آرشیو بلاگ

نکات طلایی مراقبت از مو در زمستان که باید بدانید!

مراقبت از مو در زمستان 486468468486748

مشکلات مو به یک معضل برای همه تبدیل شده است، که بسیاری از افراد از این مشکل مو رنج می برند. چندین کار وجود دارد که می توانیم برای مراقبت از مو در زمستان خود انجام دهیم.

پروتئین ها برای داشتن موهای قوی ضروری هستند که باید از رژیم غذایی دریافت کنیم نه از شامپو و غیره. مواد مغذی را می توان از یک رژیم غذایی سالم که به جلوگیری و به حداقل رساندن ریزش مو کمک می کند مانند آهن، بیوتین، ویتامین C و روی تامین کرد. برای جلوگیری از ریزش مو، چیزهایی وجود دارد که نباید مصرف کنیم که در ادامه به همه آنها خواهیم پرداخت. در اینجا مشکلات مو در فصل زمستان و راه حل هایی برای غلبه بر آن آورده شده است.

فصل زمستان دماهای سردتر و کمبود رطوبت در هوا را به ارمغان می آورد که باعث می شود موها بی جان، آسیب دیده و خشک به نظر برسند. زمستان برای موها بی رحم است. بادهای تند و دمای سرد بیرون موها را به هم می زند، شرایط خشک داخل خانه و محل کار با گرمایش داخلی آسیب بیشتری می زند. موها را خشک کرده و کوتیکول مو را ضعیف می کند.

یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن موها، آب و هوای شدید در زمستان است. باد هوای خشک می آورد که دلیل دیگری برای آسیب موهای شما می شود. پوست شما خشک می شود و می توان پوسته های روی پوست سر را به طور موثر مشاهده کرد. اکنون زمان آن است که هوشیار باشید و راه حل مشکل موهای خود را بیابید و راههای مراقبت از مو در زمستان را بشناسید.  این مقاله در مورد راه حل موهای آسیب دیده شما صحبت خواهد کرد.

 

مراقبت از مو در زمستان 486468468486748

مشکلات مو در زمستان

پوست سر خشک

بسته به دما، رطوبت سلول های پوست از جمله پوست سر به شرط استفاده از شامپوی خشک برای پوست تشدید خواهد شد. در فصل زمستان، هیچ رطوبتی در مو وجود ندارد و موها رو به خشکی و شکنندگی می روند

شکستگی

موهای سالم به طور معمول بسیار شکننده هستند و به نظر می رسد که با  سردی هو سرعت خشکی و شکنندگی موها بیشتر می شود. گرمای بیش از حد سشوار نیز باعث شکستگی مو می شود.

پوسته پوسته شدن پوست سر

در فصل زمستان موها خشک و ترک خورده می شوند که باعث کم آبی و خارش می شود. هنگامی که پوست سر خود را ماساژ می دهیم، لایه برداری می شود و احساس خنکی ایجاد می کند.

موهای خشک و پوست سر خشک

کمبود رطوبت و رطوبت هوا در فصل زمستان باعث خشکی مو و پوست سر می شود. موها خشن به نظر می رسند و شکننده می شوند. موها باید با استفاده از شامپو و نرم کننده آبرسان یا مرطوب کننده، نرم و صاف نگه داشته شوند.

شارژ استاتیک

یکی دیگر از مشکلات عمده مو در زمستان است. این در نتیجه شرایط خشکی در هوا است که الکترون‌هایی در مو ایجاد می‌کند و باعث می‌شود موها سیخ شوند. همچنین می‌تواند نتیجه ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی باشد که تمایل دارند موها را خیلی بیشتر خشک کنند. استفاده از کلاه و روسری پشمی نیز شرایط ساکن را ایجاد می کند. برای مراقبت از موها در زمستان، بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند و از محصولات آبرسان برای حفظ رطوبت مو استفاده کنید. این همچنین باعث کاهش استاتیک می شود و از موخوره زمستانی جلوگیری می کند.

خارش پوست سر

زمانی که مو خشک است، پوست سر احساس خارش و سفت شدن دارد. توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد شوره سر و پوسته پوسته شدن موها باید به آرامی لمس شود و از خاراندن سر خوداری شود.

شوره سر

خشکی پوست سر و شوره سر ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. از شامپوهای حاوی سولفات که بیشتر موها را خشک می کنند خودداری کنید.

موخوره

دو شاخه شدن موها نتیجه خشکی مو است و هیچ راه گریزی از آن نیست. بهترین کار این است که موها را با نرم کننده تغذیه کنید و هر از گاهی نوک های شکاف خورده را کوتاه کنید.

راه حلی برای مشکلات مو در زمستان

فصل خشک سال موها سریعتر آسیب می بینند، محصولاتی وجود دارند که به ما کمک می کنند تا بر مشکلات مو غلبه کنیم.

روغن آملا و سیر

۵۰ درصد از زنان هندی سریعتر از همیشه موهای خود را از دست می دهند و فصل زمستان اوج ریزش مو است. در اینجا روشی وجود دارد که چگونه می توانید ریزش مو را کنترل و به تدریج متوقف کنید – ۲ حبه سیر را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس آن را با ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن آملا گرم کنید، حالا آن را روی موهای خود بمالید و روی پوست سر خود ماساژ دهید. حداقل یک ساعت قبل از شستشو آن را نگه دارید.

 روغن زیتون برای پوست سر سالم

تمام رشته های موی ما از پوست سر رشد می کنند، بنابراین اگر می خواهید موهایتان شگفت انگیز به نظر برسد، باید پوست سر سالمی داشته باشید. برای مراقبت از مو در زمستان بسیار مهم است که پوست سر را به طور منظم چرب کنید و هیچ راهی بهتر از استفاده از روغن زیتون برای انجام آن وجود ندارد. روزانه حدود ۴ تا ۵ دقیقه پوست سر خود را با مقداری روغن زیتون ماساژ دهید.

عسل خام برای افزودن حجم

یک قاشق غذاخوری عسل را بردارید و آن را به طور کامل روی موهای خود بمالید، سپس سر خود را با کلاه دوش به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید. رطوبت مو را تامین کرده و باعث حجیم شدن موها می شود.

تخم مرغ، عسل، روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده

این خبر بزرگی نیست که آسیب مو در طول زمستان بسیار رایج است. اما می توانید با این مخلوط ۱ زرده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل، ۲-۳ قطره لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل با آن مبارزه کنید. پس از یک ساعت استفاده، موهای خود را با یک شامپوی ملایم و سپس یک نرم کننده آبکشی کنید. سعی کنید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته در طول زمستان انجام دهید و خواهید دید که موهایتان چقدر براق، سالم و نرم می شوند.

مراقبت از مو در زمستان 4555555555555796666662

ماست و لیمو برای شوره سر

موهای ما به طور طبیعی در فصل زمستان مستعد پوسته پوسته شدن و شوره سر می شوند. و مهم نیست که چقدر خوب شامپو میزنید، شوره سر برمیگردد. یک فنجان ماست بردارید و یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. حالا به مدت نیم ساعت آن را روی سر خود بمالید. سپس آن را با شامپو بشویید. برای بهترین نتیجه این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

روغن موی آرگان

ما باید بهترین روغن مو را انتخاب کنیم که موهای ما را مرطوب، موجب افزایش درخشندگی و صاف کند. روغن موی آرگان به مرور زمان به تقویت موهای ما کمک می کند. درمان خوبی برای موهای خشک است. در فصل زمستان موها به دلیل از دست دادن رطوبت در موها خشک و زبر می شوند. ماساژ روغن می تواند موها را دوباره آبرسانی کند و از ایجاد پوسته در پوست سر جلوگیری کند. برای بهترین مراقبت  از مو در زمستان از ماساژ سر با  روغن موی آرگان غافل نشوید.

شامپو آبرسان

شامپو آبرسان رطوبت را به مو وارد می کند که از خشک شدن موها جلوگیری می کند. این به این دلیل است که هوای سرد و گرم در ماه های زمستان تا حد زیادی موها را خشک می کند.

نیوکسین

ثابت شده است که نیوکسین برای درمان شوره سر، خارش، التهاب و بهبود ضخامت مو مفید است. زمان مراقبت از مو با استفاده از محصولاتی که حاوی نیوکسین هستند برای بهبود پوست سر فرا رسیده است.

نرم کننده مو

برای غلبه بر خشکی مو و رطوبت بخشیدن به موهایمان باید در فصل زمستان دو بار در ماه از نرم کننده استفاده کنیم. نرم کننده مناسب می تواند موها را هیدراته نگه دارد.

اجتناب از عناصر خشن

برای مراقبت از مو در زمستان، باید از مو در برابر عناصر خشن محافظت کنیم. در هنگام استفاده از اتو مو و سشوار،  از محافظ حرارتی استفاده کنید که از شکنندگی، شکستگی و شکافتن انتهای آن جلوگیری می کند.

ماسک های مو

برای مراقبت از مو در زمستان، هر هفته از مرطوب کننده های قوی و ماسک مو به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استفاده کنید. مرطوب کننده شدید رطوبت را عمیقاً در موها نفوذ می کند. به طور کلی ماسک مو را می توان از مواد طبیعی نیز تهیه کرد. ماسک مو برای تامین رطوبت مو و کاهش شوره سر مفید است و می تواند کیفیت مو را بهبود بخشد. از پک های طبیعی موی ساخته شده در خانه با استفاده از لیمو، چریش، حنا، کشک و شیر استفاده کنید.

هر روز موهای خود را نشویید

شستن موها، موها را از چربی های طبیعی پاک کرده و پوست سر را خشک می کند. نیازی به شستشوی روزانه موها نیست.

کوتاهی مو

کوتاه کردن مو می تواند قسمت اعظم انتهای خشک  موها را از بین ببرد. اگر موهای کوتاهی دارید می توانید هر ۶ تا ۷ هفته یکبار کوتاه کنید.

شامپوی مناسب موهای خشک استفاده کنید

در زمستان های سخت باید از شستن مکرر موها خودداری کرد. برای تمیز نگه داشتن مو و جلوگیری از خشکی، می توان از شامپوهای مناسب موهای خشک استفاده کرد.

سرم صاف کننده

معمولاً برای افرادی که در هوای سرد دچار موخوره و مشکلات ساکن هستند توصیه می شود. گاهی اوقات در نتیجه هوای سرد یا گرم و خشک و استفاده از لباس های زمستانی اضافه شده مانند کلاه و روسری های پشمی است. سرم صاف کننده در شرایط استاتیک کمک می کند زیرا ساقه مو را می پوشاند و به جلوگیری از تجمع بارهای ساکن در مو کمک می کند.

درمان های مناسب پوست سر

خشکی و خارش پوست سر را می‌توان با استفاده از روغن‌های میوه، روغن درخت چای یا سایر داروهای گیاهی درمان کرد. پوست سر باید مرطوب نگه داشته شود تا خارش و پوسته پوسته شدن نداشته باشد. درمان منظم پوست سر با روغن های مناسب باید در ماه های زمستان انجام شود.

سرکه سیب

بهترین راه حل برای موهای آسیب دیده استفاده از سرکه سیب است. همچنین باید توجه داشته باشید که این ماده می تواند در درمان سایر مشکلات مو نیز به خوبی عمل کند. اگر موها و پوست سر خود را با سرکه سیب بشویید، می توانید از شر شوره سر در زمستان خلاص شوید.  باید سرکه سیب را با آب رقیق کنید و بعد از شامپو کردن موها،  در آخر  با این ترکیب موهایتان را آبکشی کنید.

اسپای مو

حتما این روزها در مورد اسپای مو شنیده اید. در هر سالن و مرکز زیبایی معتبر، می توانید گزینه اسپا مو را دریافت کنید. از طریق این روش می توانید به طور کامل از موهای خود مراقبت کنید.

روغن آرگان مراکشی

روغن طبیعی آرگان به مرطوب نگه داشتن موهای شما در طول فصل زمستان کمک می کند. اگر نمی خواهید به سراغ نرم کننده ای بروید که در بازار موجود است، بهتر است به سراغ ترکیب روغن آرگان مراکشی بروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *