آرشیو بلاگ

توصیه هایی کاربردی برای پیر نشدن دست هایتان

توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان 35165468513213545

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

با توجه به تست های عصبی، دست عضو بسیار حساسی از بدن است. عموماً ما با دست های مان رفتار خوبی نداریم. محافظت از دست ها در برابر سرما، گرما و انجام کار های فیزیکی مختلف در حفظ زیبایی آن موثر است. جوان و سالم نگه داشتن پوست دست و کل بدن وقتی مراقبت از پوست را تمرین کنید آسان است. اما فاکتورهایی مانند لکه های پیری، چروک، پوست نازک، خشکی پوست، ناخن های شکننده وجود دارد که دست ها را پیرتر نشان می دهند. کافی است با مراقبت از دست ها در برابر تابش خورشید و داشتن تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم می توانید پوست درخشانی داشته باشید. پوست دست می تواند به دلیل از دست دادن چربی و کلاژن و الاستین چین خورده شود. توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان وجود دارد که در این مقاله به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

پاکسازی پوست دست

پاکسازی پوست دست از مهمترین توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان است که در انجام آن باید دقت کنید. به منظور آبرسانی به پوستی که طراوت خود را از دست داده و دچار کم آبی شده است، از آبرسان های خوب استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعد از پاکسازی پوست دست حتما باید از آبرسان های قوی برای پوست خود و مراقبت های اولیه ضروری و مناسب استفاده کنید. جهت پاکسازی پوست دست سفید کردن آن می ‌توانید با استفاده از موادی که در خانه خود دارید محلولی درست کرده و با آن پوست دستان خود را سفید کنید. برای مثال با استفاده از ترکیب گلیسیرین، آب لیمو ترش و سیب زمینی و همین طور مالیدن آن بر روی دستان خود، می توانید آن ها را سفید کرده و پاکسازی نمایید. توصیه می شود ۳ الی ۴ ساعت پس از پاکسازی هیچ نوع کرم و یا پودری بر روی پوست خود استفاده نکنید.

توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان 35165468513213545

مرطوب کردن پوست دست

شستن مداوم دست ‌ها در طول روز، به ویژه در زمستان به سرعت موجب خشکی پوست می ‌شود. به این منظور شما باید حداقل ۳ تا ۴ بار در روز از مؤثرترین کرم مرطوب کننده‌ موجود استفاده کنید. بهتر است برای مصرف روزانه یک لوسیون مرطوب کننده‌ ی سبک و بر پایه ‌ی آب با جذب سریع را انتخاب کنید. برای شب نیز یک کرم سنگین ‌تر بر پایه‌ ی روغن مناسب است. چرا که پوست دستتان به خوبی آب رسانی شده و صبح ها دست‌ های مرطوب و نرمی خواهید داشت. چنانچه پوست دست های شما مدام در تماس با آب است، در ابتدا و انتهای روز از یک کرم مرطوب کننده‌ی قوی استفاده کنید. ماسک دست نیاسینامید از محصولات درمیس، است که حاوی انواع عصاره های گیاهی می باشد. این ماسک به بهبود خشکی دست کمک می کند و برای دست های خشک و خشن بسیار مفید است.

ماساژ دست ها را فراموش نکنید

مراقبت از دست با ماساژ از جمله توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان است. پس از استفاده از لوسیون دست، می‌ توانید یک ماساژ سریع را روی دست ‌هایتان داشته باشید. به گونه ای که از قسمت گوشتی نزدیک به پایین انگشت شست شروع کنید و در ادامه انگشت ‌ها را از پایین به بالا ماساژ دهید. می توانید دست‌ های مرطوب خود را به نمک یا شکر آغشته و سپس به آرامی مالش دهید. بافت دانه دار نمک سلول‌ های مرده‌ی پوست را از بین می ‌برد. به دنبال آن گردش خون را بهبود می‌ب خشد و باعث می‌شود پوست دست ‌های شما با طراوت و درخشان به نظر برسد. به جای اسکراب بدن می‌ توانید از لایه بردار صورت به عنوان جایگزین برای لایه برداری پوست نازک پشت دست‌ ها استفاده کنید. توصیه می شود هفته ‌ای یک بار دست ‌هایتان را با یک اسکراب خوب، لایه برداری کنید.

رعایت نکاتی ساده مانع پیری دست می شود

در کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن دقت کنید. ناخن‌هایتان را در یک جهت سوهان بکشید. سوهان کشیدن به صورت رفت و برگشتی لایه ‌های ناخن را از هم جدا می ‌کند. به این ترتیب ممکن است آب به این لایه ‌ها نفوذ کرده و در نهایت منجر به کنده شدن لایه ‌هایی از ناخن شود. بهتر است که ناخن‌ های خود را هر دو هفته یک بار و یا هر زمان که نیاز است کوتاه کنید. با عمل کردن به توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان، همواره دستانی با طراوات و زیبا خواهید داشت. از آب ولرم برای شست و شوی دائمی و روزانه ‌ی دست‌ استفاده کنید. چرا که آب خیلی سرد یا گرم به پوست شما آسیب می ‌رساند. هرگز برای شستن دست هایتان از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. مایه ظرفشویی بسیار قوی است و پوست شما را به راحتی خشک می ‌کند.

مانیکور چه تاثیری در پیر نشدن دست ها دارد؟

عمل سوهان زدن ناخن و زدودن و گرفتن گوشت های اضافه ی دور ناخن های دست، بطوری که به بافت های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور نام دارد. از جمله مهمترین توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان مانیکور است. زیبایی دست ها از جمله عواملی است که باعث افزایش اعتماد بنفس و کاهش استرس شما می شود. برای زیبایی دوچندان دست هایتان می توانید از لاک های خوشرنگ و باکیفیت استفاده کنید. مانیکور موجب افزایش گردش خون می شود. روند انجام آن به دلیل ماساژ دست ها، در بهبود گردش خون و تحریک مفاصل به شدت تاثیرگذار می باشد. به واسطه مانیکورها می توانید در طول فصل زمستان پوست و ناخن ها را نرم نگه دارید. مانیکور راهکاری عالی برای ایجاد آرامش و استراحت است. با انجام مانیکورهای منظم، احتمال ایجاد قارچ و سایر عفونت ها در ناخن شما کاهش می یابد.

توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان 5645213654561

دست ها را به واسطه اسکراب پاکسازی کنید

بهتر است هر هفته پوست دست ‌ها را پاکسازی کنید. دست کم یکبار در هفته با استفاده از یک اسکراب دست، پوست خشک و خشن دست‌ها را پاک کنید. با این کار ظاهری نرم و سالم به دستان تان بدهید. به این منظور ابتدا دست‌های خود را با آب ولرم مرطوب کنید. سپس مقدار کمی از اسکراب را بر روی هر دو دست خود به ‌صورت حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. بعد از آن، آنها را با آب گرم بشویید و از مرطوب‌ کننده استفاده کنید. قبل از پاکسازی نیاز است دست ها را با صابون مرطوب ‌کننده بشویید. اسکراب دست را می‌ توانید از داروخانه‌ها و یا فروشگاه‌ های لوازم بهداشتی به منظور عمل به توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان، تهیه کنید. در صورت تمایل می ‌توانید با مخلوط‌ کردن مواد موجود در منزل، اسکراب دست طبیعی خودتان را تهیه کنید.

از روغن ویتامین E استفاده کنید

از آنجایی ‌که ناخن‌ ها دارای بافت ضخیم تری از پوست دست هستند، بنابراین علاوه ‌بر کرم مرطوب ‌کننده به مواد دیگری هم نیاز دارند. توصیه می شود برای حفظ سلامت کوتیکول ‌ها، هر شب قبل از خواب روی پوست اطراف ناخن خود روغن ویتامین E بزنید. این ویتامین از ترک ‌شدن و پوسته‌ شدن پوست ناخن جلوگیری می ‌کند. از کرم مخصوص کوتیکول‌ نیز می توانید استفاده کنید که کوتیکول‌ها را مرطوب و از آنها محافظت می ‌کند. عدم محافظت از کوتیکول ‌ها موجب می شود پوست اطراف ناخن ترک بخورد و پوسته‌ پوسته بشود. همچنین ویتامین E به استحکام دیواره‌ های مویرگ‌های پوستی و تقویت رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می ‌کند. این ویتامین به عنوان یک ماده‌ی مغذی طبیعی ضد پیری در بدن عمل می‌ کند. ویتامین E به کاهش التهابات در پوست کمک و باعث جوان و سالم ماندن پوست می ‌شود.

ترک های پوستی خود را درمان کنید

هنگامی که دست ‌هایتان خیلی خشک شوند، احتمال ترک خوردن و پوسته ‌پوسته شدن پوست آن بالا می رود. از جمله توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان این است که از یک پماد مرطوب‌ کننده استفاده کنید. درمان خشکی و ترک پوست بستگی به علت و محدوده بروز ترک دارد. برای ترک ‌هایی که در اثر هوای سرد یا نتیجه شستشوی مکرر دست ایجاد شده اند، سیراب نگه داشتن پوست توصیه می شود. فرد می تواند این کار را با استفاده از کرم‌ ها یا پمادهای غیر معطر و فاقد رنگ بلافاصله پس از شستشوی دست انجام دهد. ضمن جلوگیری از بدتر شدن پوست ترک خورده باید از شستشوی دست‌های خود با آب داغ خودداری کنید. حمام و دوش داغ می ‌تواند باعث تشدید پوست خشک یا ترک خورده شود. به این منظور بهتر است از آب گرم به جای آب داغ استفاده شود.

کلام آخر

به توصیه هایی برای پیر نشدن دست هایتان پرداخته شد. همانطور که گفته شد پوست دست، دارای لایه نازکی است که بیشتر از سایر اندام‌ های بدن در معرض آسیب است. این لایه نازک در برابر آسیب‌ های مختلفی در طول روز به علت انجام کارهای مختلف قرار دارد. فعالیت ‌های مختلف و گاهی خشن روزانه، قرار گرفتن در معرض انواع مواد شوینده و مواد شیمیایی، هوای خشک، سرد و آلوده و افزایش سن، پوست نازک دست را دچار آسیب ‌هایی گاها شدید می‌ کند با افزایش سن نیز ظرفیت پوست برای تولید سلول ‌های جدید کاهش یافته و در نتیجه پوست در ترمیم آسیب های وارده ضعیف ‌تر می ‌شود. به این ترتیب به مرور آثار پیری، چین و چروک و تیرگی بر روی آن ظاهر می ‌شود. بنابراین برای داشتن دستانی زیبا، لطیف و جوان، لازم است اهمیت بیشتری به دستان خود و مراقبت از آن ‌ها بدهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *