آرشیو بلاگ

کاربردهای باورنکردنی شیکاکای برای پوست و مو

شیکاکای 49674967486979

این گیاه سنتی که با نام علمی Acacia concinna شناخته می‌شود، درختچه‌ای کوهنوردی با غلاف‌های مستطیلی شکل به رنگ قهوه‌ای تیره، برگ‌های دوپه‌دار و گل‌های صورتی است و بیشتر در جنگل های استوایی شبه قاره هند یافت می شود.

شیکاکای معمولا به عنوان میوه مو نامیده می شود، رشد مو را تقویت می کند، ریزش مو را کاهش می دهد، شوره سر را کنترل می کند و بیماری های پوستی را تسکین می دهد. از قدیم الایام این غلاف های صابون به عنوان سورفکتانت طبیعی برای پاکسازی پوست سر، تقویت مو از ریشه، تسکین پوسته پوسته شدن و همچنین رفع خارش، خشکی، چربی و پوسته پوسته شدن پوست سر استفاده می شده است.

شیکاکای علاوه بر اینکه یک داروی جادویی برای مو است، سودمندی آن در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله تورم را تضمین می کند. اتساع شکم، یرقان، تب، مشکلات پوستی، آسیت ( آب آوردگی شکم)، تبخال، آلودگی به کرم روده و غیره از مشکلاتی هستند که در درمان آنها از این گیاه استفاده می شده است.

شیکاکای یک عامل خنک کننده است و بنابراین به تسکین پوست سر شما کمک می کند. وقتی پوست سر ناسالم و خشکی دارید، روی رشد موهای شما تأثیر می گذارد. شیکاکای پوست سر شما را به آرامی تمیز می کند و باعث ترشح سبوم می شود که به رفع خشکی پوست سر شما کمک می کند. شیکاکای همچنین به کاهش خارش و التهاب پوست سر کمک کرده و در نتیجه به بهبود  سلامت پوست سر منجر می شود.

 

شیکاکای 49674967486979

 

فواید سنتی شیکاکای برای مو

درخشندگی و لطافت به موها

مواد مغذی ضروری و مواد طبیعی موجود در شیکاکای برای بهبود بافت مو در فصل زمستان بسیار مفید است. به عنوان یک سورفکتانت طبیعی، فولیکول های مو را تمیز می کند، چربی را از بین می برد و مو را نرم تر و درخشان تر می کند.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری پودر شیکاکای را در ۲ فنجان آب بجوشانید تا خمیری نیمه مایع به دست آید. مقداری آب و عسل دیگر اضافه کنید. این خمیر را بمالید و موهای خود را با آب بشویید. این دارو را دو بار در هفته امتحان کنید تا موهای درخشانی داشته باشید.

شپش و شوره مو را از بین می برد

تا حد زیادی، خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی قوی شیکاکای نقش کلیدی در از بین بردن شوره سر و از بین بردن شپش سر و مو دارد. این گیاه به طور موثر شوره سر را از بین می برد، اما روغن های ضروری را از پوست سر پاک نمی کند، بنابراین از مشکلات خشکی پوست سر که در نهایت باعث پوسته پوسته شدن و شوره سر می شود، جلوگیری می کند. بنابراین، با پوسته های سفید سرسخت روی پوست سر و شانه های خود خداحافظی کنید و همچنین از خارش و بدخلقی دائمی ناشی از شپش مو خلاص شوید.

به همین منظور، غلاف شیکاکای را در آب بجوشانید. نصف لیمو را در آن فیلتر کرده و فشار دهید. موهای خود را به طور مرتب با این آب بشویید تا از شر شوره و شپش خلاص شوید.

موهای قوی تر و ضخیم تر را فراهم می کند

همه ما آرزو داریم که موهای سالم، براق و قوی داشته باشیم. ترکیبات فعال شیکاکای روغن های ضروری و ویتامین های لازم برای رشد مو را تامین می کند. در بازیابی درخشندگی و طول مو اهمیت بالایی دارد. مو را از ریشه تقویت می کند، از شکاف، شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کند.

خمیری از پودر شیکاکای را با ماست تازه درست کنید و به موها و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید ۲۰-۳۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. استفاده منظم موی قوی تر و ضخیم تر را تضمین می کند.

التیام بخش عفونت ها

شیکاکای به دلیل خواص دارویی قوی، اثر آرام بخش و تسکین دهنده دارد. برخلاف شامپوهای شیمیایی، که ممکن است باعث تحریک پوست سر ملتهب یا حساس شود، شیکاکای اثر خنک کنندگی دارد و درد را تسکین می دهد.

خمیری از پودر شیکاکای کمی برشته شده ، برگ‌های چریش و زردچوبه را روی بریدگی‌ها، زخم‌ها، خراش‌ها یا سردرد ضربان دار بمالید تا از التهاب و درد تسکین یابد.

کاهش سرعت سفید شدن مو

موهای خاکستری بسیار افسرده کننده هستند زیرا سن شما را بیش از آنچه هست نشان می دهند و این مشکلی است که این روزها بسیاری از جوانان از سفیدی زودرس مو رنج می برند. شیکاکای نه تنها از سفید شدن زودرس جلوگیری می کند، بلکه جوانی طبیعی موهای سیاه را نیز حفظ می کند.

یک ماسک موی حاوی شیکاکای، پودر آملا را یک بار در هفته روی موهای خود بمالید تا نتایج مشخصی به دست آورید.

پوست سر را تسکین می دهد

شیکاکای همراه با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی، یک محلول تسکین دهنده و آرام بخش برای پوست سر عفونی ملتهب ارائه می کند. با حفظ سطح pH بهینه پوست سر، سلامت مو را بازیابی می کند و پوست سر بدون عفونت را برای رشد مناسب مو فراهم می کند.

ریزش مو را مهار می کند

درست مانند منافذ مسدود شده پوست، منافذ پوست سر نیز به دلیل رسوب ذرات کثیفی، روغن و گرد و غبار مسدود می شوند. این امر گردش خون صاف را در پوست سر محدود می کند که باعث ضعیف شدن مو و ریزش آن می شود. شیکاکای راه حلی مطلق برای عاشقان مو برای جلوگیری از ریزش مو است. شیکاکای با جلوگیری از عفونت، شپش، شوره سر، گرفتگی فولیکول ها و خارش، سلامت پوست سر را بازیابی کرده و رشد مو را تقویت می کند.

فولیکول های مو را تغذیه می کند

فراوانی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در پودر صابون ساده شیکاکای، تولید کلاژن را در پوست سر افزایش می دهد. همچنین از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و در نتیجه از سفید شدن موها و افزایش رشد موثر موها جلوگیری می کند.

مو و پوست سر را تمیز می کند

شیکاکای به عنوان یک پاک کننده طبیعی، پوست سر و مو را بدون از بین بردن چربی های طبیعی پاک می کند و با خاصیت حالت دهندگی بالا موها را نرم و ابریشمی نگه می دارد.

 

شیکاکای 879684968796967

درمان های دارویی شیکاکای

از یبوست جلوگیری می کند

ماهیت شیافی و تصفیه کننده غلاف شیکاکای برای درمان یبوست و رفع سوء هاضمه، گرفتگی شکم و نفخ بسیار مفید است. جذب غذا را بهبود می بخشد و حرکت مدفوع را در بدن تسهیل می کند.

برای استفاده به این منظور، غلاف شیکاکای را جدا کنید. آن را در آب غوطه ور کرده، فیلتر نمایید و به طور منظم بنوشید تا از  شر یبوست خلاص شوید.

درمان عفونت لثه

ماهیت ضد باکتریایی شیکاکای در پیشگیری از عفونت دندان و لثه اهمیت بالایی دارد. همچنین از پوسیدگی دندان و تشکیل پلاک جلوگیری می کند و مشکلات لثه مانند التهاب لثه را درمان می کند.

با جوشاندن ۳ قاشق غذاخوری شیکاکای در آب دهانشویه تهیه کنید. به طور مرتب با این محلول غرغره کنید تا از التهاب دندان و لثه خلاص شوید.

برای سلامت دهان و دندان استفاده می شود

فواید گیاهی شیکاکای فقط برای مو و پوست نیست. شستشوی منظم دهان با شیکاکای در آب ولرم به سلامت دهان و دندان کمک می کند. بیشتر بیماری های لثه را درمان کرده و از بوی بد دهان و تشکیل پلاک جلوگیری می کند. غرغر کردن با شیکاکای و آب گرم می تواند ورم لوزه و عفونت گلو را درمان کند.

زردی را درمان می کند

طب سنتی اثربخشی این گیاه قوی در درمان زردی را تضمین می کند. به عنوان یک محرک کبد عمل می کند و ترشح صفرا را عادی می کند.

چند برگ شیکاکای را بشویید و تمیز کنید. با آسیاب کردن ۶ تا ۷ برگ شیکاکای با ۳ قاشق غذاخوری فلفل سیاه و ۱ قاشق غذاخوری تفاله تمرهندی و نمک به دلخواه یک چاشنی درست کنید. برای رفع یرقان این ترشی را دو بار در روز بخورید.

مراقبت از پوست

شیکاکای به عنوان یک آنتی باکتریال قوی در درمان عفونت های پوستی مختلف مانند گال بسیار موثر است و همچنین علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد.

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر شیکاکای را با ۱ قاشق غذاخوری خامه، پودر بادام، عسل و زردچوبه مخلوط کنید. صورت خود را با استفاده از این مخلوط هر روز به طور متناوب اسکراب کنید تا پوستی درخشان و جوان تر داشته باشید.

سخن پایانی

به جرات می توان گفت استفاده از شیکاکای یک درمان سنتی برای تمام مشکلات موهای شماست. این گیاه قوی نه تنها برای مو و پوست شما مفید است، بلکه در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سوء هاضمه، عفونت لثه، یرقان و غیره نیز اهمیت بالایی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *