آرشیو بلاگ

اهمیت کرم مرطوب کننده و ۷ مزیت آن که تا به حال از آن بی‌خبر بودید!!

اهمیت کرم مرطوب کننده 6569595

اهمیت کرم مرطوب کننده برای انواع پوست چیست؟ آیا استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست چرب الزامی است؟  چه پوست خشک، چه چرب یا مختلط داشته باشید، مرطوب کننده محصولی عالی است که می توانید در روتین مراقبت از پوست روزانه خود بگنجانید. مرطوب کننده می تواند به حفظ رطوبت و طراوت پوست شما علی‌الخصوص پوست چرب دهیدراته کمک کند. با افزایش سن، غدد چربی که پوست را سالم نگه می دارند، قدرت خود را از دست می دهند و به جایی می رسند که چربی کمتری تولید می کنند. مرطوب کردن روزانه باعث می شود که غدد مجبور نباشند برای حفظ سلامت پوست شما در طول زندگی به سختی کار کنند. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با مزایای مرطوب کننده برای انواع پوست آشنا و ضرورت آن را در روتین مراقبت از پوست نیز معرفی نماییم.

اهمیت کرم مرطوب کننده 78969852

اهمیت کرم مرطوب کننده برای پوست صورت

  1. کاهش مشکلات پوستی

هنگامی که پوست شما خشک می شود، به دلیل عدم تعادلی که رخ می دهد، مشکلات زیادی ممکن است روی پوست شما ظاهر شود. ممکن است متوجه افزایش قرمزی، موارد بیشتر آکنه و حتی براق شدن پوست در اثر تولید بیش از حد روغن شوید. برای جلوگیری از این امر، چیزی که می خواهید یک مرطوب کننده است که پوست شما را متعادل کند. پوست های خشک، باید از کرم های چرب استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته کرده و محتوای چربی را متعادل کنید. برای پوست هایی که به طور طبیعی چرب هستند، می خواهید از لوسیون استفاده کنید. زیرا میزان روغن موجود در این مرطوب کننده ها به طور قابل توجهی کمتر است.

  1. به نظر رسیدن و احساس جوانی

مناطق خاصی از پوست شما بیشتر از بقیه پوست شما تمایل به جایگزینی سلول ها دارند. این می تواند شامل گوش ها و گردن، سینه و بقیه صورت شما باشد. هنگامی که پوست شما بدون هیچ گونه آرایشی است  است، می تواند بیشتر مستعد تأثیرات اشعه های خورشید و آب و هوا باشد. اینها مناطقی هستند که بیشترین خطر ابتلا به سرطان پوست را دارند. همچنین به این معنی است که در صورت بروز هر نوع ضربه، پوست در این نواحی به مراتب کمتر از سایر نواحی بدن انعطاف پذیر است. در اینجاست که اهمیت کرم مرطوب کننده نیز مشخص می شود. با استفاده از مرطوب‌کننده، پوست شما می‌تواند تنها قسمت‌هایی را جایگزین کند که نیاز به تعویض دارند، زیرا زمانی که پوست مرطوب می‌شود، سالم‌تر است.

  1. مرطوب کننده همچنین به مبارزه با چین و چروک کمک می کند

هیچ کس نمی خواهد قبل از زمان خود پیر به نظر برسد. با افزودن یک مرطوب کننده به برنامه روزانه خود، می توانید چین و چروک را به حداقل برسانید. با اضافه کردن مرطوب کننده، پوست شما حجیم می شود و ظاهری محکم تر به صورت شما می بخشد و چین و چروک های کمتری نشان می دهد. هنگامی که پوست خشک می شود، چین و چروک ها آشکارتر می شوند و افراد مسن تر به نظر می رسند.

  1. مرطوب کننده می تواند منافذ پوست شما را پر از عناصر خوب نگه دارد

هر روز پوست ما در معرض چندین آلاینده محیطی قرار می گیرد. برخی از آنها در خانه یا محل کار ما هستند، در حالی که برخی دیگر در بیرون هستند. اگر بدون هیچ گونه محافظتی روی پوست یا منافذ خود به بیرون بروید، آن آلاینده ها می توانند منافذ شما را پر کنند. با مرطوب کردن هر روز پوست خود، منافذ خود را با هیدراتاسیون لازم پر می کنید و مقدار بیشتری از این آلاینده ها را از منافذ خود دور می کنید. کرم مرطوب کننده  به پوست شما کمک می کند تا سالم تر بماند و خطر ابتلا به بیماری یا جراحت توسط آلاینده های روزانه که به معنای واقعی کلمه در هوا شناور هستند را کاهش دهد.

  1. مرطوب کننده به جوان ماندن پوست کمک می کند

از دیگر اهمیت کرم مرطوب کننده می توان به جوان ماندن پوست و به تعویق افتادن پوست نام برد. پوست صورت، گوش ها، گردن و قفسه سینه به تغییرات محیطی بسیار حساس هستند و شایع ترین نواحی بدن هستند که به سرطان پوست مبتلا می شوند. این نواحی از پوست همچنین سلول‌ها را سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن می‌ریزند و بنابراین برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند که به سلول‌های جوان‌تر پوست اجازه می‌دهد تا به سطح بروند. همچنین، اثر ماساژی که هنگام استفاده از لوسیون استفاده می شود، به تحریک گردش خون و تولید سلول های جدید کمک می کند.

  1. مرطوب کردن مشکلات پوست را کاهش می دهد:

مرطوب کردن روزانه می تواند احتمال ایجاد خشکی شدید یا چربی را کاهش دهد. هر دو حالت افراطی برای پوست مضر هستند و باعث ایجاد بیماری های پوستی رایج مانند آکنه می شوند.

  1. لک های پوست را پنهان می کند:

از اهمیت کرم مرطوب کننده که عاملی برای محبوبیت آن شده است ؛ از بین بردن لک های پوستی است. استفاده از مرطوب کننده روزانه تضمین می کند که لک های پوست استتار می شوند. این به این دلیل است که مرطوب‌کننده باعث می‌شود پوست کمی براق شود و آن‌هایی که هر رنگ یا خود برنزه دارند، رنگ‌های مختلف پوست را یکسان می‌کنند.

چگونه از کرم مرطوب کننده ای استفاده کنیم؟

استفاده منظم از لوسیون و مرطوب کننده باید بخشی از هر رژیم مراقبت از پوست خوب باشد، اما برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. برای محافظت از پوست در طول روز، لوسیونی با ویتامین های فراوان و با SPF 15 انتخاب کنید. همچنین از لوسیون هایی استفاده کنید که فاقد چربی، غیر کومدون زا (منافذ را مسدود کنند)، آلرژی و تست شده توسط متخصص پوست است.

  • ویتامین A و ویتامین B5 باعث افزایش استحکام و ایجاد سطح رطوبت می شود.
  • ویتامین های آنتی اکسیدان C و E به محافظت از پوست جدید و مبارزه با آسیب های پوستی کمک می کند.
  • ضد آفتاب های بدون PABA SPF 15 از خطوط و چین و چروک های زودرس جلوگیری می کند.

اهمیت کرم مرطوب کننده 87585/

چه زمانی مرطوب کنید؟

مهم ترین زمان استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام، اصلاح یا لایه برداری است. برای برخی، این ممکن است دو بار در روز باشد. مرطوب کردن پوست بعد از حمام بسیار مهم است. زیرا آب داغ تمام رطوبت و روغن را از پوست شما خارج می کند و پوست را خشک و خشک می کند. در حالی که آب داغ ممکن است آرامش بخش باشد، اما به پوست شما نیز آسیب می رساند. هرگز از اهمیت کرم مرطوب کننده غافل نشوید.

نتیجه

مرطوب کننده روزانه یک درمان مراقبت شخصی نیست که باید از آن صرف نظر کنید. هر روز فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد، اما مزایای طولانی مدتی را برای شما به ارمغان می آورد. زمانی را برای محافظت از پوست خود در برابر عوامل و از خود زندگی اختصاص دهید و هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کردن روزانه برای پوست سالم حیاتی است، با این حال برخی آن را به عنوان یک عادت زیبایی شناختی می دانند. ما دراین مطلبسعی کردیم تا شما را با اهمیت کرم مرطوب کننده نیزآشنا نماییم. شما می توانید بااستفاده کرم مرطوب کننده مختص به پوست صورت خود تمام زیبایی ها را جذب پوست خود نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *