آرشیو بلاگ

فواید باور نکردنی عسل بر روی پوست که شما را حیرت زده می کند!!

فوای عسل برای پوست 561564

آیا از فواید عسل بر روی پوست خود با خبر هستید؟ به احتمال زیاد فواید بسزای عسل را در سلامتی بدن می دانید. این ماده شیرین با داشتن خواص درمانی و توانایی نرم کردن، روشن کردن، تغذیه و شفاف کردن انواع پوست، در روتین مراقبت از پوست، جایی برای عسل وجود دارد. همه ما می دانیم که عسل یک شیرین کننده خوشمزه است که توسط زنبورها تولید شده و در کندوهای آنها ذخیره می شود. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که عسل حاوی نیروگاهی از مواد مغذی، آنزیم ها و ترکیبات مفید است که آن را برای صدها کاربرد درمانی و آرایشی مفید می کند. شش مزیت عسل برای پوست که ممکن است در مورد آنها ندانید.

فواید عسل برای پوست 5316546

آیا عسل برای پوست شما مفید است؟

یکی از ارزشمندترین فواید عسل، توانایی کشتن باکتری های روی پوست است که از دیرباز نیز  از این ماده به عنوان التیام دهنده  زخم در سراسر جهان استفاده میکردند . عسل  با خواص ضدالتهابی  در ترمیم بافت های آسیب دیده پوست،  ناشی از کندن جوش و زخم  نیز بسیار مفید است.

مطالعات تایید می کنند که عسل دارای اجزای متعددی است که سلامت انواع پوست را تقویت می کند. در اینجا مروری بر خواص درمانی آن و اینکه چرا عسل برای پوست مفید است آورده شده است:

خواص ضد التهابی:

عسل زمانی که به صورت موضعی استفاده شود دارای اثر ضد التهابی قوی بوده که برای انواع بیماری های التهابی پوست از جمله اگزما، پسوریازیس و درماتیت آتوپیک مفید است.

خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی:

ماسک عسل به دلیل خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی، توانایی مبارزه با عفونت های پوستی را دارد.

بهبودی و بازسازی سلولی را تقویت می کند:

به دلیل توانایی منحصر به فرد عسل در ترویج بهبود و بازسازی سلولی، به طور گسترده توسط متخصصان پزشکی برای مراقبت از زخم و سوختگی استفاده می شود.

مرطوب کننده و مرطوب کننده طبیعی:

عسل یک مرطوب کننده و مرطوب کننده طبیعی است. رطوبت را به عمق پوست جذب می کند و برای خشکی پوست و ضد پیری مفید است.  سما مب توانید از ماده شیرین به عنوان یکمرطوبکننده خانگی برای لب های خود استفاده کنید.

  مواد مغذی مفید:

عسل حاوی اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد و بهبود سلامت کلی پوست مفید است.

فواید عسل برای پوست که ممکن است شما را شگفت زده کند

اکنون که می دانید چرا عسل برای پوست شما مفید است، بیایید شش مزیت پوست عسل را که ممکن است از آنها ندانید، بررسی کنیم.

  1. عسل عمیقاً پوست را مرطوب و آبرسانی می کند.

خواص مرطوب کننده طبیعی عسل آن را به یک مرطوب کننده موثر تبدیل کرده است. فعالیت آنزیمی موجود در عسل، آن را قادر می سازد تا عمیقاً در پوست نفوذ کرده و آبرسانی به لایه های زیرین آن را به ارمغان بیاورد. این باعث می شود پوستی صاف و نرم تر با درخشندگی طبیعی داشته باشید.

  1. عسل علائم پیری زودرس را کاهش می دهد.

عسل رطوبت را از هوا می گیرد و به پوست می چسباند. این آبرسانی اضافه به پوست درخشندگی و لطافتی شاداب و جوان می بخشد و باعث می شود خطوط ظریف و چین و چروک کمتر به چشم بیاید. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که با رادیکال های آزاد که یکی از دلایل اصلی پیری زودرس است، مبارزه می کند.

  1. عسل یک پاک کننده موثر منافذ پوست و لایه بردار ملایم است.

از فواید بسیار مهم عسل برای پوست؛ پاکسازی عمیق  پوست است. عسل به طور طبیعی ضد باکتری و لایه بردار است. این خواص آن را به یک پاک کننده طبیعی موثر برای از بین بردن کثیفی ها و مواد زائد که ممکن است منافذ را مسدود کرده و به مشکلات پوستی کمک کنند تبدیل می کند.

فواید عسل برای پوست 5641651

  1. عسل اسکار و هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند.

عسل حاوی مقدار کمی پراکسید هیدروژن است. این به آن خاصیت روشن کنندگی ملایم می دهد که به کاهش اسکار آکنه و هایپرپیگمانتاسیون در طول زمان کمک می کند. همین خواص عسل را به گزینه ای موثر برای روشن کردن پوست صورت تبدیل می کند.

  1.  با آکنه و جوش ها مبارزه می کند.

اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل نقش مهمی در کاهش آکنه و جوش دارد. این خواص باعث کاهش باکتری های ایجاد کننده جوش، سر سیاه و سر سفید می شود. آنها همچنین به درمان قرمزی و التهاب مرتبط با جوش کمک می کنند.

  1.  آفتاب سوختگی را تسکین می دهد:

عسل به دلیل توانایی آن در بهبود بافت های آسیب دیده و کاهش التهاب معمولاً در محیط های پزشکی برای درمان سوختگی استفاده می شود. همین فواید می تواند برای تسکین و التیام آفتاب سوختگی در خانه مفید باشد.

نحوه استفاده از عسل برای انواع پوست

راه های زیادی برای استفاده از فواید عسل برای پوست وجود دارد. در اینجا چندین مورد وجود دارد که به راحتی می توان آنها را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود گنجاند.

پاک کننده آرایش عسلی

عسل را می توان با روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن زیتون ترکیب کرد تا به عنوان یک پاک کننده آرایشی ملایم  استفاده شود. این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا به راحتی قابل پخش باشند و آنها را روی پوست خود ماساژ دهید تا آرایش و آلودگی های عمیق از بین برود. سپس بعد از گذشت چند دقیقه می توانید با آب ولرم صورت بشویید.

فواید عسل برای پوست 5641515

اسکراب بدن عسل

عسل را می توان با شکر یا نمک دریا ترکیب کرد تا یک اسکراب بدن نرم کننده پوست برای نواحی ناهموار پا، زانو و آرنج ایجاد شود. قسمت های مساوی از هر یک از مواد را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید و آن را با حرکات دایره ای ملایم روی پوست بمالید و بعد از پنج دقیقه زیر دوش بشویید. شما می توانید برای بهره مندی از فواید عسل بر روی پوست این کار را هفته ای دو بار تکرار نمایید.

 در آخر

عسل دارای توانایی منحصر به فردی برای ترویج بازسازی و التیام سلول های پوست است و در عین حال پوست را نرم، روشن و شفاف می کند. گنجاندن عسل در برنامه روزانه شما به طور طبیعی سلامت پوست را ارتقا می دهد و آن را به بخشی ضروری از روتین مراقبت از پوست تبدیل می کند.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *