آرشیو بلاگ

تخلیه جوش ها در خانه با روش اصولی

تخلیه جوش 56874679674896478

بروز جوش ها در نواحی مختلف بدن از آزار دهنده ترین عارضه هایی هستند که  فرد در طول زندگی خود آن را تجربه می کند. آیا شما هم زمانی که آینه می بینید اولین چیزی  که به چشمتان می خورد جوش هایتان است و همان لحظه  شما را وسوسه می کند تا آن ها را فشار دهید ؟ تخلیه جوش ها یکی از کار هایی است که همه ما در خلوت خود انجام می دهیم .  با وجود اینکه خیلی از اوقات شنیده اید که این کار می تواند یک خطر برای پوست شما نیز به حساب بیاید.  اما ما می خواهیم دست شما را باز بگذاریم و بگوییم با خیال راحت این کار را انجام دهید! اما قبل از آن باید نکاتی را رعایت کنید.  با ما باشید تا شما را با این روش ها نیز آشنا کنیم :

همه  متخصصان زیبایی بر این باورند که زیبایی صورت بدون پاکسازی نیز اتفاق نمی افتد .  شما می توانید در منزل با رعایت برخی موارد خیلی راحت دانه های جوش سر سیاه و سرسفید را  نیز تخلیه کنید و شفافیت را به صورت خود ببخشید.

در  قدم اول برای انجام صحیح این کار باید بدانید که کدام جوش را می‌توانید تخلیه کنید  و کدام یک را نباید دست بزنید. باید بدانیید که جوش ها انواع مختلف دارند که متداول ‌ترین جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه، سرسفید و جوش‌های چرک دار است.

جوش های سر سیاه چگونه شکل می گیرند ؟ جوش های سر سیاه منافذ بازی هستند که سلول های مرده و چربی ها باعث انسداد آن ها شده اند . اگرچه متخصصین با قاطیت مخالف تخلیه جوش ها در خانه هستند . اما برخی از آن‌ها در مورد ترکاندن جوش سرسیاه در خانه سخت نمی‌گیرند! این نوع جوش‌ها معمولا در نواحی بینی، چانه یا پیشانی نیز شکل می گیرند . اما باید بدانید که آن ها از بین نمی روند و فقط تخلیه می شوند.

جوش های سر سفید در خارجی ترین سطح پوست شکل می گیرد که برای تخلیه آن نیاز به فشار چندانی نیست. اما باید صبر کنید که سرسفیدی جوش زیر پوست کاملا شکل بگیرد در غیر این صورت موجب  عفونت خواهد شد.

جوش های چرکین نوع عمیقی از آکنه ها هستند که طول درمان آن ها طولانی است . این نوع جوش ها معمولا  قرمز و التهابی  بوده به همین سبب  اگر چنین جوش هایی بر روی پوست شما بوجود آمد سعی کنید به  آن دست نزنید.  زیرا  منجر به گسترش باکتری والتهاب های شدید شده و بزرگ شدن منافذ را نیز در پی دارد .

تخلیه جوش 56874679674896478

 اما تخلیه جوش به روش صحیح  

دست هایتان را خوب بشویید: می دانید که دست ها به دلیل برخور به جاهای مختلف  حامل باکتری زیاد است . شما می توانید با استریل کردن دست خود از پخش باکتری بر روی صورت خود نیز جلوگیری کنید. در غیر این صورت زمانی که شما به تخیله جوش خود می پردازید باکتری هابه منافذ باز نیز نفوذ کرده  و جوش های دیگری  را بوجود می آورند. ششما می توانید برای اطمینان بیشتر  در هنگام فشار دادن  سرانگشتان خود را دستمال بگذارید  .

اما متخصصان توصیه می‌کنند ابتدا محل جوش را با الکل تمیز کنید؛ یک تکه پنبه آغشته به پر اکسید هیدروژن می‌تواند به خوبی منطقه مورد نظر را خشک کند و هرگونه آلودگی و چربی اضافی را از بین ببرد.

کلید تخلیه جوش بدون درد استفاده از کمپرس گرم است؛ کمپرس گرم چرک سفیدی را که زیر پوست وجود دارد نرم می‌کند و سبب تخلیه طبیعی آن می‌ شود

یک حوله تمیز را گرم کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه  بر نواحی مورد نظر خود بگذارید کمپرس گرم، چرک سفیدی را که زیر پوست وجود دارد نرم می‌کند و سبب تخلیه طبیعی آن می‌ شود. شما می توانید برای باز کردن منافذ صورت  از دستگاه بخور نیز کمک بگیرید تا تخلیه جوش نیز راحت تر صورت بگیرد.

 

همچنین می‌توانید از ابزارهای نوک‌تیز مثل سوزن یا موچین برای تخلیه کمک بگیرید اما باید از قبل آن‌ها را با الکل ضدعفونی کنید. دقت کنید که جوش نزدیک سطح پوست باشد در غیر این صورت استفاده از این ابزارها کمکی به تخلیه نکرده و ممکن است سبب عفونت شود. حتی برای نرم شدن جوش می‌توانید پوست خود را بخار دهید و از تمیز بودن آن اطمینان یابید.

بعد از تخلیه جوش صورت خود را با صابون ضد باکتریایی یا یک تونر ملایم بشویید و روتین مراقبت پوستی خود را ادامه دهید. این زمان فرصت بسیار خوبی برای پوست شماست چراکه منافذ باز بوده و به خوبی تغذیه می شوند . شما می توانید  این کار  رابا یک کرم طوب کننده شروع کنید . همچنین می ‌توانید از کرم‌های استروئیدی نظیر هیدروکورتیزون برای جوش‌های ملتهب استفاده کنید و یا یک تکه یخ را درون پارچه بپیچید و روی محل قرار دهید تا قرمزی کاهش یاب

مواد طبیعی که باعث رفع جوش می شود :

سرکه سیب

   سرکه سیب می تواند مانند یک لایه بردار قوی  عمل کند . این لایه بردار طبیعی می تواند تمام باکتری های موجود را  روی سطح پوست از بین ببرد. اما به یاد داشته باشید در این کار زیاده روی نکنید.  چراکه  سرکه سیب در صد آسیب رساندن  آن زیاد است  و امکام خشکی زیاد پوست را در پی دارد.شما می توانید کمی از آن را با آب رقیق کنید و سپس با یک گوش پاک کن به محل مورد نظر خود بمالید تا باعث کاهش  التهاب آن شود .

روغن درخت چای را برای تخلیه جوش امتحان کنید

این ماده دارای خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد قارچی است و یک درمان مؤثر برای آکنه است. روغن درخت چای بسیار قوی بوده  بنابراین هرگز آن را بدون رقیق کردن استفاده نکنید. می‌توانید یک تونر که حاوی روغن درخت چای است تهیه کنید یا چند قطره از روغن را به تونر موردعلاقه خود اضافه کنید.

 سالسیک اسید : یکی از راه های موثر در درمان انواع جوش ها پاکسازی صورت روزانه  با سالیسیک اسید است . سالیسیلیک اسید  مواد درون منافذ را پاک می کند و می تواند برای انواع جوش ها نیز ایده آل باشند .

برس پاکسازی پوست : این راه می تواند تمام سلول های مرده را از بین ببرد و مزایای استفاده از اسید های هیدروکسی آلفا و بتا را برای فرد داشته باشد. اما به یاد اشته باشید این کار را هفته ای از یک بار انجام دهید چراکه موجب تحریک پوست نیز می شود.

تخلیه جوش 9674897489789

اما نکاتی که باید به یاد داشته باشید :

*معمولا جوش ها  خطرناک نیستند اما اگر به تب ولرز شدید گرفتار شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید

*درهمان‌گونه که می‌دانید اگر تخلیه جوش به صورت درست و اصولی انجام نشود ممکن است باعث عفونت پوستی شود. برای رفع انواع جوش به ویژه جوش‌های سرسیاه و نیز پاکسازی کامل منافذ پیشنهاد می‌کنیم از اسکراب و یا میکرودرم خانگی استفاده کنید. چراکه این ابزارها به طور خاص برای پاکسازی پوست از بافت مرده، لایه‌برداری، رفع جوش و آکنه طراحی شده‌اند.

احتمالا شنیده اید که خمیر دندان برای خشک کردن جوش های التهابی نیز مناسب هستند.  اما این کار می تواند یک اشتباه برای از بین بردن جوش ها به حساب بیاید . چراکه  موجب قرمزی و التهاب پوست شما شوند . توصیه می شود به هیچ عنوان  این ماده را برای خشک کردن جوش های خود استفاده نکنید.

*شما می توانید برای تخلیه بهتر جوش های سر سیاه  بعد از اتمام  استحمام این کار را انجام دهید.

*از پلینگ  برای تخلیه بهتر جوش ها استفاده کنید اما لازم است که به صورت حرفه ای این کار صورت بگیرد.

* از دست کاری بیش از اندازه جوش های التهابی و سرسفید نیز خودداری کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *