آرشیو بلاگ

چگونه در چند روز غبغب خود را ازبین ببریم؟

رفع غبغب 789678496874968596849

غبغب در اثر جمع شدن چربی زیر پوستی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. معمولاً برخی افراد بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. در ادامه این بخش به رایج ترین دلایل ایجاد غبغب اشاره می شود. در حالی که بسیاری از ما دوست داریم وقتی در آینه نگاه می‌کنیم چهرهای بدون ایراد ببینیم برخی از ما بنا به دلایل مختلفی که در ادامه برای شما نیز بازگو خواهیم کرد. چربی‌های اضافی داریم که غبغب را ایجاد می‌کند که به اصطلاح به آن پری زیر دهنی نیز می‌گویند. غبغب  می تواند به دلایل مختلفی از جمله عوامل ارثی، وزن، آناتومی و موقعیت راه هوایی ایجاد شود. اگر غبغب دارید و از آن ناراضی هستید، تنها نیستید طبق گفته انجمن جراحی پوست آمریکا، ۶۸ درصد از مردم به این معضل گرفتار هستند.

اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد چراکه شما می توانید در چند عرض یک روز آن ها را ازبین ببرید و چهره جدید خود را در آینه تماشا کنید و از زیبای آن نیز لذت ببرید.

غبغب چیست؟

غبغب در واقع مشکلی است که به دلیل تجمع چربی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که غبغب تنها در افراد دارای اضافه وزن و چاقی ایجاد می شود، اما باید بدانید که این موضوع می تواند ناشی از مسائل ژنتیکی و شل شدن پوست صورت باشد. از همین رو غبغب در افراد لاغر نیز ایجاد می شود. وجود غبغب می تواند چهره فرد را پیرتر نشان دهد و زیبایی های صورت فرد را پنهان کند. اکثر افرادی که غبغب دارند به دنبال راهی برای درمان آن هستند.

رفع غبغب 96847968496854968496

روش های شگفت انگیز رفع غبغب

جراحی غبغب  چیست؟ جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند. این روش ها عبارتند از:

لیپوساکشن: این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را می تراشد . لیپوساکشن معمولاً فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد تا ناحیه عمومی را بی حس کند.

لیفت صورت و گردن: این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را از بین ببرند و چانه دوتایی را از بین ببرند.

چطور غبغب را از بین ببریم؟

روش های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد. شما می توانید هم با روش های خانگی و انجام تمرینات غبغب خود را از بین ببرید و هم با کمک گرفتن از روش های غیر تهاجمی و جراحی از شر این مشکل خلاص شوید. در ادامه به چند روش از بین بردن غبغب اشاره شده است.

۱- عقب جلو کردن فک پایین، بهترین ورزش برای از بین بردن غبغب

ورزش می تواند چربی اضافه را از بین ببرد و از همین رو برای رفع غبغب بسیار مؤثر و مفید است. برای انجام این تمرین باید سرتان را صاف و کمی متمایل به بالا بگیرید. حال همان طور که به روبرو نگاه می کنید، فک پایین را تا جایی که می توانید به سمت بیرون فشار دهید. برای آموزش تصویری از بین بردن غبغب به این روش نیز باید درست همانند تصویر عمل کنید. ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد به حالت عادی برگردید. این حرکت را حداقل ۱۵ بار در روز تکرار کنید.

رفع غبغب 4185746874687684874

۲-مصرف غذاهای مفید از راه های از بین بردن غبغب

شما می توانید برای از بین بردن غبغب از غلات کامل به جای غلات تصفیه شده استفاده کنید. سعی کنید برای درمان غبغب پروتئین های بدون چربی مثل مرغ و ماهی بخورید. مصرف غذاهای چرب و سرخ شده موجب چاق شدن صورت و ایجاد غبغب می شود. در طول روز از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید و مصرف قند و شیرینی را کاهش دهید.

 

۳- مصرف میوه و سبزی زیاد، بهترین روش از بین بردن غبغب

برای از بین بردن غبغب باید مصرف سبزیجات و میوه های سالم را افزایش دهید. سعی کنید روزانه ۴ وعده سبزیجات تازه و ۳ وعده میوه بخورید. این کار به سلامت بدن، جوان ماندن پوست و همچنین جلوگیری از چاقی کمک می کند و نقش مؤثری در رفع غبغب دارد.

۴- تمرین صورت ماهی بهترین روش از بین بردن غبغب

برای از بین بردن غبغب می توانید از تمرین صورت ماهی استفاده کنید. این تمرین موجب از بین رفتن چربی اضافه ناحیه صورت و کاهش غبغب می شود. برای این کار باید درست مثل زمان بچگی گونه های خود را داخل دهان جمع کنید و لب هایتان را مثل ماهی کنید. سعی کنید در این شرایط لبخند بزنید. هر بار ۵ ثانیه صبر کنید و سپس تا ۱۰ بار تمرین را تکرار نمایید.

مصرف غذاهای مفید از راه های از بین بردن غبغب

شما می توانید برای از بین بردن غبغب از غلات کامل به جای غلات تصفیه شده استفاده کنید. سعی کنید برای درمان غبغب پروتئین های بدون چربی مثل مرغ و ماهی بخورید. مصرف غذاهای چرب و سرخ شده موجب چاق شدن صورت و ایجاد غبغب می شود. در طول روز از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید و مصرف قند و شیرینی را کاهش دهید. 484684768746846989

۵- رفع غبغب با جدیدترین دستگاه از بین بردن غبغب

در چند دهه اخیر تجهیزات و دستگاه های متنوعی برای از بین بردن غبغب طراحی و روانه بازار شده اند. با استفاده از دستگاه از بین برنده غبغب می توانید چربی اضافه ناحیه زیر چانه را کاهش دهید و از شر غبغب خلاص شوید. دستگاه هایی که برای این کار در بازار وجود دارند هم به صورت مکانیکی و هم برقی هستند. برای استفاده از دستگاه ضد غبغب باید آن را زیر چانه قرار دهید تا دستگاه موجب لاغر شدن غبغب شود.

۶- از بین بردن غبغب با مزوتراپی

مزوتراپی روش دیگری است که برای رفع غبغب استفاده می شود. در مزوتراپی از آمپول برای از بین بردن غبغب استفاده می شود. تزریق اسید دوکسی کولیک در ناحیه غبغب موجب جذب چربی های می شود و منجر به درمان غبغب می شود. در این روش گاهی فرد باید بیشتر از ۲۰ تزریق انجام دهد تا روند درمان کامل شود. ممکن است درمان غبغب با مزوتراپی تا ۶ ماه طول بکشد.

۷- رفع غبغب با هایفو

اما هایفوتراپی روشی بدون ایجاد هیچگونه دردی احساس دردی می تواند بدون جراحی غبغب را از بین ببرد. استفاده از این روش موجب سفت شدن پوست می شود و چربی های اضافه و همچنین شل شدن پوست را درمان می کند. در هایفوتراپی پرتوهای مافوق با شدت بالا از پوست گذر می کنند و لایه های چربی را از بین می برند. این کار موجب تولید کلاژن در زیر پوست می شود و از همین رو به جوانسازی پوست نیز کمک می کند. شما با استفاده از این دستگاه می توانید پوست صورت خود را در طی چندین جلسه نیز لیفت کرده و  به زاویه دار شدن فک خود کمک کنید.

 

مزایای استفاده از هایفو  در ادامه مطلب برای شما نیز ذکر کردیم:

  • سفت کردن و تجدید ساختار پوست صورت و گردن
  • کاهش علائم پیری در پوست و جوانسازی آن
  • امکان لیفت پوست بدون نیاز به عمل جراحی
  • لیفت صورت، گردن، چانه، پیشانی و گونه ها
  • کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه های لب ها)
  • رفع افتادگی‌های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت)
  • کاهش چربی صورت و فرم دهی زیبای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *