آرشیو بلاگ

حقایقی شگفت آور در رابطه با بافتن مو و تسریع رشد آن !

بافتن مو 6848546984568546854

بافتن مو همیشه در افسانه ها مورد بحث بوده است ، به طوری که بافتن مو باعث تسریع رشد آن می شود ! اما آیا چنین تصوری کاملا حقیقت دارد یا خیر ؟! عوامل گوناگونی همچون شامپوهای مناسب ، روش های نگهداری و سنتی خانگی برای مراقبت از موها  و … همگی دست در دست هم می دهند تا شما دارای موهای سالم و درخشان داشته باشید و از رشد موهای خود راضی باشید . همان گونه که شما به پوست صورت خود می رسید تا زیباتر شود و از راه های پاکسازی و جوانسازی و همچنین کرم های مرطوب کننده استفاده می نمایید ، موهای شما نیز نیاز به رسیدگی فراوان دارد . بافتن مو از قدیمی ترین مدل موهایی است که حتی توسط افراد میان سال در گذشته نیز انجام می گرفت ، احتمالا تا به حال شنیده اید که بافتن مو به رشد آن کمک می کند ! در ادامه با ما همراه باشید تا از صحت این موضوع مطلع شوید .

بافتن مو و تسریع رشد آن !

در حقیقت تارهای مو خارج از ریشه هستند و به طوری بافتی مرده محسوب می شوند ، از همین رو اگر کشیده نشوند نه ریز مو صورت می گیرد و نه در رشد مو تاثیر گذار خواهد بود .  مو ها برای رشد بهتر و تقویت نیاز به تغذیه مناسب دارند و ژنتیک نیز تاثیر بسزایی در میزان رشد موهای سر دارد . بد نیست بدانید که علاوه بر ژنتیک ، عوامل دیگری در رشد موهای تاثیر گذار هستند که عبارتند از ؛ تغذیه ، خواب کافی ، استرس روحی ، ویتامین ها و استرس جسمی . موارد ذکر شده همگی بر میزان رشد موها تاثیر گذار می باشند ، در صورتی که هر کدام ایجاد اختلال شوند موها نیز اسیب پذیر تر شده و موجب ریزش و کاهش رشد خواهند شد .

بافتن مو 6848546984568546854

آیا می دانید که بافتن مو چه فوایدی را برای شما به همراه دارد ؟

از جمله مزایایی که به چشم افراد می آید ، ظاهری مرتب است که تویط بافتن مو به موها نسبت داده خواهد شد ، بافتن مو باعث می شود که مو های سر شما گره نخورند و نیاز به شانه شدن شدید نداشته باشند . در هنگامی که خوابیده هستید کشیده شدن موهایتان بر روی ملحفه باعث ایجاد کشیدکی و آسیب دیدن موها می شود ، به خصوص اگر دارای موهای شکننده ای باشید . در صورتی که شما قبل از خواب از موهای خود را بافته باشید از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری خواهید نمود ، بافتن مو باعث کاهش اصطکاک و سایش موها بر روی ملحفه می شود .

بافتن مو ها می تواند رطوبت موها را به میزان بیشتری حفظ نماید ، از همین رو خشکی مو کمتر اتفاق افتاده ، همچنین در فصول گرم سال نظیر تابستان ، موهای بلند باعث کلافگی و ایجاد گرمای بیشتری می شوند ، بافتن مو می تواند از ایجاد چنین حسی جلوگیری نماید و گرمای کمتری به شما تحمیل شود .

از زیبایی هایی که با بافت مو نصیب شما خواهد شد این است که شما دیگر نیازی به استفاده از وسایل حرارتی نظیر بابلیس و ویو نخواهید داشت ، به راحتی موهای شما موج دار و فر خواهد شد . از مزایای دیگر آن می توان به صرف هزینه کم برای بافتن اشاره نمود ، شما نیازی نیست که مدت زمان زیادی را برای زیبایی موهای خود صرف نمایید .

بافتن مو و جلوگیری از ایجاد موخوره

جالب است بدانید که موهای شما شبیه به لوله های باریکی هستند که از چندین تار موی نازک تشکیل شده اند و این تارها نازک مو توسط پیوند سیستئین  کنار هم قرار گرفته اند . هنگامی که شما از نرم کننده های مو ، اتوی مو ، شسوارو سایر وسایل حرارتی ، رنگ و دکلره ، حالت دهنده و یا کش موهای سفت و … زیاد استفاده نمایید این پیوند سست شده و تار های مو از هم جدا می شوند . گسستگی این پیوندها از هم موجب ایجاد موخوره خواهد شد ، در نتیجه ظاهری تیکه تیکه به موهای شما خواهد داد ، بافتن مو می توانید از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری نماید .

آیا بافتن مو سبب ریز موها خواهد شد ؟

بافتن مو به صورت ساده و معمولی به خودی خود آسیبی به موها وارد نخواهد کرد اما در صورتی که موهای خود را اصولی نبافید از روشی اشتباه انجام گیرد بی شک باعث ریز مو خواهد شد . هنگامی که موهای خود را برای بافتن محکم بکشید ممکن است اثرات مخربی به نام آلوپسی کششی بر روی مو و پوست سر داشته باشد . بافتن موی سر به روش های امروزی و بسیار محکم به ریشه مو و پوست سر آسیب وارد خواهد و پیاز مو ضعیف تر شده و ریزش را به همراه خواهد داشت ، بهتر است که هنگام بافت مو میزان کشش را به حداقل برسانید تا از این عارضه جلوگیری نمایید .

بافتن مو 689748974689748764867418756

بافت های سنتی قدیمی ترین راه برای مرتب سازی موها

همان طور که در ابتدا گفته شد ، بافتن مو از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار می گرفته و بزرگان و مادربزرگ ها بسیار از ان ها استفاده می کردند . امروزه برخی از افراد به دلیل زیبایی به سمت بافت مو به سبک آفریقایی می روند و از این روش برای زیبایی و مرتب سازی موهای خود استفاده می نمایند ، در حالی که بافتن مو به روش های ساده به مدت کوتاهی بهتر می باشد .

روش هایی که در بافتن باید از آن ها استفاده نمایید

بافتن اصولی مو هرگز باعث ایجاد آسیب به موها نخواهد شد ، به همین علت باید از اصولی استفاده نمایید تا دچار مشکل های ریز مو نشوید . دقت نمایید که موهای شما شل بافته باشد ، تا هیچ گونه کشیدگی بر پوست سر و تارها ایجاد نشود . از شامپوهای معمولی و متناسب با نوع موهای خود استفاده نمایید ، قبل از اقدام به بافتن موها بهتر است موهای خود را کاملا خشک کرده تا دچار موخوره نشود . برای حالت دادن به موهای خود می توانید از کرم ها و یا روغن و ژل های طبیعی استفاده نمایید . همان طور که در ابتدا ذکر شد ، همانگونه که شما از روتین های مراقبت پوستی برای پوست صورت خود استفاده می نمایید ، بهتر است به راه های مراقبت موهای خود نیز مراجعه کنید . به این منظور از سرم های تقویتی برای موها ، لوسیون ها ، روغن های گیاهی و یا حتی ماساژور های برقی و حرفه ای برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید تا به روش مطلوبی دست پیدا کنید .

کلام آخر

موها همیشه نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند این عناصر مهم در زیبایی چهره بسیار تاثر گذارند از همین رو باید توجه ویژه ای به آن ها شود . مراقبت و استفاده از روتین مناسب برای مراقبت از موها مهم ترین قدم برای داشتن موهای سالم ، درخشان و سالم است . حواستان باشد که گول حرف افراد بی تجربه را نخورید ، چرا که انها بدون تجربه ممکن است به شما راه ها و محصولاتی را معرفی نمایند که از نظر ارگانیک و طبیعی بودن کاملا تایید شده نباشند و شما دچار اسیب دیدگی در قسمت موی سر خود شوید  . بهتر است از روش های سنتی همچون بافتن مو استفاده نمایید . این روش می تواند به شما در داشتن موهایی سالمو درخشان کمک نماید و از ایجاد هرگونه مشکلات در زیبایی و سلامت موها پیشگیری نماید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *