آرشیو بلاگ

جادوی ماسک کیوی برای پوست

ماسک کیوی 4896876478687678

کیوی به صورت موضعی در انواع داروهای زیبایی برای بهبود بافت، ظاهر و کیفیت کلی پوست استفاده شده است.

این مقاله در مورد ماسک کیوی برای شادابی و آبرسانی صورت صحبت می کند که از کیوی و سایر تقویت کننده‌ها و جوان کننده های پوست استفاده می کند.

این ماسک‌های آسان برای تهیه، گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه‌تر و ایمن‌تر از ماسک‌های صورت گران‌قیمت و حاوی مواد شیمیایی موجود در بازار هستند. استفاده از این ماسک ها یک بار در هفته می تواند پوست شما را احیا کرده، به التیام آن کمک کند و از آسیب بیشتر جلوگیری نماید.

مواد تشکیل دهنده ماسک صورت خود را بشناسید.

ماسک کیوی را  می توان به راحتی با مواد زیر تهیه کرد که هر کدام فواید پوستی خاص خود را دارند.

 

ماسک کیوی 4896876478687678

 میوه کیوی

 

کیوی که به عنوان پادشاه ویتامینC  نیز شناخته می شود، از چندین جهت برای پوست مفید است؛ سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C  و E است که به مقابله با فعالیت مضر رادیکال های آزاد کمک می کند، که باعث آسیب زیادی به پوست می شود.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که در بدن و محیط وجود دارند و استرس اکسیداتیو قابل‌توجهی را در بافت‌ها آزاد می‌کنند تا درجاتی از تخریب سلولی و DNA را ایجاد کنند. این نوع آسیب سلولی منجر به ایجاد چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری زودرس پوست می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در کیوی نه تنها این رادیکال های آزاد مضر را از بین می برند یا خنثی می کنند، بلکه باعث ترمیم پوست نیز می شوند تا آسیب هایی که قبلا ایجاد شده است را از بین ببرد. ویتامین C همچنین به تولید کلاژن، که پروتئین اصلی سازنده پوست است، کمک می کند و رطوبت را به پوست شما می رساند.

استفاده از  ماسک کیوی روی صورت می‌تواند به بازیابی و حفظ PH طبیعی پوست که کمی اسیدی است کمک کند و در نتیجه آن را برای رشد عفونت‌های میکروبی نامطلوب کند. اگر پوست شما بیش از حد قلیایی شود، در برابر عفونت های باکتریایی پوست مانند آکنه آسیب پذیرتر خواهد بود.

در نهایت، کیوی ممکن است به عنوان یک لایه بردار ملایم برای پوست حساس صورت شما عمل کند.

ماست

اسید لاکتیک نوعی آلفا هیدروکسی اسید است که در ماست یافت می شود که به حل شدن سلول های مرده روی سطح پوست کمک می کند تا به راحتی از بین بروند و سپس سلول های جدید جایگزین شوند.

این فرآیند لایه برداری ملایم پوستی تازه را از زیر نشان می دهد تا درخشندگی سالمی به صورت شما ببخشد.  اسید لاکتیک همچنین به حفظ اسیدی بودن پوست کمک می کند تا از میکروب های پوستی مانند استافیلوکوک مولد آکنه که معمولاً در شرایط قلیایی رشد می کند، جلوگیری کند.

همچنین به عنوان یک عامل سفید کننده خفیف برای محو شدن هایپرپیگمانتاسیون پوست، که اغلب در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد می شود، عمل می کند. اگر ماست ندارید، می توانید از شیر یا خامه شیر استفاده کنید که منابع خوبی از اسید لاکتیک نیز هستند.

موز

موز سرشار از ترکیبات زیست فعال و مواد مغذی از جمله پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، ویتامین K و مواد معدنی است که پوست شما را برای بهبود ساختار و ظاهر آن تغذیه می کند. آنها به محدود کردن فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کنند، که عامل اصلی پیری زودرس پوست است.

هنگامی که موز روی صورت استفاده می شود، می تواند به روشن شدن پوست و کاهش هایپرپیگمانتاسیون برای یکنواختی پوست کمک کند.

 روغن های ویتامین E

روغن زیتون و روغن بادام شیرین با ویتامین E یا توکوفرول غنی شده اند که به آبرسانی پوست و ترمیم آسیب های پوستی کمک می کند. خواص ضد التهابی آن به تسهیل ترمیم پوست کمک می کند و همچنین از پوست در برابر آسیب نور خورشید و عوارض جانبی شیمی درمانی محافظت می کند.

ویتامین E همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مهار استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد بر روی سلول های پوست، که اغلب منبع پیری زودرس پوست است، عمل می کند. این ویتامین مغذی پوست همچنین برای ایمنی بدن شما مفید است و می تواند به شما در دفع عفونت و بیماری هایی که بر پوست تأثیر می گذارند کمک کند. در نهایت، می تواند پوست را عمیقاً مرطوب کند تا آن را نرم و لطیف نگه دارد.

 

 بلغور جو دوسر

استفاده گسترده از بلغور جو دوسر در محصولات و داروهای پوستی گواهی بر مزایای پوستی آن است. نشان داده شد که استفاده موضعی از عصاره کلوئیدی بلغور جو دوسر باعث محدود شدن آزادسازی برخی پروتئین‌های ایجادکننده التهاب به نام سیتوکین‌ها برای کاهش تورم، قرمزی، خارش و سایر ناراحتی‌های پوستی ناشی از التهاب زمینه‌ای می‌شود.

به علاوه، بلغور جو دوسر پوست را آبرسانی می کند تا خشکی، پوسته پوسته شدن، زبری و خارش را از بین ببرد. همچنین ممکن است به عنوان یک اسکراب ملایم برای پوست ظریف صورت شما عمل کند.

دستور العمل های ماسک صورت کیوی

در ادامه برخی از دستور العمل های رایج ماسک صورت کیوی برای انواع مختلف پوست آورده شده است.

احتیاط: ماسک را قبل از قرار دادن روی صورت خود روی زیر بازو یا گردن خود تست کنید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد تشکیل دهنده آن حساسیت ندارید.

دستور ۱: برای پوست خشک و پوسته پوسته

یک کیوی را با چنگال در یک کاسه تمیز له کنید.

۳-۴ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده را اضافه کنید.

همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

 

ماسک کیوی 7845674564856845687456

دستور ۲: برای پوست مستعد آکنه

نصف کیوی را در یک کاسه له کنید.

۱ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.

۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین E اضافه کنید.

همه مواد را با همزن بزنید تا خمیر غلیظ و یکدستی به دست آید.

توجه: اگر ماست مصرف نکردید یا به آن حساسیت دارید، به جای آن از عسل استفاده کنید. در حالی که عسل اسید لاکتیک موجود در ماست را ندارد، دارای ترکیبات ضد میکروبی دیگری است که می تواند به مبارزه با عفونت های پوستی مانند آکنه کمک کند. به علاوه، این یک مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را در پوست شما به دام می اندازد تا آن را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه دارد.

دستور ۳: برای انواع پوست

برای تهیه ماسک کیوی، نصف کیوی و ۳ تا ۴ تکه کوچک موز را در یک کاسه بریزید و آنها را له کنید تا به شکل تفاله در بیایند.

۱ قاشق غذاخوری ماست را به مخلوط اضافه کنید.

می توانید ۱ قاشق چایخوری روغن غنی از ویتامین E را به دلخواه خود اضافه کنید.

همه مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

توجه: افراد با پوست نرمال می توانند با توجه به در دسترس بودن مواد، یکی از داروهای ذکر شده در بالا را انتخاب کنند.

 

نحوه استفاده از ماسک صورت

تمام آرایش را پاک کنید و صورت خود را بشویید.

خمیر را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید.

بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند تا مواد مغذی جذب پوست شود.

یک پارچه تمیز و نرم را در آب گرم خیس کنید، مایع اضافی را بشویید و به آرامی صورت خود را با آن پاک کنید تا ماسک پاک شود. اطمینان حاصل کنید که آب فقط کمی گرم باشد و آنقدر داغ نباشد که پوست حساس صورت شما را تحریک یا بسوزاند.

پس از پاک شدن ماسک کیوی، پوست خود را کاملا با آب بشویید و خشک کنید.

در حالی که پوست هنوز مرطوب است، یک مرطوب کننده ملایم به تمام صورت و گردن بزنید و در طول روز آن را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

 

نکاتی برای کاربرد آسان

در اینجا نحوه تنظیم قوام ماسک کیوی آمده است تا مطمئن شوید که از صورت شما چکه نمی‌کند یا بیش از حد متراکم نمی‌شود که استفاده شود:

اگر خمیر ماسک صورت  کیوی خیلی غلیظ است، می‌توانید آن را با کمی آب رقیق کنید، اما آن را روان نکنید.

اگر ماسک کیوی شما خیلی شل و آبکی است، می توانید مقداری بلغور جو دوسر آسیاب شده یا آرد گرم به مخلوط اضافه کنید تا قوام آن غلیظ شود.

 

سخن پایانی

ماسک صورت کیوی برای انواع پوست، به ویژه برای پوست های چرب و مستعد آکنه مفید است. با این حال، افرادی که پوست خشک دارند نباید زیاد از آن استفاده کنند زیرا کمی اسیدی است و می تواند پوست را بیشتر تحریک کند.

به خاطر داشته باشید که هیچ درمان موضعی یا ماسک صورت به تنهایی نمی تواند وضعیت پوست شما را بهبود بخشد. می تواند جوانسازی فوری پوست را ارائه دهد، اما اگر به طور منظم از این دارو به عنوان بخشی از یک روال مراقبت از پوست استفاده نکنید، اثر آن از بین خواهد رفت.

علاوه بر این، مراقبت های سطحی از پوست فقط می تواند مزایای زیادی داشته باشد. شما باید آن را با یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی همراه کنید تا به بهبود طولانی مدت پوست برسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *