آرشیو بلاگ

این۶ ماسک برای داشتن پوست بدون لک معجزه می کند !!

پوست بدون لک 56457665431

داشتن پوستی درخشان از و پوستی بدون لک از آرزوی همه افراد به خصوص بانوان است. اما معمولا انواع لک بر روی برخی از پوست ها بنا به دلایل مختلف نیز ایجاد و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. اما هیچ جای نگرانی نیست شما می توانید با انواع ماسکی که ما در ادامه مطلب به شما آموزش می دهیم این لک ها را از بین ببرید. اگر به دنبال پوستی درخشان و زیبا می گردید می توانید این ماسک ها را امتحان کنید.

انواع لک های پوستی

آکنه

آکنه یک بیماری شایع است و زمانی ایجاد می‌شود که سبوم (روغن)، باکتری و کثیفی فولیکول‌های مو را مسدود کند. از عوارض شایع آکنه می‌توان به لکه‌های تیره، جوش‌های پوستی یا جای زخم برروی پوست اشاره کرد.

پاپول‌ها

پاپول‌ها ضایعات پوستی کوچک و در انواع مختلفی هستند که به‌طور معمول حدود ۱ سانتی‌متر قطر دارند. رنگ ظاهری این عارضه پوستی از صورتی تا قهوه‌ای متغیر است. در برخی موارد به جوش‌ها  نیز پاپول گفته می‌شود. در حالی که پاپول‌ها می‌توانند به‌صورت جداگانه یا خوشه‌ای ایجاد شده و به هر شکلی باشند. نمونه‌هایی از پاپول‌ها عبارتند از:

  • بثورات آبله مرغان
  • اگزما
  • درماتیت
  • پسوریازیس و زونا نیز ممکن است باعث ایجاد پاپول شوند

ندول‌ها

در بررسی این موضوع که انواع لک پوست چیست می‌توان به عارضه پوستی به نام ندول نیز اشاره کرد. ندول‌ها مجموعه‌ای از بافت بوده که لمس آن نیز سخت است.در تشخیص اولیه و ظاهری ندول‌ها می‌توان گفت که بزرگتر از پاپول‌ها و با قطر ۱ تا ۲ سانتی‌متر هستند. باید بدانید که این عارضه در هر سطحی از پوست ایجاد می‌شود. رنگ آن نیز از رنگ گوشتی تا قرمز متفاوت است. تگ‌های پوستی و زگیل نمونه‌هایی از ندول‌ها هستند. این لکه‌های کوچک و تیره می‌توانند در هر ناحیه از بدن که در معرض نورخورشید قرار گرفته است، ایجاد شوند.

پوست بدون لک 157452412354

لکه‌های پیری

این لکه‌های کوچک و تیره می‌توانند در هر ناحیه از بدن که در معرض نورخورشید قرار گرفته است، ایجاد شوند. آنها بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال شایع هستند، اما می‌توانند افراد جوان‌تر را نیز درگیر کنند. لکه‌های پیری نوعی هیپرپیگمانتاسیون هستند.

پوسچول

پوسچول‌ به برآمدگی‌های پر از مایع یا چرک می‌گویند. انواع جوش‌های سرسفید و تاول‌های آبله مرغان از انواع آن بوده که به نوعی آزاردهنده نیز هستند.

تمام بیماری‌های شایع پوستی که تاول و بزرگ‌شدن رگ‌های خونی را به‌همراه دارند، مانند گال و روزاسه، در بروز عارضه پوستی پوسچول نقش اساسی دارند. در صورت عدم مراقبت صحیح از آن، ممکن است انواع لک‌ها را برروی پوست خود شاهد باشید.

موی فرورفته در پوست

در رسیدن به پاسخ علت لک پوست چیست می‌توان به شایع‌ترین دلایل آن اشاره کرد. تکنیک‌های رفع موهای زائد، مانند موچین، اپیلاسیون یا اصلاح، گاهی اوقات می‌تواند منجربه رشد موهای زائد در زیر پوست شود. این موها درواقع به سمت داخل پوست رشد کرده و بیرون آوردن آن باعث بروز لک برروی پوست می‌شود.

ملاسما

بروز ملاسما بویژه در دوران بارداری بسیار شایع است. این بیماری پوستی به‌طور معمول با لکه‌های قهوه‌ای مشخص می‌شود. همچنین قرارگرفتن درمعرض نورخورشید و تغییرات هورمونی در ایجاد و افزایش آن نقش اساسی دارد.

کیست‌ها

کیست‌ها، کیسه‌های خوش‌خیم (غیرسرطانی) و گردی هستند که داخل آن با ماده‌ای مایع‌مانند پر شده است. این عارضه ممکن است به‌صورت برآمدگی‌هایی با اندازه‌های مختلف بر رو یا زیر پوست ظاهر شود. انواع مختلفی از کیست‌ها وجود دارد که عبارتند از:

  • کیست‌های اپیدرموئید
  • کیست‌های گانگلیونی
  • کیست‌های چربی

 ۶ ماسک صورت خانگی برای پوست بدون لک

  • ماسک لیمو و عسل موز

میوه موز بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست های چرب است. این ماسک  ابتدا سطح پوست شما را لایه برداری کرده و سپس منافذ را باز کردهو بافتپوست را تغذبه می کند به همین بابت پوست شما بعد از استفاده ازاین ماسک  نرم و براق می شود. فیبرهای محلول، کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجود در موز نه تنها بر فشار خون و هضم غذا تأثیر می‌گذارد، بلکه روی پوست‌های چرب نیز معجزه می‌کند.

مواد مورد نیاز :

موز            یک عدد

عسل         یک قاشق

آبلیمو        یک قاشق

برای تهیه این ماسک موز له شده را به یک قاشق غذاخوری عسل و آب لیمو اضافه کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید سپس  به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا خشک شود در انتها می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید.

  • ماسک چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که برای پوست بدون لک نیز بسیار مفید است که هم از نظر بیرونی و هم درونی مفید است. هنگامی که با آب گرم مصرف شود و به عنوان ماسک استفاده شود، در هر صورت چای سبز برای رنگ پوست چرب عالی است.

مواد مورد نیاز:

چای سبز        ۲ قاشق غذاخوری

ماست           به مقدار لازم

طرز تهیه: ۲ قاشق غذاخوری چای سبز را به صورت پودر ریز خرد کرده  ودر ماست  بریزید  سپس به مدت یک دقیقه روی صورت و گردن ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

پوست بدون لک 154563435432

  • ماسک جو دوسر و تخم مرغ

جو دوسر سرشار از فیبر است و به عنوان درمان کننده و جوان کننده بیماری های پوستی مانند آکنه و لکه ها شناخته شده است.

مواد موردنیاز :

بلغور جو دوسر     سه قاشق

عسل                  یک قاشق

کشک                 یک قاشق

طرز تهیه: سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، هر کدام یک قاشق غذاخوری عسل و کشک را با هم مخلوط کرده و خمیری درست کنید. روی صورت تمیز بمالید، بگذارید خشک شود و بشویید.

  •  ماسک روغن بادام و آلوئه ورا

در حالی که روغن بادام سرشار از ویتامین E است، آلوئه ورا بهترین دوست پوست است! وقتی این دو ماده قدرتمند با هم ترکیب شوند، روی پوست های خشک و پوسته پوسته شده به خوبی عمل می کند. این ماسک همچنین بسیار مرطوب کننده است، پس پوست خشک خود را با آن نوازش کنید!

موارد مورد نیاز :

موز                 یک عدد

ژل آلوئه ورا     ۲قاشق غذا خوری

روغن بادام      ۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه: در یک کاسه، یک موز را له کنید، ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ۳ قاشق چایخوری روغن بادام را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. روی صورت تمیز بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب سرد بشویید.

  • ماسک صورت شکلاتی

ما می دانیم که همه شما عاشق خوردن شکلات هستید، اما آیا سعی کرده اید آن را روی صورت خود بمالید؟ از آنجایی که شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین پوست را مرطوب کرده و آن را نرم و درخشان می کند.

طرز تهیه: در یک کاسه، نصف فنجان پودر کاکائو، ۳ قاشق غذاخوری جو، ۴ قاشق غذاخوری خامه و ۱/۴ فنجان عسل را مخلوط کنید. یک لایه روی صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

سوالات متداول در مورد ماسک برای پوست بدون لک

  • آیا ماسک های صورت برای پوست های حساس مضر هستند؟

پاسخ – خیر، اگر پوست حساسی دارید، می توانید از ماسک های صورت استفاده کنید. با این حال، مراقب موادی که استفاده می کنید باشید. از مواد مرطوب کننده و ترمیم کننده مانند آلوئه ورا، عسل، ماست، بلغور جو دوسر، خیار و غیره استفاده کنید.

  •  آیا پودر قهوه برای صورت خوب است؟

پاسخ بله، پودر قهوه هنگام استفاده روی پوست فواید زیادی دارد! این یک لایه بردار عالی است و بنابراین آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند و آن را صاف و روشن تر می کند. همچنین برای پوست های مستعد آکنه مانند یک جذابیت عمل می کند.

  •  چه غذایی پوست را سفید می کند؟

الف. غذاهای با محتوای بالای ویتامین C باعث تقویت و روشن شدن چهره می شوند، بنابراین پرتقال، بروکلی، فلفل قرمز و زرد و توت فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. جدای از این، پاپایا همچنین می تواند به لطف آنزیم خاصی که دارد، به نام پاپائین، که اثر برنزه کننده دارد، پوست را درخشان کند. قارچ سرشار از آنتی اکسیدان، رنگ پوست را نیز روشن می کند.

 

 

مطالب مرتبط