آرشیو بلاگ

آیا بلفاروپلاستی با پلاسما جت امکانپذیر است؟

بلفاروپلاستی با پلاسما جت 69873879698967896786978

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک که به نام بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود، ظاهر پلک بالا، پلک پایین یا هر دو را بهبود می بخشد. ظاهر تازه ای به ناحیه اطراف چشم شما می بخشد و باعث می شود شادابتر و جوانتر به نظر برسید. بلفاروپلاستی به تنهای یک روش تهاجمی است که انجام جراحی هایی روی نواحی حساسی چون اطراف چشم ها، پوست و چربی اضافی این نواحی را بریده و افتادگی پلک ها را بهبود می بخشند. امروزه با ابداع  انواع تجهیزات جدید می توان این عمل را به یک روش غیر تهاجمی بدون نیاز به جراحی و تیغ و برش و بیهوشی انجام داد. بلفاروپلاستی با پلاسماجت یکی از روش های نوین لیفت پلک می باشد که بدون داشتن عوارض جانبی زیاد باعث جوانتر و شادابتر دیده شدن افراد می گردد.

مزایای بلفاروپلاستی

  • با جراحی پلک فوقانی یا به عبارتی بلفاروپلاستی می توان رسوبات چربی اضافی را که به صورت برآمدگی در پلک فوقانی ظاهر می شود، برطرف کرد.
  • پوست شل یا افتاده که چین و چروک ایجاد می کند یا خط طبیعی پلک فوقانی را مختل می کند و گاهی با اختلال بینایی همراه هست را می توان با بلفاروپلاستی برطرف نمود.
  • بلفاروپلاستی پلک پایین می تواند پوست اضافی و چین و چروک های ظریف پلک پایین را از بین ببرد.
  • کیسه های زیر چشم را می توان با بلفاروپلاستی اصلاح کرد.
  • جراحی پلک پایین می تواند افتادگی پلک های پایینی را که در زیر عنبیه (قسمت رنگی چشم) به صورت سفید دیده می شود را برطرف کند.

 

 

بلفاروپلاستی با پلاسما جت 69873879698967896786978

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت یک فناوری پیشرفته است که برای سفت کردن پوست و لیفتینگ پوست بدون جراحی استفاده می شود. از این دستگاه برای پلک هایی که به جراحی نیاز ندارند، برطرف کردن پف زیر چشم، سفت شدن پوست گردن و اطراف دهان، جوانسازی دست و همچنین برداشتن خال و زگیل پوستی استفاده می شود.

بر خلاف بسیاری از دستگاه های پلاسمای دیگر موجود در بازار ، قلم پلاسما جت از جریان مستقیم (DC) به جای جریان متناوب (AC) استفاده می کند که به آن اجازه می دهد تا نقطه به نقطه پوست را اسکن کند. این بدان معنی است که این دستگاه همه کاره است، می تواند در قسمت های وسیعی از پوست بدون وارد کردن آسیب و یا خرابی و از کار افتادگی دستگاه به کار خود ادامه دهد. بلفاروپلاستی با پلاسما جت امروزه یکی از محبوبترین روش های درمان افتادگی پلک است که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

از پلاسما جت برای چه کاری استفاده می شود؟

پلاسما جت یک روش غیر جراحی جایگزین برای بسیاری از بیماری های پوستی است که قبلاً فقط جراحی می توانست آن را بهبود بخشد.

برای بهبود موارد زیر از پلاسما جت استفاده میشود:

  • لیفت پلک بدون جراحی (بلفاروپلاستی بدون جراحی)
  • از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان و چشم ها
  • از بین بردن فیبروم و زگیل های پوستی
  • بهبود اسکار آکنه
  • کاهش لکه های رنگدانه ای
  • کاهش علائم کشش و شل شدن پوست
  • لیفت و سفت شدن پوست صورت، گردن و بدن شامل لیفت ابرو
  • جوانسازی دست ها

این فناوری جدید به پزشکان اجازه می دهد تا بدون جراحی معمول جوانسازی قسمت بالای چشم و زیر پلک را انجام دهند. از دستگاهی با قدرت کم برای دستیابی به اثر لیفتینگ روی افتادگی پلک ها و افتادگی پوست چروک زیر چشم استفاده می شود. از آنجا که پوست زیر چشم شما بسیار نازک است، زودتر از سایر نقاط صورت در معرض عوامل ناشی از پیری چون چین و چروک قرار می گیرد. پوست اطراف این ناحیه با افزایش سن، حالت ارتجاعی خود را به سرعت از دست می دهد و می تواند چهره شما شما را خسته و کسل نشان دهد. در روش بلفاروپلاستی با پلاسما جت بدون استفاده  از تیغ و برشو تنها با انتقال گرما از دستگاه به محل مورد نظر  لایه سطحی پوست تصعید می شود یعنی مستقیما از جامد به گاز تبدیل می شود و این مساله باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست می شود.

جرقه ای که توسط دستگاه پلاسما جت ایجاد می شود گرما را به ناحیه تحت درمان منتقل می کند و باعث انقباض پوست می شود. دستیابی به نتیجه مطلوب که همان سفتی پوست است در این روش درمان سریعتر حاصل می شود. حدودا یک هفته پس از دوره درمان اولیه ، نتیجه فوری قابل مشاهده است. با افزایش مقدار قابل توجهی از کلاژن در ناحیه تحت درمان و در نتیجه ظاهر جوانتر، نتایج مطلوب ممکن است بیشتر و سریعتر حاصل شوند.

 

بلفاروپلاستی با پلاسما جت 87968687546874687687

 

درمان چگونه انجام می شود؟

ناحیه تحت درمان به روش بلفاروپلاستی با پلاسما جت  با  بی حسی موضعی بی حس می شود. ممکن است از جرقه دستگاه کمی گرما را در ناحیه مورد نظراحساس کنید، اما پروسه ی دردناکی نیست و برای بسیاری از  بیماران قابل تحمل است.

این روش درمان شامل برش یا برداشتن تهاجمی بافت پوست ویا چربی های پوستی نمی شود. روی پلکهای بالا و پایین بسیار موثر عمل می کند، گرمای تولید شده بر روی نواحی تحت درمان باعث ایجاد تحریکات و واکنش های پوستی می شود که باعث تحریک تولید کلاژن توسط سلول های پوستی شده و در نتیجه سفت شدن پوست و جوانسازی آن را باعث می گردد.

عوارض جانبی بلفاروپلاستی با پلاسما جت چیست؟

  • عوارض جانبی بلفاروپلاستی با پلاسما جت در افراد مختلف ممکن است شدت های متفاوتی داشته باشد که به طور متوسط شامل تورم و قرمزی ناحیه تحت درمان برای مدت زمان حدود ۲-۳ روز است. در فرآیند بهبود ممکن است بخش هایی از محل مورد نظر پوسته پوسته شود که می تواند به طور متوسط ​​۷ تا ۹ روز طول بکشد.
  • توصیه می شود به پوسته های ایجاد شده دست نزنید تا خود به خود و به مرور زمان طی دوره ی بهبودی برطرف شوند.
  • برخی از بیماران ممکن است تورم و قرمزی و همچنین حساسیت بیشتری را به ویژه در ناحیه اطراف چشم ها تجربه کنند که برای برخی از بیماران ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد.
  • یکی از توصیه های ما به شما اینست که در مدت ۲۴ ساعت پس از بلفاروبلاستی با پلاسماجت از استعمال هر نوع مواد آرایشی به محل تحت درمان جدا خودداری کنید.

مزایای بلفاروبلاستی با پلاسما جت

سفت شدن پوست و بهبود بافت آن یکی از بزرگترین مزایای بلفاروپلاستی با پلاسما جت است. اکثر بیماران بلافاصله پس از یکبار درمان بهبودی چشمگیری را مشاهده خواهند کرد و در برخی موارد نیز ممکن است ۲ یا ۳ جلسه درمان دیگر مورد نیاز باشد. شما ممکن است انتظار داشته باشید بلافاصله پس از آغاز به درمان جوان تر و شاداب تر به نظر برسید، ولی بهتر است بدانید که پس از اقدام به درمان با این روش با گذشت زمان پوست شما با ایجاد کلاژن بیشتر و افزایش تولید الاستین واکنش های بهتری به درمان نشان خواهد داد. با تولید کلاژن به طور طبیعی در بدن، نتایج بهبودی بهتری حاصل می گردد که ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد.

طول دوره انجام بلفاروبلاستی با پلاسماجت چقدر است؟

این روش درمانی به طور مستقیم روی محل مورد نظر انجام می گیرد و بسته به مناطق تحت درمان مدت زمان نسبتاً کوتاهی نیاز است. با احتساب مراحل آماده سازی بیمار، بیهوشی و انجام پروسه درمان حداکثر تا یک ساعت و نیم زمان لازم است.

آیا من کاندیدای مناسب برای درمان بلفاروبلاستی با پلاسماجت هستم؟

مناسب بودن روش درمان بلفاروبلاستی با پلاسماجت برای هر فردی توسط پزشک متخصص تعیین می شود. به همین دلیل در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه بهتر است با مشاوران این حوزه یا پزشک متخصص خود صحبت کنبد.

ویزیت بعدی پس از اولین دوره درمان  در حدود ۳ ماه بعد است تا پیشرفت کار را مورد بررسی قرار دهند، پس از آن مجددا برای سه ماه بعد ( یعنی ۶ ماه پس از آغاز درمان) دوباره برای بررسی چگونگی پیشرفت درمان نوبت رزرو می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *