آرشیو بلاگ

آشنایی با خواص معجزه آسای کیوی

خواص کیوی برای پوست 2857645312

طبق طب سنتی چینی، یکی دیگر از خواص کیوی درمان انواع سرطان ها می باشد. طبق این طب از کیوی ها برای درمان انواع متفاوت سرطان از جمله: سرطان کبد، سرطان سینه سرطان ریه و همچنین سرطان معده می توان استفاده کرد. عصاره میوه کیوی از تکثیر شدن سلول های سرطانی پیشگیری می کند و باعث می شود که از آسیب های DNA جلوگیری شود. اگر شما شب ها به بی خوابی مبتلا می شوید و دائما در رختخواب خودتان غلت می زنید و یا حتی به سختی به خواب می روید باید بدانید که یکی از خواص میوه ی کیوی درمان بی خوابی می باشد. کیوی منبع سروتونین می باشد که برای درمان بی خوابی مفید است. اگر شما حدود یک ساعت قبل از خوابتان به اندازه ی دو عدد کیوی بخورید خواب شما تنظیم خواهد شد.

خواص معجزه آسای کیوی برای بدن

سلامت قلب و عروق

همان طور که در باب خواص میوه ی کیوی قبلا ذکر کردیم، کیوی دارای ویتامین C بسیار و همین طور پلی فنل های محافظ می باشد. میوه ی کیوی ویتامین E و نیز پتاسیم دارد که به حفظ سلامتی قلب و همینطور مشکلات عروقی کمک می کند. طبق مطالعات انجام شده بر روی خواص میوه ی کیوی متوجه شدیم که کیوی فعالیت های مهار کننده بسیاری دارد و باعث می شود که تری گلیسیرید در خون شما کاهش یابد.  مصرف کردن کیوی در طول روز باعث می شود که پاسخ تهاجمی پلاکت ها کاهش یابد و همچنین باعث کاهش یافتن خطر لخته شدن خون می شود. اثر فیبرولیتیک موجود در این میوه با رفتن در رگ های خونی شما مانع از انسداد عروق می شود و همچنین اختلالات قلبی مانند آترواسکلروز را کاهش می دهد.

خواص کیوی برای بدن 5467685265

از بین برنده لکه زرد

جالب است بدانید به بخش حساس به نور شبکیه و مسئول دید واضح و مستقیم چشم ماکولا گفته می شود که ماکولای چشم برای رانندگی کردن و خواندن و نوشتن مورد نیاز است. برای این بیماری دژنراسیون ماکولا هیچ گونه درمان قطعی هنوز ارائه شده اما درمان هایی برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود دارد. میوه ی کیوی از لحاظ سلامتی برای چشم بسیار مفید می باشد.

کیوی منبع بسیار غنی زاکسانتین و فیتوکمیکال لوتئین می باشد که این دو مولفه های بسیار مهم و حیاتی در سلامتی چشم انسان می باشد. این عناصر نام برده به همراه ویتامین A چشم شما را از مشکل آب مروارید و بیماری دژنراسیون ماکولا که با سن در ارتباط است و همچنین دیگر اختلالات نابود کننده چشم و بینایی محافظت می کند.

کیوی برای پوست

همان طور که گفته شد کیوی مقدار بسیار زیادی از ویتامین C را دارا می باشد و این ویتامین به حفظ کردن سلامت پوست شما و شاداب بودن آن و هم چنین روند سنتز کلاژن کمک می کند. ویتامین E موجود در کیوی به برطرف کردن چین و چروک های پوست صورت کمک بسیار زیادی می کند. از دیگر خواص میوه ی کیوی برای پوست محافظت کردن آن از پوست در برابر اشعه های ماوراء بنفش نور خورشید به دلیل وجود ویتامین E موجود در آن می باشد. کیوی را می توان به عنوان یک عامل ضد پیری نیز در نظر گرفت و این ویژگی آن به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار در آن می باشد که باعث می شود پوست در برابر پیری زودرس مقاوم شود.

خواص معجزه آسای کیوی 165768453120

دستگاه گوارش

یکی از دیگر خواص میوه ی کیوی، کمک کردن آن به حفظ سلامت دستگاه گوارش انسان می باشد. میوه ی کیوی از فیبر سرشار می باشد و فیبر به هضم غذا و همچنین سلامت روده کمک بسیاری می کند. به کمک کیوی ستم روده انسان تحریک می شود که از یبوست امتناع کند. تا این جا باید متوجه شده باشید که یکی از دیگر خواص میوه ی کیوی ضد یبوست بودن آن می باشد. کیوی را می توان به عنوان یک ملین طبیعی با خاصیت بسیار برای کسانی که مشکل یبوست دارند تجویز کرد.

سخن پایانی

طبق مطالعات متوجه شدیم که میوه ی کیوی مقدار بسیار زیادی از آنتی اکسیدان پروتئولیتیک اکتینیدین را در خود ذخیره دارد و این آنتی اکسیدان هضم کردن پروتئین ها را آسان می کند و همینطور عصاره میوه ی کیوی باعث می شود که اسید لاکتیک رشد کرده و از رشد باکتری های اشریشیا کلی جلوگیری می کند و سلامتی سیستم گوارش را حفظ می کند.

کیوی، میوه ای است که منبع ویتامین سی می باشد و در این مورد از پرتقال نیز پیشی می گیرد. اگر قصد داشته باشیم بعضی از خواص میوه ی کیوی را به اختصار بیان کنیم می توان به: کمک به درمان کردن سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب و عروق و همینطور سیستم گوارشی، بی خوابی و دیابت اشاره کرد.

 

مطالب مرتبط