آرشیو بلاگ

اسید تراپی پوست و بازگشت جوانی

اسید تراپی پوست 5785757568798989

این راهنمای جامع وکاربردی نحوه استفاده از اسید ها در برنامه مراقبت از پوست و زیبایی را از دست ندهید!

اسیدها ممکن است اسیدهای هیدروکسی آلفا یا ) AHAمانند گلیکولیک یا لاکتیک)، اسید بتا هیدروکسی یا )BHA مانند سالیسیلیک) باشند، یا به عنوان روشن کننده های پوست (مانند الاژیک) عمل کنند تا لکه های قهوه‌ای ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد  را دور کنند.

دانستن اینکه اسیدهای موجود در محصولات مراقبتی و زیبایی شما دقیقا چیست و چگونه کار می کنند می تواند به شما کمک کند تا ترکیب مناسب ضد پیری را برای ساختن روال عادی که نتایج خوبی را دنبال می کنید، بیابید. این راهنما برای کمک به شما در درک رایج ترین انواع اسیدها و عملکرد آنها است. ما همچنین  سعی می کنیم محصولات توصیه شده توسط متخصیصن پوست را ارائه دهیم که دارای این اسیدها هستند، بنابراین برای درخشیدن در جمع آماده شوید!

اسید تراپی پوست 5785757568798989

اسید اسکوربیک

این احتمالاً شناخته شده ترین اسید است که همان ویتامین C می باشد. این ماده ای است که به طور مداوم توسط متخصصین پوست توصیه می شود زیرا طی تحقیقات گسترده منتشر شده نشان می دهد که ویتامین C می تواند در ضد پیری موثر باشد.

اسید اسکوربیک یک آنتی اکسیدان قوی است (به این معنی که از پوست در برابر حملات محیطی مانند آلودگی محافظت می کند)، تولید رنگدانه ها را مهار کرده و کلاژن را تحریک می کند.

آنچه که باید درباره این اسید بدانید این است که ویتامین C فقط در صورت فرمول بندی و بسته بندی صحیح، توانایی داشتن قدرت را دارد، زیرا در غیر این صورت و هنگام قرار گرفتن در معرض نور به راحتی ناپایدار می شود.

اسید آزلائیک

اسید آزلائیک که از یک مخمر گرفته شده است، برای رفع لکه های تیره مورد استفاده قرار می گیرد و تحقیقات حاکی از آن است که در درمان ملاسما نیز موثر است. ملاسما نوعی بیماری است که با لکه های تیره پوست مشخص می شود و اغلب در اثر آفتاب و در دوران بارداری ایجاد می شود.

اسید آزلائیک چیزی فراتر از یک لایه بردار است و روند رنگدانه را در پوست قطع می کند. به طور خاص، ماده تشکیل دهنده آنزیم تیروزیناز را که در تولید ملانین نقش دارد، مهار می کند و با کاهش ایجاد رنگدانه، تغییر رنگ با گذشت زمان از بین می رود. همچنین اگر به روزاسه مبتلا هستید، متخصص پوست شما ممکن است درمان موضعی با آزلایک را توصیه کند، زیرا این یک ضد التهاب قوی است که باعث کاهش قرمزی و تورم می شود.

اسید الاژیک

دانشمندان این ترکیب گیاهی را از توت، انار یا آجیل می گیرند و مانند آزلایک، به عنوان یک روشن کننده پوست شناخته شده است. در حقیقت، در تحقیقی که در این باره منتشر شده است، ترکیبی  موضعی حاوی ۰٫۵ درصد الاژیک و ۰٫۱ درصد اسید سالیسیلیک به همان اندازه یک محصول هیدروکینون ۴ درصد در کاهش رنگدانه موثر بود. هیدروکینون به عنوان ماده استاندارد طلا برای درمان لکه های تیره در نظر گرفته شده است، اما نگرانی هایی در مورد عوارض جانبی احتمالی مانند خشکی و تحریک وجود دارد. به همین دلیل ، بسیاری از مردم می خواهند به گزینه های جایگزین اما فقط موثر مانند اسید الاژیک روی بیاورند.

فرولیک اسید

فرولیک اسید، اغلب همراه با ویتامین C مشاهده می شود: زیرا Ferulic ویتامین C را تثبیت می کند. (ویتامین E یک تثبیت کننده دیگر برای ویتامینC است).

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، ماده ای که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، مولکول هایی که به سلول ها آسیب می رسانند و به پیری زودرس پوست کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ها به دنبال رادیکال های آزاد هستند و جهان پر از آنها است. به محض اینکه با آلودگی یا نور ماوراء UV بنفش تماس بگیرند، اکسید می شوند و در واقع دون وجود یک ماده ثابت کننده مانند فرولیک  C در اولین باری که بطری را باز کرده و از محصول استفاده می کنید، بی اثر می شود.

فرولیک اسید فقط نقش پشتیبانی را بازی نمی کند و یک آنتی اکسیدان است که از ساختارهای کلاژن و الاستین در پوست محافظت می کند و تولید رنگدانه را کاهش می دهد (برای روشن شدن لکه های تیره).

اسید تراپی پوست 58758757575

اسید گلیکولیک

گلیکولیک اسید یک AHA مشتق شده از نیشکر است که می تواند در پاک کننده ها، سرم ها، روش های درمانی (مانند ماسک ها) و مرطوب کننده ها یافت شود و از آنجا که اسید گلیکولیک می تواند به لایه خارجی پوست نفوذ کرده و گردش سلول را افزایش دهد، این یک لایه بردار موثر است و می تواند نقش های مختلفی را در برنامه شما ایفا کند.

اگر شما هم با آکنه و هم با پیری پوست روبرو هستید، گلیکولیک برای اسیدتراپی مناسب شماست. استفاده از این ماده زدن دو نشان با یک تیر است!

گلیکولیک به ویژه به عنوان یک درمان برای رفع هر دو پوست مستعد آکنه و دارای لک مفید است. وقتی می توانید با یک محصول چندین مشکل پوستی را برطرف کنید، در واقع در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید.

گلیکولیک وقتی روی پوست بماند بیشترین تأثیر را دارد به همین دلیل پزشکان به جای استفاده از پاک کننده گلیکولیک، لوسیون با اسید گلیکولیک را توصیه می کند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک ( HA)  از دیگر گزینه های محبوب برای اسیدتراپی پوست است   به دلیل خاصیت صاف کنندگی پوست در مرطوب کننده ها و کرم های ضد پیری به کار می رود. آب را از محیط بیرون می کشد و می تواند ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب به دام بیندازد.

هنگام استفاده، این ماده لایه خارجی سلولهای پوستی را جمع می كند تا خطوط را نرمتر كرده و درخشندگی را افزایش دهد. اما HA بیش از حد یک مولکول است که نمی تواند به درم [لایه عمیق تر پوست] برسد، بنابراین تولید کلاژن را تحریک نمی کند.

کوجیک اسید

روند تخمیر قارچ اسید کوجیک تولید می کند. از آنجا که اسید کوجیک باعث مهار تیروزیناز می شود (که مسئول تولید ملانین، رنگدانه موجود در پوست است)، این ماده به محصولاتی اضافه می شود که ادعا می کنند پوست را روشن می کنند و درخشندگی بیشتری دارند اما به اندازه هیدروکینون (HQ)موثر نیست.

اسید لاکتیک

این AHA از شیر تخمیر شده گرفته شده است. اسید لاکتیک تنها AHA است که هم مرطوب کننده است و هم لایه بردار؛ از آنجا که به طور همزمان هیدراته می شود، تمایل به لطافت بیشتری دارد. (این ممکن است به این دلیل باشد که اسید لاکتیک در باکتریهای روده وجود دارد.) با این وجود به دلیل بسیار ملایم بودن، متخصصان پوست از آن کمتر روی صورت و بیشتر روی بدن استفاده می کنند.

اسید تراپی پوست 58846876875678578687567

ماندلیک اسید

اسید ماندلیک عصاره بادام تلخ است که خاصیت لایه برداری ملایمی و در اسیدتراپی پوست به وفور استفاده می شود دارد زیرا به آرامی به پوست نفوذ می کند، و از آنجایی که تحریک پذیری کمتری نسبت به سایر اسیدها دارد، حتی برای انواع پوست حساس مناسب است.

ماندلیک همچنین چربی دوست است، به این معنی که می تواند به تنظیم تولید سبوم کمک کند.

استفاده از یک محصول اسید ماندلیک روی پوست دو بار در روز و به مدت چهار هفته باعث بهبود سفتی پوست می شود.

اسید فیتیک

حبوبات و دانه ها منبع این AHA با خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنچه در مورد این ترکیبات AHA مشترک است این است که آنها در ایجاد سطح صاف در سطح پوست خوب عمل می کنند.

اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک به دسته ای به نام BHAs تعلق دارد. شما احتمالاً سالیسیلیک را به عنوان یک ضد آکنه می شناسید  و همینطور هم هست. سالیسیلیک لایه خارجی پوست را لایه برداری کرده و کمک می کند تا از منافذ پوستی و شکستگی جلوگیری کند. برای آکنه توصیه می شود که یک بار در روز از پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید برای درمان جوش استفاده کنید.

هنگام استفاده از اسیدهای پوستی چه نکاتی را باید بخاطر بسپارید

تحقیقات اخیر نشان می دهد که در پروسه اسیدتراپی پوست  استفاده موضعی از برخی اسیدها می تواند پوست را به آفتاب حساس کند، بنابراین برای محافظت از چهره خود حتماً هر روز ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید. همچنین بخاطر داشته باشید که این لیست گسترده ای از اسیدها است که نقش های مختلفی در پوست دارند.  در این زمینه متخصصین پوست می توانند به شما کمک کنند تا بهترین نوع اسید را متناسب با نوع پوستتان تشخیص دهید. شما می توانید هزینه های زیادی را صرف انجام کارهای روزمره زیبایی خود کنید چون قطعا ارزش آن را دارد.

وی توصیه می کند همراه با صحبت با متخصص پوست یا متخصص پوست پیام رسانی از طریق رسانه های اجتماعی (واقعاً!) آکادمی پوست آمریکا و انجمن جراحی پوست آمریکا منابع اصلی شما برای تحقیقات مراقبت از پوست باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *