آرشیو بلاگ

درمان دائمی خط خنده دریک روز، با روش های حیرت‌انگیز!!

درمان دائمی خط خنده 6515415

درمان دائمی خط خنده امکان پذیر است؟ آیا دیدن خطوط کنار لب هایتان سبب آزارتان می شود؟ خطوط لبخند که گاهی خطوط خنده نامیده می شوند، انواع چین و چروک هایی هستند که عمدتا در اطراف دهان ایجاد می شوند. گاهی اوقات خطوط لبخند ممکن است در اطراف چشم شما نیز ایجاد شود. وقتی لبخند می زنید بیشتر به  اطراف چشم ها می آیند. این خطوط آزار دهنده  با افزایش سن، نمایان شدن این نوع چین و چروک ها ممکن است اجتناب ناپذیر  هستند. با این حال، نگران نباشید شما گزینه های زیادی دارید که ممکن است درمان خط خنده شما نیز  کمک کند.

ما در این مطلب سعی کردیم تا راهکار هایی که سبب از بین رفتن این خطوط مزاحم می شود را بررسی کنیم تا بتوانید در سنین بالا از تماشای چهره خود در آینه نیز لذت ببرید.

درمان دائمی خط خنده 
6415641

چه چیزی باعث ایجاد خط خنده می شود؟

شاید بهتر  است  درابتدا به دلایلی که سبب ایجاد خطوط لبخند می شود را بررسی نماییم .

دلایل اصلی ایجاد خطوط خنده عبارتند از:

  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی  (کلاژن)
  • ازبین رفتن رطوبت و چربی بافت های پوست
  • پوست خشک
  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • آسیب خورشید( اشعه فرابنفش خورشید)

گزینه های جلوگیری کننده در درمان دائمی خط خنده :

چگونه از خط خنده جلوگیری کنیم؟

برخی از علل خطوط خنده را می توان با عادات سبک زندگی سالم در بزرگسالی پیشگیری کرد. به عنوان مثال، می توانید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از چین و چروک های مرتبط با آسیب های خورشید جلوگیری کنید.هیدراته نگه داشتن پوست شما نیز کمک زیادی می کند، چه در حال حاضر خطوط خنده داشته باشید یا نه .حتماً هر روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستتان هیدراته شود و از نوشیدن بیش از حد کافئین یا الکل خودداری کنید .

صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و با یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می تواند به سلامت پوست شما کمک کند. اگر به دلیل دیگری برای ترک سیگار نیاز داشتید، بدانید که ترک این عادت هم اکنون می تواند به جلوگیری از چین و چروک های آینده از جمله خطوط لبخند کمک کند.

خطوط لبخند بخشی طبیعی از روند پیری است. با افزایش سن، هر خط یا چین و چروکی که دارید می تواند عمیق تر یا تکثیر شود. با این حال، مراحلی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن این فرآیند انجام دهید. گزینه های زیادی برای درمان دائمی خط خنده وجود دارد. شما می توانید با پزشک خود در مورد گزینه هایی که بر اساس نیازهای خاص شما برای شما بهترین هستند صحبت کنید. ممکن است بتوانید با افزایش سن از بدتر شدن خطوط لبخند جلوگیری کنید. هیدراته نگه داشتن پوست و مراقبت از سلامت کلی خود بسیار کمک کننده است.

گزینه های درمان دائمی خط خنده چیست؟

 

خوشبختانه با پیشرفت علم و همچنین صنعت پزشکی وقتی صحبت از خطوط لبخند می شود، گزینه های درمانی گوناگونی وجود دارد. پس نگرانی وحود ندارد. اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که  برای این رفع این گزینه چه به دنبال گزینه های جراحی یا سایر روش های زیبایی باشید، بهتر است با یک متخصص پوست (متخصص پوست) یا جراح پلاستیک که در درمان چین و چروک آگاه و با تجربه است مشورت کنید.

برخی از گزینه های بدون نسخه در رفع این خطوط مانند  OTC نیز وجود دارد، اگرچه این گزینه ها دائمی نیستند. ممکن است بخواهید گزینه های درمان چین و چروک زیر را با پزشک خود در میان بگذارید.

خطدرمان دائمی خنده 
7455454

  1. پرکننده های تزریقی( تزریق فیلر)

 

تزریق فیلر از اولین گزینه در درمان دائمی خط خنده است که  از روش های کم دردسر  بوده که نیازی به هیچ گونه عمل های جراحی نیز  ندارد. شما می تواند با تزریق فیلر به نواحی موردنظر  با تحمل کمترین درد نیز به هدف خود برسید. بسیاری از فیلرها که از اسید هیالورونیک ساخته می شوند که  در چین وچروک های اطراف دهان و بینی شما تزریق می شوند. شما می توانید با تزریق فیلر نیز  همان لحظه تاثیر آن را مشاهده نمایید.

این فیلرهای تزریقی حدود ۶ تا ۱۲ ماه در هر بار دوام دارند. عوارض جانبی می تواند بلافاصله پس از تزریق اولیه رخ دهد که شامل سردرد و واکنش های آلرژیک هستند.

بوتاکس

سموم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، و زئومین) نیز پرکننده های تزریقی هستند، اگرچه عملکرد متفاوتی دارند.  در این روش متخصص پوست این ماده را با یک سوزن کوچک به ناحیه مورد نظر تزریق می کند. این مواد با تضعیف ماهیچه های ناحیه مورد نظر عمل می کنند و باعث می شود خطوط و چین و چروک ها شل تر و کمتر به چشم بیایند و برای خطوط لبخند اطراف چشم به خوبی عمل می کنند، اما برای درمان خطوط اطراف دهان چندان موثر نیستند. شما می توانید نتایج را ظرف چند روز پس از تزریق اولیه مشاهده کنید.

تزریق بوتاکس ممکن است توسط متخصص پوست، چشم و یا جراح پلاستیک انجام شود. زمان ریکاوری وبهبودی نسبتا کوتاه است و باید بتوانید پس از ۲۴ ساعت فعالیت های معمول خود (از جمله ورزش) را از سر بگیرید. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از سردرد، قرمزی یا تغییر رنگ، یا تحریک در محل تزریق. تزریق بوتاکس  ونتایج آن تقریباً ۳ ماه طول  دورام دارد . برای حفظ نتایج مطلوب، باید برای درمان های اضافی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان دائمی خط خنده 
6515261

عمل جراحي

اگر می خواهید نتایج قابل توجه تری داشته باشید که ماندگای ودوام آن طولانی تر باشد، جراحی گزینه ایده آلی است. لیفت صورت و دائمی ترین راه حل برای خطوط لبخند است. این روش می تواند خطوط اطراف دهان و چشم شما را در یک جراحی  برطرف کند. جراح پلاستیک شما ممکن است جراحی پلک را با لیفت صورت توصیه کند.

اما لازم به ذکراست که این گزینه  با تاثیردائمی خود جزو گران‌ترین گزینه‌ها محسوب می شود و  مدت زمان بیشتری برای بهبودی زخم ها نیز طول می‌کشد که در مجموع ۳ ماه به طور متوسط ​​بهبود می‌یابد. بزرگترین خطر مرتبط با لیفت صورت عفونت است. عوارض جانبی نادر شامل زخم، درد و آسیب عصبی است.

درمان های لیزری

لیزر درمانی به نوعی از روش های بازسازی پوست اشاره دارد که لایه بالایی سلول های پوست را از بین می برد. این روش به منظور کاهش لک ها و چین و چروک های پوست با آشکار کردن لایه زیرین پوست جدید است. تورم و درد از عوارض جانبی شایع هستند، اما پس از چند روز فروکش می‌کنند. اسکار و عفونت نیز ممکن است.

درمان القای کلاژن

درمان القای کلاژن (که میکرونیدلینگ یا سوزن پوستی نیز نامیده می شود) با هدف افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست شما انجام می شود.با افزایش سن، پوست شما  با کاهش تولید کلاژن مواجه می شود  و در نتیجه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. اما با  القای کلاژن یاهمان میکروندلینگ مقدار کلاژن در بافت های پوست افزایش پیدا کرده و بنابراین خطوط خط لبخند نیز ازبین میروند. برای این روش، پزشک شما از یک غلتک با سوزن های کوچک، استفاده می کند.

انجمن آکادمی پوست آمریکا می گوید که نتایج حاصل از سوزن زدن تدریجی است و انتظار می رود نتایج کامل ظرف ۹ ماه به دست آید. با بهبودی پوست، ممکن است مقداری کبودی و قرمزی یا تغییر رنگ مشاهده کنید. اکثر افراد در مجموع به سه تا شش درمان نیاز دارند.

درمان دائمی خط خنده 
651651

در آخر

ما در این مطلب سعی کردیم تا شمارا باروش های مختلف درمان دائمی خط خنده نیز آشنا سازیم.  خط لبخند از چین وچروک های رایج دربین افراد بوده که سبب شده تا سن افراد نیز از آنچه هستند نیز پیرتر نشان دهد. این خطوط بر اثر افزایش سن نیز در اطراف لب بروز پیدا می کندکه متاسفانه اغلب افراد با عدم رعایت برخی عوامل که در متن اشاره نمودیم می توانند ایجاد این خطوط را  تسریع نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *