آرشیو بلاگ

بهترین روشهای پیشگیری از چین و چروک پوستی که نمی دانید!

چین و چروک 45687494461544964

اگر به طور فزاینده ای در مورد چین و چروک های صورتتان نگران هستید، ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست قرار ملاقات بگذارید تا در وهله اول مطمئن شوید که آیا واقعاً می توانید از شر آنها خلاص شوید یا نه! یا مواردی را که باعث ایجاد چین و چروک های پوستی می شوند را بدانید و از ایجاد آنها جلوگیری کنید که به نظر هوشمندانه ترین و آگاهانه ترین کاری است که می توانید انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم کار مشاوره یک متخصص پوست را برای شما انجام دهیم  و یک سری نکات جلوگیری از ایجاد چین و چروک و درمان آن که  کمتر دیده شده‌اند را بیان کنیم، بنابراین اگر دغدغه سلامت و زیبایی پوستتان را دارید به خواندن ادامه دهید.

چین و چروک 45687494461544964

دلایل شایع ایجاد چین و چروک های پوستی

  • افزایش سن : مانند بسیاری از نگرانی های مربوط به مراقبت از پوست، سن در ایجاد چین و چروک های پوست نقش اساسی دارد، فقط به این دلیل که گذشت زمان باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین می شود، اما این جمله به این معنی نیست که فاکتورهای دیگری وجود ندارد!
  • قرارگیری بیش از حد در معرض آفتاب : قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب به طور تدریجی تولید طبیعی کلاژن و الاستین بدن را کند کرده و به سستی پوست کمک می کند.
  • قدرت عضلات صورت : حالات تکراری صورت ناشی از فعالیت عضلات است که به شما امکان می دهد ابروهای خود را بالا ببرید، اخم کنید، بخندید و … که به مرور باعث ایجاد و افزایش چین و چروک می شود.
  • فشارهای عصبی
  • جاذبه زمین
  • آلودگیهای محیطی
  • عادت های رفتاری نادرست
  • ژنتیک : در وهله اول شخص شروع به ایجاد چین و چروک های ساکن می کند. در برخی مواقع یک آسیب یا ضربه، استعمال دخانیات، قرارگیری در معرض آفتاب و تغذیه نادرست می تواند باعث ایجاد چین و چروک ساکن شود که در این حالت حتی در زمان استراحت نیز عضلات صورت قابل مشاهده هستند.

آیا واقعاً می توان از شر چین و چروک ها خلاص شد؟

درست مثل این سوال قدیمی که آیا می توانید منافذ پوست را از بین ببرید یا نه، نمی توانید چین و چروک های صورت را کاملاً از بین ببرید، اما روش هایی وجود دارد که به سرعت و به طور موثر ظاهر آنها را کاهش می دهد. با افزایش سن، پوست کلاژن و الاستین را از دست می دهد، که به پوست کمک می کند تا به عقب برگردد و می توان  با استفاده  موضعی رتینوئید، آنتی اکسیدان ها  سرامیدها و سایر مواد برای کمک به رفع این مشکل استفاده کرد.

البته همه این موارد درمانی به شدت و علت اصلی چین و چروک ها بر می‌گردد. خطوط بسیار ریز و سطحی را می توان با مراقبت مناسب از پوست، از جمله محافظت دقیق در برابر آفتاب، رتینوئیدهای موضعی / رتینول، پپتیدها و آنتی اکسیدان ها بهبود بخشید. سرم های آنتی اکسیدان مانند آنهایی که حاوی ویتامین C هستند نیز می توانند برای محافظت پوست از آسیب بیشتر ناشی از تشکیل رادیکال های آزاد و بهبود رنگ و خطوط ریز مفید باشند. با این اوصاف، اگر در حال حاضر خطوط استاتیک سنگین و مستقیمی  در پوست وجود داشته باشد می توان با روش هایی مانند لیزر، فرکانس رادیویی یا تزریق بوتاکس برای ایجاد تفاوت محسوس استفاده کرد.

نحوه جلوگیری از ایجاد چین و چروک

اگر از هر متخصص پوستی درباره چگونگی جلوگیری از چین و چروک سوال کنید آنها به شما خواهند گفت که اجرای روال مراقبت از پوست ضد پیری را شروع کنید. ترفند این است که بدانید کدام یک از محصولات و روش های درمانی را در رژیم خود چه زمانی باید برنامه  را اعمال کنید. به عنوان یک قانون کلی، متخصصان پوست توصیه می کنند که شما باید سفر پیشگیری از پیری خود را از زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی شروع کنید زیرا ژنتیک نقش  مهمی در این میان ایفا می کند. با این اوصاف بهترین شرط شما این است که با مادر و مادربزرگ خود در مورد زمانی که برای اولین بار متوجه خطوط ریز و چین و چروک شده اند صحبت کنید تا از بازی عقب نمانید.

در ادامه هفت نکته توصیه شده توسط بهترین متخصصان پوست برای جلوگیری و صاف شدن چین و چروک ها را گردآوری کرده ایم:

هر روز از ویتامین C و SPF استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض آفتاب نقش اصلی را در ظاهر جوان پوست دارد. هرچه آفتاب بیشتری دریافت کنید، ممکن است به مرور زمان پوست شما خشک، لکه دار و شل شود. به همین ترتیب افزودن برخی مراقبت ها در برنامه روزمره مهم است که می تواند به  جلوگیری از بعضی از اثرات مخرب کمک کند.

به همین دلیل است که شما همیشه باید ویتامین C برای تقویت تولید کلاژن، مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد، محافظت از پوست در برابر اشعه UVA و UVB، کمک به محو شدن لکه های تیره و دادن رنگ به رنگ صورت و ضد آفتاب با حداقل محافظت  SPF 30 برای مراقبت در برابر اثرات دلهره آور آفتاب بهره ببرید.

و برای محافظت بیشتر از ایجاد ضد چروک، بهتر است در فضای باز از عینک آفتابی استفاده کنید که مانع از چروک و اخم  می شود، دو حالت صورت که به طور بالقوه می تواند باعث خطوط “۱۱” و چین و چروک های دیگر پیشانی شود.

چین و چروک 2154489984445123165469584

به دنبال محصولات غنی شده با اسید هیالورونیک باشید

اسید هیالورونیک به دلیل توانایی نگه داشتن ۱۰۰۰ برابر وزن خود در آب، یکی از پرمصرف ترین مواد موجود در بازار مراقبت از پوست است. اگرچه این از نظر هیدراتاسیون باورنکردنی است، اما  برای به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک به لطف توانایی های آن در کنار استفاده از رتینوئیدها که قرار است در شب ها استفاده کنید، ظاهر جوانتان را بازیابی کنید.

متخصصان پوست از ضروریات رتینوئیدها در هر روال ضد پیری صحبت می کنند زیرا ثابت شده است رتینوئیدها رشد کلاژن را تحریک می کنند، رتینول (معروف به مشتقات ویتامین A و نوع ضعیف تر رتینوئید) شبانه برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک بهتر عمل می کند. این بیشتر به این دلیل است که پوست خود را در شب ترمیم می کند، بنابراین استفاده از این ماده موضعی ممکن است روند را تقویت کند و رتینوئیدها اغلب می توانند تحریک خفیف ایجاد کنند که به طور معمول صبح ها فروکش می کند.

از یک روش درمانی حرفه ای برای صورت استفاده کنید

اگر به مهمانی ضد پیری دیر رسیدید و به موقع پیشگیری نکردید، توصیه می کنیم برای یک درمان حرفه ای وارد مطب متخصص پوست یا متخصص زیبایی شوید.

لیزر فرکسل( Fraxel Dual) : از فناوری لیزر کسری استفاده می کند که به عمق لایه های پوست نفوذ می کند و بدن را تحریک می کند تا روند ترمیم طبیعی آن را بهبود بخشد و باعث بهبود بافت کلی و رنگ پوست شود. نتایج Fraxel با گذشت زمان تدریجی انجام می شود زیرا بدن سلولهای پوستی آسیب دیده قدیمی را جایگزین می کند و کلاژن و الاستین جدید را جایگزین می کند.

لیزر آراف فرکشنال: این یک درمان سطحی با لیزر است که باعث سفت شدن پوست، بازسازی کلاژن و بهبود بافت پوست می شود، این روش انرژی گرما را در درم پوست آزاد می کند تا تولید کلاژن را تحریک کند.

 

ترماژ:Thermage  این یک روش درمانی عالی برای چین و چروک های پوستی است و روی انواع پوست کار می کند Thermage از فن آوری فرکانس رادیویی برای رساندن گرما به لایه های داخلی پوست استفاده می کند. این گرمایش عمیق بافت باعث تحریک کلاژن و بهبود بافت کلی پوست می شود.

 

ومپایر یا لیفت صورت خون آشام: این روش ترکیبی از میکرونیدلینگ با PRP پلاسمای غنی از پلاکت) استPRP یک پروتئین پلاسمای غنی از پلاکت است که غلظت بیشتری از فاکتورهای رشد نسبت به خون کامل دارد. فاکتورهای رشد همان مواردی است که سلولهای ما از آن برای بهبود و بازسازی بافت سالم استفاده می کنند. گرچه تا حدودی خونین است اما برای همه انواع پوست بی خطر است.

سرانجام، صورت  میکرو جریان وجود دارد که از جریان الکتریکی سطح پایین برای تحریک مواد شیمیایی تقویت کننده پوست طبیعی بدن در سطح سلولی استفاده می کنند و به درمانگران پوست ابزاری موثر در برابر علائم پیری پوست می دهند.  به عنوان یک کل درمان های میکرو جریان داخل مطب باعث بهبود تون عضلانی، کمک به تخلیه لنفاوی و بهبود گردش خون می شود.

افزایش گردش سلول با پپتیدها

پپتیدها پروتئین هایی هستند که رشد سلول های جدید را تحریک می کنند و گردش سلول را هنگام خواب تسهیل می کنند. پپتیدها همچنین موجب  تولید کلاژن می شوند که مسئول سفتی و انعطاف پذیری پوست است.

دستگاه تونینگ خانگی را امتحان کنید

مطمئناً غلتک های یشم ( جید رولر) با ست گواشا ممکن است احساس خوبی داشته باشند، اما وقتی صحبت از جلوگیری و کاهش چین و چروک های ایجاد شده است، می خواهید قدرت را بالا ببرید. اینجاست که دستگاه های تون کننده عملکرد بهتری دارند. این دستگاه ها می توانند به افزایش میزان جذب مواد فعال كمك كنند، بنابراین در لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و حداكثر بهبودی را ایجاد می کنند.

چین و چروک 2168498745416541651616659878975415

مواد تزریقی را برای نتایج فوری امتحان کنید

در پایان روز، اگر روزمره روال مراقبت از پوست خود را با مواد ضد پیری به روز کنید، درمان های خانگی بخصوص برای خطوط ظریف چاره ساز نیستند بنابراین وقت آن است که توجه خود را به مواد تزریقی معطوف کنیم.

اگرچه تعدیل کننده های عصبی مانند بوتاکس اولین مواردی هستند که به ذهن خطور می کنند اما اگر به دنبال چیزی هستید که کمی تهاجمی باشد می توانید با اسید هیالورونیک شروع کنید  زیرا با اسید هیالورونیک تزریقی فوراً بهبود بافت خواهید داشت؛  خطوط ریز و چین و چروک را برطرف، صورت را صاف و به آن حجم می بخشد.

اگر آمادگی لازم را برای انجام فرآیند ضد پیری دارید، باید با تعدیل کننده های عصبی خود آشنا شوید. در حالی که بوتاکس، دیسپورت، زئومین و اخیراً Jeaveau تنها تعدیل کننده های عصبی تایید شده توسط FDA برای خطوط “۱۱” هستند، بوتاکس تنها موردی است که FDA از بین ابروها، پیشانی و اطراف چشم تأیید کرده است.

وقتی بوتاکس به عضلات تزریق می کنید، به گیرنده های عضلات متصل می شود تا عضلات سیگنال انقباض دریافت نکنند. بنابراین شما قادر به ایجاد چروک های پویا نخواهید بود (چین و چروک هایی که هنگام اخم ایجاد می کنید) و اگر چروک های پوستی کمتری ایجاد می کنید، احتمال ایجاد چین و چروک های استاتیک کمتر است، از این رو ایده بوتاکس پیشگیرانه ایده آل به نظر می رسد.

پس از تزریق بوتاکس، شما نمی توانید ناحیه تحت درمان را به مدت ۷۲ ساعت ماساژ دهید و باید حداقل چهار ساعت پس از تزریق سر خود را به حالت ایستاده نگه دارید. مالش ناحیه درمان می تواند منجر به انتقال بوتاکس به مناطق ناخواسته شود. از آنجا که بوتاکس به صورت سطحی تزریق می شود، به مدت زمان کافی و بدون حرکت احتیاج دارد تا به طور مناسب از بین برود. علاوه بر این، به گفته متخصصان، شما نباید ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از درمان الکل بنوشید یا در تمرینات بیش از حد شرکت کنید. در حالی که کبودی بعید به نظر می رسد، اما این فعالیت ها ممکن است منجر به ایجاد مشکل شود.

درمان لیفتینگ نخ را برنامه ریزی کنید

اگر به دنبال روش دیگری برای صاف کردن چین و چروک ها و خطوط ظریف هستید، لیفت نخ نخ را در نظر بگیرید. این روش در حالی که آنها را در جای خود نگه می دارد، باعث آرامش عضلات شده و به نوبه پوست به یک سطح صاف و بدون چین و چروک تبدیل می شود. اما همانند سایر روش های درمانی نتایج طولانی مدت نیستند و معمولاً حدود یک سال و نیم طول می کشند.

نخ ها در زیر پوست قرار می گیرند و دارای خار یا مخروط لنگر برای بلند کردن و تغییر مکان پوست هستند. نخ ها از موادی ساخته شده اند که کلاژن را تحریک می کنند به طوری که همراه با یک اثر لیفتینگ فوری، شما با جوان سازی پوست با یک اثر سفت و تدریجی صاف می شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *