آرشیو بلاگ

درباره لیفت ابرو بیشتر بدانید.

لیفت ابرو 876957865987639876986798

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که به لیفت پیشانی نیز معروف است، افتادگی ابروها را تصحیح می کند و خطوط افقی و شیارهایی را که می تواند چهره شما را عصبانی، غمگین یا خسته نشان دهد، کاهش می دهد. به منظور صاف شدن پیشانی، بالا بردن ابروها و به حداقل رساندن خط اخم، ماهیچه ها و بافت هایی که باعث ایجاد شیار یا افتادگی می شوند تغییر می کنند.

دلایل انتخاب لیفت ابرو

پیشانی می تواند یکی از اولین مکان هایی باشد که علائم پیری را نشان می دهد. استرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نیروی جاذبه همه عوامل موثر در افتادگی پوست هستند که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و در نتیجه چین و چروک و خطوط ایجاد می شود. چین و چروک های این ناحیه اغلب خط اخم نامیده می شوند، زیرا باعث می شود در حالی که عصبی نیستید نیز اخمو به نظر بیایید. در واقع یک احساسی از شما را به دیگران منتقل می کند که در واقع نشان دهنده احساس واقعی شما نیست.

لیفت ابرو می تواند به طراوت صورت شما کمک کرده و ظاهری جوان تر به شما بدهد. همچنین می تواند خطوط  موجود میان ابروها را جابجا کند تا شاداب تر و البته جوانتر به نظر برسید.

برای اینکه بدانید بعد از بالا کشیدن ابروها چگونه به نظر خواهید رسید، دستان خود را بالای ابروهای خود در نزدیکی قسمت خارجی چشم قرار دهید و پوست را به سمت بالا بکشید. اگر ظاهر ایجاد شده خود را دوست دارید بهتر است اقدام به این کار بنمایید. لیفت ابرو بین زنان و مردان بین ۴۰ تا ۶۵ سال محبوبیت بیشتری دارد. کسانی که فکر می کنند ابروی افتاده ای دارند نیز می توانند این کار را انجام دهند.

لیفت ابرو 876957865987639876986798

 

 وقتی تصمیم به لیفت ابرو گرفتید موارد زیر را باید در نظر بگیرید

چند روش برای انجام این عمل وجود دارد که امروزه دو مورد از رایج ترین آنها به روش جراحی انجام می گیرد. روش سنتی، که به عنوان لیفت تاج دار ابرو شناخته می شود که نیاز به یک برش واحد دارد که از یک گوش شروع شده و در گوش دیگر خاتمه می یابد و پیشانی را تا کمی پشت خط مو می کشند. ماهیچه و بافت پیشانی کشیده شده و پوست و چربی اضافی آن برداشته می شود. سپس محل برش بخیه زده می شود. این روش معمولا برای چین و چروک و خطوط عمیق انجام میگیرند.

روش دیگر جراحی با کمک اندوسکوپ است، جراح شما ممکن است از یک ابزار نازک با یک دوربین در یک سر آن به نام آندوسکوپ استفاده کند. با این متد نیازی به ایجاد برش های بزرگ نیست با ایجاد چند برش کوچک در نواحی مشخص شده آندوسکوپ اجازه دیدن با وضوح کامل محل های برش را به جراح می دهد. معمولاً حدود ۵ برش کوچک درست در پشت خط مو ایجاد می شود که به جراح اجازه می دهد ابزارهای جراحی را برای سفت کردن و کشیدن ماهیچه ها و بافت ها وارد محل ها کند. این روش نسبت به روش سنتی، کمتر تهاجمی است و معمولاً زخم های ایجاد شده کمتر و دوره درمان آن سریعتر است، این روش درمانی برای افراد با چین و چروک های ملایمتر توصیه می گردد.

در هر دو روش جراحی لیفت ابرو اثرات عمل معمولا دائمی و برگشت ناپذیر است، ولی هزینه زیادی را نسبت به سایر روش های بالا کشیدن ابرو دربرمی گیرد.

لیفت ابرو اغلب همراه با سایر روش های جوانسازی صورت مانند لیفت پلک (بلفاروپلاستی) انجام می شود. اگر در نظر دارید هر گونه عمل جراحی  زیبایی روی صورت خود انجام دهید سعی کنید همگی آنها را به صورت همزمان انجام دهید تا زمان بهبودی آنها با هم سپری شود.

چه انتظاری باید از فرایند لیفت ابرو داشت

فرایند بالا کشیدن ابروها بسته به روش جراحی که مورد استفاده قرار می گیرد معمولاً بین ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد. این روش به طور معمول به صورت سرپایی انجام می شود و هنگامی که اثرات بیهوشی از بین رفت، می توانید به خانه بروید. ممکن است جراح شما بخواهد یک شب در بیمارستان بستری شوید.

پس از جراحی، یک باند به سر شما پیچیده می شود که ظرف ۲ روز برداشته می شود. بسته به نوع عمل جراحی – لیفت تاج یا آندوسکوپی – بخیه ها نیز می توانند در عرض ۷-۱۴ روز برداشته شوند.

یک یا دو روز پس از عمل جراحی باید بتوانید بیشتر فعالیتهای عادی خود را انجام دهید، به استثنای خم شدن و ورزش. مهم این است که از دستورالعمل های جراح خود پیروی کنید و هیچ کار سختی انجام ندهید.

شما تا ۱۰ روز پس از عمل تورم و کبودی در ناحیه پیشانی و احتمالاً ناحیه گونه و چشم را تجربه خواهید کرد.

ممکن است چند هفته تا یک ماه طول بکشد تا نتایج نهایی روش لیفت ابرو را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید با کوچک شدن ماهیچه های پیشانی خود در طی ماه های پس از جراحی، تغییرات اندکی را مشاهده کنید.

لیفت ابرو 874874784867446587468548576478547878548756478574

 

قبل و بعد از عمل

چندین کار وجود دارد که می توانید قبل از هر نوع جراحی برای بهبود تجربیات خود انجام دهید. همچنین تعدادی کار وجود دارد که می توانید بعد از هرگونه جراحی انجام دهید.

حداقل یک ماه پس از جراحی نمی توانید از روش های درمانی مخصوص مو یا مواد شیمیایی برای رنگ آمیزی یا حالت دادن به موها استفاده کنید، بنابراین توصیه می شود قبل از عمل جراحی هر نوع درمان شیمیایی لازم را از جمله کراتینه کردن یا رنگ آمیزی روی موهای خود انجام دهید.

خطرات و عوارض احتمالی لیفت ابرو

  • لیفت ابرو نیز مانند هر عمل جراحی خطرات و ریسک هایی به همراه دارد. قبل از انتخاب روش لیفتینگ ابرو، باید کاملاً از آنها مطلع باشید. همیشه بهترین کار این است که  در هنگام تغییر چهره خود در جهت زیبایی، یکسری ریسک هایی را نیز به جان بخرید.
  • اطمینان حاصل کنید که با لیست عوارضی که ممکن است در نتیجه هر جراحی ایجاد شود آشنایی دارید.
  • بهترین راه برای کاهش خطر یافتن یک جراح کاملاً واجد شرایط با آموزش رسمی در جراحی لیفت ابرو است که این روش را بارها انجام داده است.
  • از جمله عوارض جدی که پس از لیفت ابرو ممکن است با آن مواجه شوید اینست که احتمال ریزش دائمی مو در ناحیه اسکار روی پوست سر وجود دارد که بعدها می توان با جراحی کاشت مو می توان این مشکل را برطرف کرد. برخی از افراد قادر به حرکت ابرو یا پیشانی خود پس از جراحی نیستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی اضافی داشته باشید.

هزینه ی لیفت ابرو چگونه حساب می شود

هزینه لیفتینگ ابرو بسته به جراح ، میزان تغییرات مورد نیاز و روش جراحی مورد استفاده متفاوت است. بهترین هزینه ها پس از مشورت با جراح برآورد می شود، این  هزینه ها شامل، دستمزد جراح و دستیار جراح ، هزینه های متخصص بیهوشی و هزینه های بیمارستان است.

 

لیفت ابرو 876385738968897689767

 

روش های بدون جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو با تزریق مواد شیمیایی

یکی از ویژگی های رایج افتادگی ابرو این است که افتادگی دم خارجی ابرو با از بین رفتن شکل ملایم جوان در حال تبدیل شدن به “کاما” باشد. این معمولاً به عنوان “برش” ابرو نامیده می شود. اکثر مردم متوجه این افتادگی نمی شوند تا زمانی که پوست پلک فوقانی شل شده و در نهایت روی چشم بنشیند و بینایی را مختل کند. اگر پلک های شما هنوز به مرحله ی افتادگی نرسیده اند ، ممکن است بتوانید از لیفت ابرو ساده با محصولاتی مانند بوتاکس، دیسپورت یا Xeomin بهره مند شوید. کل درمان حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و پس از ۳-۷ روز نتایج مد نظر شما روی ابروهایتان ظاهر می شود و ظاهر شاداب، آرامش بخش و سزنده ای  را برای شما به ارمغان می آورد. با این کار شما خطوط میان ابروهایتان را نیز از بین خواهید برد که چهره شما را از حالت خشمگین و عصبانی در خواهد آورد.

در ساخت این تعدیل کننده های عصبی، بوتاکس، دیسپورت یا Xeomin از پروتئین تصفیه شده ایمن و ماده فعال، سم بوتولینوم در دوزهای مشخص  استفاده می شود که برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ کشف شد که از ایمن مواد می تواند در کاهش اسپاسم عضلانی استفاده کرد. هزینه این روش لیفتینگ نیز بستگی به قوت ماهیچه های صورت شما دارد و پزشک متخصص شما مشخص می کند چه مقدار مواد برای لیفت ابروی شما مناسب است.

لیفت ابرو با نخ

این روش لیفت ابرو  جدیدا در کره جنوبی ابداع شده است که در آن برش هایی در داخل موهای ابرو به قطر سه تا چهار میلی متر ایجاد شده و نخ هایی از جنس نایلون که بسیار مقاوم و غیر جذبی هستند در ابرو پیوند می خورد. با استفاده از این روش پوست شل شده ابرو جمع شده و موجب تحریک کلاژن سازی در سلولهای ناحیه می گردد. در روش لیفت ابرو با نخ، ابروها در حد قابل توجهی چون روش های جراحی بالا کشیده نمی شوند و فقط درحد کم تا متوسط بالا این عمل رخ داده و حالت طبیعی و شاداب به چهره می بخشد، برخلاف روش های جراحی این روش دائمی نبوده و نخ ها بعد از ۱۲ الی ۱۸ ماه تجزیه شده و اثر لیفت ازبین می رود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *