آرشیو بلاگ

تاثیر اعجاب آور اسیدفولیک بر رشد مو !!

اسیدفولیک بر رشد مو 6565

آیا مدتهاست به دنبال راهکاری برای دو چندان کردن رشد موی خود می گردید و به شما مصرف اسیدفولیک را پیشنهاد داده اند؟ آیا اسیدفولیک بر رشد مو کمک می نماید؟ ما اینجاییم تا پاسخ این سوال را برای شما نیز بررسی کنیم ؛ پس با ما همراه باشید تا جواب این سوال را بررسی نماییم .

موهای شما یکی از مهمترین ویژگی های شماست. وقتی موهای شما نازک، کوتاه است یا آنطور که می خواهید به نظر نمی رسد، جستجوی مکمل ها و سایر محصولاتی که باعث رشد مو می شوند، پاسخی طبیعی و قابل درک است.اسید فولیک، شکل مصنوعی فولات ویتامین B، یک مکمل محبوب است که به عنوان یک ماده مفید برای تقویت رشد مو تبلیغ می شود.

اسیدفولیک بر رشد مو 55585

اسیدفولیک چیست؟

اسید فولیک یک ویتامین B است. نقش کلیدی در ایجاد سلول‌های جدید، از جمله سلول‌هایی که مو، پوست، ناخن و سایر قسمت‌های بدن شما را تشکیل می‌دهند، ایفا می‌کند. شاید در مورد ویتامین B به نام فولات یا ویتامین B9 شنیده باشید. اسید فولیک شکل مصنوعی فولات است. در حالی که فولات در غذاهای طبیعی یافت می شود. غذاهای حاوی فولات، از جمله نان غنی شده، برنج، ماکارونی و برخی غلات صبحانه را توصیه می کند.

رشد مو به می تواند فراز و نشیب های خود را در طول زندگی داشته باشد. وقتی جوان هستید و از سلامت کلی برخوردار هستید، به نظر می رسد موهای شما به سرعت رشد می کنند. اما  با افزایش سن، روند رشد به دلایل مختلفی از جمله کاهش متابولیسم، تغییرات هورمونی و تغییرات در فولیکول های مو که مسئول تولید موهای جدید هستند، می تواند کند شود.  با این حال، واقعیت این است که موهای سالم بستگی زیادی به تغذیه دارد. همانطور که دریافت مواد مغذی مناسب به سلامت پوست و اندام‌های داخلی کمک ‌نماید بلکه می تواند بر رشد موهای شما تأثیر بگذارند. اسید فولیک ، هنگامی که به طور منظم طبق توصیه مصرف شود، از مواد مغذی است که می تواند به طور کلی سلامت مو را تقویت نماید.  پس جواب سوال شما مثبت است. بله تاثیر اسیدفولیک بر رشد مو نیز زیاد است.

چگونه موهای شما رشد می کند؟

برای درک اینکه چگونه اسید فولیک بر رشد مو ی شما تأثیر می گذارد، مهم است که در وهله اول اصول رشد مو را بدانید.

هر تار مو روی پوست سر و بدن شما به عنوان بخشی از یک چرخه چند مرحله ای رشد می کند که به آن چرخه رشد مو گفته می شود. این چرخه دارای چهار مرحله است:

فاز آناژن (رشد). در طول این مرحله، موهای شما از فولیکول تا تمام طول خود رشد می کنند.

مرحله کاتاژن (رگرسیون). در طی این مرحله، فولیکول موهای شما شروع به کوچک شدن می کند و موها از پوست سر شما جدا می شوند.

فاز تلوژن (استراحت). در این مرحله، موهای قدیمی و جدا شده رشد نمی‌کنند و یک موی جدید از فولیکول در جای خود شروع به رشد می‌کند.

فاز اگزوژن (ریزش). در این مرحله، موهای قدیمی می ریزند و موهای جدید جای آن را می گیرند.

مرحله آناژن، سلول‌هایی که هر مو را تشکیل می‌دهند به سرعت تکثیر می‌شوند و به مو اجازه می‌دهند تا به طول کامل رشد کنند. در این مرحله درمان ها میتوانندبه مو های شما کمک می کند تا رشد موی شما نیز چندبرابر شود.

 

چگونه اسیدفولیک بر رشد مو  اثر می گذارد؟

اسید فولیک در درجه اول مسئول رشد سلولی سالم است. این سلول‌ها شامل سلول‌هایی می‌شوند که در داخل بافت‌های پوست شما و همچنین در مو و ناخن شما یافت می‌شوند. به همین بابت باید بگوییم که چنین  تأثیراتی شگفت اسید فولیک شکل مصنوعی فولات، نوعی ویتامین B است. هنگامی که به طور طبیعی در غذاها یافت می شود، این ماده مغذی فولات نامیده می شود. نسخه تولید شده این ماده مغذی در غذاهای غنی شده و مکمل ها اسید فولیک نام دارد.

چقدر مصرف کنیم

مقدار توصیه شده روزانه اسید فولیک برای مردان و زنان بالغ ۴۰۰ میکروگرم (mcg) منبع مورد اعتماد است. اگر در رژیم غذایی خود فولات کافی از غذاهای کامل دریافت نمی کنید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشید. فولات بسیار کم می تواند منجر به بیماری به نام کم خونی ناشی از کمبود فولات شود. این ممکن است علائمی مانند:

  • تحریک پذیری
  • پوست رنگ پریده
  • تغییر رنگدانه در مو و ناخن شما
  • خستگی شدید
  • درد در دهان شما
  • نازک شدن مو

اگر کمبود فولات ندارید، برای داشتن موهای سالم نیازی به مصرف مکمل اسید فولیک ندارید. مصرف بیش از ۴۰۰ میکروگرم در روز باعث رشد سریع موهای شما نمی شود.

در واقع، مصرف بیش از حد اسید فولیک می تواند خطرناک باشد. مصرف بیش از حد اسید فولیک در صورت مصرف بیش از حد مکمل ها یا خوردن مقادیر زیادی از غذاهای غنی شده ممکن است رخ دهد، اما اگر فولات موجود در غذاهای طبیعی مصرف کنید، این اتفاق نمی افتد. مصرف بیش از ۱۰۰۰ میکروگرم در روز می‌تواند نشانه‌های کمبود ویتامین B-12 را پنهان کند و به آسیب عصبی منجر شود.

اسیدفولیک بر رشد مو 56598

برخی از غذاهای کامل منابع طبیعی فولات هستند، مانند:

  • لوبیا
  • کلم بروکلی
  • میوه های خانواده مرکبات
  • سبزیجات برگ سبز
  • گوشت
  • آجیل
  • طیور
  • جوانه گندم
  • سایر غذاهای سالم و در دسترس که حاوی فولات هستند عبارتند از لوبیا، مرکبات و سبزیجات سبز رنگ.
  • آب پرتقال یکی دیگر از منابع خوب فولات است، اما حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است.

در آخر

ما دراین مبحث به تاثیر اسیدفولیک بر رشد مو نیز پرداختیم . اما اگر نگرانی خاصی در مورد رشد مو دارید به پزشک مراجعه کنید. اگر به طور ناگهانی مقدار زیادی مو از دست می دهید و لکه های طاسی دارید، این می تواند نشان دهنده یک مشکل پزشکی زمینه ای مانند آلوپسی یا عدم تعادل هورمونی باشد. چنین شرایطی را نمی توان با اسید فولیک درمان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *