آرشیو بلاگ

ترفند های معجزه آسا برای زیبایی پوست که بهتر است بدانید

به زیبایی پوست 46887486487467671484186

یکی از حساس ترین قسمت های بدن که بسیار نرم و لطیف در عین حال آسیب پذیر می باشد پوست صورت است که در این مقاله به زیبایی پوست پرداخته میشود. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

با توجه به این باید در حفاظت و زیبایی این قسمت از بدن بسیار تلاش نمود در این رابطه با متخصصان پوست مشورت نماییم و راهکارهای آنها را به گوش بگیریم.

در ضمن راهکارهایی جهت مراقبت و زیبایی پوست ارائه شده است که در این مقاله سعی داریم بخشی از این راهکارها را برایتان بیان نماییم.

 

برای زیبایی پوست باید چه کارهایی انجام دهیم؟

همیشه قبل از خواب به منظور حفاظت از پوست خود مواد آرایشی را از روی پوست پاک نمایید، چرا که پوست به نفس کشیدن احتیاج دارد و آرایش مانع از این فعالیت در پوست می شود، بدین وسیله که منافذ پوست را می بندد.

در این صورت شما با استفاده از یک پنبه آغشته به روغن زیتون می توانید مواد آرایشی و آلودگی را از روی صورت خود پاک نمایید.

همچنین در هر هفته یک یا دو بار پوست خود را لایه برداری کنید تا از این طریق پوست های مرده از بین بروند و سلول های تازه جایگزین آن شوند. در واقع با استفاده از لایه برداری پوست شما به یک پوست شاداب و روشن دست می آید، علاوه بر آن استفاده از ماسک پودر گردو و ماست به منظور روشن شدن پوست توصیه می شود.

برای زیبایی و جلوگیری از آسیب نور آفتاب به پوست از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

با توجه به اینکه نور آفتاب سبب ایجاد چین و چروک و لکه های پوستی در صورت میشود باید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب که مانع ورود اشعه خطرناک نور خورشید به پوست می شود استفاده نمود در این باره نیز باید دقت نمایید که از کرم هایی استفاده کنید که مفید بوده و منافذ پوست را مسدود نمی کند.

_ برای حفاظت از پوست و ایجاد زیبایی در آن همواره باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید. سعی کنید از میوه جات و سبزیجات تازه که دارای پروتئین و ویتامین های مورد نیاز پوست و بدن هستند استفاده نمایید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مواد دارای ویتامین c و کم چرب و قندی سطح پوست را پررنگ می کند،از این رو باید یک رژیم که حاوی قند کمتری باشد در نظر بگیرید، چرا که سبب کاهش سطح انسولین در بدن شده و موجب تعادل سالم سلول های بدن می شود.

توصیه می‌شود که از غذاهای بسیار تند و شور، غذاهای سرخ شدنی، زیاد استفاده نکنید و در عوض آن از غذاهایی همچون؛ برنج، سیب زمینی پوره و بلغور مصرف نمایید.

_ شما با انجام ورزش های منظم مانند دویدن می توانید از طریق عرق سموم بدن خود را دفع نمایید.

به زیبایی پوست 46887486487467671484186

در واقع ورزش سبب گردش خون می شود.با توجه به این با ورزش کردن پوستی شاداب و با طراوت را در خود مشاهده خواهید نمود.

باید در هنگام ورزش کردن به منظور حفاظت و ایجاد زیبایی در پوست مراقبت هایی را انجام دهید به این شرط که قبل از انجام این فعالیت ازتون ب به منظور جلوگیری از ایجاد روغن در سطح پوست استفاده نمایید و بعد از اتمام ورزش پوست خود را به وسیله روغن زیتون تمیز نمایید.

_ یکی دیگر از راهکارهای موثر و مهم در ایجاد زیبایی پوست آبرسانی کافی به بدن می باشد.

به شکلی که توصیه شده است در روز حداقل ۸ لیوان آب مصرف نمایید،علاوه بر آن استفاده از میوه های آبدار مانند؛ پرتقال ، هندوانه، توت فرنگی و غیره پیشنهاد شده است.

شما می توانید به این روش خشکی پوست خود را از بین برده و دارای یک پوست شاداب و زیبا شوید.

علاوه بر آن استفاده از گلاب نیز جهت زیبایی پوست و کاهش پف چشم در صبح توصیه شده است.این ماده ph بدن را تنظیم می نماید، از این رو به عنوان یک محصول مفید برای پوست و مراقبت از آن شناخته شده است.

شما برای داشتن یک پوست زیبا باید یک رژیم مرتب محافظت از پوست را در نظر داشته باشید. به طور مثال: در پوست های خشک می توانید از ماسک گیلاس تازه استفاده نمایید، به این صورت که پیش از رفتن به رختخواب ماسک را بر روی صورت خود مالیده و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

در واقع شما باید پوست صورت خود را نیز ورزش دهید. به این شکل که با یک ماساژ ملایم به وسیله روغن به ورزش پوست صورت خود بپردازید. در این فعالیت استفاده از روغن هایی مانند؛ نارگیل، بادام،خردل، زیتون و غیره به پوست فرد بستگی دارد.در هر حال این مواد مغذی می توانند به لطافت و درخشندگی پوست شما کمک نمایند. در این حین برای ایجاد آرامش می توانید از یک موسیقی آرام استفاده نمایید.

_ در صورتی که شما می خواهید برای انجام کاری به خارج از منزل بروید قطعاً از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

یکی از مهمترین نکاتی که متخصصان پوست و زیبایی همواره آن را مورد تاکید قرار می دهند استفاده از کرم‌های ضدآفتاب می‌باشد.

استفاده از این کرم ها تنها در فصل هایی که خورشید مستقیم می تابد توصیه نمی شود، بلکه باید همواره در تمام فصول سال از ضدآفتاب ها استفاده نمایید. به این نکته نیز توجه کنید که spf کرم های ضدآفتاب خود را با در نظر گرفتن جنس و نوع پوست خود و یا مشورت با متخصصان پوست و زیبایی انتخاب نمایید.

 

این مسئله یکی از مهمترین نکاتی است که در صورت نادیده گرفتن آن پوست شما دچار آسیب شده و زیبایی آن در معرض خطر قرار می‌گیرد. توصیه می شود که اگر پوستی خیلی چرب دارید از کرم ها و لوسیون های فاقد چربی استفاده نمایید، تا بدین وسیله منافذ پوستتان مسدود نشود. اما در صورتیکه دارای پوستی خیلی خشک هستید برعکس باید از کرم های چرب استفاده نمایید .

در ضمن شما باید به تاریخ مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی توجه نمایید و از خراب نشدن آنها مطمئن باشید.

در صورتی که بعد از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست شما دچار آسیب و ناراحتی شد دیگر از آنها استفاده نکنید. متخصصان پوست معتقدند که محصولات آرایشی بیش از سه ماه قابل استفاده نخواهد بود.

_ ثابت شده است که یکی از موثرترین راه های حفاظت از پوست و صورت ترک دخانیات و قطع مصرف نوشیدنی های الکلی می باشد. همگی شما از ضررهای این دو ماده خطرناک نسبت به بدن آگاه هستید .از جمله تاثیرات مخرب این مواد می تواند تاثیر منفی بر روی پوست باشد.

در واقع استفاده از سیگار و قلیان سبب ایجاد لکه‌های کمرنگ در پوست و صورت شده و باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در پوست می شود.بدین شکل که این مواد موجب بسته شدن منافذ پوست شده و باعث می‌شوند که خون و اکسیژن مورد نیاز به پوست صورت نرسد.

استفاده از این مواد سبب آسیب رسیدن جدی به پوست می شود علاوه بر آن از جمله تاثیرات منفی الکل بر روی پوست صورت ایجاد گودی و افتادگی و پف زیر چشم می باشد.همچنین استفاده از الکل سبب ایجاد کم‌آبی و خشکی در پوست می شود.

برای حفظ سلامت پوست و ایجاد زیبایی در آن به شما توصیه می شود که به منظور رفع خط های ایجاد شده در بالای لب با تزریق ژل به لب های تان تا حدودی این مشکل را برطرف نمایید.

 

علاوه بر آن به منظور رفع گودی و فرورفتگی لپ های تان نیز می توانید از طریق تزریق ژل و یا چربی این مشکل را تا حدودی رفت نمایید.

شما برای درمان پف و سیاهی زیر چشم که در اثر مصرف دخانیات ایجاد شده باید از بلفاروپلاستی استفاده نمایید.

 

به طور کلی همه باید بهداشت پوست و موی خود را رعایت کنند؛ یعنی هنگامی که شما از منزل خارج می شوید مطمئن باشید،که پوست شما در معرض آلودگی هایی همچون؛ گرد و خاک ،چربی، آلودگی هوا و مواردی از این قبیل قرار می گیرد. از این رو باید بعد از بازگشت به منزل صورت خود را بشویید و یا به وسیله روغن های گفته شده تمیز نمایید.

در غیر این صورت این آلودگی ها منافذ پوست شما را مسدود کرده و نهایتاً پوست توانایی نفس کشیدن ندارد. این مسئله سبب ایجاد جوش‌ها و سایر ناراحتی های پوستی در شما می شود.

 

به زیبایی پوست 684768746786769876986986

 

مراجعه به پزشک و متخصص پوست در موقعیت های ضروری:

در صورت مشاهده هرگونه اختلال و ناراحتی پوستی باید با متخصصان پوست مشورت نموده و کارهای لازم را انجام دهید.

گفته شده است که بطور معمول حداقل یکبار در سال به متخصصان پوست مراجعه نموده و اقدام به درمان مشکلات و ناراحتی های پوستی خود نمایید.

پزشکان و متخصصان پوست در همه جای دنیا برای حفاظت و ایجاد زیبایی در پوست صورت استفاده از ماسک هایی را توصیه می نمایند.

در اینجا ما چند نمونه ماسک های بسیار مفید و موثر همچنین بدون عوارض را به شما ارائه می دهیم.

 

ماسک پا نیکوتین آمید شیر بز لو فیمس

 

از آنجایی که شیر تازه حاوی ویتامین های مختلف و مهم تر از همه کلسیم است دارای فواید بسیاری برای پوست می باشد. به این شکل که شیر قادر هست سلول‌های عمیق پوست را تغذیه نمایند واز این طریق سبب حفظ رطوبت در پوست می شود. علاوه بر آن شیر سبب تنگ شدن منافذ باز در پوست خواهد شد از این رو استفاده از ماسک هایی که حاوی شیر هستند برای خشکی پوست و ایجاد زیبایی در آن بسیار موثر خواهد بود.

در اینجا ماسک پای نیکوتین آمید شیربز لو فیمس به عنوان یک لایه بردار که پوست مرده پا را رفع نموده و سبب آبرسانی و رطوبت در پوست پا می شود معرفی می گردد. علاوه بر آن این ماسک تمامی پینه ها و میخچه های موجود در کف پا را نابود کرده و ترک های پوستی را نیز ترمیم می نماید.

استفاده از ماسک پای نیکوتین آمید شیر بز لوفی مس سبب روشن شدن و شفاف شدن پوست پا می شود همچنین به عنوان یک ماسک نرم کننده توصیه می شود .

 

ماسک شب حلزون

استفاده از این ماسک در شب توصیه می شود. به دلیل وجود مواد تشکیل دهنده ی این ماسک به عنوان یک محصول روشن کننده، ضد چروک معرفی می گردد.استفاده از این ماسک برای پوست های خشک نیز توصیه می‌شود چرا که یک محصول با آبرسانی بسیار بالا و دارای ویتامین های مختلف می باشد .برای درمان جوش های صورت و سایر التهابات پوستی مانند آکنه نیز استفاده از ماسک شب حلزون و عصاره ی کیوی با برند بیوآکوا بسیار موثر خواهد بود.

 

ماسک ژله ای آلوئه ورا صورت:

تحقیقات اخیر نشان می دهد که گیاه آلوورا از گذشته‌های دور به صورت مستقیم در جهت درمان بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گرفت. اما با پیشرفت علم به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده مستقیم از آن چندان مطلوب نخواهد بود، یعنی احتمال دارد سلامت و زیبایی پوست شما را دچار آسیب نماید.

گفته شده است که گیاه آلوورا ناخالصی هایی را دارد و این ناخالصی ها سبب ایجاد آلرژی در افراد می شود. امروزه با استفاده از دستگاه های مدرن این ناخالصی ها گرفته شده و در نهایت ژل خالص آلوورا به دست می آید. این ژل هیچ گونه حساسیت و آسیبی برای پوست به همراه نخواهد داشت.

ماسک ژل آلوورا به منظور بازسازی و ترمیم بافت های پوست و صورت بسیار مفید است، یعنی پوست مرده را احیا می کند. این ماسک دقیقا مانند یک کرم ضد چروک عمل کرده و سبب زیبایی و لیفت صورت می شود .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *