آرشیو بلاگ

در رابطه با مزایا و معایب شستشوی معکوس موها چه می دانید؟

شستشوی معکوس موها 89546917851785457967485748965

روال مراقبت از موی هر فردی بسته به نوع مو، بافت و نیازهای آنها متفاوت است. یکی از موارد معمول مراقبت از مو شستشوی مو است که شامل شامپو زدن سر و مو و به دنبال آن استفاده از نرم کننده مو است. شستشوی معکوس مو یکی از تکنیک هایی است که تنها با یک تغییر کوچک در روش شامپو زدن حاصل می گردد، ولی می تواند به میزان زیادی در شادابی و طراوت موهای شما تاثیر بگذارد. بدین منظور کافی است ابتدا موهای خود را با نرم کننده و سپس با شامپو شستشو دهید، این تکنیک به شستشوی معکوس مو معروف است که امروزه محبوبیت ویژه ای پیدا کرده و به طور موثری در بهبود ظاهر انواع موهای کم حجم، خشک، آسیب دیده یا وز اثر میگذارد.

نحوه عملکرد شستشوی معکوس مو

نرم کننده ها بخش مهمی از روال مراقبت از مو هستند زیرا موها را تغذیه و آبرسانی می کنند و رطوبت را در پوست سر و موها به دام می اندازند. مهمتر از همه، نرم کننده ها ساقه مو را می پوشانند و آن را در برابر مواد شیمیایی و آلاینده های آسیب رسان محافظت می کنند.

با استفاده از روش شستشوی معکوس مو می توانید از نفوذ مواد آلوده به پوست سر و موهای خود ممانعت کنید، بدین صورت که اگر قبل از استفاده از شامپو، نرم کننده ها را اعمال کنید، موهای شما در برابر مواد شیمیایی مضر موجود در شامپو محافظت می شود. این شامپو نمی تواند به موهای آغشته به نرم کننده نفوذ کند، بنابراین به حفظ چربی طبیعی و رطوبت موهای شما کمک فراوانی می کند.

از دیگرمزایا شستشوی معکوس مو می توان به روشن و درخشندگی طولانی مدت مو اشاره کرد، زیرا نرم کننده باقی مانده روی موها اغلب می تواند موهای شما را سنگین کرده و ظاهری چرب به آن بدهد.

با شستشوی معکوس موها، شما پاک کننده لطیف تر و مغذی تری به موهای خود می دهید و این ترکیبات موهای شما را خوش رنگ و نرم تر می کند و از تجمع مواد مضر در موهای شما جلوگیری کرده و از آسیب به آنها جلوگیری می کند.

 

شستشوی معکوس موها 89546917851785457967485748965

 

مزایای شستشوی معکوس مو

این ماده در درجه اول برای بهبود سلامت و آبرسانی به موها با تقویت ترمیم فولیکول های مو قبل از تمیز کردن پوست سر استفاده می شود.

شستشوی معکوس موها می تواند مزایای زیر را نیز به همراه داشته باشد:

  • به بهبود بافت موهای کدر و صاف کمک می کند
  • تغذیه بهتری به موهای شما می رساند.
  • به درمان مشکلات ریزش مو کمک می کند
  • موها را شاداب، براق و حجیم تر می کند
  • میزان شامپو مورد نیاز را کاهش می دهد
  • از وز شدن موها جلوگیری می کند
  • از از دست دادن چربی های طبیعی پوست و مو جلوگیری می کند.
  • از تجمع سلول های مرده پوست سر و انسداد منافذ جلوگیری می کند.

معایب شستشوی معکوس مو

در حالت کلی شستشوی معکوس مو معایب و عوارض چندانی  ندارد، تنها نکته اینست که شاید این روش شستشوی معکوس مو در موهای پرپشت و ضخیم کارساز نباشد، با اینحال امتحان کردن این روش قطعا ضرری نخواهد داشت.

نحوه انجام شستشوی معکوس مو

شستشوی معکوس موها را می توان با رعایت مراحل زیر انجام داد:

موهای خود را کاملاً خیس کنید.

نرم کننده را روی تمام طول موهای خود کاملاً بمالید و بگذارید ۳-۵ دقیقه بماند. اطمینان حاصل کنید که از برخورد نرم کننده یا ماسک مو روی پوست سر و ریشه موهای خود جلوگیری می کنید.

موهای خود را به آرامی با آب معمولی بشویید. برای بهبود اثر شستشوی معکوس موها از مالیدن موها خودداری کنید زیرا می خواهید نرم کننده به عنوان یک پوشش روی موهای شما بماند تا از آن محافظت شود.

اگر انتهای موهایتان خشک و زبر است، مقدار مناسبی از نرم کننده را به نوک موها بمالید و به جای آبکشی کامل مقداری آب روی آن اسپری کنید.

مقدار کمی شامپو برداشته و آن را روی موهای خود بمالید.

موهای خود را آبکشی کرده و اگر بخشی از روال معمول شما است شامپو را مجددا تکرار کنید.

قبل از آبکشی نهایی از نرم کننده استفاده کنید.

سرم را روی موهای خشک شده بمالید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

روش شستشوی معکوس موها به تمیز کردن ملایم موها و نرم نگه داشتن آنها کمک می کند، اما به شما توصیه می شود به طور کامل به شستشوی معکوس موها روی نیاورید چرا که این روش، موها را به خوبی شامپو زدن معمولی تمیز نمی کند. تنها کافیست به مدت یکماه، به صورت هفته ای از شستشوی معکوس موها استفاده کنید تا اثرات مطلوب آنها روی موهای خود را مشاهده نمایید.

شستشوی معکوس موها 796874856974968947596759646547967

چه کسی باید شستشوی مو معکوس انجام دهد؟

شستشوی معکوس موها، هنگامی که به درستی و در حد اعتدال انجام شود، می تواند برای هر نوع مو، صرف نظر از بافت یا طول، مفید باشد. به طور کلی برای افرادی که موهای بی روح، کدر یا نازک دارند این روش شستشو توصیه می شود، زیرا مانع از وز شدن موها می شود.

شستشوی معکوس موها نیز برای افرادی که دارای پوست سر چرب هستند مفید است، زیرا نرم کننده ها اغلب می توانند در این مشکل کمک کنند.

افرادی که سعی می کنند از استفاده از نرم کننده ها اجتناب کنند اما از خشکی یا فرهای انتهایی موهای خود رنج می برند، می توانند با شستشوی معکوس موها بدون اینکه منجر به چرب شدن موهای خود شوند، مشکلات موهای خود را بهبود بخشند.

افرادی که موهای ضخیم یا خشک دارند می توانند از روش شستشوی معکوس مو برای بهبود بافت مو استفاده کنند.

شستشوی معکوس موها برای همه انواع موها مناسب است زیرا بر روی ویژگی های کلی همه موها تأثیر می گذارد و نه بر روی مشکل خاصی، بنابراین به سلامت کلی موها کمک می کند.

انواع نرم کننده برای شستشوی مو معکوس

می توانید از نرم کننده معمولی مو برای شستشوی معکوس موها استفاده کنید و به نتایج قابل توجهی برسید. همچنین می توانید هر چند وقت یکبار نرم کننده خود را عوض کنید و از محصولاتی استفاده کنید که برای رفع مشکلات فعلی موهای شما مناسب هستند.

در حالی که نرم کننده های موجود در فروشگاه به طور گسترده در دسترس هستند،  ولی شما می توانید روغن های طبیعی را نیز امتحان کنید یا ماسک های موی گیاهی در خانه تهیه کنید.

 نرم کننده های خریداری شده برای شستشوی معکوس مو

نرم کننده های موجود در بازار رایج ترین نوع نرم کننده برای شستشوی معکوس موها هستند، زیرا اکثر مردم قبلاً آنها را به عنوان بخشی از روال معمول شستشوی موهای خود استفاده کرده اند.

با این حال، نرم کننده های خریداری شده از فروشگاه فقط برای کسانی که موهای سالم دارند مناسب است. افرادی که دارای مشکلات مو مانند خشکی و موخوره هستند ممکن است از گزینه های دیگر مانند ماسک های خانگی بیشتر استفاده کنند.

علاوه بر این، نرم کننده های خریداری شده مملو از مواد شیمیایی مانند سولفات ها، پارابن ها، پروپیلن گلیکول و سایر ترکیباتی هستند که عمر مفید محصول را افزایش می دهند. به دنبال نرم کننده هایی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان، روغن نارگیل و کره شی باشند.

روغن های طبیعی به عنوان نرم کننده

اغلب توصیه می شود قبل از شستشوی معکوس موها  از روغن های طبیعی برای نرم کردن موهای خود استفاده کنید چرا که روغن زدن موها را مرطوب ساخته و فولیکول های مو را تغذیه می کند.

شستشوی معکوس موها 978469748569456974687456984798

از روغن ها به عنوان ماسک استفاده کنید

این روش شامل استفاده از روغن روی موهای خشک و شانه شده و نیم ساعت قبل از شامپو زدن است. بسته به نوع و طول موهای شما، ممکن است به یک قاشق چایخوری تا چند قاشق غذاخوری روغن نیاز داشته باشید. با توجه به نوع موهای خود می توانید روغن های زیر را امتحان کنید:

برای موهای چرب: روغن نارگیل،  روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن آفتابگردان

برای موهای خشک: از روغن آرگان، روغن آووکادو، روغن بادام و روغن کنجد استفاده کنید.

درمان های گیاهی و ماسک های موی خانگی برای شستشوی معکوس مو

یکی دیگر از جایگزین های سالم تر برای نرم کننده های مو  تهیه ماسک های موی خانگی یا روغن های گیاهی است.

توصیه می شود از نعناع، درخت چای یا گیاهان رزماری یا روغنهای ضروری برای نرم کردن موهای خود استفاده کنید.. این گیاهان به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می کنند و همچنین دارای اثرات ضد التهابی هستند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *