آرشیو بلاگ

مزایا و معایب لوازم آرایشی خانگی چیست؟

لوازم آرایشی خانگی 698968679678967

لوازم آرایشی خانگی دارای مزایای زیادی است و می تواند تا حد زیادی برای افرادی که وقت و تمایل به ایجاد محصولات زیبایی خود دارند مفید باشد. با این حال، افرادی که تصمیم می گیرند لوازم آرایشی خود را تهیه کنند، باید توجه داشته باشند که هر دستور العملی که در خانه و در رویای خود را داشته باشند، به احتمال زیاد شبیه محصولات بسیار فرآوری شده و عمدتا مصنوعی که در فروشگاه ها برای خرید عادت کرده اند، نخواهد بود. علاوه بر این، افرادی که به دنبال تولید لوازم آرایشی خانگی هستند باید به تأثیرات محصولات طبیعی بر روی پوست توجه داشته باشند و همیشه باید مراقب تاریخ انقضا یا فساد آنها باشند.

برخی از محصولات مانند صابون را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد.

 

لوازم آرایشی خانگی 698968679678967

 

لوازم آرایشی دست ساز چیست؟

لوازم آرایشی دست ساز محصولات آرایشی هستند که خارج از محیط آزمایشگاه تولید کننده، برای استفاده شخصی یا فروش مستقل، تهیه می شوند. محصولات آرایشی با استفاده از محصولات پایه و رنگهای موجود در بازار تولید می شوند. مزایای این محصولات خانگی شامل کنترل مواد تشکیل دهنده و رنگ های قابل تنظیم است.

رنگهای موجود در لوازم آرایشی دست ساز شامل میکا، اکسیدها و رنگهای دریاچه می باشد. میکا نوعی سیلیکات است که در لوازم آرایشی دست ساز معدنی استفاده می شود. میکا خالص سفید درخشان است، اما می توان آن را با رنگدانه های دیگر ترکیب کرد تا طیف گسترده ای از سایه های درخشان ایجاد شود.

اکسیدها به ایجاد رنگ های مات برای آرایش کمک می کنند. اکسید کروم سایه سبز مات است. اکسید منگنز دارای رنگ بنفش است. بسته به نحوه واکنش شیمیایی، اکسید آهن می تواند از قهوه ای تا نارنجی تا رنگ قرمز متغیر باشد. اکسیدها را می توان با یکدیگر یا با سایر رنگها ترکیب کرد تا سایه های جدیدی ایجاد شود.

یکی از بهترین مزایای ساخت لوازم آرایشی خانگی این است که شکی نیست که از چه موادی استفاده شده است. افرادی که محصولات خود را تولید می کنند، بر نوع ، مقدار و کیفیت هر ماده ای که در لوازم آرایشی آنها استفاده می شود، کنترل کامل دارند. ساخت لوازم آرایشی در خانه این اطمینان را می دهد که محصولات نهایی حاوی هیچ گونه مواد مصنوعی  یا حتی مواد طبیعی  نیستند که سازنده آنها را آلرژن یا محرک می داند.

شرکت هایی که لوازم آرایشی خانگی می فروشند اغلب محصولات خود را با استفاده از مواد ارگانیک و بدون پارابن تهیه می کنند.

تحت کنترل بودن مواد تشکیل دهنده به این معنی است که فرد نیز مسئول ردیابی این مواد است. در بسیاری از موارد، این ساده است. عسل، ماست، آووکادو و کره های طبیعی از مواد رایج در بسیاری از لوازم آرایشی خانگی هستند و به طور کلی به راحتی در دسترس می باشند. اگر در نزدیکی داروخانه یا فروشگاه مواد غذایی طبیعی موجود نباشید، یافتن برخی مواد دیگر، مانند گیاهان خاص، ادویه جات یا روغنهای ضروری دشوارتر خواهد بود.

محصولات آرایشی تجاری اغلب حاوی مواد مصنوعی هستند که می توانند پوست های حساس را تحریک کنند.

یکی دیگر از اشکالات احتمالی لوازم آرایشی خانگی این است که دامنه محصولات قابل تولید تا حدودی محدود است. انواع خاصی از محصولات مانند لوسیون ، صابون ، اسکراب بدن ، شامپو و نرم کننده بسیار ساده در خانه تهیه می شوند اما  بازآفرینی محصولات آرایشی مانند سایه چشم، ریمل مژه و رژ لب بسیار مشکل تر است. مطمئناً غیرممکن نیست، اما انجام این فرایند  ممکن است برای افرادی که زمان کوتاهی دارند به سادگی امکانپذیر نباشد.

ایجاد محصولات آرایشی مانند رژ لب و ریمل در خانه دشوار است.

یکی از بزرگترین تفاوتهای بین لوازم آرایشی تجاری و لوازم آرایشی خانگی را که می توان هم منفی تلقی کرد و هم منفی دانست در این است که محصولات تجاری اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مصنوعی هستند که می توانند باعث تحریک یا آسیب رساندن به پوست شوند. جنبه مثبت این است که این مواد مصنوعی و همچنین مواد نگهدارنده فراوان در لوازم آرایشی تجاری ، عمر مفید این محصولات را افزایش می دهند و از خراب شدن یا نگهداری آنها در مقابل انواع باکتری ها جلوگیری می کنند.

لوازم آرایشی خانگی، اگرچه فاقد مواد مصنوعی مانند پارابن و سولفات هستند  اما سریعتر فاسد می شوند. در نتیجه  لوازم آرایشی خانگی را فقط در دسته های بسیار کوچک می توان تهیه کرد و باید آنها را به درستی ذخیره و برای جلوگیری از آلودگی سریع استفاده کرد. عدم انجام این کار می تواند باعث خراب شدن یا رشد باکتری هایی شود که می توانند باعث عفونت شوند.

ساخت محصولات آرایشی ممکن است در خانه دشوار باشد.

 

بهترین نکات برای ساخت لوازم آرایشی چیست؟

برای بسیاری از مردم، ساختن لوازم آرایشی از ابتدا دشوار نیست، زیرا مواد ارگانیک را می توان در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و مراکز تغذیه یافت. توجه به این نکته ضروری است که شیشه ها و بطری های ذخیره سازی باید استریل شوند تا از آلودگی جلوگیری شود. شیشه بهترین عملکرد را دارد، زیرا ضدعفونی کردن آن آسان است. لوازم جانبی و ابزارهایی برای ساخت لوازم آرایشی مانند برس، قاشق و قالب نیز لازم است.

از ژل آلوئه ورا می توان برای تهیه لوازم آرایشی طبیعی استفاده کرد.

برای ساخت لوازم آرایشی دست ساز، نیازی به شیمیدان یا مشاور زیبایی نیست. تنها چیزی که لازم است اجاق گاز، چند لوازم جانبی و مواد مناسب است. روغن های ضروری برای تهیه لوسیون انتخاب مناسبی هستند، اما چند عامل را باید در نظر گرفت. برخی از افراد نسبت به روغنهای خاصی حساسیت دارند  بنابراین بهترین انتخاب روغنهای طبیعی یا ارگانیک است، زیرا اینها حاوی مواد نگهدارنده نیستند. باید از کمترین مقدار ممکن در مخلوط استفاده شود، زیرا اکثر روغنهای ضروری دارای رایحه قوی هستند.

رنگ خوراکی به آرایشگران پالت رنگ آرایش چشم را ارائه می دهد.

روغنهای اساسی مورد استفاده در تهیه لوازم آرایشی خانگی باید در یک ظرف هوا بسته نگهداری شوند. اگر روغن ها به مدت طولانی در معرض هوا قرار گیرند، ممکن است تبخیر رخ دهد. شیشه ها یا بطری ها باید در مکانی خشک، خنک و تاریک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شوند. برای جلوگیری از بلعیدن تصادفی روغن های ضروری، برای خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند، باید از درپوش های محافظ کودک استفاده شود.

هنگام مخلوط کردن اسانس ها و سایر مواد لازم برای تهیه لوازم آرایشی، باید احتیاط کرد که این کار را در نزدیک شعله باز انجام ندهید. همچنین ایده خوبی است که مواد اولیه را در یک منطقه با تهویه مناسب آماده کنید. بخارات حاصل از اسانس ها ممکن است برای حیوانات خانگی به ویژه پرندگان سمی باشد.

برای تهیه لوسیون دست و بدن، ایده خوبی است که مواد نرم کننده یا مرطوب کننده های طبیعی را اضافه کنید. گیاهان تازه مانند بابونه می توانند برای خشکی پوست آرامش بخش باشند. روغن جوانه گندم یکی دیگر از مواد طبیعی مرطوب کننده است. ژل آلوئه ورا یک ماده خوب برای تهیه لوازم آرایشی طبیعی است، زیرا دارای خواص درمانی است و به طور کلی برای پوست های حساس بی خطر است. جو دوسر و عصاره بادام مخلوط شده با روغن معطر، یک کرم صورت یا اسکراب خوب ایجاد می کند و برای لایه برداری از پوست مفید است.

لوازم آرایشی خانگی 489634989668796

بهترین نکات برای تهیه لوسیون خانگی

ساخت لوسیون خانگی یک پروژه آسان است که می تواند نتایج دلخواه ایجاد کند. تعدادی کره و موم وجود دارد که می توان آنها را با یکدیگر ترکیب کرد و برای نیازهای فردی لوسیون ایجاد کرد. تنها ابزارهایی که برای ایجاد لوسیون خانگی مورد نیاز است به احتمال زیاد در آشپزخانه خانه یافت می شود. اقدامات احتیاطی برای محافظت در برابر خراب شدن و آلودگی، حیاتی است.

ترکیب اصلی لوسیون خانگی معمولاً نوعی موم است. اغلب ، این موم امولسیون کننده است و بسیاری از کسانی که لوسیون های خانگی می سازند ، ادعا می کنند که این موم راحت ترین کار را می کند و صاف ترین و راحت ترین لوسیون ها را ایجاد می کند. با این حال ، برخی از سازندگان لوسیون ترجیح می دهند از موم زنبور عسل یا موم سویا به جای موم امولسیون کننده استفاده کنند.

روغن نارگیل یک روغن محبوب برای استفاده در لوسیون ها است.

انواع مختلف روغن به طور کلی به لوسیون خانگی اضافه می شود. این مواد به لوسیون توانایی مرطوب و نرم شدن پوست می دهند. آنها ممکن است شامل کره شی یا کره کاکائو باشند. روغنهایی که ممکن است اضافه شوند شامل روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و … هستند.

چندین قطره روغن ضروری اغلب برای افزودن رایحه به لوسیون های خانگی استفاده می شود. این روغن ها عصاره های غلیظ گیاهان هستند که رایحه قوی دارند. اگرچه به طور کلی بی خطرند اما هنگام استفاده از روغن های ضروری برای لوسیون خانگی باید مراقب باشید. این روغن ها بسیار غلیظ هستند و تماس مستقیم با پوست قبل از رقیق شدن می تواند منجر به واکنش آلرژیک شود. بوی قوی اسانس نیز می تواند باعث سردرد یا حالت تهوع شود.

یکی از خطرات ایجاد لوسیون خانگی این است که ممکن است خراب شود زیرا کره ها و عصاره های لوسیون بدون مواد نگهدارنده خراب می شوند. تعدادی از تکنیکها می توانند عمر مفید این محصولات را افزایش دهند. اطمینان از این که لوسیون خانگی با لوازم تمیز و استریل ساخته شده است همیشه مهم است، از جمله هر آبی که قبل از استفاده باید جوشانده شود تا میکروارگانیسم ها از بین بروند. برای جلوگیری از رشد باکتری، لوسیونها باید در یک مکان تاریک و خنک، در حالت ایده آل در یخچال نگهداری شوند. برداشتن لوسیون از ظرف آن با دستهای تمیز یکی دیگر از نکات مفید برای اطمینان از انتقال باکتری های دست به لوسیون نیست.

همچنین می توانید مواد طبیعی خاصی را به لوسیون دست ساز اضافه کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد. آنها حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتری طبیعی هستند. برخی از نمونه های نگهدارنده های طبیعی شامل دارچین ، عصاره چای سبز و ویتامین E است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *