آرشیو بلاگ

شکلات و تجربه پوستی بی عیب و نقص

شکلات 8574785485468684874

بعید به نظر می رسد که کسی به شکلات کاکائویی علاقه ای نداشته باشد حتی مادر بزرگ و پدربزرگانمان . شکلات کاکائو از ساده ترین راه ها برای خوشحال کردن افراد است . در واقع از راه هایی برای نشان دادن عشق و علاقه به یک دیگر است. اگر خودتان و یا دوستتان ناراحت هستید می توانید با خوردن شکلات کاکائو همه چیز را از یاد ببرید و به طعم لذت بخش این خوراکی لذت بخش فکر کنید. چرا که شکلات می تواند جواب همه چیز باشد !!

ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با بخشی از حقایق درباره شکلات و تاثیرات جالب آن بر روی پوست آشکار کنیم . بله ، بر روی پوست ! چراکه پوست شما همانند خودتان به شکلات بسیارعلاقه مند است . با بکار گرفتن  انواع ماسک شکلات برای پوست هر عارضه ای را از چهره و بدن خود پاک شده و تا مدت های مدیدی پوست شما را جوان نگه می دارد. پس با ما همراه باشید تا در ادامه برای شما بعضی از حقایق این خوراکی خوشمزه را بیان کنیم و با هم چند مورد از انواع ماسک شکلات را در خانه درست کنیم .

شکلات 8574785485468684874

مزیت های شکلات برای پوست :

پوست خود را با شکلات آبرسانی کنید : شکلات تلخ حاوی بسیار زیاد آنتی اکسیدان قوی چون پلی‌فنول و فلاوانول است . تحقیقات به عمل آمده حاکی از آن است که این مقدار حتی از آنتی اکسیدان ، از آنتی اکسیدان میوه ها نیز بیشتر بوده است . پس اگربه آن بمب  آنتی اکسیدان بگوییم بد بیراه نگفته ایم . اما یکی از وظایف پلی‌فنول و فلاوانول در پوست ، آبرسانی به سلول لایه های میان بافتی و نگه داشتن طراوت پوست بوده است .

طرز تهیه ماسک شکلات برای آبرسانی پوست : دوقاشق غذا خوری عسل طبیعی را با ۵ تکه شکلات تلخ، ۲ قاشق چای خوری آرد جو دوسر و ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

ضد آفتاب طبیعی : شاید بد نباشد بدانید که حتی شما با استفاده از ماسک شکلات می توانید صورت خود را از اشعه های مضر محافظت نمایید.  فلاوانول‌ های موجود در شکلات تلخ می تواند از آسیب های احتمالی و زیان آور اشعه های فرابنفش خورشید نیز جلوگیری کند. اما باید در نظر داشته باشید که هیچ چیز جایگزین کرم های ضد آفتاب نشده و ماسک ها فقط می توانند مکمل آن ها نیز باشد .

از بین برنده اضطراب و استرس :  شاید با خودتان بگویید که در این مطلب صحبت از تاثیرات شکلات بر روی پوست است پس چرا اضطراب ؟ اما باید بدانید که استرس یکی از سم هایی بوده که بدن می تواند خیلی سریع و موثر در طی روز های متوالی به آن واکنش نشان دهد. به طور مثال فردی که در زندگی اضطراب های مداومی را تجربه می کند   اندام هایش سریع تر رو به تحلیل می رود و پوست افتاده تر می شود.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ بسیاری از مقالات در سراسر دنیا از استرس و اضطراب ها به عنوان  دشمن پوست یاد کرده اند. چراکه ضرر های زیادی برای پوست داشته . در ادامه دو نمونه از مهمترین آن ها را برای شما ذکر می کنیم که می تواند به صورت مستقیم بر کاهش تولید کلاژن و الاستین ، بیشتر شدن فعالیت رادیکال آزاد و… در بدن نیز بسیار موثر باشند. به همین جهت است که بدن با تجربه کردن این موارد می تواند خیلی زود پیری را تجربه کند .

شکلات یکی از خوراکی هایی است که در رده خوراکی هایی قرار می گیرد که تاثیر بسیار زیاد در کاهش استرس نیز دارد و شما می توانید با خوردن شکلات تلخ از این موضوع پیشگیری نمایید.

با شکلات ، آکنه های خود را درمان کنید !!!

 

بارها پیش آمده است زمانی که شکلات می خورید مادرتان می گوید شکلات نخور جوش میزنی ؟ اما باید بگوییم که این مورد درباره شکلات تلخ صدق نمی کند. زیرا خوردن شکلات تلخ و یا استفاده از ماسک شکلات  می تواند به کاهش آکنه و اثرات آن نیز کمک شایانی کند .

برای این کار، اسکراب شکلات را برای پوست خود تهیه کنید: 

شکلات تلخ را خرد کنید و با مقداری از شکر قهوه ای بر روی حرارت کاملا ملایم آن را ذوب کنید. به یاد داشته باشید این ترکیب را همواره بهم بزنید تا ته نگیرید زمانی که مخلوط شما به شکل خمیر در آمد می توانید شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا ماسک سرد شود. در این حین صورت خود را خوب بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی شود . خمیر خود را با یک براش بر روی پوست تمیز خود بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به عمیق ترین منافذ پوست نیز نفوذ کند و کاملا پاکسازی نمایند. شما با استفاده از این ماسک سلول های مرده را از روی پوست خود  از بین می برید و چهره ای شاداب و با طراوت را تجربه خواهید کرد. کافی است که  چند بار  این کار را در روز های متوالی تکرار کنید تا اثرات آن را متوجه شوید.

لب های نرم و خوشرنگ : با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان رطوبت هوا نیز کاهش یافته و اغلب افراد خشکی لب را تجربه می کنند . چراکه پوست لب ها همانند پوست بقیه نقاط  زنده بوده و در عین حال ظریف و حساس تر بوده است . به همین دلیل خیلی زود سلول های مرده بر روی آن جمع می شود و  پوست آن ناحیه نیز خشک و پوست پوست می شوند. تا حدی که به ترک های عمیق منجر می شوند و دچار رنگ رنگ پریدگی می شود . شما می توانید با مخلوط پودر کاکائو، روغن جوجوبا و  روغن نخل  یک اسکراب ایده آل مخصوص لب های خود درست نمایید.

شکلات 848646848648674

تعجب آور است اما شکلات می تواند بر روی رشد و پرپشتی مو نیز موثر باشد.  

اما بگذارید کمی دقیق تر در این باره سخن بگوییم. شکلات تلخ سرشار از آهن بوده که با ماساژ آن بر روی کف باعث تحریک گردش خون در رگ های سر خود خواهید شد. زیرا این راه به افزایش رشد موی خود و در نهایت پر پشتی آن نیز کمک بسیار زیاد خواهد کرد .

طرز تهیه ماسک مو : شکلات را در درون ظرفی بریزد و آن را با شعله ملایم ذوب کنید سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و کاملا خوب هم بزنید زمانی که به طور کامل به خورد هم رفت ، ماسک شما آماده است. مقداری از آن را بردارید و به کف سر خود  بمالید و به سر انگشتان خود به آرامی ماساژدهید. این کار را ده دقیقه انجام دهید با یک کلاه پلاستیکی آن را بپوشانید پس از یک ساعت با آب ولرم موی خود را بشویید. توجه داشته باشید که هنگام اسفاده از  ماسک ، مو باید کاملا تمیز باشد تابه خوبی به درون منافذ سر نیز نفوذ پیدا کنند.

اما خواص شکلات مختص به پوست نبوده و برای بدن هم فواید بسیار زیادی نیز دارد که در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد شکلات دارای مقدار زیاد فلانوئید است که علاوه بر تاثیر آن در زیبایی و سلامتی پوست  تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی قلب نیز دارد .با تحقیقات دانشمندان در یافت شد خوردن شکلات می تواند تا ۳۷ درصد حمله قلبی را نیز کاهش دهد.

اما اگر در دوران کهنسالی ترس از الزایمر داررید شکلات بخورید :  شکلات با ریز مغذی های موجود در خود به رگ  و سلول هایی مغذی نیز کمک اساسی  می کند.

کاهش فشار خون : بالا بودن فشار خون یکی از بیماری های رایج دربین مردم امروزی است که با خوردن شکلات می توانید آن را نیز کنترل نمایید.

کلام آخر 

اما در آخر بدانید که شکلات تلخ  می تواند یکی از کلید های زیبایی پوست شما باشد. چراکه  از مواد  پر فایده بوده که می تواند در بهبود اغلب بیماری ها و سلامت پوست نیز موثر باشد . ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را از مواد مغذی و تاثیرات این ماده خوشمزه نیز با خبر کنیم . اما باید بدانید که افراط در هر کاری نه تنها زیبایی را برای شما به ارمغان نمی آورد بلکه می تواند باعث بروز عارضه هایی پوستی هم شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *