آرشیو بلاگ

داشتن مژه های بلند با این روش های بی نظیر

مژه ها

مژه های هر فردی قاب چشمان او محسوب می شود و بی شک هر خانمی آرزوی داشتن مژه های زیبا و پر پشت را دارد که به کمک آن چشمان خود را زیباتر کند. بعضی افراد به طور ژنتیکی از کم بودن مژه های خود رنج می برند و برخی دیگر افراد به علت کاشت های متعدد و استفاده از مواد آرایشی نامرغوب مژه های خود را از دست داده اند در هر صورت دیگر نیازی نیست که نگران باشید چون ما به شما راهکار هایی را ارائه خواهیم داد تا به کمک آن مژهایی پر پشت و زیبا داشته باشید.

 رشد مژه

اینکه مژه هایی بلند و پر پشت داشته باشید بستگی به ژنتیک شما دارد اما این معنی را نمی دهد که افرادی که ژن خوب ندارند نمی توانند مژه هایی پر پشت داشته باشند. با در نظر داشتن تحقیقاتی که تا کنون در این زمینه انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که رابطه مستقیمی بین سلامت مژه و نوع تغذیه افراد وجود دارد. اگر افراد به اندازه کافی ویتامین دریافت کنند مثل ویتامین های گروه a،B،c  می توانند سلامت مو و مژه های خود را تضمین کنند و از داشتن مژه هایی پر پشت لذت ببرند. هم چنین استفاده پیش از اندازه از محصولات آرایشی  به خصوص استفاده کردن از ریمل و مژه های مصنوعی در بازه های زمانی طولانی مدت سبب آسیب های جدی به مژه های افراد می شودو عامل ریزش مژه های افراد شناخته شده است.

 مدت زمان رشد مژه ها

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگامی که از خواب بلند شده اید با چند تار مژه بر روی گونه های خود مواجه شده اید حتما این اتفاق شما را ترسانده و  باعث نگرانی شما شده است اما شما باید توجه داشته باشید که ریزش مژه ها مانند ریزش مو ها طبیعی می باشد و مانند موهای دیگر نواحی بدن آن ها هم رشد خواهند کرد.به طور تقریبی می توان گفت هر فردی ۹۰ ال ۱۵۰ مژه روی پلک  بالایی خود و ۷۰ الی ۸۰ مژه بر روی پلک پائینی خود دارد  در رابطه  مدتی که رشد مژه ها طول می کشد باید گفت بین ۳۰ الی ۴۵ روز به طول می انجامد تا مژه هایی که از دست داده اید دوباره جایگزین شود و هر  تار مژه در این بازه به اندازه ۱۰ میلی متر رشد می کند. در مرحله بعدی از رشد مژه ها  رشد متوقف می شود و فولیکول های موجود در مژه  شکسته می شود که این مرحله را مرحله انتقال می نامند. اگر فردی در مرحله انتقال دچار ریزش مژه شود مژه های او دیگر جایگزین نخواهد شد. مرحله انتقال به طور معمول ۲ تا ۲ عفته طول می کشد.  مرحله سوم در رشد مژه ها مرحله ساکن نام دارد که تا ۱۰۰ روز امکان دارد طول بکشد و بازه زمانی آن ۴ تا ۸ هفته می باشد.

مژه ها

 علت ریزش مژه ها

حتی افرادی که مژه هایی پر پشت دارند هم این امکان را باید  در نظر بگیرند که امکان این هست که دچار ریزش شوند و دیگر مژه هایی پر پشت نداشته باشند. در چنین مواقعی فرد باید به بررسی این موضوع به بپردازد که چه عاملی باعث این موضوع شده است مژه های او بریزد در این رابطه باید گفت  میزان استفاده کردن از مژه های مصنوعی به شدت افزایش پیدا کرده است و افراد بدون توجه به پیامد هایی که این روش دارد اقدام به کاشت مژه می کنند. شاید در روزهای اول مژه هایی زیبا و مژه هایی پر پشت را برای شما به ارمغان بیاورد اما در بازه زمانی  طولانی تر باعث ریزش مژه های شما می شود. هم چنین اگر شما در دسته افرادی قرار دارید که در هنگام خواب آرایش خود را پاک نمی کنند باید این انتظار را داشته باشید که به مرور زمان دچار عارضه ریزش مژه شوید چون در این صورت است که مژه های شما امکان تنفس و استراحت نداشته و عامل ریزش ان می شود.

  تغذیه مناسب در رشد مژه ها 

یک عامل بسیار مهم دیگر که باعث می شود شما مژه هایی پر پشت و زیبا داشته باشید تغذیه مناسب است. شما باید در تغذیه خود و مواد غذایی که استفاده می کنید از چربی هایی که سالم هستند استفاده کنید و از میوه هایی مانند سیب ، توت فرنگی، و سبزی های برگ سبز مانند گوجه فرنگی استفاده کنید و هم چنین مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند مانند تخم مرغ و ماهی برای رشد مژه ها بسیار مفید می باشند. هم چنین برای داشتن مژه هایی پر پشت روزانه از یک فرچه برای شانه کردن مژه های خود استفاده کنید و در طول روز به آرامی پلک های خود را ماساژ دهید.

 روغن هایی که باعث رشد مژه می شود

برا اینکه مژه هایی پرپشت داشته باشید می توانید از روغن های گیاهی استفاده کنید که تاثیر بسیار چشمگیری در رشد مژه های شما دارد یکی از این روغن ها ، روغن کرچک می باشد این روغن را اگر در یک بازه زمانی مشخص به طور مستمر استفاده کنید باعث می شود تا مژه هایی پرپشت داشته باشیدوبهترین مزیت استفاده از روغن های گیاهی برای رشد مژه ها ساده و ارزان بودن ان هاست و ما با اطمینان از این موضوع که استفاده از آن ها هیچ آسیبی به مژه های شما نمی زند می توانید با خاطری آسوده از آن استفاده کنید. برای این کار می توانید یک فرچه تمیز را انتخاب کنید  و روزانه با کمک این فرچه مژه های خود را با روغن کرچک ماساژ دهید و نتیجه آن را که داشتن مژه هایی پرپشت و زیبا خواهد بود را به چشم خواهید دید.در ادامه به معرفی روغن هایی که برای  داشتن مژه های پرپشت موثر هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن بادام و رشدمژه ها

یکی از روغن هایی که به شما کمک می کند تا مژه هایی پر پشت داشته باشید روغن بادام است. روغن هفت مغز که روغن بادام از مواد اصلی آن می باشد برای داشتن مژه هایی پر پشت بسیار موثر است چون در روغن هفت مغز تمام روغن هایی که برای رشد مژه ها مناسب هستند جمع شده است و همین عامل باعث رشد سریع مژه های شما می شود  مانند روغن بادام تلخ ، روغن بادام شیرین، روغن فندق ، روغن سیاه دانه، روغن پسته و روغن کنجد همانطور که گفته شد این روغن در رشد مژه ها بسیار موثر می باشد.

 

مژه ها 58468741867418514

 روغن هسته انگور  و رشد مژه ها

از روغن هایی که در رشد مژه ها بسیار موثر می باشد روغن هسته انگور می باشد. روغن  هسته انگور بدون سدیم و کلسترول می باشد و اسید های چربی که غیر اشباع هست و در آن وجود دارد ۹۰ درصد است . روغن  هسته انگور  بیشتر از هر نوع ویتامین و روغنی دیگر انتی اکسیدان دارد و این خاصیت آنتی اکسیدانی آن سبب توقیت پیاز مژه ها می شود و انها را فعال می کند تا عمل رشد مژه سریع تر انجام شود. روغن هسته انگور علاوه بر تاثیری که بر روی رشد مژه ها دارد برای رشد موها نیز بسیار مناسب می باشد کافی است مقداری از این روغن را بر روی پوست سر خود بریزید و به آرامی شروع به ماساژ دادن کنید این کار باعث می شود تا روغن به پیاز موها برسد و باعث رشد بهتر و سریع تر مژه ها شود.

روغن رز ماری و رشد مژه ها

یکی دیگر از روغن هایی که می توان برای داشتن مژه هایی پر پشت آن را معرفی کرد روغن رزماری یا همان اکلیل کوهی می باشد. این گیاه  جادویی نفوذ پذیری فوق العاده بالایی دارد و خواص درمانی آن نیز بسیار بیشمار می باشد. روغن رزماری روغنی است که از ان به عنوان روغن محرک نامک برده می شودو بوی بسیار نافذ و گرمی دارد اگر شما از این روغن گیاهی در دراز مدت استفاده کنید تاثیر آن در رشد مژه ها بسیار ماندگار و شگفت انگیز خواهد بود.

روغن جو جو با و رشد مژه ها

 روغن جوجوبا که از دانه های بادام زمینی گرفته می شود برای داشتن مژ هایی پر پشت بسیار موثر می باشد. بادام زمین در سالیان گذشته در منطقه ای میان مکزیک و آمریکا پرورش داده می شده است که دانشمندان کشورمان موفق شده اند تا در کشور خودمان نیز آن را پرورش دهند و دیگر نیازی به وارد کردن آن نباشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید غلظت روغن بادام زمینی همانند چربی موجود در پوست انسان می باشد و سرعت جذب آن بسیار بالا می باشد. با در نظر داشتن این موضوع که این روغن به سرعت جذب می شود از ان علاوه بر رشد مژه ها در دیگر محصولات آرایشی استفاده می شود چون تاثیر بسیار زیادی در سلامتی و شادابی پوست و مو دارد. این روغن به دلیل درصد بالای چربی مانند بدن انسانی که دارد یک مرطوب کننده فوق العاده محسوب می شود و استفاده کردن از آن در دراز مدت باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت می شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *