آرشیو بلاگ

 راز جوانی پوست با ماسک خاک رس سبز

خاک رس 476974689489596

 

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

ماسک ‌خاک رس سبز مزایای متعددی در زیبایی پوست داشته ازجمله؛ کمک به پاکسازی پوست، روشن کردن پوست، محلول مناسب برای پوست های چرب، عالی برای آبرسانی به پوست خشک، محافظت از پوست در برابر شکستن پوست، بازیابی تعادل پوست، دارای خواص ضد میکروبی، جلوگیری از بیماری های پوستی، تامین اکسیژن سلول های پوست، تولید سبوم را تنظیم می کند و کاملا ارگانیک است.قرن هاست که مردم از خاک رس برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می کنند. در این مقاله، ما می‌خواهیم فواید بالقوه ماسک‌های خاک رس را برای پوست بررسی کنیم و هرگونه عوارض جانبی احتمالی را پوشش دهیم.

مزایای استفاده از ماسک خاک رس سبز برای آکنه

ماسک‌های خاک‌رس پتانسیل جذب چربی را از پوست شما دارند و از اشکال خفیف آکنه مانند جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید جلوگیری می‌کنند. این نوع آکنه‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ شما با آلودگی و روغن بیش از حد مسدود شود.

برای درمان جوش‌های سرسیاه، آکنه یا سایر لکه‌های آکنه، توصیه می‌شود از مخلوط پودر خاک رس و آب گرم استفاده کنید. گرما به افزایش تعریق و میزان چربی و آلودگی پوست شما کمک می کند.

برای آکنه کیستیک شدیدتر، پیشنهاد می شود که با پزشک در مورد بهترین گزینه درمانی صحبت کنید.

استفاده از ماسک خاک رس بر روی صورت، چربی اضافی را از منافذ شما دور می کند.

اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، استفاده منظم از ماسک خاک‌رس یک یا دو بار در هفته ممکن است به کنترل چربی اضافی کمک کند.

 

خاک رس 4864974967496749

ماسک خاک رس سبز برای پوست خشک

رس قرمز گاهی برای پوست های خشک توصیه می شود. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، هنگامی که این خاک سخت می شود، لایه ای ایجاد می کند که ممکن است به پوست شما در حفظ رطوبت کمک کند.

استفاده بیش از حد از ماسک های خاک رس نیز می تواند پوست شما را خشک کند. اگر از قبل پوست خشکی دارید، پیشنهاد می شود  استفاده از ماسک های خاک‌رس را به حداکثر یک بار در هفته محدود کنید.

 

مزیت فوق العاده استفاده از ماسک های خاک رس سبز

  1. به پاکسازی پوست کمک کنید

 

در طول روز، پوست شما با آلاینده‌های زیادی مانند کثیفی، روغن، گرد و غبار و بسیاری از ناخالصی‌های دیگر مواجه می‌شود که می‌توانند روی پوست شما جمع شوند و در نهایت آن را زبر می‌کنند و منافذ شما را بزرگ‌تر می‌کنند.

این می تواند باعث مرگ سلول های پوست شود زیرا این آلاینده ها روی سطح پوست شما جمع می شوند. هنگامی که با این موارد به درستی برخورد نشود، ممکن است در آینده قابل پیش‌بینی منجر به بیماری و مشکلات پوستی نیز  شود.

این دلیل اصلی توصیه می شود که لایه برداری به طور مرتب انجام شود تا پوست شما تمیز بماند و از شر هر آلاینده ای که ممکن است بخواهد بچسبد خلاص شود.

  1. پوست شما را روشن می کند

پوست شما ممکن است به دلیل مسدود شدن منافذ پوست شما کدر به نظر برسد که می تواند ظاهر واقعی پوست شما را پنهان کند – که این خود به دلیل عدم نگهداری و لایه برداری پوست است.

ما متوجه شدیم که استفاده از ماسک خاک رس تنها برای ده دقیقه چندین بار در هفته ممکن است به طور قابل توجهی به سلامت پوست شما کمک کند و آن را روشن و شاداب کند.

 

  1. ۳. کنترل چربی پوست

همه ما زمانی با پوست چرب دست و پنجه نرم کرده ایم و ماسک خاک رس اجابت دعای شماست. توانایی‌های سم‌زدایی این خاک می‌تواند به کنترل چربی پوست شما کمک کند.

ماسک خاک رس می تواند به جذب چربی اضافی روی پوست شما کمک کند . اساساً این کار میزان درخشندگی بیش از حدی که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید را کاهش می دهد. می توانید بنشینید و استراحت کنید. مطمئن باشید این دیگر مشکلی نخواهد داشت.

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

  1. ۴. برای آبرسانی به پوست های خشک عالی است

 

حتی اگر پوست شفافی دارید، پوست شما که بزرگترین اندام بدن شماست، همچنان به مراقبت کمی نیاز دارد. این مراقبت به شکل رطوبت ظاهر می شود. پوست شما مکنده رطوبت است.. خوشبختانه، ماسک های خاک رس نیز می توانند در این مورد کمک کنند.

  1. خواص ضد میکروبی

خاک‌رس هیدراته نیز می تواند نقش مهمی در تنظیم زندگی میکروسکوپی روی پوست شما داشته باشد. هنگامی که ماسک رس روی پوست شما قرار می گیرد  و خشک می شود، سپس ذرات خاک به باکتری ها متصل می شود و سلول های باکتریایی مرده را هنگام شستشو از بین می برد.

  1. از بیماری های پوستی جلوگیری می کند

از آنجایی که خاک رس می‌تواند میزان باکتری‌های روی پوست شما را کاهش دهد، همیشه چیز خوبی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا گونه‌های زیادی از باکتری‌ها وجود دارند که به طور هماهنگ وجود دارند و در واقع برای انسان مفید هستند.

 

خاک رس 6869997488964896

.۷٫ اکسیژن رسانی به سلول های پوست

این نه تنها سطح پوست شما را تمیز می کند، بلکه وقتی منافذ شما را باز می کند، اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری با سلول های زنده پوست در تماس باشد. این مقدار افزایش اکسیژن می تواند برای بافت پوست مفید باشد و به جوان سازی سلول ها کمک کند. به طور کلی تأثیر مثبتی بر گردش خون دارد و باعث سلامت پوست می شود.

۸٫٫ تولید سبوم را تنظیم می کند

سبوم به طور طبیعی توسط پوست ما ترشح می شود. این یک ماده روغنی برای دفع خشکی است. اما، در بسیاری از موارد، از آنجایی که سیستم ایمنی بدن ما بیش از حد فعال است یا بدن تحت استرس شدید است، بدن می تواند بیش از حد سبوم تولید کند.

این سبوم اضافی می تواند منجر به ایجاد پوست چرب و در نتیجه آکنه، جوش های سرسیاه، سرسفید و لکه های پوستی شود.

در حالی که درمان علت اصلی تولید بیش از حد باید از طریق تنظیم رژیم غذایی و سبک زندگی انجام شود، ماسک های خاک رس می توانند با خیساندن سبوم اضافی علائم را به حداقل برسانند.

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

“برای آرامش و راحتی چشمانتان به جای خواندن به پادکست بالا گوش فرادهید”

_____________________________________________________________________________________________________________________

  1. درمان درماتیت، پسوریازیس، اگزما و روزاسه

بر اساس بررسی سال ۲۰۱۷ از مطالعات معتبر، لوسیون حاوی نوعی خاک‌رس بنتونیت به کاهش علائم درماتیت نز کمک می کند.

منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که خاک رس بنتونیت ممکن است به درمان زخم و بریدگی کمک کند. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که ماسک‌های خاک‌رس ممکن است باعث تولید الیاف کلاژن شوند که ممکن است چین و چروک را کاهش داده و استحکام پوست را افزایش دهد.

عوارض جانبی احتمالی و اقدامات احتیاطی استفاده از ماسک خاک رس

بعید است بعد از استفاده از ماسک خاک رس روی پوست خود عوارض جانبی جدی را تجربه کنید. اما بهتر است با احتیاط از آن استفاده شود. ما در ادامه نکاتی که باید رعات کنید را برای شما نیزمعرفی می نماییم:

اگر ماسک خاک رس را برای مدت طولانی روی پوست بگذارید یا به طور مکرر از این ماسک استفاده کنید، ممکن است پوست شما خشک یا تحریک شود. ایده خوبی است که استفاده از این درمان را به بیش از دو بار در هفته محدود کنید.

برخی از ماسک های خاک رس ممکن است حاوی مواد دیگری مانند اسید گلیکولیک باشد که ممکن است پوست شما را تحریک کند.

خاک رس 64684867468741874

محتمل ترین عوارض جانبی استفاده از ماسک خاک رس عبارتند از:

خشکی

خارش

سرخی

کهیر

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *