آرشیو بلاگ

ترفندهای حرفه ای مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر 7489488545684158485

مراقبت از پوست در سفر بسیار مهم است و پوست شما بیش از هر زمان دیگری نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد، در غیر این صورت، مسافرت می تواند پوست شما را ویران کند. به ویژه سفرهای هوایی می تواند خشکی بیش از حد پوست را به همراه داشته باشد. یک مطالعه کوچک نشان می دهد که سطح رطوبت هواپیما به ۱۰ درصد کاهش می یابد که باعث کمبود آب در پوست مسافران می شده و باعث می شود خطوط و چین و چروک ها به طور برجسته تری ظاهر شوند و پوست کدرتر شود.

مراقبت از پوست در سفر 7489488545684158485

همچنین ممکن است در طول مسیر با استرس روبرو شوید، خواه یک ترافیک غیرمنتظره در ماشین ایجاد شود یا برای سوار شدن به پرواز خود عجله داشته باشید؛ این می تواند باعث پاسخ التهابی در بدن شود که می تواند شرایطی مانند آکنه، روزاسه و پسوریازیس را تشدید کند. استرس اضافی همچنین ممکن است باعث شکستگی شود.

مطالعه ای که در ژوئن ۲۰۱۵ در ژورنال آکادمی پوست و ونرولوژی اروپا منتشر شد، نشان داد افرادی که دارای مشاغل استرس زا بوده و سطح استرس روزانه بیشتری دارند، در مقایسه با هم سن و سالان خود که دچار استرس کمتری هستند، در اطراف ناحیه فک آکنه دارند.

همچنین ممکن است  هنگام دور بودن از خانه خواب خوبی نداشته باشید و این می تواند روند ترمیم پوست را مختل کند. حتی فقط دو روز خواب ضعیف باعث رنگ پریدگی و عدم جذابیت پوست می شود.

خوشبختانه، اگر از قبل  روال مراقبت از پوست در سفر را برنامه ریزی کنید می توانید از همه اینها جلوگیری کنید. در ادامه به نکاتی درمورد اینکه پوستتان در طول سفر سالم بماند، اشاره خواهیم کرد.

۱٫ برای حفظ رطوبت در خارج بدن هیدراته باشید

بهترین راه برای مقابله با خشکی پوست در حین پرواز، آب بنوشید!  مطالعه منتشر شده در Clinical، Cosmetic and Investigational Dermatology در سال ۲۰۱۵ نشان داد افزایش مصرف آب به میزان دو لیتر در روز به مدت یک ماه منجر به افزایش آبرسانی به پوست می شود که این امر با پوستی جوان و سالم در ارتباط است.  بنابراین پیش از سفر و زودهنگام شروع به آماده سازی پوستتان کنید و نیمی از وزن بدن خود را در روزهای منتهی به سفر و در طول سفر به آب اختصاص دهید.

۲٫ لب های خود را با یک پماد مرطوب نگه دارید

وقتی در میان یک روز سفر طولانی هستید، فراموش کردن  لب ها آسان است، اما این بزرگترین اشتباهیست که می توانید مرتکب شوید؛ روزهای طولانی سفر می تواند علاوه بر پوست لب ها را نیز خشک کند ، بنابراین مهم است که لب ها به خوبی هیدراته شوند. وازلین یا آکوافور را که دو پماد معروف به محصولات فوق العاده مرطوب کننده هستند، برای استفاده در مسیر توصیه می شود.

همچنین در طول سفر از رژ لب های طولانی مدت استفاده نکنید، این نوع رژها  فقط باعث کم آبی و شکاف پوست لب شما می شوند.

مراقبت از پوست در سفر 74968468545648164758

۳٫ حتی در روزهای سفر از ضد آفتاب استفاده کنید

برای مراقبت از پوست در سفر اگر به محلی گرمسیری می روید، احتمالاً کرم ضد آفتاب و کلاه ساحلی خود را در چمدانتان گذاشته اید. اما وقتی بیشتر روز را در فرودگاه یا هواپیما می گذرانید ممکن است به ذهن شما استفاده از ضد آفتاب خطور نکند و یا احساس نیاز نکنید، در حالی که  اگرچه ضد آفتاب باید هر روز استفاده شود، اما در روزهای سفر ضروری است، به خصوص در هواپیما که به اشعه ماوراء بنفش خورشید نزدیک تر هستید! یک متاآنالیز از ژانویه ۲۰۱۵ در JAMA Dermatology نشان داد که خلبانان و مهمانداران در مقایسه با جمعیت عمومی، دو برابر موارد ابتلا به ملانوم، نوع بالقوه کشنده سرطان پوست را دارند. بنابراین با قرار دادن ضد آفتاب قبل از برخاستن هواپیما از پوست خود محافظت کنید. بنا به توصیه بنیاد سرطان پوست، نوع ضدآفتابی که انتخاب می کنید چندان مهم نیست (شیمیایی یا معدنی، رنگی یا بدون رنگ) اما استفاده از کرم ضدآفتاب  با حداقل SPF 30 ضروری است و هر چند ساعت یک بار دوباره آن را  باید اعمال کنید.

۴٫ سعی کنید محصولات مراقبتی و بهداشتی معمول خود را به همراه داشته باشید

در طول سفر از پوست خود نخواهید که علاوه بر سایر عوامل استرس زای مرتبط با سفر، با محصولات کاملا جدید سازگار شود. اگر می دانید که کارهای روزمره مراقبت از پوست شما، برایتان بسیار موثر است، حتی هنگام مسافرت نیز باید به آن پایبند باشید. نسخه های ضروری مورد نیاز خود (که شامل پاک کننده ، مرطوب کننده ، ضد آفتاب و سرم آنتی اکسیدان است) در اندازه ها و مقدار اندک به همراه داشته باشید. بیشتر مراقبت از پوست برای حفظ اثربخشی باید به روشی خاص نگهداری شود، بنابراین آن را در بطری به اندازه مسافرت بریزید بدون اینكه ابتدا مشق شب خود را انجام دهید. به عنوان مثال، بیشتر سرم های ویتامین C بهتر است در یک مکان تاریک و خنک و دور از گرمای شدید نگهداری شوند (به همین دلیل سرم ها اغلب در بطری های تیره فروخته می شوند). اصول اولیه مانند پاک کننده ها معمولاً در یک بطری مخصوص مسافرتی بسیار خوب عمل می کنند.

۵٫  از استفاده از محصولات مراقبت از پوست هتل که احتمالاً تحریک کننده هستند، خودداری کنید

برای مراقبت از پوست در سفر بهتر است از لوسیون ها و صابون های کوچک موجود در سرویس بهداشتی هتل صرف نظر کنید. اغلب افراد در سفر به دلیل محدودیت برای آوردن کرم و لوسیون در هواپیما، محصولات مراقبت – بهداشتی معمول و روزانه  خود را در چمدان نمی گذارند و از هر آنچه در هتل یا استراحتگاه برای آنها فراهم می شود استفاده می کنند. این محصولات غالباً حاوی مواد معطر و نگهدارنده هستند كه ممكن است بیشتر باعث بروز مشكلات معمول خشكی مربوط به سفر شود و این امر به ویژه در صورت داشتن پوست حساس بسیار مهم است.

۶٫ برای جوش های آکنه آماده شوید

حتی اگر همه نکات بالا را رعایت کنید، باز هم این احتمال وجود دارد که پوست شما در حالی که در سفر هستید دچار مشکلاتی از قبیل آکنه شود، بنابراین می خواهید برای درمان این مشکل آماده باشید. به طور خاص، استرس، pH و سختی آب متفاوت و سطح لمس سر و صورت ما می تواند حتی کامل ترین پوست را نیز از بین ببرد، اغلب متخصصان پوست و زیبایی در حین مسافرت، یک لوله کوچک ۱۰ درصد بنزوئیل پراکسید برای مقابله  و درمان آکنه حمل می کنند.

مراقبت از پوست در سفر 47694786958469845458

۷٫ هنگام مسافرت خود را با ماسک های آبرسان تغذیه و درمان کنید

هیچ جای شرمندگی وجود ندارد که وقتی در جاده هستید به پوست خود عشق بورزید. برای مرطوب نگه داشتن پوست، یک ماسک صورت مرطوب کننده را بسته بندی کرده و به صورت دوره ای آن را روی پوست اسپری کنید.  اسپری صورت آب معدنی طبیعی از گزینه های مناسب برای این منظور است، هرچند ممکن است از مسافران چندین نگاه سوال برانگیز دریافت کنید، اما وقتی پوست شما هیدراته می شود و وقتی هواپیما پایین می آید با چهره ای شاداب تر می توانید به بقیه لبخند بزنید.

۸٫ مراقبت چشم هایتان باشید

تماشای فیلم های پشت سر هم در پرواز، یا خواندن مجله و کتاب  می تواند شما را با چشمان قرمز، آبکی و نه چندان جذاب به مقصد برساند. برای جلوگیری از این مشکل به همراه داشتن قطره های چشم را فراموش نکنید زیرا در صورت مطالعه یا تماشای فیلم چشمان شما را آرام و بیدار می کنند.

۹٫ هنگام سفر از پوشیدن ریمل خودداری کنید

برای مراقبت از پوست در سفر، از زدن ریمل خودداری کنید زیرا این مواد هنگام چرت زدن تمایل به حرکت روی صورت دارند، بنابراین اگر دوست ندارید زمانی که چرتتان تمام شد خود را مشابه یک پاندا ببینید، بهتر است ریمل را فراموش کنید.

و در نهایت اینکه برای مراقبت از پوست در سفر برای به حداقل رساندن مشکلات پوستی از دست زدن به صورتتان خودداری کنید، زیر از این طریق شما می توانید هر تعداد باکتری ناشناخته را که می تواند منجر به هر تعداد از مشکلات پوستی شود، را به صورتتان منتقل کنید. بنابراین اگر در طول سفر قصد دارید آرایش کنید برای محافظت بیشتر از پوست ابتدا  بهتر است  دست خود را با مواد ضد باکتری به خوبی تمیز کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *