آرشیو بلاگ

با میکرودرم ابریژن خانگی زیبایی را به خود هدیه دهید!

میکرودرم ابریژن خانگی 7458965412

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

میکرودرم ابریژن یکی از جدیدترین تکنیک های مراقبت از پوست است و به عنوان لیفتینگ صورت فوری در حال پیشرفت می باشد، این روش درمان زیبایی جایگزینی موثر برای روشهای پرهزینه و تهاجمی مانند جراحی پلاستیک، لایه برداری شیمیایی و تزریق بوتاکس است که اخیراً افراد زیادی چه زن و چه مرد به جای جراحی زیبایی، آن را امتحان می کنند.

 میکرودرم ابراژن دقیقاً چیست و چه نویدهایی می دهد؟ و در واقع چه تاثیری بر روی صورت شما دارد؟ آیا به پزشک نیاز دارید یا این کاری است که می توانید خودتان به راحتی در خانه انجام دهید؟ در این مقاله ما به روش درمانی زیبایی با میکرودرم ابریژن خواهیم پرداخت، تا به شما بگوییم این روش درمانی چگونه است و برای پوست شما چه کاری انجام می دهد.

میکرودرم ابریژن خانگی 7458965412

اصول اولیه میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن اصطلاحی کلی برای استفاده از دانه های ریز ریز برای از بین بردن لایه سطحی پوست است. بسیاری از محصولات و روش های درمانی مختلف از این روش استفاده می کنند  از جمله اقدامات پزشکی، درمان های سالنی و کرم ها و اسکراب هایی که خودتان در خانه استفاده می کنید. این روش معمولاً  روی پوست صورت، سینه، گردن ، بازوها یا دست ها انجام می شود. قبل از اینکه بفهمیم میکرودرم ابریژن چه کاری را انجام می دهد، درک نحوه کار پوست بسیار مهم است.

پوست از دو لایه اصلی اپیدرم و درم تشکیل شده است. اپیدرم نزدیکترین لایه به دنیای خارج است و در واقع خارجی ترین قسمت پوست می باشد، این بخش مجموعه ای از سلولهای مرده پوست در بالای لایه دیگری از سلول ها است که در مرحله بلوغ قرار دارند. بالاترین لایه لایه شاخی نامیده می شود. لایه شاخی عمدتا به عنوان سدی بین جهان خارج و لایه های زیرین پوست عمل می کند. این ماده کوچکترین مولکول ها را از نفوذ باز می دارد.

وقتی روی پوست خود لوسیون یا کرم می گذارید، مقداری از رطوبت از لایه شاخی عبور می کند، اما نه همه آن. این لایه بسیاری از نقایص جزئی پوست مانند خطوط ریز و درشت، چین و چروک و لکه ها را در خود جای داده است.

همه اقدامات درمان زیبایی در میکرودرم در سطح لایه شاخی انجام می شود. از آنجایی که فقط اپیدرم (و نه درم) را هدف قرار می ده ، صحیح تر است که آنرا میکرو اپی درمابریشن بنامیم. تحت تأثیر قرار دادن لایه های عمیق تر پوست دردناک و مضر است و جاسازی دائمی دانه های ریز آن در پوست ممکن است دردناک باشد.

اثرات میکرودرم ابریژن

این درمان چه با یک دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی در خانه انجام شود و چه در یک محیط حرفه ای با یک ابزار تخصصی، اصل عملکرد میکرودرم ابریژن یکسان است. ایده این است که اگر لایه شاخی را بردارید یا آن را بشکنید  بدن این را به عنوان یک آسیب خفیف تفسیر می کند و با عجله می خواهد سلول های پوستی از دست رفته را با سلول های جدید و سالم جایگزین کند. در اولین ساعت پس از درمان، این عمل باعث ایجاد ورم خفیف (تورم) و اریتم (قرمزی) می شود. بسته به نوع پوست فرد، این عوارض می تواند از یک ساعت تا دو روز ادامه داشته باشد.

این روند درمانی چند اثر مفید دارد؛ با از بین رفتن لایه شاخی، سطح پوست بهبود می یابد. روند بهبود سلول های پوستی جدیدتری را به همراه دارد که نرم و لطیف به نظر می رسند. برخی از نقص های قابل مشاهده پوست  مانند آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش آفتاب، لکه ها و خطوط ریز برطرف می شود. همچنین بدون وجود لایه شاخی به عنوان یک مانع کرم ها و لوسیون های دارویی موثرتر هستند زیرا مواد تشکیل دهنده فعال و رطوبت آنها می تواند به لایه های زیرین پوست راه پیدا کند. از آنجا که میکرودرم ابریژن به طور موقت مقداری از رطوبت پوست را از بین می برد و به همین دلیل همیشه با استفاده از کرم های مرطوب کننده همراه است.

مطالعات اولیه نشان می دهد که درمان مکرر میکرودرم ابریژن در فواصل منظم ممکن است بر نحوه رشد لایه های زیرین پوست نیز تأثیر بگذارد  و لکه های عمیق تر را با گذشت زمان از بین ببرد. به نظر می رسد برخی از شواهد نشان می دهد که از دست دادن سریع رطوبت پوست ممکن است همان چیزی باشد که باعث می شود لایه های زیرین پوست با سرعت زیاد سلول های سالم تا سطح زمین کار کنند

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

کاندیداهای مناسب برای درمان با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به ویژه به عنوان راهی برای پاکسازی منافذ مسدود شده بسیار مفید است. این یک گزینه مفید برای بیمارانی است که پوست آنها بیش از حد حساس به استفاده از داروهای ضد آکنه مانند Retin-A است. اما این درمان برای کسانی که تبخال دهانی فعال دارند توصیه نمی شود. در زیر لیستی از شرایطی که باعث می شود کسی برای انجام میکرودرم نامناسب باشد آورده شده است:

  • روزاسه فعال
  • مویرگهای شکننده
  • ضایعات عروقی
  • آکنه گسترده
  • ضایعات هرپسی (تبخال)
  • زگیل
  • زخم باز
  • ضایعات پوستی
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند
  • اگزما
  • درماتیت
  • پسوریازیس
  • لوپوس
  • اريتماتوز
  • دیابت شیرین

میکرودرم ابریژن خانگی 7456985451

میکرودرم حرفه ای و خانگی

اگر برای انجام میکرودرم ابریژن به کلینیک یا سالن مراجعه می کنید، تکنسین یا متخصص پوست از یک ابزار ویژه برای این روش استفاده می کند. این ابزار جریان کریستال های ریز مانند اکسید آلومینیوم، کلرید سدیم یا بی کربنات سدیم را شلیک می کند و سلول های مرده پوست مانده و بلورهای استفاده شده را جمع می کند.

عملکرد این دستگاه دارای چهار عملکرد اصلی است:

  • قسمت کوچکی از پوست را برای کار برمی دارد و بالا می آورد.
  • تورم خفیفی ایجاد می کند و برخی از ناخالصی ها را به سطح پوست می آورد.
  • این روش درمانی یک جریان کریستال را از طریق وصله پوستی هدف گرفته شلیک می کند.
  • بلورهای استفاده شده و پوست مرده را برای دفع جمع می کند.

برخی از ابزارها همه این توابع را با یک مدار انجام می دهند. به فرآیند مکش در این دستگاه ها مکش ونتوری گفته می شود. نسخه های قدرتمندتر از دو مدار استفاده می کنند، یکی برای شلیک کریستال ها و دیگری برای جمع آوری آنها.

 

همچنین ابزارهای جدیدتری وجود دارد که به جای جریان ذرات، از یک عصای نوک الماس بر روی پوست استفاده می کنند.

تکنسین با استفاده از فشار یکنواخت و ثابت برای برداشتن لایه شاخی بدون تأثیر بر لایه های زیرین پوس ، ابزار را به طور مرتب بر روی منطقه هدف حرکت می دهد. یک جلسه استاندارد معمولاً شامل یک تا سه پاس با ابزار است. در بیشتر موارد، از بیمار خواسته می شود که بین جلسات لوسیون و کرم های مخصوص را در ناحیه آسیب دیده استفاده کند، این کار باعث آبرسانی به منطقه و کمک به ارتقای پوست سالم و شاداب می شود.

درمان با میکرودرم ابریژن خانگی

به عنوان یک جایگزین برای کلینیک یا سالن، کرم ها و اسکراب های میکرودرم ابریژن نیز وجود دارد که می توانید خود استفاده کنید. این کریستال ها همان کریستال هایی را دارند که در درمان های حرفه ای پیدا می کنید، اما بسیاری از آنها استفاده از ابزار تخصصی را محدود می کنند.

شما با استفاده از دستان خود محصولات را به صورت  گردن یا بازوان خود می مالید، بلورها را به پوست خود فشار می دهید تا سلولهای مرده لایه شاخی را گرفته و از بین ببرد. برخی از این کرم ها همچنین حاوی مواد مغذی و مرطوب کننده هستند و شما پوست مرده را از بین می برید و در همان مرحله پوست جدید را به طور مایع آبرسانی می کنید.

خطرات میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن حرفه ای در صورت انجام نادرست باعث کبودی یا تغییر رنگ پوست می شود. اگر کشش پوست کم و زیاد شود ، عمل خلاء باعث ایجاد لکه می شود. ناحیه لب خصوصاً در معرض کبودی است و پلک ها هرگز نباید با میکرودرمابراژ شوند. همچنین درمانی بیش از حد عمیق یا شدید می تواند باعث تغییر رنگ دائمی پوست شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *