آرشیو بلاگ

با دستگاه پلاسماپن از جوانی و زیبایی استقبال کنید!

دستگاه پلاسماپن 74569851322

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

قلم پلاسما پیشرفته ترین، غیرتهاجمی، لیفت کننده پوست، دستگاه سفت کننده و جوان سازی پوست برای درمان چین و چروک، درمان لکه های پوستی و افتادگی پوست است. از این روش درمانی می توان در کنارتعدادی از روش های درمان زیبایی دیگر برای بهبود چشمگیر ظاهر پوست بدون نیاز به جراحی پرهزینه و تهاجمی استفاده کرد.

دستگاه پلاسما پن یک دستگاه FDA است که برای انجام درمان فیبروبلاست استفاده می شود. فیبروبلاست ها متداول ترین سلول های بافت همبند در بدن هستند که کلاژن تولید می کنند. چه کسی کلاژن بیشتری نمی خواهد ؟؟ کلاژن باعث لطافت، شادابی و جوانی پوست می شود. این روش می تواند برای درمان چندین منطقه مورد نگرانی بدون آسیب رساندن به بافت اطراف استفاده شود.

قلم پلاسما چگونه کار می کند؟

قلم پلاسما یک دستگاه کوچک دارای نوک تیز است که با باتری کار می کند. همین شکل ظاهری و شباهت آن با قلم موجب شده است که به قلم پلاسما معروف شود! انرژی آزاد شده از نوک دستگاه باعث یونیزه شدن هوای اطراف آن و تولید پلاسما می شود، حالت چهارم ماده تشکیل شده توسط گاز یونیزه است که از نوک دستگاه به سطح پوست قوسی را تشکیل می دهد که انرژی زیاد خود را آزاد می کند. آسیب حرارتی تولید شده توسط پلاسما در سطح پوست، فیبروبلاست ها را تحریک می کند تا پروتئین ها و سایر اجزای ماتریکس خارج سلول را تولید کنند، مانند اسید هیالورونیک باعث ایجاد اثر جوان سازی پوست می شود.

 

دستگاه پلاسماپن 74569851322

درمان فیبروبلاست پلاسما چیست؟

درمان فیبروبلاست پلاسما، فیبروبلاست ها را هدف قرار می دهد. اینها سلولهای تولید کننده کلاژن و پروتئین در درم هستند، لایه ای از پوست که درست در زیر لایه خارجی پوست شما قرار دارد.

فیبروبلاست ها نقش مهمی در بهبود زخم های پوستی و همچنین حفظ سفتی و استحکام پوست دارند.

در درمان فیبروبلاست پلاسما نیز از قلم پلاسما که جریان الکتریکی با فرکانس بالا را در مناطق کوچک پوست تخلیه می کند، استفاده می شود.

نوک پلاسما مستقیماً پوست را لمس نمی کند، اما درعوض یک جریان هدفمند را دقیقاً بالای سطح پوست آزاد می کند. جریان گرم باعث ایجاد سوراخ های کوچک یا آسیب های جزئی در لایه پوست می شود.

اصل عملکرد این ابزار شبیه لیزرهایی است که علائم آن مشابه است، اما با یک تفاوت اساسی: لیزرها بر اساس اصل فوتوترمولیز انتخابی کار می کنند و این بدان معناست که پرتوی پرانرژی نور از دستگاه لیزر فقط در اهداف خاصی که طول موج خاص ساطع شده توسط لیزر را جذب کرده و صدمه حرارتی ایجاد می کند. این هدف یا کروموفور می تواند ملانین موجود در مو و لکه های هایپرپیگمانته، آب موجود در سلولهای پوست یا رنگدانه قرمز خون در هنگام درمان ضایعات عروقی باشد. بافت های اطراف از آسیب حرارتی رنج نمی برند زیرا انرژی تقریباً به طور کامل توسط هدف خاص جذب می شود. اما با استفاده از پلاسماتراپی انرژی روی سطح پوست، بدون هدف خاص ایجاد می شود و باعث ایجاد یک آسیب گرمایی کلی می شود. با افزایش انرژی تولید شده توسط دستگاه، انرژی به عمق پوست منتقل می شود.

دلایل محبوبیت پلاسماتراپی

همانطور که اشاره کردیم، قلم پلاسما در چند سال گذشته به بازار عرضه شده و به دلایل زیر مورد استفاده و استقبال زیادی قرار گرفته است:

  • درمان خطوط ریز و چین و چروک صورت و به ویژه چین و چروک های اطراف چشم و خطوطی که بالای لب بالایی تشکیل می شوند
  • پوست آسیب دیده
  • شلی پوست
  • باعث روشن شدن پوست و بهبود بافت می شود
  • جوان سازی پوست به طور کلی
  • پروتئین های موجود در پوست را تجزیه می کند
  • بازسازی بافت را تشویق می کند
  • فعالیت فیبروبلاست را تحریک می کند
  • باعث انقباض بافت (سفت شدن) می شود
  • بهبود بافت پوست
  • اثرات سفت کننده ملایم تا متوسط ​​پوست را ارائه دهید
  • منجر به درجاتی از تغییر کانتور صورت در پوست می شود
  • درمان معمولاً فقط در مورد انواع پوست I ، II و III فیتزپاتریک توصیه می شود.
خطرات و عوارض احتمالی درمان قلم پلاسما چیست؟

از جمله خطرات و عوارض احتمالی پلاسماتراپی می توان به: قرمزی، تورم، هایپرپیگمنتیشن، اسکار، عفونت، عدم رضایت از درمان، سوختگی و تاول اشاره کرد. برخی از این عوارض خفیف، موقتی بوده ودور از  انتظار نیستند، اما اگر درمان به درستی انجام نشود، آسیب دائمی نیز وجود دارد.

به همین دلیل مهم است که این روش درمانی توسط یک متخصص پزشکی آموزش دیده در استفاده از این دستگاه خاص انجام شود زیرا درمان نادرست بیشتر شبیه آسیب های ناخواسته و احتمالاً ایجاد زخم و لکه های تیره رنگ دائمی است.

بهبودی از روش فیبروبلاست قلم پلاسما چگونه است؟

درمان با قلم پلاسما در نقاط ریز انجام می شود و اساساً پوست را می سوزاند و نقاط قهوه ای ایجاد می کند که پوسته های کوچکی تشکیل می دهند. ممکن است برای چند روز قرمزی و تورم جزئی وجود داشته باشد. برخی از کرم ها ممکن است به روند بهبود کمک کنند و استفاده از آنها توسط پزشک معالج شما توصیه می شود. محافظت در برابر آفتاب در چند هفته اول پس از درمان بسیار مهم خواهد بود تا از خطر hyperpigmentation جلوگیری شود. بهتر است از آرایش تا بهبود کامل پوست خودداری شود.

معمولاً برخی از نتایج بعد از اولین درمان دیده می شود، اما برای تغییرات آشکار حداقل ۳ جلسه درمان لازم است. هر جلسه بسته به اندازه مساحت مورد درمان ۱۵-۴۵ دقیقه طول می کشد. قبل از درمان و انجام جلسات با فاصله ۳ تا ۸ هفته، ممکن است ژل یا کرم بی حسی موضعی استفاده شود.

استفاده از کیسه های یخ (۱۵ دقیقه استفاده ، ۱۵ دقیقه استراحت) چند بار در روز ممکن است به ناراحتی، قرمزی و تورم کمک کند که معمولاً ۱-۲ روز اول انتظار می رود.

Plasma Pen چگونه کار می کند؟

Plasma Pen قدرت پلاسما را مهار می کند. پلاسما چهارمین حالت ماده در کنار جامد، مایع و گاز است. این اصل شامل یونیزاسیون گازها از هوای جوی برای ایجاد تخلیه الکتریکی میکرو یا ARC است. ARC هرگز پوست را لمس نمی کند، اما باعث آسیب میکروبی در لایه اپیدرم پوست می شود در حالی که از طریق انتقال های حرارتی به طور همزمان ساختار پوستی عمیق تری را گرم و برهم می زند. این بیشتر به عنوان فیبروبلاست شناخته می شود. فیبروبلاست ها متداول ترین سلول های بافت همبند در بدن هستند که کلاژن تولید می کنند.

این روش درمانی ضد پیری بر اساس یک سری نقاط دقیقه ای مجاور خطوط کششی روی پوست است. این فرآیند باعث سفت شدن، لیفتینگ و بازسازی فوری پوست می شود. روش درمانی پلاسماپن برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می شود .

دستگاه پلاسماپن 756985463211

کاندیدای مناسب برای پلاسماتراپی کیست؟

انواع پوست Fitzpatrick I-III نامزدهای ایمنی برای قلم پلاسما هستند اما رنگ های تیره پوست (آفریقایی آمریکایی، آفریقایی ، لاتین ، آمریکای بومی ، هند ، خاورمیانه ، نژاد آسیایی و افراد با قومیت های مختلف) ممکن است کاندیداهای خوبی برای قلم پلاسما نباشد.

عوارض و خطرات جانبی پلاسماتراپی

پلاسماتراپی مانند هر روش درمان زیبایی دیگری، خطرات مخصوص به خود را دراد و تقریباً در هر رویه زیبایی کمی خرابی وجود دارد. هرچند شکل و فرم خرابی می تواند ذهنی باشد و هر شخصی دیدگاه متفاوتی از آنچه بد به نظر می رسد و ناراحت کننده است، دارد.

اما به طور کلی عوارض این روش می تواند  شامل تورم، کوفتگی جزئی، تغییر رنگ پوست و زخم می شود. در طی درمان با قلم پلاسما شما نقاط کوچک پوستی خواهید داشت که طی ۵-۷ روز از بین می روند.

تورم و قرمزی ایجاد شده، معمولاً از روز بعد از درمان شروع می شود و در حدود روز ۳ به اوج خود می رسد بعد از روز ۳، تورم فروکش کرده و پوسته ایجاد می شود.

پوسته به طور معمول از روز ۶ و ۷ شروع به ریزش می کند (برای صورت و گردن)

لطفاً توجه داشته باشید که روزهای ذکر شده صرفاً راهنمای متوسط ​​زمان بهبودی هستند. با رعایت نکردن پروتکل مراقبت های بعدی، زمان بهبودی و نتایج ممکن است منفی شود: عدم نوشیدن الکل، عدم استعمال دخانیات و دستکاری نقاط تحت درمان قرار گرفته می تواند زمان بهبودی شما را افزایش دهد و بر نتایج شما تأثیر منفی و مثبت بگذارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *