آرشیو بلاگ

آیا بخور صورت واقعا بر سلامت پوست تاثیر دارد؟

تاثیر بخور بر سلامت پوست 1231231564561223

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

سال هاست که بخور دادن صورت بخشی جدایی ناپذیر از آیین های زیبایی است. بخور ساده ترین روش برای تمیزتر شدن پوست به شمار می آید. از نظر بسیاری از متخصصان پوست، بخور صورت پروتکل استانداردی است که مزایای زیادی برای پاکسازی صورت و شادابی پوست دارد. چنانچه فرصت رفتن به سالن های زیبایی ندارید، می توانید به راحتی در خانه این کار را انجام دهید و تاثیر بخور بر سلامت پوست را مشاهده کنید. بخار دادن به صورت بخشی از یک درمان آیورودا (سیستم درمانی سنتی هندی) به نام Swedana است که به حذف سموم از پوست کمک می کند. این کار منافذ را به طور عمیق تری تمیز می کند. با بخار دادن صورت تان پوست هسته و دمای داخلی خود را حفظ می کند، در نتیجه جریان خون در صورت افزایش می یابد. نام دیگر این فرایند تنظیم مجدد دما است. در ادامه با تاثیر بخور بر سلامت پوست بیشتر آشنا خواهیم شد.

مزایای بخور بر سلامت پوست

بخور با افزایش درجه حرارت پوست، باعث گرم شدن بقایای موجود در منافذ پوست می شود. خاک و روغن از جمله موادی هستند که منافذ پوست را مسدود می کنند. یک تاثیر بخور بر سلامت پوست این است که می توان با کمی حرارت این مواد را ذوب کرد تا بیشتر نرم شوند. بخار دادن صورت روشی مقرون به صرفه و در دسترسی است. بنابراین برای بهره مندی از این روش درمانی نیاز به صرف هزینه هنگفتی ندارید. چرا که این کار را می توان در خانه با استفاده از مواردی که در دسترس دارید، می توانید انجام دهید. بخار دادن خاصیت پاک کنندگی دارد.  بخور با باز کردن منافذ پوست، کمک می کند تا هرگونه آلودگی در این منافذ برای تمیزتر شدن عمیق آن از بین روند. به علاوه باز شدن منافذ پوستی باعث نرم شدن جوش های سرسیاه می شود از بین بردن آنها راحت تر است.

تاثیر بخور بر سلامت پوست 1231231564561223

چند خاصیت بخور صورت

تقویت گردش خون یکی از آثار بخور صورت است. ترکیب بخار گرم و افزایش تعریق، باعث گشاد شدن رگ های خونی و درنتیجه افزایش گردش خون می شود. این افزایش جریان خون پوست را تغذیه می کند و اکسیژن را تحویل می دهد. نتیجه این کار درخشش طبیعی و سالم است. مهمترین تاثیر بخور بر سلامت پوست، آزادی باکتری ها و سلول های آکنه ساز است. باز شدن منافذ پوست توسط بخور باعث آزاد شدن سلولهای مرده پوست، باکتریها و سایر ناخالصی هایی می شود. این ناخالصی ها منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه می شوند. آزادی سبوم به دام افتاده از دیگر آثار مهم بخور صورت است. روغن (سبوم) به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این روغن توسط غدد چربی برای روان سازی پوست و مو تولید می شود. درنتیجه گرفتاری سبوم زیر سطح پوست، زمینه تولید باکتری را ایجاد و باعث ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه می شود.

بخور خاصیت آبرسانی و جوان سازی دارد

بخور صورت خاصیت هیدراته کردن دارد. به گونه ای که تولید چربی پوست را افزایش داده و پوست را آبرسانی می کند. درنتیجه تولید روغن مرطوب کننده طبیعی، صورت بطور طبیعی مرطوب خواهد شد. احساس گرما روی صورت بطور طبیعی آرامش بخش است. بخور به رفع گرفتگی سینوس و سردردهای ناشی از آن کمک می کند. می توانید با افزودن اسانس های روغنی و رایحه های گیاهان دارویی، اثر آرامش بخش بخور را بیشتر حس کنید. بخور صورت می تواند فرد را از استرس و اضطراب روزانه برای مدتی دور کند. تحریک کلاژن سازی پوست یکی از فواید بخور صورت است. تاثیر بخور بر سلامت پوست با افزایش گردش خون همراه است. افزایش جریان خون در پوست صورت، موجب افزایش میزان الاستین و کلاژن سازی در پوست می شود. تولید این مواد منجر به ایجاد پوستی سفت و محکم و جوان تر می شود. بنابراین بخور در جوان سازی پوست تاثیر به سزایی دارد.

جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

اگر چه بخور صورت یک درمان کامل نیست، اما می تواند بخش ضروری از روتین مراقبت از پوست محسوب شود. مهم ترین تاثیر بخور صورت بر سلامت پوست این است که کرم، لوسیون و پاک کننده ها بهتر به پوست شما جذب می شوند. در نتیجه جذب طبیعی پوست افزایش پیدا می کند و اکسیژن رسانی بالا می رود. هنگامی که منافذ پوست خالی و تمیز باشد، جذب محصولات نیز افزایش پیدا می کند. در نهایت پوست به طور کامل مرطوب می شود. زمان استفاده از سرم تاثیر فوق العاده آن را احساس خواهید کرد. ممکن است کسانی که از آلرژی مثل گل سرخ پوست رنج می برند، از بخور دوری کنند. چرا که بخور باعث حساسیت و قرمزی پوست آن ها می شود. دلیل این واکنش هم این است که گردش خون هنگام بخور افزایش پیدا کرده و اکسیژن رسانی بالا می رود و می توان همین را یکی از عوامل فایده رسانی به پوست دانست.

افزودن انواع گیاهان خشک و روغن مزایای بخور را افزایش می دهد

نحوه ی افزودن گیاهان دارویی و روغن‌ها به بخور برای انواع مختلف پوست، متفاوت است. گیاهان دارویی متفاوت و مفیدی وجود دارد که افزودن آنها به بخور مزایای آن را افزایش می دهد. برخی از آنها خاصیت آرامش بخش و تقویت کننده دارند. بسته به اینکه خواهان چه چیزی باشید می توانید از افزودنی های مختلف استفاده کنید و تاثیر بخور بر سلامت پوست را به صورت چند برابر احساس کنید. بابونه از جمله گیاهان دارویی است که به درمان التهاب پوست و درماتیت کمک می کند. بابونه برای تمامی انواع پوست و پوست های حساس مفید است. برای افرادی که پوست چرب دارند، گیاه رزماری مناسب ترین گزینه است. افرادی که دارای پوست خشک هستند و یا مبتلا به اگزما هستند، اسطوخودوس تاثیر فوق العاده ای دارد. رایحه این روغن گیاهی رامش ‌بخش است. برای داشتن پوستی محکم، صاف و یک دست روغن استخراج شده از گل شمعدانی را استفاده کنید.

تاثیر بخور بر سلامت پوست 65456746542313

رعایت چه نکاتی در هنگام بخور صورت لازم است؟

نوشیدن آب قبل از قرار گرفتن در معرض هر نوع گرما ایده خوبی است. برای آماده سازی توصیه می شود قبل از شروع بخور مقداری آب بنوشید. سپس صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم یا یک لایه بردار بشویید. در این حالت پوست شما آماده است تا از همه مزایای بخور دادن بهره مند شود. در حین انجام بخور چشمان تان را بسته نگه دارید. چرا که در چنین حالتی خطر تحریک چشم را به حداقل می رسد. با بستن چشم ها به پلک های خود اجازه دهید از مزایای بخار آب لذت ببرند. صورت خود را در فاصله ای معین از ظرف نگه دارید. احتمال سوختن در فاصله نزدیک وجود دارد. فاصله زیاد نیز مزیتی برای پوست ندارد. چنانچه از دستگاه بخور استفاده می کنید، دستورالعمل های گفته شده را دنبال کنید. خرید دستگاه بخور دولول از محصولات درمیس پیشنهاد ما به شما عزیزان است.

هنگام استفاده استفاده از دستگاه بخور، سر خود را با حوله نپوشانید. پس از انجام  بخور، صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. پوست شما در این حالت بسیار حساس است. بنابراین نباید با مالیدن حوله آن را تحریک کنید. از کرم یا سرم مرطوب کننده استفاده کنید. تاثیر این محصولات بعد از بخور صورت افزایش می یابد. بهتر است از مواد مغذی استفاده کنید. برای داشتن پوست جوان، بعد از بخور زمان مناسبی برای استفاده از کرم ضد پیری است. صورت خود را توسط ضربه های آرام انگشتان به پیشانی، گونه ها و گردن ماساژ دهید. در صرتی که پوست چرب یا حساسی نداشته باشید، می توانید از کمی روغن برای تقویت ماساژ خود استفاده کنید. برای مشاهده تاثیر بخور بر سلامت پوست ابتدا لازم است نوع پوست و میزان حساسیت آن را بررسی کنید. توصیه می شود پیش از انجام آن با یک متخصص پوست مشورت کنید.

فواید بخور صورت برای پوست نرمال

بهترین نوع پوست، پوست نرمال است. این نوع مانند پوست های خشک، حساس یا چرب نیازی به مراقبت های خاص ندارد. تقریبا تمامی انواع بخورهای گیاهی برای پوست های نرمال مناسب هستند. تاثیر بخور بر سلامت پوست نرمال چشمگیر است. فرمایید. بخور نعناع می تواند به درخشان شدن پوست، ریلکس شدن پوست و افزایش خون رسانی به صورت کمک می کند. بخور نعناع به همراه بابونه برای افرادی که دچار مشکل سینوزیت هستند بسیار مفید است. چرا که باعث می شود چرک و عفونت داخل سینوس ها کاملا تخلیه شود. بخور آویشن به تمیز کردن عمقی پوست کمک می کن. از دیگر فواید آن می توان به از بین برنده جوش های سرسیاه، کاهش سموم پوست و افزایش گردش خون در صورت اشاره کرد. بخور بابونه و گل رز نوع دیگری است که در از بین بردن چین و چروک پوست و جلوگیری از پف زیر چشم موثر است.

کلام آخر

نمونه هایی از تاثیر بخور بر سلامت پوست گفته شد. از مهمترین مزایای استفاده از بخور صورت می توان به جدا کننده سلول های مرده پوست، تسریع جریان خون در پوست، پاک سازی عمقی پوست در فرایند بخور صورت، بهبود آکنه و جوش‌های سر سیا، از بین رفتن خطوط ریز روی پوست و… اشاره کرد که تمامی موارد در این مقاله بررسی شد. پاکسازی پوست صورت در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب تا حد زیادی به سلامت و زیبایی پوست تان کمک می کند. بخور صورت درخشندگی بی ‌نظیری را برای پوست شما به ارمغان می آورد. حال که با تاثیر بخور صورت بر سلامت پوست و فواید آن آشنا شدید، در استفاده از آن شک نکنید. نکات ایمنی را در هنگام انجام بخور رعایت کنید. سوختگی ناشی از بخار شدید است. بنابراین فاصله ی خود را با آن حفظ کنید. از حوله گرم برای بخور پوست صورت خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *