آرشیو بلاگ

خواص شگفت انگیز روغن مورینگا برای سلامت و زیبایی پوست و مو

خواص روغن مورینگا 5456542412554

روغن مورینگا از دانه های درخت Moringa Oleifera به دست می آید. این دانه های روغنی سرشار از مواد مغذی گیاهی هستند و می توانند تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما داشته باشند. روغن مورینگا به دلیل مزایای بیشماری که دارد بسیار مشهور و محبوب است زیرا در صنعت مراقبت از پوست و زیبایی تاثیرات مثبت و واضح خود را به خوبی نشان داده است. در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این روغن و استفاده از مزایای آن به شما ارائه دهیم.

 

مهمترین مزایای روغن مورینگا

 

 

در این مقاله  فواید روغن مورینگا برای پوست، فواید این روغن برای مو و مزایای این روغن برای سلامتی را بررسی خواهیم کرد.

این روغن صرفاً به دلیل مزایای عالی ضد پیری و سایر خواص مهم، روز به روز در صنعت آرایشی و بهداشتی رواج پیدا می کند. در اینجا مزایای روغن مورینگا برای پوست آورده شده است:

 روغن ضد پیری

این روغن غنی از مواد مغذی به دلیل خواص ضد پیری معروف است. به از بین بردن چین و چروک و جلوگیری از افتادگی پوست صورت نیز کمک می کند. این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که روند پیری را کند کرده و به مهار فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند.

درخشش طبیعی پوست

روغن مورینگا در واقع به مبارزه با خستگی پوست و ترشح چربی آن کمک می کند. واقعاً در پاکسازی آثار بد آلودگی بر روی پوست بسیار عالی است. این  روغن یک تصفیه کننده عالی برای پوست است و باعث می شود به طور طبیعی درخشان شود.

 با آکنه، جوش سر سیاه و لکه های تیره مبارزه می کند

پوستی بی عیب و نقص چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. روغن مورینگا به دلیل خواص برجسته ای که در درمان آکنه دارد نیز شناخته شده است. در از بین بردن جوش های سرسیاه و لکه ها از پوست شما معجزه می کند.

بریدگی، سوختگی و بثورات را درمان می کند

روغن مورینگا همچنین به عنوان روغن ضد عفونی کننده وضد التها بی خوب شناخته شده است. به درمان بریدگی های جزئی پوست، بثورات یا حتی سوختگی کمک می کند. همچنین می توانید از آن برای درمان نیش حشرات استفاده کنید.

 

خواص روغن مورینگا 5456542412554

 

فواید روغن مورینگا برای مو

 

این روغن  سالهاست که به عنوان پاک کننده طبیعی مو شناخته می شود. بنابراین ما در اینجا چند مزیت برتر روغن مورینگا برای موها را لیست می کنیم:

پوست سر را مرطوب می کند

روغن مورینگا واقعاً به عنوان روغن ماساژ معروف است. برای بهره مندی از مزایای آن، ابتدا موهای خود را خیس کنید و سپس مقداری روغن مورینگا را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. به این ترتیب به ریشه های شما می رسد و پوست سر شما را مرطوب می کند. برای افرادی که پوست سر خشک دارند ایده آل است.

تقویت مو

استفاده منظم از روغن مورینگا بر روی موها می تواند به شما در تقویت مو کمک کند. موها  را با رساندن مواد معدنی و ویتامین های مهم به فولیکول های مو تقویت می کند. به نوعی موها را از عمق جوان می کند.

با شوره سر و موخوره مبارزه می کند

مواد معدنی و ویتامین های  موجود در روغن مورینگا موها را قوی تر کرده  و با شوره سر و موخوره مبارزه می کند. دارای خواص درمانی فوق العاده ای است که آن را برای مراقبت از مو ایده آل می کند.

 

مزایای روغن مورینگا برای سلامتی

 

روغن مورینگا به دلیل خواص بیشمار برای سلامتی در سراسر جهان به عنوان غذایی فوق العاده شناخته می شود. در اینجا مزایای این روغن برای سلامتی ذکر شده است:

منبع عالی  ویتامینC

روغن مورینگا سرشار از ویتامین C است. برای ایمنی بیشتر می توانید از این روغن خوراکی در پخت و پز معمولی استفاده کنید. با این حال، افراد زیادی به دلیل قیمت بالای  آن برای پخت روزانه استفاده نمی کنند.

تامین انرژی

روغن مورینگا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. اینها به شما کمک می کند انرژی فوق العاده ای به دست آورید و در تمام طول روز احساس شادابی کنید.

باعث ایجاد خواب خوب می شود

روغن مورینگا یک درمان عالی برای افراد مبتلا به بی خوابی است و یک خواب خوب شبانه را القا می کند و همچنین به کاهش و کنترل فشار خون کمک می کند.

از استخوان ها محافظت و سیستم عصبی را آرام می کند

تغذیه و محافظت از استخوان ها از دیگر مزایای بزرگ روغن مورینگا است. همچنین سیستم عصبی را تسکین می دهد و کلسترول خوب زیادی در بدن ایجاد می کند.

 

خواص روغن مورینگا 2546982364

 

روشهای استفاده از روغن مورینگا برای نرم کردن، تقویت و محافظت از موها

 

روغن مورینگا سرشار از مواد مغذی گیاهی، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و ویتامین هاست و  یک نیروگاه تغذیه ای عالی برای تقویت و محافظت از مو است. این ماده از ۴۰٪ اسیدهای چرب تک اشباع نشده، برای تقویت رشد و تراکم موها و از عناصر سم زدایی، مبارزه با رادیکال های آزاد، تمیز کردن عمیق، تقویت کننده و هیدراته کننده تشکیل شده است.

روغن موی مورینگا که برای موها استفاده می شود، به مرطوب کردن پوست سر، محافظت از رنگ مو در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر، تقویت فولیکول ها و افزایش درخشش کمک می کند، اما برای برداشتن نیازی به خرید محصولات زیبایی با نام تجاری گران قیمت نیست. در عوض، به دنبال روغن مورینگای خالص  ارگانیک، فشرده سرد و درجه غذایی باشید که رنگ آن زرد کم رنگ است، سپس آن را با یکی از این پنج روش روی موهای خود استفاده کنید.

 

آن را با نرم کننده نرمال خود مخلوط کنید

 

روغن مورینگا یک نرم کننده قوی و طبیعی است که می توانید مستقیماً روی موها استفاده کنید. البته، روغن ها به تنهایی غنی و سنگین تر از اکثر محصولات مو هستند، بنابراین سعی کنید فقط چند قطره به نرم کننده معمولی خود اضافه کنید تا ابتدا آن را آزمایش کنید.

از طرف دیگر، می توانید نرم کننده خود را با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن مورینگا (یا پودر) با پوره آووکادو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه تهیه کنید.

 

پوست سر خشک شده خود را تسکین دهید

 

شوره سر می تواند ناشی از مشکلی ساده  و قابل پیشگیری مانند خشکی پوست باشد. روغن مورینگا به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا ۳ بالا، به رفع شوره سر مشهور است که به رطوبت کمک کرده و سوزش را تسکین می دهد.

هشدار

توجه داشته باشید که استفاده مکرر از روغن مورینگا می تواند عملکرد سد پوستی را به خطر بیاندازد، بنابراین باید مصرف آن را به دو بار در هفته محدود کنید و در صورت داشتن پوست سر بسیار حساس، آن را با روغن حامل ملایم تر مانند روغن بادام مخلوط کنید.

با موهای مرطوب شروع کنید و دو قاشق غذاخوری روغن مورینگا (در صورت تمایل گرم) به پوست سر ماساژ دهید و تا انتهای موهای خود ادامه دهید، سپس آن را بشویید.

 

برای از بین بردن موخوره استفاده کنید

 

اسیدهای آمینه موجود در روغن مورینگا کوتیکول های مو یعنی بیرونی ترین لایه های مو را هیدراته می کند و به آنها در حفظ رطوبت در طول روز کمک می کند. این یک مرطوب کننده و ترمیم کننده  غنی از پروتئین است که می تواند نه تنها برای مراقبت بلکه برای حالت دادن نیز استفاده شود. استفاده از مقدار محافظه کارانه در انتهای شکسته یا رشته های خشک، آسیب دیده و وز شده به روانکاری و آب بندی کوتیکول ها کمک می کند و یک پایان نرم و براق را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

از آن در ماسک مو استفاده کنید

 

ماسک مو به منظور تغذیه، تقویت و بازگرداندن مو به درخشندگی مطلوب استفاده می شود. روغن مورینگا یک ماده فوق العاده است زیرا سرشار از ویتامین های A ، B1 ، B2 ، B3 و C ، کلسیم، پتاسیم و روی می باشد و به دلیل محافظت از رادیکال های آزاد آنتی اکسیدانی، از آن به طور گسترده ای در برنامه های اصلی محافظت از مو استفاده می شود. در حالی که روغنهای دیگر می توانند موها را رنگ کنند، مورینگای زرد کم رنگ طبیعی، رنگ مو را حفظ می کند.

یکی از راه های ترکیب روغن در ماسک مو این است که دو قاشق غذاخوری از آن را با چهار قاشق غذاخوری ماست (غنی از پروتئین و پروبیوتیک) و یک قاشق چایخوری نعناع غنی شده  از کاروتن مخلوط کنید. مقدار زیادی از آن را به موهایتان بمالید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند، سپس بشویید.

 

آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید

 

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای مو و پوست سر خود انجام دهید، حفظ عادات غذایی مغذی و متعادل است. مطالعات مکرراً ارتباط بین ریزش مو و کمبود مواد مغذی را نشان می دهند.

روغن مورینگا را می توان به صورت کپسول مصرف کرد یا مستقیماً به غذا و نوشیدنی ها اضافه کرد. همچنین به عنوان روغن پخت و پز به فروش می رسد تا برای سرخ کردن و پخت استفاده شود. می توانید مورینگا را به شکل روغن، پودر یا چای خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *