آرشیو بلاگ

اگر علاقمند به عطر ها هستید ، این مطلب را از دست ندهید !

عطر 68456767864896

عطر ، ماده ای خوشبو که در همه جا با ما همراه است ، این رایحه دلپذیر تا حدی در زندگی ما عجین شده است که ما نخواهیم فهمید تا چه اندازه وارد روزمرگی ها و لحظه های ما شده است ! اما در مقابل نیز باید بدانیم که عطرهایی که دارای بوی نامطبوع و در حقیقت مرغوب هستند ، می توانند تاثیر منفی را وارد زندگی ما کنند . احتمالا تا به حال این سوال  برایتان پیش اومده باشد که عطرها چه مزایا و تاثیراتی را زندگی ما دارند ؟ یا اینکه چه کاری کنیم که عطرها بر روی بدن ما ماندگار بمانند ؟ خلاصه محتوا ، در صورتی که شما هم علاقه بسیاری به عطرها و کسب اطلاعات در مورد آن ها هستید ، تا ادامه مطلب با ما همراه باشید .

چرا عطر در زندگی ما تا این حد تاثیر گذار شده است ؟

استفاده از عطرها برای درمان  ، ایجاد احساسات خوب ، بین مردم و استحکام روابط  احساساسی و …. می باشند . همانطور که می دانید حس بویایی بر روی بخش راست مغز بدن انسان که عواطف ، احساسات ، خلاقیت و حافظه را کنترل می کند تاثیر بسزایی می گذارد ، از همین رو می توان گفت رایحه خوب  نقش مثبتی بر روی مغز به جای خواهد گذاشت .

بر طبق نظریه آروماتراپی استنشاق رایحه ملایم و مطبوع  می تواند بر سلامت تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسیار مهمی را بگذارد و آن را تقویت نماید .  بو های شیرین نیز بر خلق و خوی افراد تاثیر گذار میباشند ، می تواند یک نوع روان درمانی محسوب شود .

عطر 68456767864896

مواد تشکیل دهنده عطر ها را بشناسید

مواد تشکیل دهنده طبیعی عطر ها شامل گل ، گیاهان دارویی ، ادویه جات ، ریشه ، رزین ، چوب ، برگ ، گل صدف ، لثه حتی ترشحات حیوانی و همچنین موادی همچون الکل ، مواد پتروشیمی ، ذغال سنگ و کوارتز های ذغال سنگ می باشند . این مواد همگی دست در دست هم می دهند تا عطرهای خوشبو و ملایم با رایحه های متفاوت به دست ما برسند .

رایحه های متفاوت در عطر های یکسان

شاید تا به حال این سوال برایتان پیش آمده باشد ، که چرا عطرهایی که دارای یک بو هستند ، بر روی افراد مختلف رایحه های متفاوتی دارند ؟  به عنوان مثال احتمالا تا به حال برای شما نیز به وجود آمده است که از عطری که فردی زده است خوشتان آمده و دقیقا همان رایحه و ترکیبات را خریداری می نمایید ، اما بعد از استفاده به این نتیجه پی خواهید برد که بوی متفاوت تری از آن چیزی که تصور می کردید به مشام شما می رسد !

در واقع باید بگوییم تنها شما نیستید که شاهد چنین اتفاقی هستید ! بدن افراد با دیگری فرق دارد و عطرها نیز با رایحه های گوناگون می توانند مقتفاوت باشند . حال دلیل چنین فرضیه ای به فعالیت هورمون های بدن افراد ، رژیم غذایی و واکنش آن عطر بر بدن افراد بر میگردد .

غلظت و ماندگاری عطر ها را شناسایی کنید

عطر ها در غلظت های متفاوتی هستند ، شما با آگاهی کامل از آن ها می توانید عطر مناسب با رایحه ای ماندگار را خریداری کنید .

اکستریت یا پر فیوم : این عطر دارای بالا ترین میزان غلظت است و حدودا شش الی هفت ساعت  ماندگاری خواهد داشت .

ادوپرفیوم : بعد از عطر بیشترین میزان غلظت عطر ها را ادوپرفیوم ها به خود اختصاص داده اند ، ادوپرفیوم در حالت کلی دارای غلظتی بین ۱۵ % تا ۲۰ % است . به طور متوسط ادوپرفیو ها حدود چهار الی پنج ساعت ماندگاری خواهند داشت و معمولا از عطر خالص ارزانتر خواهند بود .

ادو تویلت : ادو تویلت دارای غلظتی بین ۵ % تا ۱۵ % است ، این نوع خوشبو کننده معمولا ارزان تر از عطر ها و ادکلن ها هستند . همچنین لازم به ذکر است ادو تویلت ها از محبوب ترین عطر های موجود در بازار هستند و ماندگاری حدود چهار ساعت را به خود اختصاص داده اند .

ادکلن : ادکلن دارای غلظت بسیار پایین تری نسبت به انواع عطر ها است . به طور کلی ادکلن ها دارای غلظتی بین ۲ % تا ۴ % هستند و نسبت به سایر عطر ها از غلظن بیشتری از الکل برخوردار است و از عطرهای دیگر ارزان تر می باشد .

ایو فرایشه : ایو فرایشه شبیه به ادکلن می باشد که معموالا ماندگاری بسیار کمتری دارد ، ماندگاری این دسته از خوشبو کننده ها حدودا ۲ ساعت است . ایو فرایشه ها دارای غلظتی  حتی کمتر از عطر و ادکلن ها هستند ، چیزی حدود ۱  % تا ۳ % است .

عطر 69789647979789

آیا عطر های دارای تاریخ انقضا هستند ؟

شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که آیا عطرها دارای تاریخ انقضا هستند ؟ در جواب این سوال باید بگوییم بلی ! معمولا تاریخ انقضای خوشبو کننده ها بر روی آن ها نوشته شده است ، باید توجه داشته باشید که از عطر هایی که تازه تر هستند خریداری نمایید  . بد نیست بدانید در صورتی که خوشبو کننده ها منقضی شده باشند ممکن است ، خارش های پوستی ، جوش ها و لکه های پوستی ، خارش ، حساسیت و حتی واکنش های آلرژیک را به وجود بیاورند .

معمولا نیز تاریخ انقضای عطرها حدودا بین ۳ الی ۵ سال می باشد ، عمر مفید نیز دارای رایحه ای خوب و ملایم می باشد ، اما در صورتی که از تاریخ آن گذشته باشد و یا حتی عطری فاسد باشد ، ممکن است بویی همچون رایحه سرکه خواهد داشت . حتی باید بدانید که رنگ آن نیز ممکن است تغییر نماید که گرچه چنین حالتی بستگی به رنگ شیشه حاوی عطر و نحوه ذخیره آن داشته باشد .

عطر مناسب را انتخاب نمایید

بهتر است همیشه از عطر مناسب استفاده نمایید ، بانوان از عطر های زنانه و مردان از عطر های مردانه استفاده کنند . چرا که اینگونه هر شخصی می تواند دارای عطر شخصی باشد و رایحه ای متناسب با جنسیت خود را حفظ نمایند . عطرهای زنانه دارای رایحه ای ملایم و شیرین و عطر های مردانه دارای رایحه ای تند و خنک میباشد ، در حقیقت نیز می توان گفت خوشبو کننده های مردانه به دلیل تند بودن ماندگاری بالاتری دارند ، از همین رو اغب بانوان از عطر ها و خوشبو کننده های مردانه استفاده می نمایند .

سخن آخر

عطرها باعث شخصیت بخشیدن به افراد و ایجاد حس اعتماد به نفس  و افزایش اراده در افراد می شود . هنگامی که شما رایحه ای خوب را از جانب خود احساس نمایید ، اعتماد به نفس و انگیزه زیادی را احساس خواهید نمود . بهتر است با اطلاعاتی که در اختیارتان گذاشته ایم خوشبو کننده مناسب خود را انتخاب نمایید تا از رایحه آن نهایت لذت را ببرید . این خوشبو کننده های پر طرفدار باعث شکل گیری بسیاری از روابط اجتماعی می شوند که امروزه نمی توان از تاثیرات آن ها چشم پوشی کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *