آرشیو بلاگ

تاثیرات شگفت انگیز زغال فعال روی پوست

زغال فعال 78848487484874874874874

زغال فعال اغلب در ماسک ها، صابون های صورت، اسفنج های لایه بردار، خوشبو کننده و  محصولات درمانی مو و پوست سر یافت می شود، اما همچنین به صورت پودر یا قرص نیز در دسترس است. شما می توانید پوست و موهای خود را با ذغال فعال سم زدایی و تصفیه کنید.

بسیاری از پاک کننده ها یا ماسک صورت زغالی برای پوست های مستعد آکنه مفید هستند.”با این حال، این پاک کننده ها یا ماسک های ذغالی با ترکیبات شناخته شده برای مبارزه با آکنه، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی و اسیدهای بتا هیدروکسی، مانند سالیسیلیک اسید که یک ماده چربی دوست است، برای حذف سبوم از منافذ استفاده می شود.

 

زغال فعال 78848487484874874874874

 

زغال فعال برای پوست و مو

قرار دادن زغال روی موها و صورت شما ممکن است زرق و برق دار به نظر نرسد، اما ثابت شده است که هنگام استفاده ایمن و مناسب از فواید سلامتی و زیبایی زیادی برخوردار است.

این روزها، مردم از زغال فعال درجه یک به صورت داخلی برای سم زدایی استفاده می کنند، در مکمل ها و آب میوه ها (مانند لیموناد زغال فعال)، و حتی از آن برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. اما این چه ربطی به پوست و مو دارد؟

معرفی ترکیب سیاه و سفید که پوست و موهای شما را تمیز می کند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم از زغال سیاه برای پوست و موهای گرانبهای خود استفاده کنید. اما ما به دلایلی این توصیه را به شما می کنیم، زیرا افراد بیشتری از نتایج افزودن زغال فعال به روال زیبایی خود راضی می شوند. این نحوه عملکرد آن است: از آنجا که سموم به زغال فعال می چسبند، یک پاک کننده عمیق و سم زدای خوب است. کاملاً طبیعی است و هنگام استفاده از آن، مواد شیمیایی جدیدی به پوست و موهای شما اضافه نمی کند.

در ادامه تاثیرات شگفت انگیز زغال فعال روی پوست و مو آورده شده است:

  1. منافذ کوچکتر

در طول روز، سموم موجود در دنیای اطراف منافذ ما را مسدود می کند. (شما نمی توانید آسیبی را که آلودگی هوا به پوست شما وارد می کند را تصور کنید!) وقتی منافذ پوست شما مشخص نیست، رنگ پوست نیز مشخص نیست. زغال فعال هنگامی که در ماسک صورت استفاده می شود، به خاک می چسبد و به بیرون کشیدن آن از منافذ کمک می کند و کمتر دیده می شود و باعث می شود چهره شما احساس طراوت کند. (برای از بین بردن پوست مرده و تمیز کردن عمیق تر از آن با اسکراب لایه بردار استفاده کنید.)

  1. پوست چرب را متعادل می کند

پوست چرب؛ زغال فعال ممکن است تنها عنصری باشد که برای ایجاد تعادل در بدن به آن نیاز دارید. زغال فعال که در پاک کننده یا ماسک استفاده می شود، می تواند چربی های اضافی ناخواسته را از پوست شما بکشد و آن را صاف نگه دارد. این کار را حداکثر یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا پوست خود را خشک نکنید. اگر از قبل پوست خشکی دارید، بهتر است برای این استفاده از آن خودداری کنید.

  1. آکنه را درمان کنید

بسته به ویژگی های آکنه شما، شدت آ ، علت ایجاد آن و موارد دیگر، ماسک زغال فعال می تواند کمک کننده باشد. همچنین چربی ها و سموم را روی و زیر پوست جذب می کند. اگر نمی خواهید از آن برای کل صورت خود استفاده کنید، می توانید از آن به عنوان یک درمان موضعی استفاده کنید و فقط آن را به عنوان یک ماسک کوچک برای لکه های خود در نظر بگیرید.

  1. پوست خود را عمیقا تمیز کنید

این روزها تقریباً در همه داروخانه ها می توانید پاک کننده هایی حاوی زغال فعال پیدا کنید. برخی ممکن است کمی قوی تر از دیگران باشند. از این روغن ها روزانه استفاده نکنید، زیرا نمی خواهید چربیهای سالم و رطوبت مورد نیاز پوست خود را جذب کنید. در صورت خرید پاک کننده مایع، سایر مواد را بررسی کنید، برخی از آنها برای خنثی کردن اسیدیته در پوست شما طراحی شده اند و برخی دیگر دارای خاصیت خوشبو کننده هستند. برخی حتی می توانند به عنوان کرم موبر عمل کنند. محصولی را خریداری کنید که به بهترین شکل با نیازهای شخصی شما مطابقت دارد و دستورالعمل های روی محصول را دنبال کنید.

 

  1. نیش، بریدگی و تحریکات پوستی را تسکین داده و درمان کنید

اگر زنبور عسل نیشتان زده یا از آشپزخانه دچار عفونت شده اید، زغال فعال می تواند به تسریع بهبود و تسکین علائم کمک کند. برای بیماریهای جزئی پوست از جمله نیش حشرات، بریدگی، خراش و عفونتهای جزئی، زغال فعال را می توان به صورت موضعی استفاده کرد. زغال فعال، وقتی به صورت خمیر استفاده شود، به جذب سم و عفونت کمک می کند. همچنین تورم و درد را کاهش می دهد. برای تهیه خمیر: به آرامی آب را به کمی پودر زغال فعال اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

۶٫به حذف ناخالصی ها از پوست کمک می کند

سطح زغال فعال، مملو از میلیون ها حفره کوچک، دارای بار منفی است که مواد سمی با بار مثبت را جذب کرده و به آن متصل می شود. در واقع توانایی جذب زغال فعال به قدری قدرتمند است که در ۱۰۰ سال گذشته به صورت داخلی به عنوان پادزهر برای مسمومیت های جدی مورد استفاده قرار گرفته است.

این ویژگی جاذب می تواند در ارتباط با ناخالصی های سطح پوست مانند خاک، آلاینده های محیطی و تجمع، تأثیر قدرتمندی داشته باشد.

۷٫به آرامی لایه برداری می کند

علاوه بر از بین بردن ناخالصی ها، بافت کمی ریز زغال فعال آن را به یک گزینه عالی برای لایه برداری ملایم تبدیل می کند.

لایه برداری برای از بین بردن تجمع روی سطح پوست ضروری است که می تواند منافذ پوست را مسدود کرده، لکه ها را بیشتر تشدید کند و ظاهر ناهموار و کسل کننده ای را در پی داشته باشد. زغال فعال به ما کمک می کند تا پوست یکدست و نرم را با ترکیب برداری و پاکسازی همزمان به دست آوریم. بعلاوه  استفاده از آن برای پوستهای حساس به اندازه کافی ملایم است زیرا گرانولها بسیار کوچک هستند.

  1. پوست چرب را متعادل می کند

در حالی که تولید چربی طبیعی برای مرطوب نگه داشتن، درخشندگی و محو چین و چروک پوست ما ضروری است، مصرف بیش از حد آن می تواند مشکل ساز باشد. پوست چرب می تواند آلودگی ها و سایر ناخالصی های محیط را به دام بیندازد که بر روی پوست ما نشسته و منجر به انسداد منافذ می شود، به خصوص اگر به طور مرتب لایه برداری نمی کنید.

زغال فعال با کیفیت جاذب خود، می تواند به این ناخالصی های اضافی متصل شده و آنها را از بین ببرد.

 

زغال فعال 9648569479785964859648596

 

  1. موهای خود را از سموم خلاص کنید

شامپویی با ذغال فعال می تواند با جذب آلودگی و چربی موها را به آرامی سم زدایی کند. و از آنجا که ملایم است، سطح رطوبت طبیعی موهای شما را مختل نمی کند.

  1. به موهای خود حجم دهید

اگر به اندازه کافی آلودگی و چربی به همراه دارید  موهای شما شروع به افتادگی می کند و شامپوی معمولی ممکن است همه آن را از بین نبرد. در حقیقت، موها می توانند تقریباً ۴ درصد وزن خود را در اثر تجمع روغن های سر، آلودگی و شامپو خشک به دست آورند. شامپوهای معمولی کثیفی سطح را از بین می برند، اما شامپوی زغال فعال حتی بیشتر از بین می رود.

  1. درمان شرایط پوست سر

شوره، قرمزی، پوست سر چرب و خارش دار ممکن است با ذغال فعال برطرف شود. می توانید قبل از شامپو کردن از آن به عنوان درمان سر استفاده کنید یا می توانید آن را با شامپوی خود مخلوط کنید. زغال فعال بر روی پوست سر شما مانند پوست و موی شما عمل می کند: سموم را بیرون می کشد و پاکسازی می شود. هنوز مشخص نیست که فولیکول مو تا چه حد تمیز می شود، اما نتایج باید محسوس باشد.

نحوه استفاده از زغال فعال

زغال فعال برای از بین بردن سموم به تماس فیزیکی متکی است، بنابراین در تئوری، هنگامی که برای مدت زمان طولانی قبل از برداشتن چربی استفاده می شود، در از بین بردن چربی بسیار موثر است. با این حال، از آنجا که اطلاعات بسیار کمی در مورد فواید زغال برای پوست وجود دارد، هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه و تعداد دفعات استفاده از آن وجود ندارد. اگر می خواهید یک محصول بر پایه زغال را امتحان کنید، بهترین توصیه این است که از دستورالعمل روی محصول پیروی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *