آرشیو بلاگ

روش های استفاده موثر از مرطوب کننده ها

مرطوب کننده 6984796845684684768974847746594

استفاده از مرطوب کننده های پوست یکی از مهمترین روش های مراقبت از پوست هستند. مرطوب کردن منظم پوست برای حفظ رطوبت، ظاهر جوان، صاف و سالم و جلوگیری از مشکلات مربوط به خشکی آن بسیار حایز اهمیت است. شما می توانید انواع مرطوب کننده ها که به اشکال مختلف امولسیون مایع، پماد و کرم در بازار دیده میشوند را متناسب با نوع پوستتان خریداری نمایید چرا که محتوای چربی و آب در ترکیبات مرطوب کننده ها متفاوت از هم هستند.

توصیه می شود افراد دارای پوست خشک از مرطوب کننده های حاوی چربی استفاده کنند و در مورد پوستهای چرب جز در مواقعی که در معرض هوای گرم یا سرد قرار می گیرند نیازی به استفاده از مرطوب کننده نیست.

اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده ها

در حالی که استفاده از مرطوب کننده نسبتاً ساده است، اما مواردی وجود دارد که در صورت عدم توجه به آنها می تواند اثربخشی این محصولات را کاهش دهد. آگاهی از اشتباهات رایج در استفاده از مرطوب کننده ها و اصلاح آنها می تواند روال مراقبت از پوست شما را بهبود بخشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند کارایی استفاده از مرطوب کننده ها را افزایش دهد:

 

مرطوب کننده 6984796845684684768974847746594

 

به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید

اثر مرطوب کننده روی پوست مسلما تنها با چندین بار استفاده نمایان نخواهد شد بلکه باید بدانید که مرطوب کننده ها جزء ضروری هر روتین مراقبت از پوست هستند. از آنجایی که پوست در طول روز به هیدراتاسیون مناسب احتیاج دارد، پیشنهاد می شود در مراقبت های صبح و عصر خود از مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است قبل از استعمال مرطوب کننده روی پوست، آن را کاملا تمیز و عاری از هر نوع آلودگی نمایید.

مرطوب کننده را روی پوست نمدار و مرطوب بمالید

یک روش استفاده موثر از مرطوب کننده ها اینست که آن را روی پوست مرطوب به کار ببرید زیرا هیدراتاسیون به طور موثرتری اتفاق می افتد، طوری که رطوبت روی پوستتان به مرطوب کننده اجازه می دهد تا به اعماق پوستتان نفوذ کند. بنابراین، بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن، پوست خود را کاملاً خشک نکنید تا مرطوب کننده شما به طور موثری اثر بگذارد.

اجازه دهید مرطوب کننده جذب پوستتان شود

برای مشاهده اثر کرم مرطوب کننده روی پوست خود بلافاصله از سایرکرم ها روی پوست خود استفاده نکنید زیرا مانع جذب مرطوب کننده  از طریق منافذ پوست می شود.  اجازه دهید هیدراتاسیون و مواد مغذی ابتدا به مدت حداقل ۳ دقیقه به پوست نفوذ کنند سپس مواد آرایشی را روی آن اعمال کنید.

مرطوب کننده خود را با دقت انتخاب کنید

از آنجا که مرطوب کننده  برای پوست شما ضروری هستند ، انتخاب محصول مناسب بسیار مهم است. قبل از خرید یک مرطوب کننده، به جای تکیه بر بازاریابی و بسته بندی آن، مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

در مرطوب کننده خود به دنبال مواد مرطوب کننده مانند کره شی، روغن زیتون، روغن نارگیل و آلوئه ورا باشید. علاوه بر این، از مرطوب کننده هایی که حاوی مواد پر کننده هستند خودداری کنید. همچنین می توانید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که به عنوان کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده می شوند.

مرطوب کننده ها را صرف نظر از نوع پوست خود استفاده کنید

بدون توجه به نوع پوست خود  که خشک است یا چرب یا مختلط از مرطوب کننده استفاده کنید. بسیاری از افراد دارای پوست چرب از استفاده از این محصول اجتناب می کنند، زیرا معتقدند پوست چرب به مرطوب کننده احتیاج ندارد یا در صورت استفاده از آن پوستشان چرب تر به نظر می رسد. با این حال، استفاده از مرطوب کننده برای هر نوع پوستی بسیار مهم است، شما می توانید برای پوست های چرب خود، به سراغ مرطوب کننده های مبتنی بر آب بروید که به سرعت جذب پوست می شوند. تاثیر مرطوب کننده روی صورت افرادی که پوست چرب دارند نیز بی نظیر است.

مرطوب کننده را به کل بدن بزنید

بسیاری از مردم به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده می کنند اما اغلب استفاده از آن را برای صورت محدود می کنند. اما کل بدن شما نیز به این محصول نیاز دارد.  کرم مرطوب کننده را نیز روی دست ها، پاها ،گردن و سینه خود بمالید. این کار از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند.

از مقدار محدودی از محصول استفاده کنید

اگر پوست شما بعد از استفاده از مرطوب کننده احساس چربی می کند، ممکن است به دلیل استفاده از مقادیر زیاد کرم مورد استفاده باشد. مقدار مناسب از این کرم بدون اینکه پوستتان را خیلی خشک و یا چرب کند، آبرسانی و مرطوب سازی آن را انجام می دهد.  در صورت عدم مشاهده تاثیر مرطوب کننده روی پوست خود می توانید آن را عوض کنید.

از کرم های دست استفاده کنید

از کرم های دست برای مرطوب کردن دستان خود استفاده کنید، کمبود رطوبت در دستها می تواند باعث خشکی، خارش، قرمزی و حتی ترک در پوست شود. بنابراین استفاده از کرم دست که به راحتی جذب پوست می شود توصیه می شود. همچنین می توانید کرم حاوی SPF 15 یا بالاتر را انتخاب کنید تا به صورت دو منظوره یعنی هم مرطوب کننده و هم ضد آفتاب برای شما عمل کند. کرم های دست حاوی کره شی، ویتامین E، روغنهای ضروری یا گلیسیرین را انتخاب کنید تا به آبرسانی پوست شما کمک کند.

 

مرطوب کننده 46469845541541544154154

 

مرطوب کننده پا بخرید

مانند سایر قسمت های بدن، پاهای شما نیز به مرطوب کننده نیاز دارند. در واقع، پاهای شما ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند زیرا وزن بدن شما را در طول روز تحمل می کنند. برای تامین رطوبت مناسب پا، از مرطوب کننده پا استفاده کنید که حاوی اسید لاکتیک، اوره یا آلفا هیدروکسیل اسید است. این کرم ها نه تنها پوست را مرطوب می کنند بلکه سلول های مرده پوست را نیز از بین می برند و از ضخیم شدن پوست جلوگیری می کنند.

از مرطوب کننده های مناسب آب و هوای محل زندگی خود استفاده کنید

تغییر کرم های مرطوب کننده با توجه به فصل می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. ترجیحا مرطوب کننده های سنگین و چرب را در زمستان استفاده کنید چون لوسیون های حاوی آب ممکن است در زمستان به اندازه مرطوب کننده های حاوی روغن دوام نداشته باشند. از طرف دیگر، مرطوب کننده های سبک و بر پایه آب را برای تابستان انتخاب کنید زیرا رطوبت هوا باعث افزایش تولید چربی در پوست شده و پوست شما نیاز بیشتری به مرطوب کننده خواهد داشت.

تغییر محصول

پیشنهاد می شود این محصول مراقبت از پوست خود را به صورت دوره ای و با تغییر حالات و وضعیت پوستتان تغییر دهید.  محصولاتی که پوست شما در سنین جوانی به آن احتیاج دارد تفاوت زیادی با محصولات مفید برای پیری پوست دارد.

علاوه بر این، ممکن است پوست شما با مرطوب کننده ای که سالهاست از آن استفاده می کنید، سازگار شده و اثر کرم مرطوب کننده روی پوست را کاهش دهد. بنابراین، عاقلانه است که هر چند وقت یکبار محصول خود را تغییر دهید.

به صورت هفته ای لایه برداری از پوست را انجام دهید

لایه برداری پوست شما یک تا دو بار در هفته برای از بین بردن سلول های مرده پوست برای حفظ سلامت پوست ضروری است. این کار نه تنها از تیرگی پوست شما جلوگیری می کند بلکه باعث می شود جذب مرطوب کننده به راحتی روی پوست صورت گیرد. با این حال، برای حفظ ساختار پوست، از لایه برداری بیش از حد یا لایه برداری با مواد مضر خودداری کنید.

به عنوان سخن آخر باید گفت پوست مرطوب و هیدراته شده نه تنها از نظر زیبایی خوشایند است بلکه نشان دهنده سلامت پوست نیز می باشد. پوست مرطوب درخشان، جوان، صاف و انعطاف پذیر به نظر می رسد، اما کمبود رطوبت می تواند پوست شما را خشک و پوسته پوسته کند. برای هیدراته نگه داشتن پوست خود، روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید. این ممکن است بخشی نسبتاً ساده از هر روال مراقبت از پوست باشد، اما دانستن بایدها و نبایدها و چگونگی به کار بردن مرطوب کننده برای به دست آوردن حداکثر مزایای محصول ضروری است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *