آرشیو بلاگ

تاثیرات شگفت انگیز ماسک ژله بر زیبایی صورت

تاثیر ماسک ژله بر صورت 545486545243

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

در تمامی دوران‌ ها مراقبت از پوست و داشتن پوست زیبا، سالم و شفاف مورد توجه بوده است. بنابراین همه ما اکثر اوقات نگرانی های مختلفی در مورد پوستمان داریم. مشکلاتی از قبیل چروک ، کمی قرمزی و نداشتن زمان برای مقابله با آنها. پوست وسیع‌ ترین بافت بدن انسان است که سر تا سر بدن را در بر می‌ گیرد. این بافت به ترتیب از سطح به داخل شامل سه لایه‌ی رو پوست، لایه‌ی میانی و لایه‌ی زیرین تشکیل شده است.

برای استفاده از ماسک‌ های صورت، لازم است بدانیم در هر لایه از پوست چه سلول ‌هایی قرار دارند. همچنین با شناخت عملکرد سلول ها می توانیم ماسک صورت مناسب برای بهبود پوست خود را پیدا کنیم. بنابراین ابتدا نوع پوست خود را با کمک کارشناسان و مشاوران زیبایی شناسایی و سپس به خرید ماسک اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را درباره تاثیر ماسک ژله بر صورت ارائه دهیم.

ماسک صورت ژله ‌ای

ماسک های ژله ای صورت بر پایه ی آب هستند. این نوع ماسک به دلیل سبک بودن جذب بسیار راحتی دارد. ماسک ژله ای برای برای افرادی که از شدت خشکی و حساسیت پوست دچار خارش و التهاب و سوزش می ‌شوند، خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده دارد. توصیه می شود افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند قبل از اقدام برای تقویت استحکام و پاکسازی پوست، توسط یک ماسک ژله ای پوست خود را هیدراته کنند.

در این صورت پوست دیگر دچار آسیب نخواهد شد. اکثرا ماسک ‌های‌ ژله‌ ای با کلاژن و انواع آنتی اکسیدان‌ ها مغذی می ‌شود. بدین ترتیب به دهیدراته شدن مجدد پوست و بهبود پوست کمک می کند. این نوع از ماسک ها معمولا نیاز به آبکشی ندارند. اما در صورت رعایت احتیاط می توانید پس از گذشت چند ساعت، صورت خود را با آب بشویید و تاثیر ماسک ژله بر صورت خود را مشاهده کنید.

تاثیر ماسک ژله بر صورت 545486545243

ماسک ژله ای صورت حاوی چه موادی است؟

ژلاتین ماده ای چسبنده است که از کلاژن به دست می آید. این ماده عمدتا در دستورالعمل های غذایی محصولات دارویی و آرایشی مفید واقع می شود. ژلاتین به سه شکل مختلف پودر، ورق و دانه یافت می شود. ژلاتین علاوه بر مزایای داخلی سلامتی برای پوست نیز فواید بی شماری دارد. تاثیر ماسک ژله بر صورت با صاف شدن پوست و از بین بردن ناخالصی ها همراه است. علاوه بر این به نرم کنندگی پوست کمک و به عنوان یک ماده ضد پیری شناخته شده است.

در تولید ماسک ژله ای بیشتر اوقات از عصاره‌ی آلوئه‌ ورا، خیار، چای سبز و نعناع استفاده می شود. ترمیم پوست و خاصیت آرام بخش و آبرسانی دیگر تاثیر ماسک ژله بر صورت می باشد. ماسک ژله ای زیر آرایش و به عنوان یک ماسک شبانه عالی کار می کند. بسته به اینکه چه نوع ماسکی خریداری می کنید، برخی از آنها قابلیت استفاده برای تمام بدن و موها را نیز دارند.

خواص ماسک صورت ژله ای

یکی از بهترین مزایای استفاده از ژلاتین در محصولات آرایشی راز جوانی پوست است. همانطور که گفته شد ژلاتین از پروتئینی بنام  کلاژن که پوست، استخوان ها، بافت ها و همه چیز را مانند چسب در کنار هم حفظ می کند، ساخته می شود. سطح کلاژن بدن به عنوان بخشی از روند پیری طبیعی، با افزایش سن کاهش می یابد. ادامه این روند باعث ایجاد خطوط، چین و چروک و افتادگی پوست می شود. ژل آلوئه ورا از محصولات درمیس خواص بسیاری برای سلامت پوست و مو دارد. مهم ترین تاثیر ماسک ژله بر صورت، داشتن پوستی سالم و شفاف است. ماسک صورت آلوئه ورا به‌عنوان مرطوب‌ کننده طبیعی پوست استفاده می‌ شود. برخی از خواص ماسک صورت ژله ای عبارتند از:

  • خنک کننده پوست صورت
  • افزایش دهنده گردش خون در نواحی صورت
  • کمک به شادابی و زیبایی پوست
  • تثبیت کننده آرایش

خواص ماسک ژله ای صورت آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان پرخاصیت است که مصارف فراوانی دارد. از ماده ژلاتینی موجود در برگ این گیاه برای مصارف بهداشتی آرایشی استفاده می شود. ژل آلوئه ورا می تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد. این گیاه پر فایده برای درمان بیماری های پوست از زمان های قدیم استفاده شده است. ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است. کاهش نشانه های بیماری پوستی عمده ترین تاثیر ماسک ژله بر صورت است. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایشی شامل عصاره های آلوئه هستند. آلوئه ورا حاوی ۷۵ عنصر فعال می باشد. این عناصر شامل ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی و قندی، سالیسیلیک اسید، آمینو اسید و… است. همچنین دارای ویتامین‌ های A ،C و E است که نوعی آنتی اکسیدان محسوب می ‌شوند.

در این گیاه پرخاصیت ویتامین B12 نیز وجود دارد. آنتی‌اکسیدان‌ ها نقش مهمی در حفاظت از پوست و محدود کردن تولید رادیکال‌های آزاد که به سلول ‌های پوست آسیب می ‌زنند، دارند. مصرف آلوئه ورا علاوه بر سلامت و شادابی پوست باعث کاهش نشانه‌ های پیری پوست ‌تان نیز خواهد شد. آلوئه ورا در روشن کردن لکه‌ های تیرهٔ پوست (هایپرپیگمنتیشن) و دیگر لکه‌ های پوستی بسیار موثر است.

آلکالین فسفاتاز موجود در آلوئه ورا به کاهش التهاب و سوزش موضعی کمک می ‌کند. اکسین و جیبرلین آلوئه ورا به بهبود زخم کمک می ‌کنند و دارای خاصیت ضدالتهابی هستند. سالیسیلیک اسید موجود در این گیاه خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و باکتری ‌های ایجاد کنندهٔ آکنه را از بین می ‌برد. بستن منافذ و کاهش خشکی پوست مهمترین تاثیر ماسک ژله بر صورت است. آب رسانی، مرطوب نگه داشتن پوست،‌ جوان ‌سازی و شفافیت پوست از دیگر خواص آلوئه ورا به‌ حساب می ‌آیند.

ماسک آبرسان صورت خیار و ژل آلوئه ورا

خیار به عنوان یک ماده پاک کننده و خنک کننده و مرطوب کننده است. آلوئه ورا نیز دارای خاصیت آبرسانی، التیام دهی و تعویق روال پیری، رفع خشکی و زبری پوست است. آلوئه ورا عنصری اساسی برای به تعویق انداختن پیری پوست است. همچنین، تسکین دهنده و مرطوب کننده خوب برای درمان آکنه و آفتاب سوختگی است. آسیب های ناشی از خورشید از دلایل مهم پیری پوست است. خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی پوست را دارد. به علاوه منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر است که به روشنی، درخشانی و جوان تر کردن پوست کمک شایانی می کند. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوست های مستعد آکنه و آفتاب سوخته بسیار مفید است. ترکیب این دو ماده باهم تاثیر ماسک ژله بر صورت را برای شما به ارمغان می آورد.

تاثیر ماسک ژله بر صورت 46545465343

خواص ماسک ژله ای نعنا برای صورت

استفاده از انواع ماسک مانند ماسک نعنا هم به خانم‌ ها و هم به آقایان توصیه می ‌شود. ماسک نعنا تاثیر به سزایی بر زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس یک فرد دارد. برگ نعنا سرشار از آنتی اکسیدان‌ هایی است که به پوست شما درخشش طبیعی می ‌بخشد. برای پاکسازی و نگهداری از پوست صورت و دفع مواد زائد نیز می ‌توان از ماسک نعنا استفاده کرد. بارزترین تاثیر ماسک ژله بر صورت، برطرف کردن مشکلات پوستی مانند جوش و اکنه می باشد. برخی از فواید نعنا برای پوست عبارتند از:

  • قدرت لایه برداری بالا و پاک سازی عمیق پوست
  • ایجاد حس خنکی و کمک به روشن و صاف شدن پوست
  • افزایش شادابی و طراوت و حفظ نرمی و لطافت و جوانی پوست
  • کاهش التهاب پوست و قرمزی ناشی از جوش و آکنه و خشک کردن سریع جوش ‌ها

ماسک های طبیعی چگونه موجب جوانسازی پوست می شود؟

مواد مختلفی در طبیعت وجود دارند که می توان از آنها به عنوان آنتی اکسیدان و از بین بردن مواد آلوده پوستی استفاده کرد. گیاهان مختلف، عسل، و… از جمله موادی هستند که با ترکیب ژلاتین و ایجاد ماسک در جوانسازی پوست نقش ویژه ای دارند. موادی که سرشار از ویتامین های مختلف و آنتی اکسیدان هستند، می توانند میکروب های سطحی پوست را از بین برده و در نتیجه لکه های پوستی را از بین ببرند. تاثیر ماسک ‌ها در زمینه‌ های مختلف بستگی به نوع ماسک و وضعیت پوست شما دارد. برای مثال لک‌ های پوستی خفیف را می ‌توان با ماسک‌ ها از بین برد. اما لکه ‌های تیره ‌تر و بزرگ ‌تر برای پاکسازی نیازمند روش های دیگری هستند. تاثیر ماسک ژله بر صورت باعث افزایش گردش خون در نواحی صورت می شود و از چروک پوست جلوگیری می نماید.

کلام آخر

توصیه می کنیم همیشه قبل از خرید و مصرف ماسک صورت ژله به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. بهتر است از متخصص پوست در مورد نوع پوست خود و محصولاتی که در نظر دارید سوال کنید. متخصصین پوست درباره تاثیر ماسک ژله بر صورت و اینکه چه نوع ماده ای مناسب پوست شما است، توضیحات دقیقی ارائه می دهند. ماسک هایی با مواد تشکیل دهنده شیمیایی معمولا قرمزی و آکنه بیشتری ایجاد می کند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هر ماسک صورت یک مشکل پوستی متفاوت را هدف قرار می دهد. اگر ماسک صورت به لایه برداری، ضد پیری یا ضد آکنه کمک می کند احتمالاً حاوی موادی است که فقط با استفاده یک یا دو بار در هفته بیشتر مفید واقع می شوند. در غیر این صورت ممکن است پوست دچار آسیب دیدگی شود. برای استفاده از هرگونه ماسک حتما از دستورالعمل ها پیروی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *