آرشیو بلاگ

راهکارهای طلایی برای جوانسازی پوست دور چشم !!

آیا نگران چروک پنجه کلاغی، حلقه های تیره، کیسه های چشم یا افتادگی پوست اطراف چشم هستید؟ به جوانسازی پوست دور چشم فکر می کنید؟ ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با بهترین راهکارهای سال نیز آشنا نماییم تا بدون هیچ نگرانی بتوانید آن را در جوانسازی پوست اطراف چشمان خود نیز استفاده نمایید.

خوب می دانید که چشمان شما دریچه ای به روح شما هستند و پوست دور چشم به دلیل بافت حساس خود نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند که باید به بهترین شکل ممکن محافظت شوند. از آنجا که پوست ناحیه چشم به اندازه بقیه صورت و بدن شما غدد چربی و کلاژن ندارد باعث می شود که بیشتر در معرض خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک قرار بگیرد. با این حال، مهم نیست چند سال دارید، هرگز زود یا دیر نیست که به چشمان خود عشقی را که شایسته آن است بدهید.

 

جوانسازی پوست دور چشم 746796479749749896

۱٫مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن!

مرطوب کردن اطراف چشم یکی از آن مراحل بسیار مهم در جوانسازی پوست دور چشم است که بیشتر اوقات دست کم گرفته می شود. اما بهتر است این گونه برای شما نیز توضیح دهیم که پوست ما مانند انگور است. هنگامی که آب از دست می دهد، شروع به جمع شدن می کند و در نهایت ممکن است چین و چروک دراطراف چشم نیز ظاهر شود.

اما هنگامی که آن آب را دوباره داخل آن بریزید، می تواند به چاق شدن و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند. همین امر برای ناحیه چشم ما نیز صدق می کند. از آنجایی که آنها فاقد غدد چربی (مرطوب کننده طبیعی پوست ما) هستند، بیشتر مستعد خشکی هستند.

اما نکته ای که مطرح می شود این است که آیا می توان از کرم مرطوب کننده پوست صورت برای این نواحی نیز استفاده کرد پاسخ مثبت است.  تا زمانی که چشمان شما را تحریک نکند و رطوبت کافی را فراهم کند، خوب هستند. اما به شرط اینکه کاملا ملایم باشن؛ با این حال، به خاطر داشته باشید که از آنجایی که پوست اطراف چشم شما نازک است، می تواند به کرم صورت معمولی حساس باشد. اگر احساس سوزش می‌کنید یا چشم‌های‌تان آب‌ریزش یا قرمز می‌شود، از مرطوب‌کننده‌های معمولی صورت خود استفاده نکنید و در عوض روی کرم دور چشم سرمایه‌گذاری کنید.

کرم‌های دور چشم اغلب با موادی ساخته می‌شوند که احتمال کمتری دارد اثرات نامطلوبی روی چشم شما داشته باشد، اما حاوی مواد فعال کافی است که ممکن است به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید

هنگامی که در جستجوی کرم دور چشم مناسب هستید، مهم است که بدانید بر اساس آنچه که می‌خواهید درمان کنید، به دنبال چه موادی باشید.

برای برطرف کردن خطوط ریز دور چشم            

علاوه بر لوسیون‌ها و کرم‌های آب‌رسانی که کمبود رطوبت اطراف چشم را کاهش می‌دهند، باید به‌دنبال مواد تشکیل‌دهنده‌ای باشید که اثر صاف‌کنندگی فوری دارند.

  •     رتینوئید
  •     رتینول
  •     مشتق ویتامین A
  •     پپتیدها
از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون (دایره های تیره)

برای مبارزه با هایپرپیگمانتاسیون (دایره های تیره) ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید، باید کرم دور چشمی را انتخاب نمایید که حاوی مواد تشکیل دهنده زیر باشد:

  •     آربوتین
  •     اسید کوجیک
  •     ویتامین سی
  •     سویا
  •     نیاسینامید (ویتامین B-3)
  •     آزلائیک اسید
برای از بین بردن ورم دور چشم

درمان پف چشم می تواند به آسانی خواب کافی یا نوشیدن آب کافی باشد. اما وقتی صحبت از مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست می شود، موارد زیر ممکن است به کاهش پف کمک کند:

  •     کافئین
  •     پلی فنول های توت چای سبز و قهوه
  •     گیاه بید
برای برطرف کردن مشکلات ونگرانی های کلی

برای نگرانی های عمومی تر در مورد پوست اطراف چشم، به دنبال آنتی اکسیدان باشید. این ماده مغذی قوی به حذف رادیکال های آزاد که توسط اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن و آلاینده ها ایجاد می شوند در پوست کمک می کنند. علاوه بر این،  آنتی اکسیدان روندپیری را به تعویق می اندازد.

 

جوانسازی پوست دور چشم 4949494896489

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرم‌های مراقبت از پوست عبارت‌اند از:
  •     ویتامین سی
  •     ویتامین E
  •     چای سبز
  •     ویتامین B-3 (نیاسین آمید)

 

۲٫باپوست خود با ملایمت رفتار کنید

 

از پاک کردن آرایش چشم گرفته تا استفاده از محصولات روی پوست اطراف چشم، به آرامی انجام دهید. همانطور که در بالا اشاره کردم، پوست زیر چشم شما بسیار نازک است. به همین دلیل، فشار اضافی ناشی از فعالیت های روزانه ما این پتانسیل را دارد که به ایجاد خطوط ظریف اضافی کمک نماید. در زیر چند نکته برای راه‌های ملایم‌تر بودن در طول روتین مراقبت از پوست آمده است:

پاکسازی پوست

  1. پاک کننده آرایش چشم مورد علاقه خود را روی یک پنبه بمالید
  2. پد را به آرامی روی پوست خود فشار دهید.
  3. به آرامی آن را در یک حرکت به سمت بیرون بکشید.  این کار را تا زمانی که آرایش شما کاملا پاک شود تکرار کنید.

 

 استفاده صحیح از محصولات آرایشی در اطراف چشم

  1. محصول خود را روی انگشت صورتی خود بمالید.
  2. محصولات خود را دور چشم بمالید و دور چشم بچرخید
  3. ناحیه چشم پلک بالایی را فراموش نکنید.
  4. این کار را تکرار کنید تا محصول کاملا جذب شود

 

 

۳٫استفاده از  انواع ماسک دور چشم

استفاده از ماسک دور چشم میوه ای  این ماسک ها می توانند  با هدف آبرسانی و رطوبت رسانی، جوانسازی، رفع تیرگی و از بین بردن چین و چروک  به شما نیز کمک نمایند. .   ماسک دور چشم خیار آرفا یکی از محصولاتی است که در جهت احیا و جوانسازی پوست  اطراف  چشم شما طراحی و تولید شده است. این ورقه‌های پر خاصیت با فواید و خواص ضدپیری خود، ظاهری عالی و درخشان به ناحیه زیر و دور پوست چشم شما می‌بخشند. ابرسانی پوست اطراف چشم ، ازبین بردن خستگی چشم ، رفع سیاهی و پف اطراف چشم و… بخشی از مزایای این ماسک نیز می باشد.

راهنمای استفاده از بهترین ماسک دور چشم  ARFA

برای بهره بردن از مزایای ماسک دور چشم بهتر است از مراحل استفاده آن را رعایت نمایید.

 

  • ابتدا پوست صورت خود را به آرامی با یک پاک‌کننده ملایم شستشو دهید تا هیچ گونه آلودگی بر روی آن باقی نماند.
  •   سپس میتوانید با دست تمیز خود  ورقه های ماسک را بر روی  چشمانود قرار دهید .سپس اجازه دهید تا ماسک به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست چشم شما قرار بگیرد تا مواد آن به خوبی جذب پوست شوند.
  • در نهایت ماسک‌ها را از روی چشم خود بردارید و نتیجه آن را ببینید.

بایدهای استفاده از ماسک دور چشم با عصاره خیار ARFA

  • مهم‌ترین اقدامی که پیش از گذاشتن ماسک دور چشم باید انجام دهید این است که صورت خود را از هر گونه آلودگی و آرایش کاملا پاک کنید. این کار باعث افزایش اثربخشی ماسک می‌شود.
  • حتما دستورالعمل‌های روی جعبه محصول را با دقت بخوانید. پزشکان و متخصصان زیبایی دستورالعمل‌ها را توصیه کرده‌اند. بنابراین رعایت آن‌ها ضروری است.
  • می‌توانید در هفته سه الی چهار بار این ماسک‌ها استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود پیش از استفاده از این محصول، ظرف نگهدارنده ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود. خنک شدن ماسک، میزان اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.
  • در حالت معمول، پچ‌ها را در دمای استاندارد اتاق نگهداری کنید. طبق نظر متخصصین پوست و زیبایی می‌توان ظرف محافظت‌کننده ماسک دور چشم را یخچال نگه داشت. البته این متخصصین توصیه می‌کنند که فقط و فقط پیش از زمانی که قصد استفاده از ماسک دور چشم را دارید، آن را در یخچال قرار دهید.

 

جوانسازی پوست دور چشم 689648964898

 

نبایدهای استفاده از ماسک دور چشم  خیار ARFA

  • از هیچگونه سرم، اسانس یا کرمی را قبل از قرار دادن ماسک دور چشم بر روی پوست استفاده نکنید.
  • حتما توجه داشته باشید که ورقه‌های ماسک دور چشم را بیشتر از زمانی که بر جعبه محصول قید شده است بر روی پوست خود قرار ندهید.
  • هیچ وقت از یک ورقه ماسک دور چشم دوبار استفاده نکنید. این پچ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از یک بار مصرف، آن را دور بریزید.
  • هرگز این محصول را به طور دائمی در یخچال نگهداری نکنید. نگه داشتن دائمی این محصول در یخچال و دمای سرد باعث کاهش اثر بخشی اسانس یا سرم محصول می‌شود.

شما می توانید برای داشتن این ماسک  دور چشم با قیمت مناسب از سایت درمیس طب سفارش داده و برای همیشه از طرفداران ثابت این ماسک دور چشم شوید. این ماسک مختص به به سن خاصی نبوده و آقایان وخانم ها می توانند از آن برای سلامتی و جوانسازی پوست دور چشم خود نیز استفاده نمایند.

۴٫محافظت در برابر آفتاب ضروری است

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند نقش مهمی در روند پیری پوست داشته باشد. یک کرم ضد آفتاب مخصوص پوست دور چشم با حداقلspf 30  از مهمترین بخش های بخشی ضروری روتین مراقبت از پوست است که باید هر  دو ساعت یکبار در شبانه روز نیز تمدید شود. چراکه اشعه UVA حتی در روزهای ابری و شب های تاریک همچنان می‌تواند باعث آسیب شود.

کلام آخر

برای مراقبت و رسیدگی کافی به پوست حساس اطراف چشم، روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌هایی مانند مرطوب کردن و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب یا داشتن خواب کافی که همگی می‌توانند در جوانسازی دور چشم شما نقش مهمی داشته باشند. پس اگر می‌خواهید جوان‌تر و شاداب‌تر به‌نظر برسید، بهتر است که این موارد را نیز در برنامه زیبایی خود بگنجانید. ماساژ پوست ،خواب کافیبرنامه غذایی مناسب همگی این موارد می تواند به جوانسازی پوست شما و همچنین به تعویق افتادن پیری نیزکمک نماید .

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *