آرشیو بلاگ

ترفندهای از بین بردن پف دور چشم که باید حتما از آن ها استفاده کنید

دور چشم054511515

همه ما به دنبال داشتن پوست شفاف و درخشان در دور چشم خود هستیم. شاید شما هم جزو افرادی هستید که ورم چشم های تان باعث ناراحتی شما می شود. بروز این عارضه ، عوامل مختلفی داشته است از جمله ؛ افزایش سن ، اگزما ، حساسیت ها و شایع ترین آن ها استرس و کم خوابی بوده است.اما شما می توانید برای رفع چنین مشکلی  به جای استفاده ازلوسیون ، از یک کرم مخصوص چشم استفاده کنید تا آن را رفع کنید.

روش های خانگی برای از بین بردن پف و ورم دور چشم

  • چای سبزوسیاه : برای این کار شما به دو عدد چای سبز و یا سیاه احتیاج دارید . آن را در آب گرم به مدت ۵ دقیقه خیس کنید . بعد از گذشت این مدت می توانید سر خود را بر روی بالشت بگذارید و چای کیسه ای را بر روی پلک خویش قرار دهید . شما می توانید روزانه این کار را ۱۵ دقیقه انجام دهید تا با کافئین موجود در چای سبز و سیاه خستگی چشمان خود را خیلی سریع رفع نمایید.
  • روغن درمانی : ۱ قطره روغن لیمو ، ۱ قطره روغن بابونه ، ا قطره روغن اسطوخودوس ، ا قاشق چای خوری آب . همه موارد بالا را با آب ترکیب کنید. شما می توانید قبل از خواب بعد از این که بخش پاکسازی صورت خود را انجام دادید این ترکیب را به پوست زیر چشم خود بمالید. این ماسک فوق العاده حاوی آنتی اکسیدان بسیار زیاد است که می تواند به تیرگی  و ورم چشم های شما برای همیشه پایان دهد .

دور چشم 1089798465123

استفاده از کرم دور چشم

یکی از اجزای اصلي داشتن در طولانی مدت استفاده از کرم مخصوص دور چشم است که متاسفانه اغلب افراد این موضوع را نادیده می گیرند. پوست اطراف چشم به نسبت نواحی دیگر بسیار نازک تر بوده به همین دليل ممکن است با عدم رسیدگی و با بی توجهی آن را بسیار حساس‌تر و مستعد آسیب کنید. جای تعجب نیست که با این توصیفات که اولین علائم پیری نیز در اینجا دیده می‌شود. بنابراین برای محافظت از پوست این ناحیه همیشه از یک کرم دور چشم خوب استفاده کنید. این کار باعث ایجاد لایه محافظتی  می شود و پوست دیرتر آسیب می بیند.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

پس از شستن صورت و استفاده از سرم و مرطوب کننده خود ، کرم دور چشم را به اندازه یک نخود گرفته و با سر انگشتان خود قسمت زیر چشم را ماساژ دهید و به طوری که  حلقه ای دور چشمان خود بکشید اما به یاد  داشته باشید هرگز پوست را نکشید. کرم یا ژل را به آرامی از گوشه داخلی چشم تا گوشه بیرونی آن بکشید تا به طور کامل به همه نقاط پوست اطراف چشم جذب شود. توجه داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع کرمی  چند دقیقه صبر کنید تا کرم چشم به خوبی جذب شود .

استفاده از ماسک دور چشم

با افزایش سن، تولید کلاژن توسط پوست کاهش می‌یابد که این امر می‌تواند باعث نازک‌تر شدن پوست اطراف چشم شود. بدین ترتیب، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست نیز منتج به پیدایش مشکلاتی همچون پف چشم، به وجود آمدن حلقه‌های تیره و خطوط ریز چین و چروک در اطراف چشم می‌شود. ماسک دور چشم خیار ARFA از جمله ماسک های محبوب و  پر خاصیت است که به منظور آبرسانی و از بین بردن چین وچروک دور چشم، پف زیر چشم، تیرگی دورچشم و… مورد استفاده قرار می گیرد.

دور چشم 874531313210

از ماسک دور چشم چه استفاده هایی می شود؟

برای خطوط ریز یا پنجه کلاغی: کرم‌های مخصوص پوست اطراف  چشم با داشتن مواد مغذی چون اسید هیالورنیک و رطوبت متعادل برای این ناحیه از صورت موجب ایجاد لایه محافظتی شده و سبب آسیب پذیری کمتری در برابر چین و چروک نیز می‌شوند.

برای تیرگی دور چشم: یک کرم چشم مرغوب دارای مقادیری چون مواد روشن کننده مانند ویتامینC ، شیرین بیان، کوجیک اسید و نیاسینامید است . این کرم با  ریز مغذی های موجود در خود می تواند قسمت‌هایی از پوست که دارای لک های تیره است را روشن کند و همچنین در خنثی کردن فرآیند اکسیداسیون موجود در سطح پوست شما کمک کند.

برای پف دور چشم :  برای داشتن چشمانی زیبا و بی هیچ ورمی باید غذاهای با نمک کمتر استفاده شود . زیرا مقصر اصلی تولید مایعات زیر چشم می باشد اما برای درمان پف چشمان با استفاده از کرم دور چشم ، از کرم هایی استفاده کنید که حاوی کافئین است . اکثر کارشناسان بر این باورند که کافئین گردش خون را تحریک می‌کند.

سخن پایانی

یکی دیگر از روش های ساده و موثر در ززیبا سازی چشمان خواب راحت است. می دانید که کمبود خواب می تواند برسیستم اعصاب بدن اثرمستقیم داشته باشد.شما تنها کافی است که به سلامت چشمان خود اهمیت دهید و از آن ها در برابر چین وچروک و افتادگی محافظت کنید . ما در این محتوا تنها برخی از روش های از بین بردن پف و چین و چروک دور چشم را بیان کرده ایم، در راستای مطالعه مطالب بیشتر به وب سایت ما مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط