد ممکن است به دلیل عدم رطوبت کافی باشد. این به نوبه خود می تواند باعث انواع مشکلات پوستی از جمله آکنه شود.  مرطوب نگه داشتن پوست به بازیابی و جلوگیری از از دست رفتن آب از پوست کمک می کند. به علاوه، باعث می شود پوست شما نرم و سالم به نظر برسد.

۴٫ از ضد آفتاب استفاده کنید

برای محافظت از پوست در برابر آفتاب به کرم ضد آفتاب نیاز دارید . قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند پوست شما را کدر جلوه دهد و باعث برنزه شدن و علائم اولیه پیری شود. اشعه ماوراء بنفش بر صافی پوست شما تأثیر می گذارد و بر درخشندگی آن تأثیر می گذارد.

۵٫ حتما هفته ای یکبار لایه برداری کنید

سلول های مرده پوست با لایه برداری از بین می روند. لایه بردارها به اشکال مختلف فیزیکی، شیمیایی و آنزیمی وجود دارند. حتما هفته ای یکبار صورت خود را اسکراب کنید تا از شر پوست مرده خلاص شوید.

با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی می توانید ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید . با شکستن پیوندهای بین کراتینوسیت ها، آنها به کاهش مقدار کراتینوسیت ها کمک می کنند که به نوبه خود منجر به کاهش میزان ملانین می شود. کاهش میزان ملانین تولید شده به پوست شما درخشندگی سالم و جوانی می بخشد. بنابراین، اگر به این فکر می کنید که چگونه در یک هفته به طور طبیعی پوستی درخشان داشته باشید، هفته ای یک بار از لایه بردار استفاده کنید.

درخشندگی پوست 4968469849849684

۶٫ هیدراته بمانید

درصد بسیار زیاد بافت پوست را آب ها تشکیل می دهند. ازهمین رو پوست شما در صورت از دست دادن آب مستعد آسیب است.   اگر هر روز ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید، شگفت زده خواهید شد که چقدر پوستتان زیبا می شود! هنگامی که آبرسانی می شود، پوست شما نه تنها می درخشد، بلکه احساس نرمی و لطافت نیز می کند.

۷٫ از غذاهای مغذی پوست استفاده کنید

اگر میوه ها و سبزیجات زیاد بخورید، بدن شما ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بیشتری دریافت می کند.  در عوض دوری از غذاهای فرآوری شده غرق در مواد نگهدارنده و خوردن چربی های سالم مانند روغن ماهی، ممکن است به ظاهری سالم تر منجر شود.

۸٫ خواب شبانه را به تعویق نیندازید

خواب کافی به گردش سلولی کمک می کند. سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. کم خوابی می تواند باعث پف چشم و سیاهی زیر چشم شود.  پوست از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است. خواب کافی باعث تحریک تولید کلاژن می شود. در نتیجه پوست شما جوان تر و حجیم تر به نظر می رسد.

۹٫ مصرف کافئین خود را کاهش دهید

وقتی بیش از حد کافئین مصرف می کنیم، بدن ما بیش از حد معمول آب از دست می دهد. این باعث کم آبی پوست ما می شود و توانایی آن برای دفع سموم از بدن را کاهش می دهد. اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید، سعی کنید مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

۱۰٫به طور منظم تمرین کنید

یک تمرین خوب کمک می کند تا پوست کدر و خسته روشن تر و سالم تر به نظر برسد. ورزش گردش خون را تقویت  و اندورفین ترشح می کند تا به پوست شما درخشندگی سالم بدهد.

۱۱٫ کوتاه‌تر دوش بگیرید

شما می توانید با استفاده از گرما و بخار که باعث ترشح سموم می شود، منافذ پوست را باز کنید. اما اگر برای مدت طولانی از آب گرم استفاده کنید، پوست خشک و کدر خواهید داشت. پوست خود را زیاد در معرض آب داغ قرار ندهید.

درخشندگی پوست 587857857896789678

درمان های خانگی برای داشتن پوستی درخشان

مواد زیادی در آشپزخانه شما وجود دارد که می تواند پوست شما را زیبا کند. در واقع بسیاری از این درمان‌ها را می‌توان به دوران باستان ردیابی کرد.

عسل

عسل را مستقیماً روی صورت و گردن خود بمالید. فقط مطمئن شوید که پوست مرطوب است. بعد از یک دقیقه ماساژ با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را می توان به تنهایی یا در ترکیب با عسل یا لیمو برای داشتن پوستی درخشان استفاده کرد.

زردچوبه

چند قطره گلاب و نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را می توان با هم مخلوط کرد تا خمیری یکدست به دست آید. بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه روی صورت و گردنتان بماند تا خشک شود. برای شستشو از آب خنک استفاده کنید.

لیمو

وقتی لیمو با شکر، عسل یا پودر قهوه ترکیب شود، می تواند به لایه برداری پوست کمک کند.

سیب زمینی

با مخلوط کردن آب سیب زمینی با عسل ماسک صورت درست کنید. بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.

 

 

مطالب مرتبط