آرشیو بلاگ

اسید هیالورونیک چگونه از پوست مراقبت می کند؟

اسید هیالورونیک 5401850484

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “


اسید هیالورونیک چیست؟

اسید هیالورونیک یک مولکول بزرگ است که به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود و تقریبا نیمی از اسید هیالورونیک بدن در پوست یافت می شود، اما در استخوان ها، غضروف ها، تاندون ها، رباط ها و لب ها نیز یافت می شود.

ونسا توماس، شیمی دان لوازم آرایشی توضیح می دهد که این ماده می تواند ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد و همچنین به مولکول های آب متصل می شود تا رطوبت پوست و مفاصل را حفظ کند.

چه مزایایی دارد؟

اسید هیالورونیک به عنوان یک بالشتک برای مفاصل، اعصاب و پوست ما عمل می کند، اما عمدتا به دلیل مزایای مربوط به پوست شناخته می شود.

در محصولات مراقبت از پوست، از اسید هیالورونیک به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود، ماده ای که به پوست کمک می کند آب را نگه دارد.

این ماده قندی به آبرسانی به لایه های خارجی پوست کمک می کند، در نتیجه ظاهر پوست را بهبود می بخشد و بدون شک پوستی که مرطوب است درخشان تر و جوان تر به نظر می رسد.

اسید هیالورونیک 6409484

آیا می تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟

کلمه “اسید” ممکن است برخی از افراد را بترساند اما نگرانی در مورد این ماده مراقبت از پوست بسیار کم است و از آنجا که اسید هیالورونیک بخشی طبیعی از پوست است، واکنش آلرژیک به آن بسیار نادر است.

اگر عوارض جانبی را تجربه کنید، ممکن است در نتیجه سایر مواد موجود در محصولاتی که استفاده می کنید یا چند بار مصرف آنها است یا می تواند نتیجه استفاده از غلظت بیش از حد اسید هیالورونیک باشد.

اما اسید هیالورونیک نمی تواند  زمان را به عقب بازگرداند و ادعای این  که این ماده کلید چشمه جوانی است، تبلیغاتی بازاریابی بیش نیست، زیرا دانش هنوز یك ماده، مولكول یا محصول واحد پیدا نكرده است كه بتواند روند پیری را معكوس یا كند، كند.

اسید هیالورونیک علاوه بر بهبود ظاهر و احساس پوست، کاربردهای دیگری نیز دارد.

این ماده به روند ترمیم زخم و ترمیم پوست کمک می کند و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست در برابر مولکول های آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد عمل کند.

با افزایش سن سطح طبیعی اسید هیالورونیک آنها شروع به تخریب می کند بنابراین افراد برای تقویت بیشتر به محصولات مراقبت از پوست حاوی اسید روی می آورند.

اسید هیالورونیک برای انواع پوست مناسب است، حتی برای کسانی که پوست حساسی دارند یا مستعد خشکی و شکنندگی هستند.

اگر باردار یا شیرده هستید، استفاده از این ماده روی پوست بی خطر است.

متخصصان پوست می توانند توصیه های شخصی و توصیه های محصول را برای نوع پوست یا نگرانی شما ارائه دهند.

آیا همه محصولات هیالورونیک برابر هستند؟

اگر به محصولات مراقبت از پوست کنونی نگاهی بیندازید، اسید هیالورونیک را در سرم ها و مرطوب کننده ها گرفته تا مکمل های خوراکی و داروهای تزریقی پیدا خواهید کرد، اما همه محصولات حاوی مقدار یکسان اسید هیالورونیک با اثرات یکسان نیستند.

برخی از آنها اسید یا نمک سدیم، هیالورونات سدیم  را به عنوان ماده اصلی تشکیل می دهند. آنها دارای غلظت اسید بالاتری هستند زیرا هدف اصلی آنها تأمین مزایای آبرسانی یا ضد پیری است.

برخی دیگر مقدار کمتری دارند که به عنوان یک ماده مرطوب کننده برای کمک به هدفی متفاوت عمل می کند، خواه مبارزه با جوش های پوستی و یا پوست تیره رنگ و کدر.

همچنین ممکن است وزن های مختلف مولکولی را روی برچسب های سرم و کرم مشاهده کنید.

در کل اسید هیالورونیک در اندازه های مختلف موجود  است، به هر مولكول وزن مولكولی اختصاص داده شده است كه معكوس با میزان عمق نفوذ مولكول به پوست ارتباط دارد و هرچه وزن مولکولی کمتر باشد به عمق بیشتری نیز می رود.

اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا به جای نفوذ در عمق پوست، به احتمال زیاد لایه ای روی سطح پوست ایجاد می کند بنابراین در مقایسه با اسید با وزن مولکولی کمتر احتمال کمتری دارد که اثری ماندگار داشته باشد و مواد با مولکول های بزرگتر اغلب در نشان دادن نتایج مشکل دارند.

در طی یک آزمون و خطا، محققان پس از آزمایش وزن های متعدد اسید هیالورونیک، دریافتند که فرمولاسیون با وزن مولکولی کم با کاهش قابل توجه عمق چین و چروک همراه است که ممکن است به دلیل توانایی نفوذ بهتر باشد.

اما ناگفته نماند روشهایی برای اثبات نفوذ عمیق اسید هیالورونیك برای تأیید ادعاهای تولیدكنندگان مراقبت از پوست كه می گویند فرمول آنها حاوی اسید با وزن مولكولی پایین است وجود ندارد، در عوض، اسید هیالورونیک اغلب به منظور تزریق علائم عمیق پیری به پوست تزریق می شود.

این مواد پرکننده نتایج ضد پیری موثرتری نسبت به محصولات موضعی تولید می کنند اما عوارض جانبی احتمالی مانند کبودی و تورم دارند.

اسید هیالورونیک 640948

چه محتویاتی را باید در یک محصول جستجو کنید؟

هنگام خرید محصول خوب اسید هیالورونیک، چند نکته وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

  • اسید هیالورونیک بهترین ماده در هر محصولی است که هدف آن رطوبت رسانی است، فراموش نکنید که ممکن است به عنوان هیالورونات سدیم ذکر شود، نسخه ای که ارزان تر است اما اندازه مولکول کوچکتری دارد.
  • شما باید از خرید هر چیزی که دارای مواد خشن مانند الکل و عطر یا هر چیزی با غلظت اسید بالا باشد ، خودداری کنید زیرا بیشتر كرم ها، لوسیون ها و سرم های آرایشی بدون نسخه مبتنی بر آب هستند و حاوی كمتر از ۲٪ اسید هیالورونیك می باشند، مرطوب کننده هایی با سطح آبرسان بسیار زیاد می توانند منجر به افزایش از دست دادن آب از پوست شوند و می توان گفت همیشه زیاد بودن چیزی دلیل بر بهتر بودن آن نیست!
  • هر مرطوب کننده مناسبی باید بتواند جلوی خروج آب از پوست و تبخیر شدن در هوا را بگیرد؛ موثرترین مرطوب کننده ها حاوی موادی به نام انسدادی هستند که این کار را انجام می دهند، روغن هایی مانند آووکادو و موم نمونه هایی از مواد انسدادی هستند، در محصولات اسید هیالورونیک خود نیز به دنبال مواد مکمل باشید، ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که می تواند در مبارزه با خشکی کمک کرده و از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کند و ویتامین B5 برای لطافت بیشتر پوست استفاده می شود.

چه محصولی را باید در نظر بگیرید؟

در حالی که اکثر محصولات اسید هیالورونیک برای انواع پوست مناسب است اما برخی از آنها با نگرانی های خاص فرموله می شوند.

سرم هیدراته کننده Hydro Boost Neutrogena گزینه خوبی برای کسانی است که پوستی چرب یا مستعد آکنه دارند زیرا باعث افزایش رطوبت پوست، بهبود کشش و انسجام سد پوست می شود.

اگر پوست شما خشک است، به دنبال The Ordinary’s Hyaluronic Acid 2٪ + B5 باشید، این ماده حاوی اسید هیالورونیک در وزن مولکولی کم  متوسط ​​و زیاد به همراه ویتامین B5 برای هیدراتاسیون شدید است.

و افرادی که پوست مختلط دارند باید لوسیون Cetaphil’s Daily Hydration با اسید هیالورونیک را امتحان کنند. این مرطوب کننده که یک فرمول سبک است  بدون از بین بردن چربی اضافی به پوست، مناطق خشک را تسکین می دهد.

تقویت کننده اسید هیالورونیک SkinCeuticals یک سرم با درجه بالایی است که هدف آن بهبود بافت پوست است  در حالی که اسید لاکتیک معمولی ۵٪ + HA به آرامی پوست را لایه برداری می کند تا به کاهش رنگ آمیزی پوست کمک کند.

محصولات زیادی وجود دارند که برای کاهش ظاهر خطوط ریز نیز کار می کنند.

چگونه اسید هیالورونیک را به روال مراقبت از پوست خود اضافه کنیم؟

این به نوع محصولی که استفاده می کنید بستگی دارد، مرطوب کننده ها و سرم ها دو نوع رایج از اسید هیالورونیک هستند و زمانی که پوستتان را مرطوب می کنید از یک مرطوب کننده آغشته به اسید هیالورونیک استفاده کنید.

در حالت ایده آل، این می تواند دو بار در روز و همیشه پس از پاک کردن، لایه برداری یا استفاده از سرم ها باشد. اما اگر از سرم هیالورونیک اسید استفاده می کنید روال کار شما کمی متفاوت خواهد بود.

پس از تمیز کردن پوست و در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، با کف دست ها چند قطره به صورت خود فشار دهید. فراموش نکنید که بلافاصله بعد از آن یک مرطوب کننده بزنید تا تمام آن آبرسانی را مهر و موم کند.

خوشبختانه اسید هیالورونیک تقریباً با هر محصول مراقبت از پوست  از جمله رتینول، ویتامین C، آلفا هیدروکسی اسیدها AHAs))  و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA)  به خوبی کار می کند، بنابراین  نیازی به نگرانی در مورد انجام مجدد بقیه برنامه های معمول خود نیستید.

 

چند وقت یکبار می توانیم از آن استفاده کنیم؟

همیشه بهتر است دستورالعمل های خاص محصول را دنبال کنید و به آرامی شروع کنید، به طور کلی  اگرچه  اسید هیالورونیک برای استفاده در صبح و شب ایده آل تر است.

چه زمانی می توانیم انتظار نتیجه داشته باشیم؟

همه محصولات به طور متفاوتی فرموله شده اند  بنابراین زمان نتیجه می تواند متفاوت باشد، از آنجا که محصولات اسید هیالورونیک موضعی اثرات موقتی ایجاد می کنند  باید در عرض چند دقیقه متوجه پوست مرطوب تری شوید.

اما اگر به دنبال کاهش خطوط ظریف و سایر علائم پیری هستید ممکن است مجبور شوید چند ماه صبر کنید تا تفاوت را ببینید.

خط پایان

برای اینکه در پوستتان ظاهر و احساس بهتری داشته باشید باید آن را آبرسانی کنید و اسید هیالورونیک یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار است.

استفاده آسان، عوارض جانبی کم و در انواع مختلف موجود است، اسید هیالورونیک یک ماده مراقبت از پوست  خوب است که برای همه مفید می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *